No itseasiassa ei tuokaan ole paha vaihtoehto. Ajankohtakin kävis, ainakin toistaiseksi(JGo @ Kesä. 29 2011,07:39) kirjoitti
Onks jo ilmoittautuneita, tai oisko lähtijöitä? Voisin oikeastaan ilmottautua jos tietäis varmaks jonku matkakaverin![]()
Yamaha FZ6-S 2006 (2012)
Kawasaki ER-5 *2002 (2011)
Toihan ois oikeen oivallinen paikka, mä ainaskin pääsisin, sen verran lähellä tuo(JGo @ Kesä. 29 2011,07:39) kirjoitti
![]()
Kawasaki 454 LTD '90
^ ja ^^ Hienoa että saadaan uutta väkeä mukavasti paikalle! Sit vaan tsekkaamaan Meri-Keijon mökkivarausketju ja laittakaa rohkeesti yksityisviestiä mökkivastaavalle, että haluatte paikan mökistä. Tai onhan tuossa n. 800 metrin päässä mökkikylästä vielä kokonaan vapaita huoneistoja, mitä voi myös varata. Ja sit nimee listaan vaan.
Redo, eiköhän sitä matkaseuraa löydy, jos ei ihan sieltä asti niin ainakin pk-seudulta voi sitten lyöttäytyä jonkin porukan mukaan.
Oliskos muita mimmimiittiläisiä tulossa?
Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
.. tää skippaa sit kyl kyseisen mimmi-miitin..
Ei riitä rahkeet noin moneks päiväks...
_kotihiiri_![]()
ärkuus
Sain kortin!
Ja vaikken kerenny täältä "vinkkejä" lukeakaan, niin mähän kaaduin! Ja inssissä! Mutten vaarantanut liikennettä ja kaikki motoristit kaatuu joskus, joten pääsin läpi. Huh heijaa!
No eilen sitten omalla pyörällä heti liikenteeseen miehen mukana ja saldona: käsijarru poikki, parit mustelmat ja ruhjeet. Kotipiha voi olla vaarallinen. ;)
Huomenna suuntana Göteborg...
Onnea vaan uusille motoristeille miunkin puolesta!!
Ajellaan muttei törmäillä!!![]()
ärkuus
Hei huomasitteko, Ertzi5 on järkkäämässä ajelua sunnuntaille 3.7! *Linkki.![]()
Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
Onnittelut kortista!(Loora @ Kesä. 30 2011,13:33) kirjoitti
Kerro sitten kuinka reissu meni, mä oon tässä suunnitellut lähteväni yksin Göteborgiin parin viikon päästä, mietin vielä uskallanko vai en...
Yamaha FZ6-S 2004
Mulla ajokamppeiden hankkiminen näemmä meni kuten aina perinteisesti käy, eli ensin hankitaan halvat ja sitten ne hyvät. Tosin ne hyvät on vielä hankkimatta.Housut (Grand Canyon = GC tms.) ja takki (Richa) on Euromotor Centeristä, maksoivat yhteensä ~200 euroa. Tekstiilivermeet siis kyseessä. Takki on ihan ok, pitää kuivana riittävän hyvin (työmatka mulla 25 km ja huviajeluja en tähän mennessä ole vesisateessa harrastanut) ja helteilläkin sen kanssa on pärjännyt. Housuissa ainoa hyvä puoli on niiden ulkonäkö, tai no kyllähän niillä nätillä ilmalla ajelee... Niissä on nimittäin vetoketjulliset tuuletusaukot etureiden kohdalla ja vedenpitävä kalvo on lämpövuoressa. Eli jos sattuu olemaan liikenteessä ilman lämpövuorta (kuten kesällä useimmiten ollaan) ja alkaa sataa, niin kastumiselta ei voi välttyä.
Kypärän tilasin netistä, uskalsin siksi ryhtyä moiseen koska autokoulussa oli kyseisen merkkisiä kypäriä ja sain sovitettua sopivan koon. Merkki on KBC, malli VR-1X ja hintaa sille tuli Saksasta tilattuna postikuluineen 170 euroa ja rapiat. En ole koskaan ajanut oikeasti hyvällä kypärällä joten vertailua on paha tehdä, mutta kyllähän tuo pitää ääntä varsinkin moottoritienopeuksissa.
Hanskoja mulla on kahdet, Orina-merkkiset nahkaiset kesähanskat (Storm Motorista muistaakseni 49 e) ja paksummat tekstiilihanskat viileämmille keleille (Euromotor Centeristä, 80 e). Nuo kesähanskat on tosi hyvät, kädet ei hikoile helteilläkään, löytyy kovat rystyssuojat ja muutenkin on laadukkaan oloiset.
Ajosaappaita en vielä(kään) ole saanut ostettua, ajelen turvakengillä.Ne on kaikinpuolin huonot, kastuu sateella läpi samantien eikä ne tietysti suojaakaan muuta kuin varpaita. Vaan taitaa lähteä mopo myyntiin tässä loppukesän aikana, syksyllä suuntaan koulunpenkille eikä opintotuella oikein maksella vakuutuksia ja bensoja.
