Jos Eewikselle tuli nro 146 niin mä nappaan sitten numeron 147!
Eli uusvanha prätkämimmi ilmoittautuu joukkoihinAutoa on ajettu jo vuosia, mutta A-kortti tuli hankittua vasta viime syksynä, yhden tarakka-kauden aiheuttaman poltteen jälkeen
Tulevalle kaudelle ootan paljon hyviä ajokelejä sekä monia ilometrejä ja samaa toivon tietty kaikille muillekin!
Tervetuloa vaan uusille, sormi pystyyn kun kohdataantulkaa ihmeessä myös fb-ryhmään PrätkäMimmit.ORG!
Kawasaki Ninja ZX6R 2010
Kawasaki ER-6F ABS 2009 (ex)
Numero 148 ilmoittautuu
Kolmas virallinen kausi starttaa, toivottavasti jo tämän viikon aikanaEnsimmäistä mopokesää ei oikein lasketa kun meni niskavamman takia harakoille ja kortin sain taskuun vasta elokuun lopussa, eipä siinä paljon kilometrejä alle ajeltu kun mopoakin piti lainata naapurin mieheltä... Seuraavana keväänä polte omaan oli niin suuri, että kotiin oli haettava Kawa ZR-7 kun osui loistoyksilö kohdalle
![]()
You might win one battle... But know this, I'll win the fucking war!
Hyvää ajokauden alkua mimmeille
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Numero jäänyt matkasta aikaisemmin, joten kehiin 149
Hyvää ja turvallista ajokautta kaikille![]()
FZ1-S Varsinainen Suomi
Meikäläinen on sit 150.Olen 16-vuotiaasta asti haaveillut enemmän ja vähemmän vakavissani ensin kevarin ja sitten kunnon prätkän hankkimisesta. Vuosi sitten keväällä tuli pikkuveljen kanssa puheeksi kortin ajaminen ja hän sitten patisti ajamaan sen ennen ajokorttiuudistusta. Niinpä ilmoittauduin autokouluun ja ajoin kortin viime kesänä. Sen verran "kehnosti" kävi kuitenkin, että olin liian lyhkäinen koulun täyskokoisen pyörän selkään, joten ajoin kortin kevarilla ja jäin väliluokkaan katselemaan nyt pariksi vuodeksi. Tein kuitenkin loistolöydön ja kaks viikkoa sitten kävin hakemassa Kawasaki ZZR 250:n kotiin. :> Sillä on nyt hyvä muistella taas, miten se pyörä toimikaan ja ajella työmatkoja. Ikää löytyy siis 23 vuotta ja pituutta 158cm.
Mikäli täällä on muita mimmejä Tampereen seudulta niin tehdääs treffit joku tiistai Pyynikille. ;)
Mää oon Ylöjärveltä, pidetääs reffit joku päivä?Minäkin vasta kortin saanut viiem talvena ennen uudistusta. Ajatko siis täystehoista vai miksi jäit väliluokkaan? Etkös saa ajaa ison A:n kun olit viime vuonna yli 21-vuotta? Vai mitenkä tuo nyt menee... Olen aivan pihalla näistä rajoituksista. Oma kursitettiin tänään 25kW ja aivan tuhnu vehje nyt! ei kulje yli 120km/h.
Nyt mun täytyy odottaa kaksi vuotta että saan ajaa täysitehoista, vai odotanko että täytän 21v joulukuussa?
![]()
Honda CBR 600 F -05
Täällä Tampereelta yksi mimmi. Ja mukana Pyynikki treffeissä jos vain työvuorot sallii. Ajoin kanssa kortin vasta viime syksynä eli tämä kesä opetellaan ja totutellaan. Itse olin sen verran onnekas että sain kaikki tehot kerralla korttiin, joten Honda CB 600F tuolla pihalla seisoskelee
Niin ja olen noista numeroista jo ihan sekaisin, jossain jono perällä siis![]()
Honda CB 600F
Mun ekalla pyörällä (viissatku) ajellessa kävi myös tuota, että vaikka ajoin keskellä kaistaa, neljänkympin alueella rajoituksen mukaisesti niin muutama autoilija ohitti mm. mutkassa tms. oudossa paikassa ja erittäin läheltä, luullen todennäköisesti että mopolla ajelin.. Ilmeisesti nainen + 40km/h on suurempi näyttö siitä että ton on oltava mopo kuin rekisterikilpi josta kyllä erottaa mopon moottoripyörästä.
