Uudet kypärät tuli hankittua itselle ja vaimolle. Biketeamissä sovitetut scorpion exo 1400:set istui sen verran hyvin kuuppaan että otettiin vaimolle hyllystä samantien sopivan värinen ja itselle tilasin hiilikuitukuorellisen mallin miellyttävässä värityksessä.
Respect is not given, it is taken!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
EX. Kawasaki ZX-6R 2003
Ennen pidempää reissua tuli nyt ostettua Vstromiin Cobrra Nemo 2 automaattinen ketjunvoitelija. Eihän se nyt ihan automaattinen ole, mutta kun purkkia kääntää 90 astetta myötäpäivään, niin tiputtelee ketjulle seuraavat noin kolme minuuttia öljytippoja. Asennus oli helppo. Yhdellä täytöllä pitäisi päästä 5000km, jos 350 km:n välein voitelee ketjut. Voitelu tapahtuu tietty ajaessa.
Nemon täyttöön ostin litran vaihteistoöljyä 80w-90. Säiliötä täytellessä öljyn tuoksu muistutti jostakin toisesta saman tuoksuisesta aineesta eli Bilteman ketjuvoiteluaineesta (joka on ruiskuttaessa mallia sitkeää kuin räkä, mutta levittyy sittemmin ketjulle hyvin).
Jaa - viime viikolla tuli ostettua myös helletakki sen varmistamiseksi, että heinäkuussa ei olis helteitä![]()
Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
Suzuki DL650 (2009) - mä
Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
Jalat tuppaa turpoamaan piiitkillä ajorupeamilla vaikka mitä tekis. Niinpä kävin kokeeksi hakemassa Intersportista
https://www.intersport.fi/fi/tuote/o...ukat-56517662/
kompressiosukat. Kallista, mutta elämä on...
Kompressio on todella tiukka, suositus yhtäjaksoiselle käytölle 8 h minkä jälkeen 2 h tauko käytössä. Se ei aivan toteutunut käytännössä. Norjasta kotiin tullessa yhtäjaksoinen ajomatka oli 1680 km, aikaa kului 22 h 50 min taukoineen. Perä oli hieman puutunut (tarvitaanko siihenkin kompressio) mutta nilkat ja pohkeet ei lainkaan turvoksissa.
Pitää kokeilla muunmerkkisiä myös. Nämä menee ehdottomasti jatkoon![]()
Yokon Scramble Kisa crossihousut oli motonetissä tarjouksessa niin piti ottaa vanhojen, talven aikana kutistuneiden crossihousujen tilalle. Alpinestarsin Tech 5 popot umpisurkeiden silmissä rapistuvien Tcx Dune saappaiden tilalle ja kirsikaksi kakun päälle Airoh Commander kypärä jo vähän liiankin pitkään palvelleen Agv S4-SV:n tilalle. Varsinkin tuo kypärä vaikuttaa todella hyvälle. Ainut miinus on että visiirin ja lipan irrotus ei onnistu ilman työkaluja. Ja kuljetuksessa oli jotenkin solki päässyt heilumaan niin että aurinkovisiiri oli naarmuilla mutta takuuseen sai vaivatta uuden, siitä propsit Mototradelle.
990 Adventure '06
EXC Racing 250 '06
Scorpion Exo-R1 Air kypärä sekä Berik Race-X 2-osainen nahkapuku tuli postissa alkuviikosta. Joskohan sitä sitten jo ensi kaudella kävisi ratailemassakin, siitä on tullut haaveiltua siitä asti kun ensimmäisen kerran kävin Ouluzonella kaatumassa joitakin vuosia sitten.
Elät vain kerran, jos uskallat. Kilon Gixeri.
