Sivu: 15 / 27:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5131415161725 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 421:stä 450:een 786:sta
    Hei vaan kaikille!
    Minäkin päätin rekisteröityä tänne Ajokausia on tähän mennessä kertynyt 5 ja yhtämonta pyörääkin on tullut omistettua. Ajelen paljon puolison kanssa, jonka Moto Guzzin takapenkiltä siirryinkin ajamaan itse. Emme ole käyneet kokkareissa, mutta Norja kiehtoo ja muutoinkin tulee ajoreitit valittua enempi pohjoiseen päin. Asustamme Itä-Suomessa ja nyt on lunta vielä ruhtinaalliset 94 cm ja lisää taitaa tulla
    BMW R1200C black BMW R1200C ivory Honda CM400T JAWA 350TS638 + Velorex 562 Kawasaki EL250
    Täällä lähtee kolmas kausi ja ikää 32v. Alle vaihtuu täksi kesäksi GSX 750F, kaksi kautta ajelin GPZ 500S:llä...
    Ja taas lunta :/

Sain houkuteltua yhden naisen ystäväpiiristä ajamaan kortin ja ostamaan ukkelin siskon sukisukin itselleen. Viissatkun.
    Saas nähdä koska siitä kaveria ajoille saa, kun aloitus on pääsiäisen jälkeisellä viikolla...

Mutta tällä menolla tuskin itekkään saa pyörää tuolta maalta pois ennen vappua..
    1100 Gsx-R.
    Nainen kahvoissa.
    Nyt mimmit sit kans aktivoitumaan letkoille !

http://www.moottoripyora.org/keskust...88#post6035488
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
    107?

Olen taannoin joskus kauan sitten rekisteröitynyt .orgiin, mutta tämä virtuaalimopoilu jäi sittemmin vähemmälle..

Oikealla mopolla olen ajanut 80-luvun puolimatkasta alkaen, ja nyt alla on BMW R1150RS. Kilometrejä tulee vaihtelevasti, mutta joka vuosi pyörän päälle on päässyt. Tältä vuodelta saa vielä savut odotta lämpimämpiä säitä..
    Joillakuilla on tässä jotain hauskaa...
    Juuri liityin ja olen sitten varmaan 108? Kortti tuli ajettua viime syksynä. Alunperin oli tarkoitus ajella miehen kanssa yhdessä, mutta mies meni vaihtoon. Harrastus kuitenkin jäi..

Pyörä vasta hakusessa, mutta helppouden vuoksi olen vissiin päätymässä täälläkin jo useampaan kertaan mainittuun ER vitoseen. Sellaisella ajoin koulussa, joten ajattelin jatkaa samalla.

Tästä se sitten lähtee! Ensimmäistä kautta.
    Suzuki SFV 650 Gladius vm 2009 2013-
    Kawasaki ER-5 vm 2004 "Kaveri" 2012-2012
    Olisiko PrätkäMimmeillä mitään kokoontumisen tynkää kesän aikana?

Tai kiinnostusta sellaiseen?
    109

Totaalisen untuvikko. Kortin ajan kesäkuun alussa ja heti olisi tarkoitus oma pyörä hankkia.
    Customia olen ajatellut kun pituuttakin on vain sen 161cm
    Lainaa TeaJay_ kirjoitti Katso viesti
    109

Totaalisen untuvikko. Kortin ajan kesäkuun alussa ja heti olisi tarkoitus oma pyörä hankkia.
    Onnittelut oivasta harrastusvalinnasta.

Jos se customi ei sykähdytä sydäntä oikealla tavalla, muitakin vaihtoehtoja on. Monia pyöriä voi turvallisesti madaltaa, ja suorilta lyhytkasvuisille soppeleita pelejä ovat mm. jo useasti mainittu ER-5 ja ER-6 katteilla ja ilman. Sitä myöten kun kokemusta karttuu ja pikkuhiljaa saa varmuutta pyörän käsittelyyn, aiemmin hurjan korkealtakin tuntunut mopotin alkaa tuntua sellaiselta jonka kanssa pärjää.

Suosittelen tahkoamaan kaikenlaisia kursseja, esim .org!in Ajotaito I ja II antavat valtavasti harrastuksen alkuvaiheilla ja kertauksen kautta myöhemminkin. Parempi oppia alusta alkaen oikein kuin korjata myöhemmin.

