Sivu: 20 / 27:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 101819202122 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 571:stä 600:een 786:sta
    ^Tervetuloa mukaan, mäkin vasta aloittelen.

Nonni, teoriakoe meni läpi helposti, nyt jatkamme sitten ajoharjoittelua täysillä, tänään oli jälleen vuorossa tunti käsittelyharjoituksia ja siihen päälle vielä himpun verran maantieajoa. Alkaa olla jo sellainen olo, että sitä käsittelykokeesta saattaapi vaikka päästä läpi joskus.

Lainaa Jogini kirjoitti
    Jarrutuksessa tarkoitus on jarruttaa etujarrulla ja takajarru vain auttaa alussa. Takajarrullahan pyörän pysähtymismatka on paljon pidempi kuin etujarrulla. Etujarrun käyttö kannattaa kyllä ehdottomasti opetella oman turvallisuuden takia.
    Toi on totta silloin kun vauhti on kova (yli 30-40 km/h) mutta edellinen viestini koski tuota hidasajon vauhdilla tehtävää pujotteluharjoitusta, jolloin jarrutuksen tarkoituksena ei siis ole pysäyttää pyörää vaan helpottaa nopeuden hallintaa. Toki mulla siinäkin on pari sormea etujarrulla varalla, mutta sen käyttö pääjarruna siinä sotkee mun mielestä kaasun hallintaa, joten siksi käytän mieluummin tässä kohden vain jalkajarrua+kytkintä vauhdin säätelyssä. Tietysti kukin tekee tämän tavallaan ja riippuu varmaan paljon pyörästäkin, mikä on turvallisin tapa.

Kunhan tuo taajama-ajo alkaa olla hanskassa niin ehkäpä pääsen jo parin viikon päästä kokeilemaan käsittelykoetta ja inssiä. Ajan mieluummin muutaman ajokerran "liian kauan" harjoitellen kuin menen inssiin epävarmana ja rimaa hipoen.

Muuten, tuo "numerointi" on tainnut mennä vähän sekaisin, meitä taitaa olla kaksi 132:sta...
    Lainaa RedLeathetJacket kirjoitti Katso viesti
    Toi on totta silloin kun vauhti on kova (yli 30-40 km/h) mutta edellinen viestini koski tuota hidasajon vauhdilla tehtävää pujotteluharjoitusta, jolloin jarrutuksen tarkoituksena ei siis ole pysäyttää pyörää vaan helpottaa nopeuden hallintaa. Toki mulla siinäkin on pari sormea etujarrulla varalla, mutta sen käyttö pääjarruna siinä sotkee mun mielestä kaasun hallintaa, joten siksi käytän mieluummin tässä kohden vain jalkajarrua+kytkintä vauhdin säätelyssä. Tietysti kukin tekee tämän tavallaan ja riippuu varmaan paljon pyörästäkin, mikä on turvallisin tapa.
    Henk. koht. mielipiteeni on, että etujarrun käyttäminen pujottelutehtävässä on melko varma keino saada itsensä nuri (tai ainakin tasapainon pahemmin kerran järkkymään).
    Ducati Monster 696
    Moron Mimmit!

Kävin mimminumeroinnin läpi ja tein seuraavia havaintoja:

Snas ja Tiivitaavi olivat ottaneet saman luvun (83), mutta koska Shedevil on ilmoittautunut varmuuden vuoksi kaksi kertaa (11 & 121), ollaan laskuissa jälleen ajantasalla. Sovitaan vaikka että Tiivitaavi perii Shedevilin jälkimmäisen ilmoittautumisnumeron 121

Ihan loppumetreillä RedLeatherJacket ja Ewelyn koettavat myös jakolaskua, mutta annetaan kuitenkin molemmille omat luvut, eli viimeisenä ilmoittautuneena olisi tällä hetkellä Ewelyn luvulla 134

Muutenhan sitä onkin pysytty ihan hyvin lukemassa, matkan varrelta tarttui kuitenkin vielä nickejä, jotka eivät ole ottaneet lukua ollenkaan, tunnistatteko itsenne

Uudet ja vanhat, numerot jakoon ja muistakaa FB-ryhmä myös
    Yamaha FZ8-N
    ymmärsin väärin eli luulin, että puhuttiin siitä hätäjarrutuksesta. Pujottelussa ei kyllä varmasti kannata lähteä etujarrua nykimään melkoista taiteilua pujottelussa kyllä kytkimen, kaasun ja jalkajarrun yhteistyö.