Tulivoimaa kaamokseen, laskennallisesti pitäis mahtua just ja just xjr:n orkkis ajovalon alle ilman että pohjakosketuksessa osuu lokariin. Pidentää ajokautta kivasti tonne pakkasille kun vasta nyt pääsee vauhtiin. Eikä oo hinnan kiroissa jos 44€ tuosta kärsi.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Aika hyvältä näyttää, vaan onko lasissa Guinnessia...?![]()
Sama suunta, Kilkenny Irish Red![]()
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Scott ajo housut tuli eilen ostettua ja päivän testin jälkeen varsin tyytyväinen hankintaan
Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
FJR 1300 -13 6/2024-
CBR 1100 xx -05 7/2016-6/2024
CBR 1000F -89 7/2013-7/2016
GS 1000S -79 85-88
CB750-73 83-84
CB350F -7? 82-83
CB125Tvin -79 81-82
CB100S -7? 80-81
LS2 Pioneer Evo lähti Motonetistä mukaan, tuntuisi vastaavan odotuksia siltä osin ettei enää tartte ajella rillit huurussa.![]()
Jännästi myös sopiva koko oli M, kun yleensä se on ollut L. Isoa tuntumaeroa ei muutenkaan noiden kahden koon välillä, M vaan istui tukevammin pituussuunnassa. Meteli lisääntyi hirveästi, mutta tulpilla rauhoittui.
Huomenna tulis sitten vielä pitempi Moose Racing -pleksikin, jolloin rauhoittunee vielä enemmän.
![]()
Lajin halpuus viehättää.
Tähän päivitys, että saapui lopulta n. 10 viikkoa tilauksesta, kun lähettivät uudelleen. Väliputki oli pienemmällä lähdöllä, kuin muu putkisto, joten rälläkkää tarvittiin ja motonetin pakoputkiosastolla vierailtiin. Kuvien mukaan ihan sama pönttö, mitä wish mainostaa mulle reilu 50€ hintaan akran tarroilla.
Täytynee ehjätä vanha yoshin pönttö talvella, tuo taitaa vähän ahdistaa modauksista huolimatta.
ZXR750 J "K"
Yks brittikuski oli laittanut ratapyöräänsä hätäpäissään sellasen kiinan-akran, kun muuta ei siihen hätään käsiinsä saanut. Se "hiilikuitu" (muovi) oli ekan koeajon jälkeen aika murheellisen näköistä.
Edit: Jos etsii hyvän hinta/laatusuhteen pönttöä, niin kannattaa tsekata brittiläinen Pipewerx. Todella suosittu putki sen suunnan road racing -piireissä, eikä syyttä, siisti putki kohtuu hintaan, nopea toimitus ja palvelu pelaa.
Tallille piti käyä uus viilapenkki hankkimassa, vuostolkulla helvetillistä sikaa saanut vanha penkki päätti tänään antautua hitommoisen pamauksen saattelemana kun koko edempi leuka murtui irti kiskosta. Päätin sit pistää muutaman kympin ekstraa ja päivitin vanhan viistuumasen kasiseen. Melkonen mörssäri, toivottavasti toi mahtuu sinne tallin pöydälle kun en hoksannu mitata sen pöydän syvyyttä ennen kaupoille lähtöä![]()
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Shoei X-Spirit 3 tuli vihdoin ostettua. Tätä kun pystyy vielä hienosäätämään niin vaihdoin paksummat poskipalat ja pääpehmusteeseen paksummat sivupehmusteet ja niskarullan. Nyt kypärä istuu täydellisesti päähän. Tosin kypärän päähän ja päästä pois saaminen onkin ihan oma operaationsa, on nimittäin lievästi sanottuna tiukka. Mutta eiköhän se käytössä vähän muotoudu. Edellisen kypärän jälkeen on kyllä outo tunne kun kypärä puristaa tasaisesti kaikkialta eikä ole ajon jälkeen päässä kipeitä kohtia.
Pari hyvin vähän käytettyä ajopukua tuli ostettua tori.fi:n kautta, ei olisi kahta tarvinnut mutta kun halvalla sai hyvät ja sopivat niin pakkohan se oli ostaa! On sitten keväällä mistä valita kun ajokelit alkavat.
Born to be middle aged.
Tuommonen tuli hommattua Gessun keulaan.
Lazer Triple R 750 Elite Gen2.
Jos auttaisi peuran&kauriin kiertoon.