Terveisin 162cm.
    Yamaha R1 '06
    109

Anteeksi sekaantuminen, älä ihmeessä sen takia! Foorumilta löytyy vinkkiä ja neuvo(j)a(a) siihen että voit hankkia hauskemman/näppärämmän/ketterämmän7käsiteltävämmän pyörän naku-kyykky -osastolta. Istuimen ja/tai alustan madallus ja kenkäosaston korotus onnistuu pienellä vaivalla ja tietoa löytyy.
    www.facebook.com/jukka.huolman
    Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
    Honda VFR800 VTEC -03, musta
    Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.

Eipä ole talven aikaan tullut käytyä palstalla ja voi kamala mitä täällä on tapahtunut, vanhassa vara parempi kuten sanonta kuuluu...

Ukkoa puras tänään kärpänen ja kohta lähdetään mopotin hakemaan, jos se nyt toimii vielä talven seisomisen jäljiltä.. Pessimisti ei pety.. Mä kyllä sanoin ukolle että kohta tulee vielä lunta ja kaikkee muttei usko.. Kunpa sekin uskaltais tänne palstailemaan mutta on niin anti-sosiaaline tapaus että saan tovin suostutella mutta sais ehken jeesiä tuon mopon kanssa täältä..

No mut nyt soitti tyyppi jolta mennään säilöstä mopo hakee joten palaan asiaan paremmalla ajalla..
    Kyllä kyrsii, kun katsoo ikkunasta pihalle: lunta on joka paikka täynnä jä lisää uhattu tulevan. Eilen kävi töissä edustaja vielä kehumassa, että onpas täällä paljon lunta, ei meillä Pohjanmaalla... Katselin tuossa pari vuotta vanhoja kuvia, joita olin ottanut moponhakupäivänä, niin päivämäärä oli 10.4. Nyt näyttää siltä, että noinkohan sitä edes vappuna kotiin saa.
    Toinen ajokausi korkattu, olipas se mukavoo
    Nyt on Kawa omassa ruudussa takaisin.
    Kawa ER-6F vm. 2013
    ex. Honda CBR600f vm. 2006
    ex. Kawa ER-6N
    Terve minunki puolesta, tuttu vinkkas tälläsestä sivustosta. Loistavaa . Tajusin noita edellisiä juttuja lueskellessani ja ynnäillessäni erittäin paljon sormia apuna käyttäen et herrajestas mul alkaa 5 ajokausi! Ihan kuin oisin vasta eilen ajanu sen kortin . Noh täällä Etelä-Karjalan suunnalla on tänää ajellu PALJON porukkaa ja totesin etten enää kestä ja haen prätkän talvisäilöstä pois parin viikon päästä(ja sitten tätä naista viedään). Erittäin hyvää ja turvallista ajokauden aloitusta kaikille! p.s 110 mukava tasaluku
    Viimeksi muokannut: Chilisko; 14.04.2012 klo 01:32.
    Kaatosade...pikkujuttu
    Lainaa hiipi kirjoitti Katso viesti
    Kyllä kyrsii, kun katsoo ikkunasta pihalle: lunta on joka paikka täynnä jä lisää uhattu tulevan. Eilen kävi töissä edustaja vielä kehumassa, että onpas täällä paljon lunta, ei meillä Pohjanmaalla... Katselin tuossa pari vuotta vanhoja kuvia, joita olin ottanut moponhakupäivänä, niin päivämäärä oli 10.4. Nyt näyttää siltä, että noinkohan sitä edes vappuna kotiin saa.
    Eilen hakkasin tallin edustaa jäästä,vielä pitäisi saada lumi pois parkkipaikalta Viime keväänä eka ajelu oli jo ajettu,nyt näyttää epätoivoiselta,lunta niin pirusti vielä täälläkin
    Hold your horses arvoisat, kunnioitetut motoristimimmit. Se on vappu, kun ajokausi avataan - ja sitten mennään - eikä meinata. Sitä ennen, annetaan yläkerran herran ja tielaitoksen hoitaa ajoväylät kuntoon.
    <p>.</p>
    Lainaa R1ivattu kirjoitti Katso viesti
    Onnittelut oivasta harrastusvalinnasta.
    Kiitos

Jos se customi ei sykähdytä sydäntä oikealla tavalla, muitakin vaihtoehtoja on. Monia pyöriä voi turvallisesti madaltaa, ja suorilta lyhytkasvuisille soppeleita pelejä ovat mm. jo useasti mainittu ER-5 ja ER-6 katteilla ja ilman. Sitä myöten kun kokemusta karttuu ja pikkuhiljaa saa varmuutta pyörän käsittelyyn, aiemmin hurjan korkealtakin tuntunut mopotin alkaa tuntua sellaiselta jonka kanssa pärjää.
    Customeita olen katsellut koska ne miellyttävät silmää JA mataluutta löytyy.
    Nyt kävin kurkkaamassa noita ER-5 ja -6 malleja mp-kaupasta ja nättejä nekin ovat omalla tavallaan. En lainkaan sulje pois ainakaan tässä vaiheessa.