Vihdoin sain tänään ruuvata Yamahan perästä kolmion pois.
Syksyllä käsittelykoe meni käteen, kun ei ollu väistössä tarpeeksi vauhtia kolmen yrityksen jälkeenkään -> viimeinen yritys 47km/h. Viragon mittari näytti mukavasti alakanttiin, ja kun alakanttiin olin harjoitellut, niin olipa vaikea uskaltaa kesken kokeen nostaa vauhtia 7 km/h. Ja seuraavana päivänä tuli lunta, niin ei pystynyt enää harjoittelemaan.
Toisaalta hyvä juttu. Nyt mä saan suoraan ajaa tolla A2-kortilla kaikkia meiltä löytyviä vehkeitä.
Ja kyllä sillä 35 kilowatilla pääsee ihan riittävän lujaa. Sitte jos tekee mieli korottaa joskus rajattomaan, niin korotan, mutta eipä nyt ole ainakaan tällä hetkellä ole mitään haikeutta siihen.
Oli vähän ikävä olo lähteä inssiin, kun mies kertoi nähneensä kotimatkalla pahan motskarikolarin, jonka jälkeen kuskia vietiin paareilla lanssiin.![]()
Ei tainnu dwightin jalat yltää autokoulun täystehosen pyörän selästä maahan? Se lie ollut syy väli-a:n ajoon?
Ennen 19.1.2013 ajetut väli-a:t korottuu vanhaan malliin kahden vuoden jälkeen rajottamattomaan luokkaan ilman mitään kokeita tai papereita. Eli se, mikä siinä vanhassa systeemissä oli tapana, säilyy edelleen.
Mäkin aloitin myöhään syksyllä väli-a:n ajamisen, mutta en ehtinyt saada korttia ennen liukkaita kelejä. Tämä mun miehen opetuslupa oli voimassa juhannukseen 2013 asti, joten se sitten muuttui nyt keväällä niin, että ajoin uuden systeemin mukaisen A2-kortin eli saan ajaa <35kW koneella. Sen verran olen tuolla Hondan tarakalla ollut, että se riittää mulle ihan hyvin.![]()
Täällä yksi vasepookissakin vaikuttava mimmi.
Kohta valmiina tän kesän ajokki 1100 gsx-r, tää kausi on alkanut jo kunnossa olevalla 1000 gixxerillä.
Pyörin nykyään aika paljonkin tampereella kun pidän siellä yhtä ravintelia pystyssä.
Eli tamperemiitteihin mukaan myös
Tästä pyörästä tunnistaa ( useimiten varmasti parkissa ravintelin edessä hämeenkadulla):
![]()
1100 Gsx-R.
Nainen kahvoissa.
Minä olen tainnut jonkun vuoronumeron jo itselleni ottaa kun näköjään olin tämän ketjun alkupäähän kirjoitellut pari vuotta sitten.
Yyberi lähti uuteen kotiin sen ekan kesän (2011) jälkeen ja nyt vihdoin taas pääsin takaisin harrastuksen pariin kun ostettiin mullekin oma pyörä. Tuossa välissä kerkesin pyöräyttää mukulan joten tärkein tavoite on palata aina ehjänä kotiin, tosin eipä mulla ennestäänkään erityisemmin kiinnostanut kovaa ajaminen.
Nyt onkin sitten jo ihan oikea moottoripyörä alla, 600-kuutioinen Yamaha XJ vuosimallia -95. Onhan se vanha ja lommoinen, mutta ei kolo komiassa haittaa...Olen ehtinyt ajaa sillä vasta kerran ja tällä hetkellä mopo seisoo anoppilan tallissa etupää purettuna, mies tekee kaverinsa kanssa iskariremonttia siihen.
Paksupohkeiselle sopivista ajosaappaista kyselin tuolla ketjun alussa ja ne saappaat on muuten edelleen hankkimatta. Yyberin kanssa vietetty kesä meni matalavartisilla turvakengillä, ei tosiaan turvallisimmat mahdolliset mutta se oikeiden ajokenkien hankkiminen vaan jäi.Nyt tuntuu että ne pitäisi jo oikeasti saada hommattua, etten riko jalkojani jos satun kippaamaan mopon nurin vaikka parkkeeratessa.
Yamaha YBR -> Yamaha XJ600N
Tervehdystä!