"Täällä ollaan vain kerran "
Alkavaan kaamosdepikseen lääkettä pirulaiselle alelaarista
0019230_terminale-doppio-hydroform-short-r-black-ducati-diavel-1260-racing.jpg 0019229_terminale-doppio-hydroform-short-r-black-ducati-diavel-1260-racing.jpg
Markkinamies lupaa (ja minä luotan): lisää jerkkua keskialueelle, tehot säilyy, -10kg pois massasta, ei tarvii kartoittaa eli plug&play...
0019226_terminale-doppio-hydroform-short-r-black-ducati-diavel-1260-racing.jpg
Omissa toiveissa: pari oktaavia matalammat murinat, asennuswhiskit ei saa päätä kipeeksi, orkkiskanisteri mahtuu varastoon...![]()
MAD (mean absolute deviation)
Ehkä tämä sopii tähän topikkiin parhaiten.
Ajoin kortin kesällä ja nyt on edessä varusteiden hommaaminen kevättä ajatellen. Kaksipyöräisillä ajoa takana kaikkinensa vain ajokortin verran, joten varusteiden kanssa vähän ongelmakohtia.
Kaupunkiajoon löytyykin helposti varusteita, mutta laittaako jengi päälle jotain tiettyjä setuppeja, kun ajetaan kaupungista toiseen?
Ts. Mitäs kaikkea kivaa minunlainen amatööri ei ymmärrä hankkia, kun mielessä pyörii hyvin rajatusti vain housut takki ja kypärä.
Mä hommailin ekaks ihan tori.fi kautta käytettynä, sitten kun ajeli niillä niin alko löytyä ominaisuuksia joita arvostaa joten oli aika alkaa hommata uutena jos ei löytyny sopivia käytettynä. Kypärä ehdottomasti niin että , käy mahdollisimman monia merkkejä ja kokoja koittamassa kun jokaisen kuula on vähä eri mallinen. Mulla on ajosaappaat pidemmil reissuil tai vilposimmil keleille toisina kevyemmät nilkkuri malliset . Kyllä sä sit ajokaudella huomaa mitkä vermeet vetää mielellään yllensä toki turvallisuutta unohtamstta![]()
Ei niin pientä hommaa etteikö sitä saa sössittyä
Windstopper kauluri aivan ehdoton.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Tattista näistä. Millaisiin panssareihin / suojiin kropassa kannattaa keskittyä? Niskatukia tulee joka saitilla vastaan. Kokemuksia suojista olisi mukava kuulla.
Selkäsuoja, ja siihen erillinen rintasuoja on melko monella. Itse ostin heti ensimmäiseksi Forcefieldin "haarniskan", jossa rintasuoja on integroitu sekäsuojaan, ja samassa paketissa on hyvät suojat kyljille.
https://extremekiteshop.com/kites/pr...harness-flite/
Noita ei enää monesta paikasta saa, vaan ne on korvattu uudemmalla mallilla.
Käyttökokemuksena voin kertoa, että on lämmin ja kesällä joskus jopa hiostavan kuuma. Sitä voi helpottaa raottamalla reunaa ajoittain tai sitten olkapäiden asentoa muuttamalla siten, että ilmavirta osuu suojan alle. Istuu hyvin eikä paina pitkälläkään matkalla. Ja kun tuota oli hetken käyttänyt, niin ei osannut lähteä liikkeelle ilman. Olo oli hieman alaston pelkällä takilla.
Tuon olen pessyt nyt pari kertaa kauden päätteeksi, kun radalla hikoilun määrä on ollut ajoittain jopa erittäin runsasta. Suoja on kuin uusi, eikä mistään kohtaa ole mikään alkanut repsottamaan. Tästä syystä uskallan suositella, jos ei rujoa ulkomuotoa pelkää.
Tuota voi käyttää muissakin lajeissa kuin vain MP:llä. MTB, laskettelu jne missä vaan riski selkään ja rintaa kohtaan tulevista iskuista on olemassa. Toimii.
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Riippuu aika paljon siitä, missä ja millä ajetaan.
Jalat suorana ajajat tarvii hapsuhankatakin,farkut ja bootsit, kun taas crossimies pukeutuu hiukan eri tavalla.