Jospa siis listaisin priotiteettini järjestykseen niin tällaista pyörää haravoisin:
    1. Sopivan matala (ei voi tinkiä)
    2. Helposti käsiteltävä (koska ajokokemus on 0)
    3. Ulkonäkö (ei voi mitään...)
    4. Vain vähäistä huoltoa kaipaava (koska olisi tarkoits selvitä pyörän kanssa itse ja ilman tallia. Paljonko voi pyörällä olla kilometrejä takana, jotta ei ihan käsiin hajoa?)
    5. Lähinnä asfalttiteille pk-seudulle, mutta toisaalta olisi kiva jos voisi pidempääkin matkaa ajella vapaaviikkoina. Sellaisia muutaman päivän - viikon reissuja. Farkkuauto on sitten lasten rahtaamista ja muuta arkea varten.

Suosittelen tahkoamaan kaikenlaisia kursseja, esim .org!in Ajotaito I ja II antavat valtavasti harrastuksen alkuvaiheilla ja kertauksen kautta myöhemminkin. Parempi oppia alusta alkaen oikein kuin korjata myöhemmin.
    Tämä kuulostaa hyvin järkevältä. Kursseista löytynee tietoa näiltä sivuilta?
    109

Lienen sitten numbero 111.

Toinen totaalisen untuvikko. Teoriat alkaa ylihuomenna, nuoruuden haave alkaa käydä toteen. Mittaa mullakin 160 ja rapiat päälle, tänään koeistuttu GSX 600F ja CBR eli custom jääköön TeaJaylle.

Onko Teillä arvoisat motoristiladyt vinkkejä käsittelykokeeseen? Ajattelin ensin ajaa väliA:n, mutta kun ikä on jo kymmenisen vuotta riittänyt isoon A:han, mieli tekisi kokeilla sitä. Vinkkejä? Mielipiteitä? Kokemuksia?

Kevät on jo korkattu ukko-kullan peräsimellä.
    Täällä ilmeisesti sitten nro 112

Kolmas totaalisen untuvikko. Teoriat alkaa 25. ja 26.4. Ja sama täällä, monen vuoden haave alkaa käydä toteen. Minä olen suorittamassa suoraan iso A:n, meni syteen tai saveen. Ja saahan niitä ajotunteja ostaa lisää, jos tuntuu, ettei ole tarpeeksi ennen inssiä. Saa nähdä, miten käy
    Kiitos

Customeita olen katsellut koska ne miellyttävät silmää JA mataluutta löytyy.
    Nyt kävin kurkkaamassa noita ER-5 ja -6 malleja mp-kaupasta ja nättejä nekin ovat omalla tavallaan. En lainkaan sulje pois ainakaan tässä vaiheessa.
    no siis, mulla on custom ja siis paitsi että ne mielyttää silmää ja on matalia (olen 163) niin ne tuntuu ihan mun pyörältä. mulle pyörä on sellaista rauhallista fiilistely ajoa varten, tarkoituksena nauttia elämästä ja siitä olosta just sillä hetkellä.... tosin eihän mulla pyörää ole ollut kuin hetken, mutta varmaan viittä eri pyörää koeajoin (kolmea customia ja kahta sporttia) ja kun tän un viragon selkään istahdin niin se oli siinä. eli kun sulla sitten se kortti on, niin rohkeesti johonkin motoliikkeeseen jossa naistaKIN palvellaan hyvin, ja koeajelemaan!
    Tervetuloa uudet!

Mä en kohta enää ala Pyörän osat on ollu Joulun alta saakka lakattavana eikä niitä kuulu takas vieläkään... Kaikki muut ajelee jo ja mä vaan kateellisena kattelen. Perheen toinenkin kulkine on osissa kun sitä taas tuunataan ja kevät pääsi jälleen yllättämään.