Eilen kun tulin töistä prätkällä kotiin päin, niin tuli ekan kerran syytä miettin "mitä jos?". Ei ollu järin mukava tunne ja pisti vähän kiukuksikin. Kasitiellä on siinä kohtii satasen rajoitus ja ajelin jonossa vähän alle sitä. Vastaan tuli rekan vetämä letka ja siellä rekan takana tuli moottoripyörä. Varsinkin tuulisella säällä vedän yleensä rekan kohdatessani vähän oikeeseen reunaan kun muuten ajelen keskellä kaistaa. Tää toinen motoristi ilmeisesti piti sitä kutsuna lähteä ohittamaan sitä rekkaa. Siinä meitä sit oli hetken aikaa kolme rinnatusten. Rekka omalla kaistallaan ja mun kaistalla kaks eri suuntiin menevää prätkää. Mitä jos mä olisin vaan kävässy siellä oikeessa reunassa tai mitä jos se toinen motoristi ei oliskaan saanu pidettyä mopoa hanskassa??? Mun takana kuitenkin tyhjää tietä, et varmasti olis kerenny ohittamaan sen kaks sekuntia myöhemminkin.![]()
Well-behaved women rarely make history
^Noi on kyllä inhottavia tilanteita.Mä käytin opetteluvaiheessa vielä keltaista liiviä ja mulla on valkonen potta, mutta eipä se estänyt kotiloiden kolmion takaa kiilaamista. Ihan hyvä on ilmeisesti alusta asti olla koko ajan varpaillaan. Kaupungissa se tarkoittaa sormia jarrukahvalla koko ajan.
Mä olen tainnut muutaman kerran mainita meidän Ural-hulluudesta?
Nyt tuo mies suunnittelee mulle single-pyörää, yleensähän näitä vanhoja idän ihmeitä ajetaan sivuvaunun kanssa, enkä ihmettele yhtään että miksi...
Mä tykkään Uralista siis ajatuksena ja tarakalla, mutta se on A-I-V-A-N H-I-R-V-E-Ä itse ajettava.Joten koska en halua uutta pyörää (niistä puuttuu jotain olennaista ja määrittelemätöntä), niin tuo miekkonen lupasi omasta aloitteestaan rakennella mulle noista nurkista löytyvistä osista ja sopivista länsimaisista ajo-ominaisuuksia lisäävistä elementeistä Uralin näköisen "vale-Uralin".
(Taitaa se ehkä haluta itekkin sillä ajaa.)
![]()
Keltanen liivi se oli tällä toisellakin päällä. Kehtas siinä vielä morjenstaaki. Ei muuten saanu vastamorotusta
Nyt alkaa olla tosi mukava kurvailla, kun tuo maaliskuun alussa murtamani ranne ei enää ala kipuilemaan ajossa. Ekalla kerralla sain ajettua vain 50km ja siitäkin puolet kivuissa. Mut nyt ajo maittaa ja tankoakin pystyn jo salilla nostelemaan
Elämä voittaa sittenkin
Mukavia ja turvallisia kilometrejä kaikille mimmeille. Morjenstellaan kun kohdataan![]()
Ai vitsi sentäs, sillon kun minä kävin kyselemässä tämän kylän autokouluista A-kortin hintoja, todettiin yhdessä putiikissa "yllätkö sä edes pyörän päältä maahan" ja jumantsuikka mulla on pituutta sentäs 170cmAinoa kysymys jota EN osannut odottaa... Menin täysin sanattomaksi mikä suht harvinaista mun kohdalla on... Äänestin jaloillani (pitäkööt kioskinsa, kyllä mä sen kortin muualtakin saan) ja menin samaan autokouluun, jossa mut opetettiin ajamaan kotilolla (joskus ennen kivisotaa...). Eivät kyselleet tai kummastelleet, iloisena toivottivat joukkoon. Loppuun asti oli mahdollisuus ajaa väliluokan kortti, jos en olis voimallisesti ison pyörän kanssa pärjännyt mutta kaikki hyvin ja A-kortti tuli että napsahti
Olin mä varautunu jonkin asteiseen dissaukseen ja kieroon katsomiseen mutta lähteä nyt mun pituutta epäileenKumma miten rupesivat opettaan 165cm tuttuani ajamaan mopotinta... ai niin, mutta se oli MIES...
^ No jopas vaan! Mullekaan ei tullut mitään ihmettelyä että kykenenkö pituuden puolesta ajamaan moottoripyörällä ja minä sentään olen vain 158-senttinen. Ajoin kyllä kortin madalletulla pyörällä kun autokoululta sellainen sattui löytymään.
