Sivu: 11 / 27:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 91011121321 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 301:stä 330:een 786:sta
    Lainaa (Aa-si @ Elo. 18 2011,09:19) kirjoitti
    Antakeehan vinkkiä prätkämimmit, minkälaista pyörää kannattais katsella miehen kanssa yhteiskäyttöön? Ollaan mietitty Suzuki SV 650. Eli miekkonen sai kortin myös tänä kesänä , mutta on ajellut jo räyhäkämmilläkin pyörillä, mutta lupaa joustaa jotta löytyisi yhteinen ajokki kummallekin mieluisa. Kolme poikasta löytyy, niin kaksi pyörää meille on liikaa, kun harvoin kuitenkaan päästään yhtäaikaa liikkeelle ja onhan se budjettikysymyskin. Itselläni on koulumatkaa 80 km ja haaveena ois kevväällä sitä suhata pärrällä. Meillä on kaverin pyörä hoidossa, itse asiassa kaksikin,joten eilen ajelin Honda CX 500:lla vuosimallia 83. On tuo vanha pyörä aika vinkeä autokoulun uudenkarhean kawasakin jälkeen. Kaasu hirtti kiinni kun lähdin ekaa keraa ajelulle eilen, miekkonen laittoi kaasun kuntoon, niin jo hiukan paremmin ajelut onnistui.
    Ostakaa multa pois hyvä Honda

joojoo nyt lopetan. Mutta oikeasti, tuo on ihan hyvä vaihtoehto jos kaksipäällä ajelua ei tulla harjoittamaan pääasiallisesti. Pehmonen ajettava mutta kiihtyy nätisti kun uskaltaa käydä kierroksilla. Pisimmät matka-ajot jotka on vedetty on + 400km päivässä, eli pitemmällekin matkalle ajoasento on jees.
    Sometimes being a bitch is the only thing a woman has to hold on to.
    ostaskohan SnaS tuon sun mopon? Ajettiin molemmat A-kortti tänä kesänä tuollaisella, kiva peli oli ajella. Laita vaikka yksäriä hänelle.
    Koska tänne on jo ilmoittautunut 73 mimmiä niin varmaan joukossa on pienikokoisiakin. Eli, tyttäreni aloitti kevarikortin hankkimisen ja parin viikon kuluttua pitäisi jo aloittaa ajoharjoittelut mutta kun me ei olla löydetty ajopukua! Ja kylmemmät ilmat tulossa....

Tytär on vaatekokoa 36-38, pituutta 164 ja jalkojen sisämitta 74 cm. Haluaa mieluimmin goretexia. Kaupoissa alkaa olla vähemmän ajoasuja nyt, myyvät alennuksin loppujakin pois mutta kun ei löydy meidän pikkuiselle tytöntyllerölle, kääk!

Onko siis kellään lojumassa pienempikokoista ylimääräistä goretex-ajoasua? Haalari tai 2-osainen, ihan sama. Voi olla rähjäisen näköinenkin, kunhan kortin hankinta sujuu. Olemme kiinnostuneet kaikista. Myös lämpimät hanskat olisivat tarpeen, käden koko taitaa olla 5.

Jos jollakulla löytyy, niin meilaathan mulle niin vaihdetaan tietoja. Voimme lähteä tutustumaan vaatteisiin 100 km säteelle H:gistä.[B]
    Suzuki Gsxr 1000cc
    Honda CBF 1000cc
    Honda CBF 600 N
    Kawasaki 500 EN
    Yamaha 250 Virago
    Suzuki GS 500
    Kawasaki 250, vm 1972 3-cylinder

"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin."
    Lainaa (Alter ego @ Elo. 21 2011,23:22) kirjoitti
    Eli, tyttäreni aloitti kevarikortin hankkimisen ja parin viikon kuluttua pitäisi jo aloittaa ajoharjoittelut mutta kun me ei olla löydetty ajopukua! Ja kylmemmät ilmat tulossa....
    Eikö autokoululta saa lainaan? ...Ymmärrän kyllä että omat on omat, itsekin ajoin omissa enkä ois autokoulun kamoja laittanu päälle mistään hinnasta!
    Mut jos autokoululta ei saa lainaan ni onpas outoa, kyllä meillä sai ainakin
    Yamaha FZ6-S 2006 (2012)
    Kawasaki ER-5 *2002 (2011)
    Ne ei lainaa niille, jotka hankkii omaan pyörään harjoitteluvan. Lainapukua käyttävät ne, jotka ajavat ajotuntinsa koulun mp:llä.