Huomiseksi hyviä kelejä!!!lähdetään kaverin kanssa ajelulle Etelä-Savon puolelle ja meinasin huomenna töihinkin päräyttää pyörällä. Harmitti tänään kun olisi ollut loistava keli, mutta ei päässyt ajelemaan.
    Kawasaki ZZR1200 -03

Moikka,täällä yksi ,joka ei ole ottanut "lukua" ilmoittautuessaan foorumille
    eli olisin sitten kaiketi 135.
    Lainaa Jogini kirjoitti Katso viesti
    ymmärsin väärin eli luulin, että puhuttiin siitä hätäjarrutuksesta. Pujottelussa ei kyllä varmasti kannata lähteä etujarrua nykimään melkoista taiteilua pujottelussa kyllä kytkimen, kaasun ja jalkajarrun yhteistyö.
    X2. Luin katjun viestin uudelleen, ja hänhän puhuu ilmeisesti toisessa kappaleessaan juurikin hätäjarrutuksesta. Mä luulin, että pujottelussa menee jarrut lukkoon ja olin ihan äimänä, että kuis nyt näin...
    Mä sain eilen vasta eka kertaa 40:n vauhdista takajarrun lukkoon, kun oikein yrittämällä yritin, sitä ennen oon saanu vain isosta vauhdista eli 60-70:stä tehdyssä hätäjarrutuksessa. Mutta tuokin on tärkeä tieto, oppia oman pyörän rajat. Etujarrua en välttämättä haluakaan lukita...

Hmm. Mopo-harrastuksen sivuvaikutuksia. 15 vuotta on tuohon meidän pihaan pitänyt ostaa mursketta. Nyt sitä tuli vihdoin tilattua, kun hiekan läpi kasvanut nurmikko-sammal on niin pirun liukasta, että se häiritsee pujotteluharjoittelua, eli sain eilen pyörän nurin kasia pyörittäessä. Tuleepa sekin roikkumaan jäänyt asia hoidettua kuntoon tässä samalla.

Toivotaan hyviä kelejä, tänään taitaa olla "välipäivä" ja näemmä huomennakin, mutta jospa sunnuntaina taas.
    Eilen oli kyllä loistava sää ainakin täällä Savonmualla pyörällä ajella. Minulla on nyt Kawan kanssa tuhat kilometriä yhteistä taivalta takana (pyörä hain lauantaina... ) ja alkaa jo alkujännitys hälvenemään. Tartteisin kyllä vinkkejä ison pyörän käsittelyyn kokeneemmilta, ettei kaikkea tarvitsisi kantapään kautta opetella. Minulla on ollut mm hankaluuksia saada pyörä sesiontatuelta ylös, jos maa yhtään viettää jalan suuntaan alas. Eli ihan tasaisella kyllä onnistuu juuri ja juuri, kun varpaankärjet yltää maahan eilen avitin vähän tangosta ja se helpotti nostamista, mutta olisiko muita vinkkejä?
    Kawasaki ZZR1200 -03

Lainaa Jogini kirjoitti Katso viesti
    Eilen oli kyllä loistava sää ainakin täällä Savonmualla pyörällä ajella. Minulla on nyt Kawan kanssa tuhat kilometriä yhteistä taivalta takana (pyörä hain lauantaina... ) ja alkaa jo alkujännitys hälvenemään. Tartteisin kyllä vinkkejä ison pyörän käsittelyyn kokeneemmilta, ettei kaikkea tarvitsisi kantapään kautta opetella. Minulla on ollut mm hankaluuksia saada pyörä sesiontatuelta ylös, jos maa yhtään viettää jalan suuntaan alas. Eli ihan tasaisella kyllä onnistuu juuri ja juuri, kun varpaankärjet yltää maahan eilen avitin vähän tangosta ja se helpotti nostamista, mutta olisiko muita vinkkejä?
    Tarvit siis vinkkejä pyörän nostamiseen keskituelle? Itse saan pyörän keskituelle siten, että ikään kuin "seison" keskituen päälle yhdellä jalalla, ja hieman avitan takapenkkiläisen kahvasta nostamalla. Toisella kädellä siis stongasta kiinni ja toisella takapenkkiläisen kahvasta. Rempominen ei tässä auta, olen itse huomannut että tuo oman painon siirtäminen keskituelle on helpoin tapa.
    Yamaha FZ6-S 2006 (2012)
    Kawasaki ER-5 *2002 (2011)
    Keskituelle nosto.
    Seistään pyörän sivulla, pyörä pystyssä. Oik. jalkaterällä painetaan keskituki alas vivusta ja jalalla jäädään seisomaan vivun/tuen päälle.
    Vas. käsi stongassa ja oik. kädellä luja ote takaritsin sivussa olevasta kahvasta tms.
    Jalkoja hieman koukistaen, selkä suorana, pääasiassa jalkojen voimakkailla reisilihaksilla oik. käden hauiksella auttaen pyörää nostetaan ja hieman vedetään taaksepäin. Näin menee raskaampikin laite hennommallakin voimalla keskiseisontatuelle.
    Nosto pitää tehdä voimakkaasti, ei se pyörä enään pääse kaatumaan.
    Allamainittu pyöräkin menee täydessä ja raskaassa matkavarustuksessa nätisti keskituelle, määrätietoisesti voimaa, oikeisiin suuntiin, käyttämällä.