Itelle ei kans tullu pyöräkoulusta epäilyksiä, et pystynkö ajamaan. Koululla oli pyörinä er-6n. Inssiajoa varten otettiin penkki pois mun luottamuksen kasvattamiseks. Hyvinhän se meni niinkin ja mulla pituutta huimat 164cm![]()
Ylläri!![]()
Mä luovuin huomioliivin käytöstä, kun eipä sillä näytä olevan merkitystä onko se päällä vai ei, päälle tulee ne joille mp:t on ilmaa, muut huomaa muutenkin. En onneksi ollut tuo liivijengiläinen, ois vähän nolottanu...
Tyttären tekemän äitienpäiväkortti on kyllä ihan pakko jakaa, jotenkin lapset poimii aina sen olennaisen.
Etusivulla iskä opettaa äitiä ajamaan...
ja takakannessa ne ajelee sitten yhdessä.
![]()
![]()
Mä käytän heijastinliiviä yleensä hämärään aikaan. Aamuvuoroon kun täytyy lähteä jo puoli kuuden maissa, niin keväisin ja syksyisin on suht hämärää siihen aikaan ja sitten kun iltavuorosta tulee kotiinpäin puoli yhdentoista jälkeen. Jos se vaikka vähän parantais huomaamista ja löytää mut sieltä ojanpohjalta sit paremmin jos sinne sattuu jäämään ;) mitä en kyl toivo. Jotkut kuskit ei kyl huomaa vaikka parkkialueelta tulisivat ja katsovat suoraan päinkin. Siihen eteen täytyy silti ryykästä. Enkä aja edes reunassa, et saattais mopoksi luulla![]()
^Mä en aja yleensä hämärässä ja sillonhan onneksi pyörän valot erottuu paremmin kun päivällä. Ja mulla on valkonen kypärä ja hanskoihin maalasin valkoiset sormenpäät ihan ite nahkamaalilla.Oon mä miettinyt, että takkiin vois maalailla parit valkoiset tai neonkeltaiset huomioraidat tai kuviot, liivi ei vaan tunnu "omalta" vaikka järkevää sen pitäminen oiskin.
Eilen ajelin taas noissa Palokan liikenneympyröissä. Viikonloppuna yks nuori kotilo-mies ei kattonut muhun päinkään, ja kiilasi eteen. Eilen taas yks mies katto suoraan muhun päin ja kiilasi silti eteen. Mulla on tarkotuksella hyvin hiljainen vauhti ympyrässä, kun näitä maanteiden ritareita on tullut juuri noissa ympyröissä vastaan niin paljon.
Tuntuu aika uskomattomalta noi Zirdan kokemukset autokoulun "pituusrasismista".Mä olen paikoitellen niin paha suustani, että onneks ajoin kortin "kotikoulussa".
Tosin mulla on pituutta 170 joten noihin kommentteihin ei ole juuri tullut törmättyä, mutta sama pituushan Zirdallakin tais olla.
Noi liikenneympyrät on kans sellasii, et jokaisella tuntuu olevan oma käsityksensä siitä, miten niissä kuuluu ajaa. Pienellä varauksella kannattaa suhtautua enkä mä ainakaan luota edes siihen vilkkuun mitä autot näyttää. Osa vilkuttaa ympyrään tullessa, osa siellä pyöriessä, jotkut tullessa ja poistuessa ja jotkut ei ollenkaan. Harva vilkuttaa niin kuin kuuluu. Mä pidän aina mielessäni pyöräkoulun opettajan muistisäännön, kun lähen liikkeelle: "kukaan ei näe sinua". Hyvä turvaväli edellä ajavaan ja toi lause mielessä, ei näiden kuuden vuoden aikana oo tullu montaakaan läheltä piti-tilannetta.
Tosta pituusrasismista vielä: ite oon 164cm lyhyt ja moista en oo kokenu. Ainoo, et ite laitto esteitä aikoinaan mm pyöräkortin ajolle, kun epäili ettei yletä edes jalat maahan ym ym. Isäntä kovin pyyteli mua mukaansa pyöräliikkeisiin ja kehotteli istumaan päällä. Ihan ko olisin kehotusta tarvinnuSiittä sitten reipastuin ja soitin kouluun. Autokaupoissa olen törmännyt tuohon sukupuolirasismiin. Mulle kun oltiin autoa ostamassa aikoinaan, niin isännälle siinä kaikesta kulutuksesta tekniikkaan selitettiin.