Oman mp:n harjoittelulupa on nääs edullisempi....
    Suzuki Gsxr 1000cc
    Honda CBF 1000cc
    Honda CBF 600 N
    Kawasaki 500 EN
    Yamaha 250 Virago
    Suzuki GS 500

Lainaa (Alter ego @ Elo. 21 2011,23:22) kirjoitti
    Onko siis kellään lojumassa pienempikokoista ylimääräistä goretex-ajoasua? Haalari tai 2-osainen, ihan sama. Voi olla rähjäisen näköinenkin, kunhan kortin hankinta sujuu. Olemme kiinnostuneet kaikista. Myös lämpimät hanskat olisivat tarpeen, käden koko taitaa olla 5.

Jos jollakulla löytyy, niin meilaathan mulle niin vaihdetaan tietoja. Voimme lähteä tutustumaan vaatteisiin 100 km säteelle H:gistä.[B]
    Laitoin sulle meiliä, ja tapani mukaan sähläsin tän tietsikan kanssa. Tuliko viestit perille saakka?
    Mopovapaa vuosi

Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
    Kiitos, tuli ja vastasinkin jo
    Suzuki Gsxr 1000cc
    Honda CBF 1000cc
    Honda CBF 600 N
    Kawasaki 500 EN
    Yamaha 250 Virago
    Suzuki GS 500

Oli tarkotus hankkia isompi pyörä nyt ens kaudeksi, mutta mies totesi että nikkaroidaan vähän tota 600:sta Ninjaa ni siinä ois sit vääntöä ens kesänä jopa enempi kun 10R:ssä Sit ku vielä yks crossi saatas kuntoon ni sais mennä radalle koittamaan miten peli kaulii jos sit ens vuonna sais leikkiä omalla pyörällä. Miehelle pitäis ankkia kortti, kilpaa se on toki crossilla ajanut paljon joten ajotaito sillä on hyvä, mut korttia ei... Nii ja talvella pitäs kans maalata ja taippailla katteita ja vetää uudet nahkat penkkeihin yms pientä. Justhan sinne laitettii minivilkut Ja jos se mikälie laatikko moottoriin kiinni saadaan ni sit pakosarjaakin pitää ettiä, vaikka tossa on jo vakioputkea parempi mutta ei ihan taida piisata...

Joo meilä onkin näitä projekteja, yks bemmu pitäis kans tehä ja mies lupas että siitä tulee pinkki
    Drive fast, die young. We live only once - Live it to 110%
    Mä kans oikein ootan talvea siinä mielessä, että ehostetaan toi mun vuosimallia -91 pyörä uuteen uskoon! Itse en edes halua luopua siitä, tykkään siitä tosi paljon, mutta ainahan siitä saa paremman.

Näin muuten viikonloppuna Helsingissä ihanan vaaleanpunaisen pyörän, oli eka sitä väriä oleva noin livenä liikenteessä. Sellasen mä tahdon.
    Projektientäyteinen talvi on tulossa täälläkin.
    Sporalle on suunnitelmissa ainakin perän levitys, ei välttämättä muuta. Tosin suunnitelmat tuppaa laajenemaan siinä kohtaa kun toteutus alkaa...
    Bulu saa uuden värin niin vanteisiin, runkoon kuin muoviosiinkin. Ja peilit menee vaihtoon. Muuta se ei kaipaakaan.
    Lisäksi on "ikuisuusprojekti" vanha jenkkiavo jota on rakenneltu jo pitkään ja hartaasti. Nyt on ollut taukoa rakentelussa kun on muita kiireitä mutta ensi kesäksi olisi tarkoitus saada vihdoinkin auto tien päälle.