Perusvarustus on kunnon takki, oikein istuvilla suojilla ja lisättynä rintasuojalla.
Housuina käytettään katukäyttööän käytetäviä ajohousuja, jossa polvi- ja kylkisuojat.
Hyvät, nilkan yli tulevat kengät. Kunnon hanskat ja umpikypärä.
Miula on kaupungissa farkkushortsit, maiharit, Tee-Paita, avokypärä ja kunnon ajohanskat.
Maantiellä/metsässä/talvella joko nahkapuku, Gore, crossikamat tai niiden sekoitus, riippuu pyörästä.
Hommasin myös kortin loppukesällä ja tori.fi ollut pääasiallinen varustehankintakanava. Lähti vähän lapasesta kun halvalla sai laatumerkkistä kamaa, HJC:n kuitukypärä, Alpinestars tekstiilipuku, kaksi- ja yksiosainen nahkapuku hommattu sieltä ja uutena selkä-rintapanssari ja parit hanskat, ajosaappaat ja heijastinliivi ja kypärähuppuja parit, toinen kaulalta paksumpaa materiaalia kylmemmille keleille. Tällä rahalla ei olisi saanut yhtä uutta laatupukua mitä näihin meni uudet tavarat mukaan luettuna. Ajopukuna olen tykännyt selvästi eniten yksiosaisesta nahkapuvusta kun se jotenkin antaa parhaan turvallisuuden tunteen selkäsuojan kanssa ja ei lepata tuulessa kun VFR:n vakiopleksi ohjaa tuulen aika vahvasti rinnan korkeudelle, sekä tuntuu parhaalta muutenkin ajaessa, ja heijastiliivi Scottin muovimallia että ei tuulisi läpi nahkapuvun reikänahasta viileämmillä keleillä. Sateellakin nahkapuku ollut käytössä sadepuvun kanssa mieluummin kuin tekstiilipuku jossa tuntuu että suojat voivat olla millä puolella pukua tahansa jos ja kun asfalttia käy lähempää tutkimassa. Ehkä enduropolulla (vanhan ja törpön) aloittelijan jatkuva kaatuilu minne sattuu on aiheuttanut tuon suojautumistarpeen maantiellekin? Siellä niskatuki ollut myös käytössä.
Born to be middle aged.
Hommasin uuden tourinkirotsin, kun viime kesän reissussa 2000km vesisateessa ajelun aikana kyllästyin loputtomaan palelemiseen. Tuosta vielä sain Halloween alennuksen eli takki kotiin toimitettuna 270€. Laadukkaan oloinen, kunnon vetoketjut, ei tarranauhakiristimiä vaan napit, hihoissa kahdet kiristimet sekä vyötäröllä yhdet, aito Gorekalvo, riittävästi vetoketjuja ja kyynär-, olka ja selkäpanssari yms
https://www.motoin.de/Clothing/Jacke...ml?language=en
Suzuki GSX-R 1000, Yamaha MT-03 (660), Access Enduro 400
Ajohousuissa kiinnittäisin huomiota myös puettavuuteen. Jos sisäpinta on takertuvaa sorttia, on aika joogailua saada ne päälle niin ettei alusasu rulmaannu polviin. Liian liukaskaan ei ole hyvä sekään, ajatellen liukumista lipatessa. Ajotakeissa on isoja eroja kauluksissa, onko helppo sulkea, laskeeko tuulen tai veden kauluksesta jne. Sovittamatta en ostaisi yhtään pukua.
SF 1098S
MTS V4S Sport
No tuo kokotaulukkohan oli ihan pepusta. Tilasin arvuuttelemalla L-kokoisen sillä varauksella, että takin alle mahtuu myös joku fleece/villapaita tms. lämpöasu. Koko oli minulle juuri sopiva. Omat mitat on 177cm/77kg tällä hetkellä.Onhan tuolla kokotaulukko, mutta minkäkokoisen tilasit ja mitkä on omat mitat?
Black/white väriä on vielä tarjolla M. L, XL ja XXL kokoja. Veikkaan, että tuolta pukkaa vielä joku Black Friday tarjous...