Noista korkeuksista. Kannattaa käydä kokeilemassa kaikki mitkä silmää miellyttää. Penkin leveyskin vaikuttaa yllättävän paljon siihen kuinka tällaisen tappijalan jalat ylttää maahan. Parinkin sentin madallus tekee ihmeitä, aloittelin ajamisen vanhalla 1100 GSX:llä ja sillon mulla yltti vaan päkiöihin asti jalat maahan (into oli niin kova ettei se haitannut...). Nyt kun sitä on hiukan tuunailtu ja sen myötä madaltunut muutaman sentin, yllätyksekseni mulla ylttää jalat kunnolla maahan. Tosin kun on tottunut nyt omaan alle 200 kilon kulkineeseen, tuntuu hankalalta ottaa tota 300 kilosta ajoon...
    Aja ihmeessä suoraan iso A.
    2013 astuu voimaan tuo uusi ajokorttilaki. Samalla hinnalla saat nyt kuitenkin tuon ison A:n korttiisi, eikä tarvi myöhemmin maksaa lisää siitä, että pitäisi saada isompaa kirjainta. Itsekin mietin ensin pienemmän a:n ajamista, mutta onneksi ajoin suoraan ison. Samalla lailla sen isonkin saa ajettua ja käsittelykokeet päästyä läpi. =)

Lainaa Su1tsa kirjoitti Katso viesti

Toinen totaalisen untuvikko. Teoriat alkaa ylihuomenna, nuoruuden haave alkaa käydä toteen. Mittaa mullakin 160 ja rapiat päälle, tänään koeistuttu GSX 600F ja CBR eli custom jääköön TeaJaylle.

Onko Teillä arvoisat motoristiladyt vinkkejä käsittelykokeeseen? Ajattelin ensin ajaa väliA:n, mutta kun ikä on jo kymmenisen vuotta riittänyt isoon A:han, mieli tekisi kokeilla sitä. Vinkkejä? Mielipiteitä? Kokemuksia?

Kawa ER-6F vm. 2013
    ex. Honda CBR600f vm. 2006
    ex. Kawa ER-6N
    Kevättä arvon Mimmit!

Muistakaa myös FB-ryhmämme, https://www.facebook.com/groups/211740998873263/
    Yamaha FZ8-N
    Mä en kohta enää ala Pyörän osat on ollu Joulun alta saakka lakattavana eikä niitä kuulu takas vieläkään... Kaikki muut ajelee jo ja mä vaan kateellisena kattelen.
    No hei; et oo ainoa.... ei viel todennäkösesti pariin vkoon ajella...
    ärkuus
    Heips kaikille kanssa ihmisille

Mukaan tulis nro 113. Yksi pärräilykausi takana ja toinen edessä. Ikää 28 ja kyydissä istunut reilu 10 vuotta ja aina ollu haaveena oma pärrä ja nyt unelma on toteutunut. Autokoulu meni ER-5 sella ja eka oma pyörä oli Kawan pikku ninja 250 kuutioinen jolla sitten kokemusta ja tuntumaa keräsin koko viime kesän.

Nyt siirrytty isompien pariin ja kun mulle pitää olla täyskatettu ja pituutta vain 160 ni vaihtoehdot tosiaan rajalliset. ER-6 mietin, mut päädyin kuitenki Suzuki GSX 650 F:ään joka madallutettiin ja penkistä viilattiin pois, nyt just päkijät yltää maahan Ajokausi on jo avattu ja lisää kokemusta lähdetään kerryttämään.

Kesän tapahtumista ainakin menossa Alastarolle 21.5 ja elokuussa tarkotus suunnistaa Turusta Saarijärvelle Jänkhällä jytisee kokoontumisajoihin ja tietty moniin letka-ajoihin täytyy koittaa liittyä, joten toivottavasti nähdään ja fb:hen laitoin liittymispyynnön myös.

Paljon ilometrejä kaikille

Tämä kuulostaa hyvin järkevältä. Kursseista löytynee tietoa näiltä sivuilta?
    Tuolta yläreunasta klikkaat itsesi Kauppaan ja eikun ratapäivän koulutusryhmäpaikkoja hankkimaan

Foorumin MotOrg ratapäivät ja -koulutukset -osiosta löytyy mm. Ajotaito II kuvaus.

http://www.moottoripyora.org/keskust...ajokoulutukset

Samassa osiossa myös ilmoitellaan mahdollisista jäsenistölle tarkoitetuista iltakoulutuksista, joita viime kesänä oli mm. aiheista, jarrutus, hidasajo, väistö jne, eli samaa kamaa kuin autokoulussa. Tässä hommassa kun kertaus on opintojen äiti, isoäiti, täti ja serkku.
    Yamaha R1 '06
    Heissan Prätkämimssut ja hyvää ja turvallista alkanutta kautta!