Niin, ja autotalli rakennetaan omaan pihaan vielä nyt syksyllä. On sitten talvella tilaa puuhastella.
    I ride the Lightning (XB9S -03)
    Ryhmään liittymis -pyyntö laitettu. Naamiksen kuvassa ruskea ja sininen colorpointragdoll.
    "On katsottava tarkkaan, mihin astuu kissa tassuillaan, itse kumminkin ne joutuu nuolemaan."
    * * * *
    Kawasaki GPZ500S -88 : 2010
    Yamaha FZS600 Fazer -99 : 2011->
    Tuunaamaalla saa mieleisensä
    ennen
    jälkeen
    jälkeen2

Jos tänä talvena ei sitten tehtäskään mitään isoa...
    Lainaa (Hilmu @ Elo. 24 2011,21:53) kirjoitti
    ennen
    jälkeen
    jälkeen2

No tuossa on kyllä jo huima parannus! *
    <p>Hävittäjälentelijä vuodesta 2011. Supermatoilija vuodesta 2008.</p>
    Lainaa (Hilmu @ Elo. 24 2011,21:53) kirjoitti
    No hitto on kyllä muuttunut ! En ole edes ajatellut että saa tehtyä näin hienojakin, aina näkee niitä bomber-pyöriä mitkä näyttää silmään kaikki samanlaiselta !

Upeaa jälkeä !
    Yamaha FZ6-S 2006 (2012)
    Kawasaki ER-5 *2002 (2011)
    Jahas, mulle taisi sitten osua numero 75.

Kortti ollu taskussa neljä kesää eikä omaa mopoa vieläkään. Appiukon Deauvillellä mennään aina kun työt ja perhe antaa aikaa. Enemmänkin tulisi mentyä jos olisi oma pyörä :-)

Mä olen varmaan jo vaippaikäsenä saanu motokärpäsen pureman. En muista hetkeäkään ettenkö olis haaveillu kakspyöräsellä ajosta. Viimeinen pykälä kortin ajoon oli se ettei ukkoa kiinnostanut ajella niin paljoa ku mitä mä olisin kyydissä istunut :-))

Miittinkejä kehiin vaan ni katotaa miten paikalle pääsee tulemaan.

Well-behaved women rarely make history
    76! Vähän reilu viikko sitten sain kortin ja eilen kävin hakemassa pikkufazun pois pajalta, madallettiin niin passaa paremmin mun tappijaloille.. Vielä ei ole oikein ehtinyt ajelemaan, mutta jos huomenna saisi jonkunlaisen lenkin heitettyä Pitääkin laittaa anomus tonne fb-ryhmään myös.
    Yamaha FZ6S 2005
    Lainaa (Loora @ Elo. 24 2011,10:12) kirjoitti
    Näin muuten viikonloppuna Helsingissä ihanan vaaleanpunaisen pyörän, oli eka sitä väriä oleva noin livenä liikenteessä. Sellasen mä tahdon.
    Mulle tulee pyörä joko mattamustaksi pinkeillä yksityiskohdilla, taikka sitten kokopinkki. Haluisin fluuorosoivan värin (eli sellanen silmiin hypivä neonpinkki, vähän vataana kun ne tietyömaan väliaikaset neonkeltaset reflexi tiekyltit) Pitää vaan ensteks selvittää onko fluorosoiva väri sallittu tieliikenteessä. Neonkeltasta autoa en saanut hankkia koska se oli kuulemma laiton väritys ainkoinaan muamia vosia sitten kun suunnittelin projektiautoa

Tallia ei ole joten sekin pitänee hankkia jostakin vielä ennen talvea..

Ja muuten liikkii niitä pinkkejä kulkupelejä liikenteessä eri sävysinä mutamia, kaikki kylläkin enemmän tai vähemmän laitetuja mutta mutta... *haaveilee siitä omasta autosta joka olis pinkki ns lelu* (auto matkustaa pidempiä paikkoja on sit eri) miäs kiroilee kyllä mun suunnitelmia
    Drive fast, die young. We live only once - Live it to 110%
    Hieno on Hilmun Suitsuki