Ja päinvastoin, pyörä pois keskiseisontatuelta. Tämä on yhtä tärkeä!
    1. sivuseisontatuki valmiiksi alas. Sivulla seisoen vas. käsi stongassa ja oikea käsi ritsin kahvassa voimakkaasti työnnetään/vedetään pyörää eteen päin, jolloin se vapautuu keskiseisontatuelta samalla hieman kallistaen pyörää itseen päin, jolloin se jää nätisti sivuseisontatuen varaan, eikä ole pelkoa pyörän kumoon menemisestä. Ja mitä raskaampi varustus, sen tärkeämpää tuo sivutuki jo valmiiksi - systeemi.

Ja jos pyörä lähtee kaatumaan, päästen kallistumaan riittävästi, ei sitä pidä pirukaan, vaan on annettava mennä, ettei särje selkää jne.
    Nimim. yhden pyörän, XJR Jammu = iso ja raskas, paikalleen kaatanut.
    <p>.</p>
    Heips! Tää on nyt vähän tyhmä kysymys, mut...

Alotin vasta ajamaan korttia, toivottavasti ehtii vielä tän vuoden puolella. Pari kertaa nyt harjoteltu kentällä ja seuraavaks liikenteeseen. Mulle vaan jäi nyt vielä vähän epäselväks miten ne vaihteet oikeen toimii.

Siis vapaalta alaspäin on ykkönen. Ja sit takas ylöspäin on vapaa. Mut meneeks se vauhdissa jotenki suoraan kakkoselle, vai silti aina sen vapaan kautta?

Jäi vaan kauheesti vaivaamaan toi, enkä löydä mistään vastausta.
    Lainaa UjoTypy kirjoitti Katso viesti
    Siis vapaalta alaspäin on ykkönen. Ja sit takas ylöspäin on vapaa. Mut meneeks se vauhdissa jotenki suoraan kakkoselle, vai silti aina sen vapaan kautta?
    Juurikin näin! Mutta kokeneillekin kuskeille tulee joskus ns. välivapaa, eli ei menekään suoraan sinne kakkoselle vaan jää siihen vapaalle. Inhottava tilanne kun kytkin nousee ja kaasua vääntää lisää... kiorrekset kasvaa nopeesti mutta pyörä vain liukuu hiljaa eteenpäin. Ei siitä tartte välittää! Uudestaan vaan kytkin pohjaan, kaasu pois ja kakkonen silmään...
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Lainaa UjoTypy kirjoitti Katso viesti
    Heips! Tää on nyt vähän tyhmä kysymys, mut...

Alotin vasta ajamaan korttia, toivottavasti ehtii vielä tän vuoden puolella. Pari kertaa nyt harjoteltu kentällä ja seuraavaks liikenteeseen. Mulle vaan jäi nyt vielä vähän epäselväks miten ne vaihteet oikeen toimii.

Sorry väärässä topicissa mut se vaihde ykköseltä menee kakkoselle kun vaan ihan REILUSTI nostat ylöspäin vaihdevipua jalalla.. Sit taas kun haluat vapaalle se menee juurikin varovammin nostamalla vaihteen ollessa ykkösellä tai vastaavasti painamalla alaspäin vaihteen ollessa kakkosella.