Olen järkkäämässä ajoharjoittelutapahtumaa jonka tuotto menee samaan hyväntekeväisyyspottiin Invalidiliitolle kuin Prätkämimmien Ajokausikalenteri. NYT on hyvä tilaisuus tulla harjoittelemaan sitä (minun mstäni) vaikeinta osa-aluetta eli hidasajoa sopivassa kolmen tunnin koulutuksessa. Mikä parasta, tapahtumaan tulee loistopoppoota eli vatsalihakset kondikseen sillä tästä tapahtumasta ei naurua puutu (mikäli vanhat merkit paikkansa pitää)

Laitan tapahtuman samoin tein .orgin tapahtumiin johon ketjuun pyydän kuittauksen osallistumisesta. Ilmoittautumiset menevät kuitenkin maksun perusteella eli jos paikat ylibuukataan palautan rannalle jääneiden osallistumismaksun. Paikkoja jäljellä maksimissaan 15. Esteen sattuessa oman paikan saa myydä eteenpäin kunhan muistaa ilmoittaa minulle nimen; koulutus järkätään säässä kuin säässä. Tässä vähän speksejä ja lopussa mun puhelinnumero josta saa tarvittaessa lisätietoja. Rohkeesti kaikki mukaan:

Prätkämimmien Ajokausikalenteriin ja Invalidiliiton hyväntekeväisyyspottiin liittyen järjestämme ajoharjoittelutapahtuman perjantaina 4.5. Hyvinkään mikroautoradalla kello 13-16, kahvitukset kello 12 alkaen. Osoite on Hyvinkään Karting-ra​ta, Hikiäntie 1507, 05820 Hyvinkää (Hyvinkään​ motocross-​radan vieressä).

Kouluttajina MP-poliisikouluttajat Kimmo Järvinen ja Staffan Söderström.

Käytössämme on koko mikroautorata. Koulutuksessa harjoitellaan hidasajoa, väistöjä, mutkaa, jarrutuksia, jarru/väistö -yhdistelmää, työntöohjausta, pujottelua jne... Sitä ruosteenpoistoa talven jäljiltä, niinkuin kutsutaan. Noin 90% kaadoista tapahtuu kävelyvauhdista kun hidasajo ei ole hallinnassa.

Koulutuksen hinta on 50 euroa ja tuotto menee lyhentämättömänä Invalidiliiton hyväntekeväisyyspottiin! Nyt siis samalla kun saat parasta mahdollista koulutusta tuet hyvää asiaa. Ilmoittaudu pian, sillä paikkoja on rajoitetusti!

Ilmoittautuminen seuraavasti:

Maksa 50 euroa tilille FI60 5358 0620 2766 23, saaja Anu Hyppönen/Invalidiliitto ry

Kirjoita VIESTIKENTTÄÄN nimesi ja "Ajoharjoittelutapahtuma".​

Hyvinkään mikroautoradan kahvio on auki kello 12 alkaen ja palvelee koko koulutuksen ajan, tarjolla kahvia, pullaa, limua ja sämpylää.

Lisätiedot/kysymykset Anulta, 040 551 6565
    Mopovapaa vuosi

Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
    Lainaa Su1tsa kirjoitti Katso viesti

Minä ainakin hinkutin niitä täysympyröitä illat ennen käsittelykoetta. Autokoulussa meinasivat, ettei minun kannata kallistaa niissä pyörää kun "en ole mikään kuulantyöntäjä". Eli pituutta löytyy 160 cm ja kieltämättä aika luinen tapaus. Kuitenkin päätin kallistaa hieman pyörää, että saan pujottelujen päädyissä pyörän paremmin kääntymään. kun siinähän joutuu vetämään tangon niin linkkuun kuin vain saa (ainakin kawa er-6n:ssä). Käsittelykoe ei loppuenlopuksi ollut sitten kovin vaikea, kun olin nuo ympyrät saanut sujumaan.

Minun pyöräilykausi odottaa vielä. Isäntä aikoi laittaa jarrukengät vielä pyörään varastolla ja minulla on periaatteessa lääkärin kielto vielä päällä. Saan ajaa kun kipu selästä helpottaa.... Vaan kyllähän minä sitä ennen vähän taidan ulkoiluttaa mun pikku mopoa.

Kesän selkäongelmaisten blogi löytyy sitten täältä: http://selallinen.blogspot.com/
  30.  
    Eilen alkoi täälläkin uusi kausi! Se tunne!! On se vaan niin mahtavaa!
Sivu: 15 / 27:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5131415161725 ... ViimeinenViimeinen