Meidän pihassa on ollut kesän kaverin Suzuki TL 1000S. Mies on ajellut sillä ja rakastaa V2 koneen hyrinää. Ukkeli on niin myyty, että haluais pelin omaksi, mutta meillä on ollut puhe, että nyt ostetaan yksi kummallekin mieluisa mopedi, joka on sinänsä aika mahdoton tehtävä. Minä motskailun tuskissani olen ollut erittäin kateellinen kun ukkelilla on pihassa peli jolla lähteä milloin vaan ajamaan, vaikka oma ei olekaan. Noh, rohkaistuin viime viikolla Tellua hiukan testaamaan, vaikka kaikki lähipiirin mopoilun ystävät ovat sitä mieltä että tälläinen roteva 165 senttinen ja himppa yli 50 kiloinen, ei sovi kyseisen mopon kanssa yhteen, kun varpaatkin juuri ja juuri ylettää maahan. Nyt oon ajellu Tellukalla usseemman kerran ja olen Sanoin miekkoselle, että osta pois, kun kerran minäkin sillä pystyn ajamaan, ostetaan joskus sitten toiseksi vehkeeksi enemmän minun mittasuhteille sopiva. Onhan tuossa ajoasento meikäläiselle aika hassu, juuri ja juuri ylettää kädet kytkimelle ja jarrulle ja jalat maahan. Mutta ne äänet ja viäntö Suullinen sopimus on tehty, että ostetaan tuo Tellu, saapi entinen omistajakin sitten sillä ajella kun meille myy.
    Lainaa (taruha @ Elo. 18 2011,13:43) kirjoitti
    Mä vaihdoin vm. 98 Suzuki GS500E:n tuohon Yamahan FZ6-S:ään (vm. 2004) heinäkuun alussa, eli nyt reilun kuukauden ajellut sillä. Mitään pahaa sanottavaa en kyllä pyörästä keksi. Etupäätä madallettiin minulle hieman, että ylettyy paremmin maahan /helpompi siirrellä. Painoa sillä on kyllä, joten joudun vähän ennakoimaan mihin pysäköin mutta tosiaan kun vähän etukäteen miettii niin ei ongelmaa. Mulla myös tuo edellinen pyörä oli vauhdissa hieman epävakaa, mutta FZ6:sta ainakin tää S-malli eli edestä katetumpi ohjaa tuulen hyvin ettei vispaa.

Jostain luin että ihmiset oli kaivanneet "alakierroksille enemmän vääntöä" ja tästä olen samaa mieltä. Samoin äänet vois olla vähän rouheemmat. Mutta muuten ei valittamista!
    Mä ajelin toissakesän pikkufazulla 37 tkm ja olin todella tyytyväinen, mutta se alavääntö tosiaan puuttuu. Jos diggaat pelistä ja meinaat pitää pidemmän aikaa, niin suosittelen Power Commanderia. Se korjaa sen alapään väännön ja tuo muutenkin tehoa lisää (vaikkakaan, ei se sinällään sitä kaipaa, riippuen miten lujaa tykkää mennä ). Siihen vielä K&N:n vapaavirtaussuodatin ja joku änkkäri, esim. Devil ja noice killeri irti ni johan rähisee

Mulla on nyt kilofazu, jossa on tehty kaikki ylläolevat ja vähän muutakin. Just eilen laitettiin uudet kahvat ja siirrettävät jalkatappisarjat, laitan linkin kuviin kuhan kerkeen ottaa uudet kuvat

Nyt ku vielä saatas se PrätkäMimmien kokoontuminen.... Alkaa vaan noi syyssateet ja ne on niiiin epäluotettavia noi sääennusteet että niihin voi luottaa tyyliin 1 pvä ennen. Yhdenhän mä jo meinasin vetää, mutta sillon edellisenä päivänä luvattiin huonoa keliä joten peruttiin josta olen pahoillani koska sit muistaakseni keli oliki ihan ok.
    Mopovapaa vuosi

Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
    77
    Alla 1400 GSX, isolla tytöllä iso pyörä
    Tunnistaako kukaan PK-seudun mimmeistä itseään; pyöränä laitettu vaalea buell jossa on pinkkejä yksityiskohtia mm. vannenauhat jäi ensimmäisenä mieleen. Myös ajotakissa tais olla pinkkiä. Siinä oli tyyliä! *
    <p>testiiiii</p>
    78.

Taitaa olla kymmenen vuotta omalla pyörällä takana ja "piireissä" pyörinyt parikymmentä vuotta, nuorna aloittanut .

Alla tällä haavaa Hondan VFR, välillä käyn soutelemassa perheen toisella ajokilla CBR 1000 äffällä.