Kyl se siitä ja onnea ajeluille!
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
    Toivottavasti ei lähde rönsyämään. Ujo tarkoittaa sitä, että vaihteet vaihdekaavan mukaan mukaan eivät suoraan mene 1:ltä 2:ole oikean vapaan yli, vaan jää vapaalle. Allamainittu pyörä jo kokemuksellakin tekee sen helposti, inhottava tilanne, kun moottori ryntää. Nämä välivapaat sitten löytyvät vifferistäkin alaspäin vaihtaessa, ainakin meikäläisen. Ujolle, että - tyhmiä kysymyksiä ei olekaan - aina kannattaa kysyä, vastauksia löytyy, motoristeja kun ollaan.
    <p>.</p>
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Juurikin näin! Mutta kokeneillekin kuskeille tulee joskus ns. välivapaa, eli ei menekään suoraan sinne kakkoselle vaan jää siihen vapaalle. Inhottava tilanne kun kytkin nousee ja kaasua vääntää lisää... kiorrekset kasvaa nopeesti mutta pyörä vain liukuu hiljaa eteenpäin. Ei siitä tartte välittää! Uudestaan vaan kytkin pohjaan, kaasu pois ja kakkonen silmään...
    Joissakin mopoissa saattaa asiaan myös vaikuttaa se, että ei ole riittävästi voideltu vaihdevivustoa....eli siellä saattaa joku vähän "tahmata" ja sillä ei mene vaihteet päälle niin kuin pitäisi... vika saattaa jopa esiintyä pelkästään isoimmilla vaihteilla aluksi ja sitten koko ajan pienemmillä.....
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
    Eihän sitä keppiä tarvitse ihan "naama sinisenä polkea", mutta sukupuoleen katsomatta....
    neitimäisellä hipistelyllä niitä välivapaita kyllä riittää... ja riittää.

Joku ihme juttu siinä vaan on, että aikoinaan esim. Tomoksen alakerralla mopoilleet ja/tai
    crossia/enskaa veivanneet harvemmin edes ymmärtävät mitä välivapaa tarkoittaa katuvehkeissä.
    Toisaalta.... ei nämä kuskit pahemmin polje laatikkoja kappaleiksikaan katupeleistä.

Varma ja päättäväinen perusote toimii tässäkin kybällä. Ei tarvitse ihmetellä, että onko
    nyt simmottiset-tämmöttiset vai tommottiset öljyt missäkin.... Tsiisus sentäs
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
    Miehet puuttuu asiaan
    Joissain pyörissä tuo vapaa vaan on niin "pitkä", että pitää tosissaan polkea ylös ettei jää vapaalle. Ja aina ei ole kysymys tahmaamisesta tms. ja toisissa sitä vapaata ei löydä etsimääläkään. Se vaan on mopon ominaisuus
    Lainaa ujotypy kirjoitti Katso viesti
    heips! Tää on nyt vähän tyhmä kysymys, mut...

siis vapaalta alaspäin on ykkönen. Ja sit takas ylöspäin on vapaa. Mut meneeks se vauhdissa jotenki suoraan kakkoselle, vai silti aina sen vapaan kautta?

kaikessa yksinkertaisuudessaan:
    menee suoraan kakkoselle, kun et liian kevyesti nosta
    mukavaa viikonloppua poijjaat
    Yamaha FZ8-N
    No NYT on tällä mimmillä kortti! Ei tartte kawankaan enää koristeena seistä, vielä on syksyä ja ajokelejä jäljellä... Sormi pystyyn kun tavataan
    Kawasaki Ninja ZX6R 2010
    Kawasaki ER-6F ABS 2009 (ex)
    Miusta tuntuu ettei miullakaa ole vielä lukua???!!! Eli oonko mie sit 136??
    Honda cbf 600s
    Heippa taas

Olenkin ollut täältä poissa vähänaikaa. Kiitos kaikille vinkeistä pujottelun ja hätäjarrutuksen suhteen. Tänään sain kummatkin onnistumaan ja olo oli kuin lottovoiton saaneena Kauan siinä meni, mutta pää asia, että onnistui.

Nyt sitten odotellaan ensiviikon perjantaita joilloin on kokeet. Onneksi kuitenkin sitä ennen on parit ajotunnit vielä, jolloin saan lisää harjoitusta noihin käsittelytehtäviin Kuitenkin haluaisin, että ne tehtävät sujuisi tasaisen hyvin ennen itse koetta, joka jo itsessään jännittää ihan tarpeeksi

Noh kun sen kortin saan, siis siinähän ei ole muuta mahdollisuutta kuin saada se ensi perjantaina Voinkin sitten rauhassa ruveta katselemaan sitä omaa pyörää. En kuitenkaan aio pyörää hankkia ennen kevättä, sillä ajokautta on kuitenkin tälle vuodelle niin vähän jäljellä. Voinpahan talven aikana ihan rauhassa katsella hyviä pyöriä ja sellaista mikä on juuri minulle sopiva..