Kyllä tuota "rasismia on välillä havaittavissa, vaikka ei uskoisi. Noin kymmenen vuotta sitten autokouluun mennessä ei mitään ihmeitä, mutta ajoon laitettiin ensin pikkiriikkisellä cebarilla, vaikka olisin halunnut ajaa viissatkua; teoriatunnilla kysyttiin kuka haluaa ajaa ensin isolla pyörällä ja viittasin kun muut oli hiljaa. No, opettaja naurahti valitsi sitten pojanklopinEhkä opettaja ajatteli, että parempi ajaa ensin kevaria mopon jälkeen, mutta en ole ihan vakuuttunut tuosta...
Myös ensimmäistä pyörää ja varusteita etsiessä miesmyyjät usein selittivät miehelleni teknisistä ominaisuuksista jne. Nykyään on parempi mennä yksin liikkeisiin, niin ostajasta ei ole epäselvyyttä.
FZ1-S Varsinainen Suomi
^Mä pyörin semmosten motoristien (mies ja naispuolisten) kanssa, jotka koko tarakalla istumisvuosien ajan ihmetteli, että mitä, eikö sulla oo korttia? Nyt äkkiä ajamaan! Että siksikin tuo tuntuu kummalliselta...
Eilen kävin seitsemän aikaan vielä mopolla kaupassa, kun oli niin ii-ihana keli.Illalla ja aikasin aamulla on kaikkein mukavinta ajella.
Teen töitä pääasiassa kotoa käsin, joten työmatka-ajoja ei juurikaan ole, niin pitää aina tikusta keksiä asiaa, että pääsee "rälläämään".
Oon alkanu miettiä, että oonko mä joku kiilausmagneetti?Kun ajelin kotiinpäin niin 50 alueella taas yks nuori jätkä päästi oikealta kolmion takaa mun eteen. Arvasin vauhdista, että ei varmana pysähdy. Jätkä katto suoraan mua, ja jouduin hiljaisesta vauhdista huolimatta jarruttamaan aika reippaasti. Mulkoilin sitä rumasti ja pitkään, kun se katto mua. Takana tuli auto, mutta onneksi se oli kääntymässä vasemmalle, niin ei tullut päälle.
Melkein joka reissulla joku ei osaa liikennesääntöjä.Onko tämä yleistä vai annanko mä jotenkin vääriä viestejä varovaisella ajelullani?
^ Mullekin kävi eilen ihan samalla lailla, joku nuori jantteri änkesi väkisin kolmion takaa eteen Bemarillaan.![]()
Minkälaista turvaväliä teillä on tapana pitää ajaessa tai kuinka paljon ylipäätään kiinnitätte asiaan huomiota? Joskus oikeasti hirvittää kun näkee moottoripyöriä ihan auton takapuskurissa kiinni, eihän siinä ehdi kissaa sanoa jos auto tekee äkkijarrutuksen tai tiellä sattuu olemaan vaikka joku laudanpätkä. Itse olen tosi tarkka turvavälin suhteen, erityisesti nyt kun edellisistä ajoista on aikaa ja ajamiseen joutuu muutenkin keskittymään enemmän. Onpahan edes teoriassa vähän enemmän peliaikaa jos jotain yllättävää tapahtuu.
Nyt lapsen saamisen jälkeen tämä varovaisuus on korostunut entisestään. Tiedostan koko ajan kauhean hyvin mitä kaikkea voi sattua, esimerkiksi motarilla ajaessa käy joskus mielessä että nyt jos vaikka rengas puhkeaisi yllättäen niin voisi olla ajot ajettu...Tosin motarilla ajaminen nyt ei muutenkaan ole minusta mitään parasta antia, mieluummin kurvailee noita pikkuteitä niin ehtii vähän vilkuilla maisemiakin.
Sain muuten nyt vihdoin hankittua ne ajosaappaat! Löysin huuto.netistä Oxtarin Gore-tex -saappaat 50 eurolla postikuluineen, muistelin että joku täällä suositteli tuota merkkiä paksupohkeiselle. Hyvinhän ne sopivatkin jalkaan, ei tehnyt yhtään tiukkaa pohkeesta.