Kutsu lähti FB-ryhmään.
    Yamaha Tenere 700 2019 "Ghost"
    Previous bikes:*Yamaha FZS 600 2001>Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned>Honda XL650V TransAlp 2002*
    *Does my bike make my butt look fast?*
    Lainaa (waldolainen @ Syys. 01 2011,14:25) kirjoitti
    Tunnistaako kukaan PK-seudun mimmeistä itseään; pyöränä laitettu vaalea buell jossa on pinkkejä yksityiskohtia mm. vannenauhat jäi ensimmäisenä mieleen. Myös ajotakissa tais olla pinkkiä. Siinä oli tyyliä! *
    Oi, kuulostaapas mainiolta.
    En kyllä itseäni tunnista, seutu on väärä ja pyörän väri myös. Oma Bulu on keltainen ja laittamaton toistaiseksi, keväällä sitten toukasta kuoriutunee perhonen kun on talvi aikaa laittaa ja maalata.
    I ride the Lightning (XB9S -03)
    Number 79, nopealla vilkaisulla.

Törkkäsin sinne fb-ryhmäänkin pyynnön *

e. meinasin ootella numeroa 99 tai 100 mut unohdan kuitneki talven tullen...

XJ600 Diversion
    80, vissiin ryhmän ainoa maxiskootteristi Gilera Nexus 500. Pääsisköhän mukaan porukkaan?
    Aikuinen nainen nexusti
    Minkäs niminen toi fb-ryhmä on? Koitin ehtiä, mutta en hokassu.

81

Laitoin tuossa kesäkuussa viimeksi viestiä tänne.
    Ajokortin saaminen vähän lykkääntyi heinäkuussa ensin autokoulun loman ja sitten tutkinnon vastaanottajien loman takia. Sitten tuli mun oman loman vuoro elokuussa, ja lähdin kolmeksi viikoksi jenkkeihin.
    Joten tulin takaisin jenkeistä vasta reilu viikko sitten. Samantien loput ajotunnit (joita oli 3,5) läpi ja kokeet. Teoriakoe oli mennyt jo aiemmin kesällä läpi fiinisti. Käsittely- ja ajokoe olivat eilen ja läpi menivät! Ihme ja kumma, olin niin jännittynyt noista! Meinasin oksentaakin ennen kuin lähdin autokoululle... Sitten alkoi satamaan vettä kaatamalla, kun siinä harjoittelin käsittelykoetta varten. Ei oltu kertaakaan edes käyty harjoittelemassa noita ja tosiaan suoraan koetilanne edessä... Harjoittelin ja harjoittelin ja harjoittelin, ainakin seitsemän kertaa rata ympäri, tosin "hätäjarrutusta" ei harjoiteltu kuin kaksi kertaa, koska sen kohdalla alkoi olemaan vettä heti niin paljon että autokoulumaikka katsoi sen harjoittelun olevan liian vaarallista. Noh, harjoittelua.. Ja sitten maikka kutsui takaisin. Ja kysyi, että olenko valmis käsittelykokeeseen. Tutkinnon vastaanottaja seisoi vieressä. Nielaisin syvästi ja olin aivan paniikissa, että mie niin mokaan tämän kaiken. Ja sitten autokoulumaikka sano vaan, et "käsittelykoe on hyväksytty, onneksi olkoon". Ja olin ihan että anteeksi mitä?! Tutkinnon vastaanottaja oli siis salaa kytännyt harjoitteluani ja todennut menevän sen niin hyvin, että läpi vain! Huh, sopi minulle tooooooodella hyvin noin, en tajunnut jännittää mitään! Itse ajokoe meni kans hyvin, olipa jopa tosiaan kommenttia lapussa "varma suoritus!". Josta olen kyllä aika yllättynyt.
    Mutta näin on lappu matkassa ja tänään kävin jo koeajamassa ensimmäistä pyörää, Suzuki GSX 600F:ää. Huomenna käyn koeajamassa toista pyörää, itseasiassa samanlaista. Saa vähän vertailukohdetta keskenään. Molemmat ihan lupaavia ostettaviksi. Autokoulun ajoin siis Yamahan XJ6:lla.
    Lainaa (Aa-si @ Syys. 07 2011,08:33) kirjoitti
    Minkäs niminen toi fb-ryhmä on? Koitin ehtiä, mutta en hokassu.
    prätkämimmit tästä
    Yamaha FZ8-N
  30.  
Sivu: 11 / 27:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 91011121321 ... ViimeinenViimeinen