Tsemppiä kaikille jotka vielä minunlailla korttia on vasta suorittamassa
    Nyt arvon Leidit hipi hipi liittymään jäseniksi. Joku teistä on aikuisten oikeasti hyvin lähellä olla se maaginen tuhannes jäsen ! Turvatkaa sivustojen, ratapäivien, koulutuksen ja yhteenkuuluvaisuuden jatkuvuutta omalla pikkiriikkisellä panoksellanne vielä tänään

Ja tuostahan se helposti käy --> http://www.moottoripyora.org/kauppa
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
    Ehkä 137 ilmottautuu,

Aikas tavallinen lienen, ukko palasi vanhan harrastuksen pariin ja kerran olin kyydissä. Jonkin sortin kontrollifriikkinä totesin, että täällä en istu kuin pakosta ja niin tuli hääpäivälahjaksi oma mopo. Niin vanha pieru, että kortti oli valmiiksi ja eikun parkkipaikalle pyörimään. Vain polkupyörällä aikaisemmin ajanut ja tietty autolla.

Alkuun jännitykseksi riitti vaan saada kapistus liikeelle ja uskaltaa pikkuhiljaa liikenteen sekaan. Liika vauhti ei kiinnosta, mutta rapaiset hiekkatiet on aivan super, eikä tarvii ajaa yli 100 että tuntuu riittävän jännältä. Vanha ratsastaja löysi tutun asennon seisoessaan ja sateinen kesä ei ole haitannut yhtään harrastusta. Vaikeinta on pysähtyä, kun varpaat riittää just just maahan ja se ei pysy jaloillaan itse kuin hevonen. Maltti ja katse on auttaneet tähän asiaan ja tänä kesänä vain 2 kaatoa. Pikkuhiljaa on talliin alkanut kertyä kaikenmoisia vempeleitä, voi käydä fiinisti kruisaileen tai sitten rapaa lennättämässä. 4s vuosi takana ja ens kesän suunnitelmia jo tehdään. Toki minulla on kiltti ukko, ostelee ja nostelee mopoja akan iloksi ilman kiukuttelua
    kuraa ja customia sopivassa suhteessa
    ^Kuin myös täällä, raparalliin ei mun kunto riitä, mutta muuten on mopoja kellari täynnä.

Lainaa taskuvenus kirjoitti Katso viesti
    No NYT on tällä mimmillä kortti! Ei tartte kawankaan enää koristeena seistä, vielä on syksyä ja ajokelejä jäljellä... Sormi pystyyn kun tavataan
    Onneksi olkoon!

Mä ajattelin varata ens perjantaille käsittelykoe- ja inssiajan. Käsittelytehtävät menee jo aika säännöllisesti ilman mokia, joten luultavasti ei tarvii uusia. Taajama-ajossa ei ole mitään vaikeaa, jos pyörä pysyy hanskassa ja on ajanut autoa 20 vuotta.

Eilen oltiin tulossa kotiin harjotuskierrokselta ja pääsin testaamaan hätäjarrutusta 60 km/h vauhdissa tositilanteessa, tietysti kotitien tiukimmassa mutkassa. Hirvi loikkasi tielle.
    Hyvin onnistui jarrutus ja väistö. Pyörä pysyi pystyssä, ötökkä tuli väistettyä eikä kukaan ajanut takaa päälle. Ehkä inssikin siis onnistuu. Kotona vasta tuli mieleen, että mitä jos...
    Kiitos! Tsemppiä sulle kokeisiin, hyvin ne menee kun pidät pään kylmänä Hirviötökät on ihan hirveitä, toivottavasti ei itelle tulis koskaan noinkaan läheltä piti -tilannetta. Onneksi sulla on refleksit kunnossa ja toimit oikein, siinä ois moni kuski täräyttäny päin sarvipäätä...
    Kawasaki Ninja ZX6R 2010
    Kawasaki ER-6F ABS 2009 (ex)
    ^Kiits. vielä ei jännitä yhtään, mutta kattoo nyt sitten...
    138 kenties?

Tänne päätin nyt ihan rekisteröityä kun törmäsin pariin orggilaiseen jotka jelppasivat kun jäin tienvarteen!

Kiitokset vielä kerran!