^Mä pidän pitkää väliä, jos mahdollista, samanlaista kuin autolla ajaessa. Se aiheuttaa joskus sitä, että eteen tullaan surutta, mutta mieluummin näin kuin se, että ite törmäisin omaa tyhmyyttäni ilman turvaväliä. Puskurissa olen kiinni vaan risteyksessä ja valoissa. Kaksi mukeloa on meillä, niin mahdollisimman varovasti pitää yrittää ajella. 20 vuoden autolla ajelun ansiosta liikennesilmää on kehittynyt auttavasti, mutta selvästi on moottoripyöräilijöille eri säännöt näiden kolmioiden ja väistämisvelvollisuuksien osalta. Uskallan väittää, että mp-kortin ajamisen myötä olen itse myös parempi autokuski, muutenkin kuin motoristien huomioimisen osalta.
Eilinen ajelureissu oli mukava. Ihana lämmin keli, kukaan ei kiilannut, kaikki antoi kohteliaasti tietä ja itsekin olin tyytyväinen omaan ajeluun ja toisten huomioimiseen.
Posti toi eilen myös uuden ajokortin, onpa yllättävää ja mukavaa näyttää 20 vuotta nuoremmalta kuin 21 vuotta sitten saadussa kortissa! Moottoripyöräily siis nuorentaa!!!![]()
Minulla on ensi syksynä eskarin aloittava poika ja olen "täysin" yh, eli ipana ei isäänsä pahemmin tunne eikä ole ketään mummolan lisäksi, joka lapsesta huolehtisi, jos minulle jotain kävisi. Monesti tulee mietittyä entäs jos... Nytkin keväällä oli hirmuinen polte ajamaan mutta ensimmäinen kerta jännitti niin paljon, että keksimällä keksin tekosyitä ettei tarvis mopoa hakea ajoon. No eihän se sitten niin kauheaa ollutkaan ja sujui niin kun ennen mutta silti, on se vaan niin jännää aina keväällä. Olenkin miettnyt että olenko ainoa jolla on niin kaksijakoiset fiilikset mopoilusta, tainnut vanhuus ja äitiys saada tämän aikaan...
Mun mielestä muiden huomioon ottaminen on surkeaa nykyään liikenteessä, oli sitä liikenteessä autolla, mopolla, kävellen tai juosten. Ei viitsitä antaa tilaa ruuhkassa kaistaa vaihtavalle, ei päästetä kävelijää suojatien yli eikä risteyksissä varota vaikka on kolmio. Ei kyllä mikään ihme kun katsoo nykyihmisiä ja kulttuuria, eikä paljon toivoa ole siinäkään sukupolvessa, joka on kasvamassa... Silloin 90-luvulla kun minä olin nuori ei tullut mieleenkään ajella mopolla pyöräteitä puistoihin jne. mutta nykyään se taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus. Meillä päin on todella paljon kävelyteiden keskellä leikkipuistoja ja pelottaa päästää muksua yksin puistoon kun tietää teinien kaahaavan 4-kymppiä kävelyteitä pitkin. Poliisia ei tunnu paljon kiinnostavan, ihan turha soitella, jotta tulisivat hätistelemään pois. Nooh, minä jatkan henkilökohtaista taisteluani huonosti käyttäytyviä ihmisiä ja voikukkia vastaan![]()
Vissiin sitten mä oon nro 151
Joku kriisi ajoi kortin hankkimiseen 14 vuota sitten...siitä lähtien on ajeltuPrätkät vaihtuneet, mutta yhdessä asiassa olen ollut lojaali: Pysyn ysäreissä
Toinen tykkää tyttärestä ja toinen äidistä vai miten se nyt menikään
Lapsiakin siunaantunut joukkueen verran, mutta se ei ole harrastusta haitannut. Järkkäilykysymyksiä...vaikka yh olenkin! Yksin ajelen...ei tääl seudulla (Raaseporissa) oikein oo ketään tuttua jonka kaa ajella. Ja oma kaveripiirini ei harrasta tällaista eli...mutta on se kiva yksinkin painaa menemäänOsa muksuista on innostuneita kyytiläisiä; kyytiin haluavat 13v, 10v, 7v ja kaikkein innokas on 5,5v! Nuorin 3v11kk pelkää hysteerisesti jopa mun prätkän neitimäisiä ääniä
Eli ei oo pelkoo et vinkuu kyytiin
Tän toiseksi nuorimman kaa reissataan pitkin poikin, koska hän on joka paikkaan tulossa mukaan.
Yamaha YZF Thunderace 1000R -97
Kawa GPZ500S -91
Dulce et decorum est pro patria mori...