Eli saa nähdä jääkö ajosaappaiden hankinta odottamaan parempia aikoja.
Yamaha YBR -> Yamaha XJ600N
Mä tykkään kanssa noista kun hullu puurosta. Tänään iltapäivällä ajelin tässä hullussa 35 asteen helteessä Tampereelle ja kädet kuivina. Sitten jouduin rae-ukkoskuuroon niin että kipeetä teki ja vettä tuli kuin aisaa sen viis minuuttia. Kädet oli vaan nihkeät. Huippuhanskat. Suohjaavuus ei varmaan ole parasta tasoa, mutta on kovat rystyset ja koko nahkaa. Noissa on kädet niin kuivina koko ajan, että mä pärjäsin kymmenen asteen keleissäkin ihan hyvin.(Serri @ Heinä. 01 2011,20:53) kirjoitti
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Mimmit muistakaa tulla....(JGo @ Kesä. 30 2011,22:44) kirjoitti
![]()
![]()
-Honda VFR 800X Crossrunner-
-Kawasaki Z 750 S-
-Suzuki GSF 600 S Bandit-
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" -Matti Nykänen
Joo ei valitettavasti mun täytyy nyt kanssa skipata sitte kuitenkin se Meri-Keijoilu![]()
Mut hei, olikos mimmejä täältä liikenteessä Myrskylässä tänään, paikallisessa kahvilassa ? Pihasta lähti ainakin Ducati Monster, Suzuki ja pari muuta pyörää. Silmät vaan jäi Ducatiin kiinni *Itse olin poikaystävän kanssa liikenteessä.
Edit: niin ja tilanteita tänään riitti, meinas esim. pyörä kaatua risteyksessä, hätäseen sain pidettyä pystyssä. En tiedä mitä kävi, varmaan korkeaan kohtaan ajoin tai jalka maahan huonosti. Onneks oli tankki alle puolillaan, kokonaisella ois varmaan kaatunu (täältä lukeman perusteella) Ja sit mutkassa oli pikeä (on muuten liukasta lämpimänä), tuntu kun eturengas otti ja läks, mutta selvisin siitäkin
Yamaha FZ6-S 2006 (2012)
Kawasaki ER-5 *2002 (2011)
Olisko paikallaan foorumin naiskuskien laskenta vaikka siten, että jokainen naismotoristi laittaa seuraavan numeron omaan viestiin?
Mä voin aloittaa:
1.
Suzuki Gsxr 1000cc
Honda CBF 1000cc
Honda CBF 600 N
Kawasaki 500 EN
Yamaha 250 Virago
Suzuki GS 500
Kawasaki 250, vm 1972 3-cylinder
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin."
Täälläkin ilmoittautuu yksi naismotoristi! Kipinä vaan tuli jostain, autoilla ajamista rakastan ja tien päällä tuntuu kuin olis kotiin päässyt... Pari kesää kyytiläisenä istumista riitti, oikestaan jo ensimmäisen reissun jälkeen oli selvä peli että minähän haluan ajaa ihan itse![]()
Viime syksynä sain sen A-kirjaimen viimein ja metriäkään en inssin jälkeen ajanut. Alkukesästä sain sitten oman kapineen alle, "lievää" jännitystä oli lähteä koeajolle tuommoisen tauon jälkeen![]()
Tein juurikin niin kuin ei pitäis: koeajoin tasan tuota yhtä pyörää ja hankin sen. Mutta sepä olikin rakkautta ensisilmäykselläKulkupelinä siis Suzuki GSX600F, jota muuten voipi suositella vaihtoehdoksi lyhkäsellekin kuskille kun niitä kyselyitä näkyy olevan (itsellä mittaa 159 cm/mallia persjalkanen). Molemmin puolin päkiät yltää maahan ajosaappaissa. Siirtely/kääntely tahtoo vaan olla hankalaa kun päältä ei oikein yletä ja työntämällä on niin raskas. Saapi ennakoida ettei vaan joudu ylämäkeen/liukkaalle pohjalle parkkeeraamaan. Paitsi kotipihalla joka on nurmikkoa/hiekkaa
![]()
Ja niistä ajovarusteista kun kyseltiin niin Scottin takki, Lindstrandin housut, TCX:n kengät, kypärä AGV. Hanskoja kolmet ja erinäisiä huiveja sun muita... Varusteita saikin sitten metsästää ihan muutamasta liikkeestä että löyty riittävän pientä..
Suzuki GSX600F
5.
Oikein mukavaa kesää kaikille prätkämimmeilleja paljon kilometrejä!![]()
Yamaha FZ8-N
Lucky number 7!![]()
I ride the Lightning (XB9S -03)
10.
Piti odottaa että sai tuon numeron
Mokailustakin voi saada täyden kympin![]()
Mukava ku pukama...eiku mukana
Mei tö iiköls SKRIIM!
The Mocamaster
Koska kortti ja leipä
12.
Kawasaki 454 LTD '90
13...miks mulle aina käy näin![]()
![]()
Bandit 650SA
Never hesitate to ride past the last street light at the edge of town.
"When in doubt, use full throttle. It may not improve the situation, but it will end the suspense."