Mutta täältä Helsingin suunnilta olisi tälläinen juuri motoristin uransa aloittanut naikkonen jota ei voi olla huomaamatta kun hän painelee menemään hippikopterillaan ;D

Ajamiset taitanevat nyt siirtä ensikeväälle kun tosiaan piti pyörä kärrätä fiksailtavaksi :F
    139

Tervehdys kaikille!!! Vanha org:lainen aktivoituu. Ikää alkaa olemaan kohta 40 vee ja motskarikärpänen puraisi jo pienenä. Ukin mopolla tuli ajeltua varmaan 13 vuotiaana. Sisko kun sai kevarin niin sillä sitten ajelin hiekkateillä jo ennen kuin sain kevarikortin. Mä olin varmaan vähän outo kevarikuski, kun mä ajelin pitkiä matkoja. Kävin jopa ruotsin puolella! 4 vuotta sahasin MBX:llä ymäri suomea. Sitten alko kevari tuntumaan pieneltä. Kavereiden isommilla pyörillä sitten satunnaisesti kävin ajelemassa (suurin oli GoldWind 1500cc!!) No, sitten tulikin pitkä väli, ettei ollu pyörää, opiskelut ym. Sitten iski 30:n kriisi, tuhlasin keittiöremonttirahat ja ostin Yamaha Tenere 660:sen (vuonna -04). Ja siitä lähtien on sitten ollutkin pyörä alla. Nyt on hankinnan alla sivuvaunullinen. Kun tuota jälkipolvea tuli, niin ois kuiteski kiva päästä tien päälle muullakin kuin kotilolla. Ensi kesänä on tarkoitus aloittaa lullan kanssa ajelu. Ans kattoo miten se sitten lähtee menemään!
    " Tuuli huokaa, hongat humajaa... ja vastarannalla huutaa toinen samanlainen! "
    Lainaa Anki kirjoitti
    tuhlasin keittiöremonttirahat...
    Sama täällä.
    Minkäs merkkisen sivarin meinasit hommata? Meillä on tuollainen venäläinen Ural vuosimallia -65. Ei ihan ekana tulisi mieleen suositella... Siinä kun matkan jännitys ei tule kovasta vauhdista vaan siitä, pääsekö ylipäätään perille, ennenkuin joku paikka leviää. Hyvin se on meitä vienyt, viime kesänä vaihdettiin siihen miliisiperä, niin sillä pysyy jopa liikennevirrassa mukana.
    Jostain kumman syystä uralismi on kuitenkin juurtunut syvälle sydämen sopukoihin, eikä muilla pyörillä ole samanlaista sielua kuin tuolla samperin rakkineella. (Onneksi ei tarvi itse huoltaa sitä. )
    Kunhan saan kortin ja opin ajamaan, niin ostan uuden Uralin itselleni, mies saa polkea tuota vanhusta käyntiin, kun lähdetään perheen kanssa reissuun.
    Lainaa RedLeathetJacket kirjoitti Katso viesti
    Minkäs merkkisen sivarin meinasit hommata? .
    Eilen kävin hakemassa lullan kotiin. Yamaha FJ 1200, siinä on EZS:n sivuvaunu. Keula rakennettu uudelleen ja autonrenkailla. Ei ollu paha ajaa. Toki erillaista kuin soolona, mutta kyllä mä tulin tuon kanssa toimeen. Ajoin 200 kilsaa pimeässä ja märällä asfaltilla, aika jännittävä kotimatka oli...

Mulla oli hankintakriteerinä että saa muksun suojaan sateelta ja että vehje on sellainen, ettei ihan jatkuvasti tartte rempata. Tuolla on ajettu vain 45 000, joten vielä on paljon kilometrejä edessä.
    " Tuuli huokaa, hongat humajaa... ja vastarannalla huutaa toinen samanlainen! "
  30.  
    ^Onnittelut uudesta lullasta! On nuo länsivehkeet ihan erilaisia ajaa kuin nuo idänihmeet. Ai, mutta Yamaha ei olekaan länsipyörä. No, sanotaanko sitten niin, että kyllä itäpyörätkin toimii, pitää mennä vain tarpeeksi kauas itään.

Mä sain inssiajan vasta maanantaille, vielä on viikonloppu aikaa harjoitella. Äsken käytiin harjottelemassa legendaarisella "ankeriastiellä" väistöä ja portteja vesisateessa, siellä näytti joku muukin käyneen treenaamassa sitten edelliskerran. On erinomaisen kätevää, kun portit ja pönikät on maalattu asfalttiin valmiiksi, niin ei mene aikaa niiden mittailemiseen.
    Viimeksi muokannut: RedLeathetJacket; 18.10.2012 klo 17:56.
Sivu: 20 / 27:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 101819202122 ... ViimeinenViimeinen