Olisko kellään heittää vihjeitä missä edullinen vakuutus aprilliian. Itsellä Tapiolassa tällä hetkellä.
En muista lopullista hintaa, mutta lähtöhinta ainakin tuntuu kovalta. 1155e vuodessa. Liikennevakuutus siis pelkästään.
Tuleehan tohon hintaa alennuksia, mutta ei se silti halvalta tunnu.
Turvassa on ainakin toistaiseksi mulla, koska pidän osan vuodesta seisonnassa. En ole varma onko halvin mutta halvimmasta päästä.
Hintaan vaikuttaa haltijan ikä ja paikkakunta, joten helpoimmalla pääset kun pistät tarjouspyyntöä menemään muutamiin yhtiöihin.
Mulla on kans Turvassa.Kasko ja liikenne 700 luokkaa täysillä bonuksilla hämeessä.Ei samoilla ehdoilla löydy oikein vaihtoehtoja...
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
Pojathan pääsee halvalla. Mulle tuli uusi vakuutussoppari ja perushinta vaatimattomat 8600eur. Bonuksia on 55 ja 70 ja silti jää melkeen 3000euroon. Jos tossa ei ole tapahtunut virhettä niin vaihtuu kyllä yhtiö. Viime vuonna oli 1670eur, mutta pidin vain 3kk ajossa joten jäi edullisimmaksi kun silloin just kilpailutin.
* Aprilia Mille Factory 05 *
Melko kallista, veikkaan Ifiä... Mulla on Turvassa suunnilleen samoilla bonuksilla ~puolet tosta ja senki korotukset ketuttaa joka kevät. Pohjantähdestä taidan kysästä tarjousta, muilta antaa laskurit jo reilusti tyyriimpää.(fact05y @ Maalis. 04 2011,17:23) kirjoitti
edit. siis puolet tosta 1670e:sta
YZF600R -> RSV1000R
Erikoista sillä viime vuonna vielä mulla oli turvassa ja joku 950 euroo oli vuosi. Tää IF tuli kun pystyin rajaamaan ajokauden kolmeen kuukauteen joka oli vain jotain 400eur ja lisäksi turva muutti vakuutusehtoja ratapäivien suhteen.
Heitin kaikki vakuutukset IFiin jossa autovakuutukset oli halvimmat kun kuitenkin on vielä kolme autoakin riesana.
Mikä hiton prätkähiiri mä olen?
Mulla on RSV Mille -03 IF:issä liikenteen perusvuosimaksu on 1081e.
70 bonuksilla ja osakaskolla jää 411e maksettavaa vuodessa.
Tämä Hyvinkäällä.
Live every day like it's your last
Mulla tapiola täyskaskolla kasko 478,14e bonus 60 erä 181,33 joka just tuli liikennettä en muista ku ei just näkyvillä.... Hämees
Exät: Triumph Speedfour-05
Suzuki TL 1000S-97
Aprilia RSV 1000 TUONO -04
Husaberg FS650e
Nykyinen SUZUKI GSX1400
Turvan laskuri antaa kesä heinä elokuulle 666eur/vuosi : )
If tekis samalle ajalle 1050eur/vuosi.
Turvassa 10% bonukset (140 päivää) irtoo 869,53eurolla.
Eikös tuon liikennevakuutuksen pitäisi olla suht sama joka vakuutusyhtiössä ja sidottu pyörään?
Ei todellakaan, oma CB olis ollut Ifissä noin 1600e vuodessa lähtöbonareilla (20%), Pohjantähdessä hinta vain 730e/vuosi... Tämä siis pelkkä liikennevakuutus, myös kasko oli yli puolta halvempi Pohjantähdessä. Ja kyseessä seisonta-ajaton vakuutus.(fact05y @ Maalis. 08 2011,09:20) kirjoitti
Erothan riippuu paljon siitä mitä kriitereitä vakuutusyhtiö vertailee, suurin ero tulee siitä, lasketaanko tehopainosuhdetta vai katsotaanko pelkkää kuutiotilavuutta. Ifissä siis ensimmäistä ja Pohjantähdessä jälkimmäistä...
Näin ollen jotkut isokoneiset kustomit tai vastaavat ovat suhteessa halvempia tehopainosuhdetta katsovilla yhtiöillä, ja korkean t-p-suhteen omaavat taas niissä joissa katsotaan pelkkää koneen kokoa.
Onk tää hoitoainet, vai tulinkmää?
ex. CBR600F -93, SV1000S -03, CB1000R -09, 690 Duke R -11, CBR600RR -09, XLH1000 -71, ZX10R -06, R1200S -07, Sportster R -02
Nyt: Cb seven fifty
Ei ole. Perushinta kai määrääntyy jotenkin, mutta joka yhtiöllä on siinä joku oma kerroin tms. pyörämallikohtaisesti.(fact05y @ Maalis. 08 2011,09:20) kirjoitti
IF:n virkailija mutisi kerran jotain Ducatin malilla olevan yli 90% luokitus tai korotus liikennevakkutuksessa kun selviteltiin miksi hinta oli heillä aivan järjetön, siis toi mun Ducati: Kun mulla oli Kawa Z750, niin IF oli aavistuksen halvempi kuin Turva. Se vaihtui Ducatiin (myös 750 ja liki sama teho/painosuhde), niin IF:ssä hinta pomppasi mutta Turvassa hinta oli liki sama kuin Kawalla, eroa taisi olla jotain yli 200 euroa vuositasolla.
Edit: kävinpä laskureilla katsomassa, enää eroa ei ollut kuin n. 50eur (laskin 5kk ajoaika, 50% bonareilla)
Kysy ihan piruuttasi Pohjolasta. Itsellä kävi nii oudosti että oli 900 firebladeen halvimmat vakuutukset siellä :S