Vittu jee. Mekin päästään maksamaan naisten tunaroinneista.(TPM @ Maalis. 02 2011,11:19) kirjoitti
Tämä tasa-arvopaska alkaa olla jo naurettavaa. Pitänee alkaa kiukuttelemaan myös ikä- ja asuinpaikkasyrjinnästä
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Olin tästä asiasta sinun kanssa samaa mieltä, mutta ihmettelin Hannulan viestiä jossa ristiriitaista tietoa. Sitten pitikin googlettaa Trygin vakuutusehdot ja voihan perk*le...(wannabe-rider @ Maalis. 02 2011,12:32) kirjoitti
Käytettäessä ajoneuvoa ajo- tai nopeusharjoitteluun
moottoriradalla tai muulla alueella tai tieosuudella (esim.
Nürburgringin Nordschleife), on vahingon sattuessa
omavastuu 50 % vahingon määrästä, kuitenkin vähintään
kolariturvan omavastuun nelinkertainen määrä.
Ovat sitten muuttaneet tämän tälle kaudelle. Eipä taida enää saada mistään vakuutusta jossa olisi kunnollinen turva ratalippoihin. If on pois laskuista, koska vakuutus on varmaan joku 2500e vuodessa.
Pitääkin alkaa etsiä uutta vakuutusyhtiötä![]()
xxx
On tää ihmeellisträ arpapeliä. Roksu 40/70 boonuksilla trygissä noin 1100 vuodessa ja nyt 630e vuodessa kun vaihtoi if:iin.(Streethawk @ Maalis. 02 2011,12:54) kirjoitti
Tytön Savage tippui samalla tavalla 630e -> 270e
Mulle sanottiin kans Ifissä suoraan, että eivät halua tehopyöriä heille mielellään koska niillä kolareita paljon enemmän kuin custom pyörillä. Viime kesänä alla oli vielä 750 kikotin ja ifissä olis vakuutukset ollu jotain 2500€ luokka.
Nyt tälle kesälle ku vaihdoin vähän rauhallisempaan ajoon customin niin Ifi oli ylivoimaisesti halvin vaihtoehto.
Liikenne ja täyskasko 483€
Ne ei vaan tykkää kyykkäreistä![]()
Sitä saa mitä tilaa.....
Outoa, itellä oli ifissä 9r:rään halvin vakuutus. Kasko ja liikenne n.1100,- ja aikasemmin pyörää ei ollut joten bonuksetkin sen mukaiset(Rokuli @ Maalis. 02 2011,14:01) kirjoitti
![]()
paskapuhetta mutta otan sen silti...
Kyllä mun mielestä hayabusa on tehopyörä, 695/vuosi IF:llä.Keskittämis ale 14%.(Rokuli @ Maalis. 02 2011,14:01) kirjoitti
Kela racing club, factorydriver
Hayabusa K8
alias buslake
Iffillä taitaa olla aika kova ikäkorotus nuorisolle. Nyt kun sitä itse on lähes keski-ikäinen, on If alkanut olemaan erittäin järkihintainen, ja vakuuttaa sekä miehen että mopot.
Vuonna 2007 kun kymppiärrään kysyin, oli Iffin hinta 30/60 bonareilla täyskaskolla jossain kolmen kilon huitteilla
EDIT: vuosi oikeaksi
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Kyllä se taitaa olla teho/paino suhde joka siellä jyrää. Pakko oli soittaa sinne ja kysellä bladeen hintaa ja lopputulos oli noin 2000e/v 40/70 bonareilla ja nuori 38v kuski Espoosta. Jos blade olisi painanut 30-40kg enemmän, niin hinta (kasko) olisi pudonnut noin 600e/v. Vertailuna Tapiolasta sama paketti noin 1150e/v.(PoS @ Maalis. 02 2011,15:14) kirjoitti
xxx
Laskurit on yksi "totuus". Vakuutusyhtiön tiski on toinen. Jos vakuutuksen ottaja edustaa vakuutusyhtiötä kiinnostavaa asiakasta, todellinen vakuutushinta on ihan jotain muuta, kuin vakuutuslaskurin laskelma.
... jotain piti muistaa
152 hv koneelta, 98 hv rekisteröintitodistuksessa. *(Streethawk @ Maalis. 02 2011,15:52) kirjoitti
![]()
Samoin kävi täällä, tosin VeTuRissa voitti Pohjola, mut nykyisen kans tuli melkeen 900€:n säästö Pohjantähdestä verrattuna Pohjolaan *(Tallu @ Maalis. 01 2011,12:13) kirjoitti
Et kyl se kyseleminen kannattaa...
www.alphaindigo.net
www.soulhealermusic.com
joopa... täytyy sit päätellä että kyllä mä oon nuori....jos ifin tarjoustani katsoo.. kirjoitin ylempänä aiemmin faktat jo.. 44v yms.
ja kilogigsun ja 6r kawan hintaero oli about 200e / vuosi, ifillä suitsa kalliimpi. ja trygissä missä kawani nyt on, on kawa kalliimpi kuin mitä sinne gigsusta maksoin.. et se siitä tehopainosuhteesta.. eivät osanneet selittää miksi?
päättelin että kun 600 on halvempi, junnut ostaa niitä enemmän, ja niillä mällätään enemmän? siksi vakuutus sille kalliimpi.
Ei ymmärrä millä ilveellä oot saanu busaan ton hintaset vakuutukset. Ei noissa tunnu olevan mitään järkeä noissa hinnotteluissa. Toisilla pyörä ku pyörä edullinen ja taas toisilla taas vähemmän edullinen.(raider @ Maalis. 02 2011,15:03) kirjoitti
Minähän vaan kirjoitin sen mitä mulle puhelimessa sanottiin. Noin virkailija sanoi kun vakuutusta olin ottamassa *![]()
Sitä saa mitä tilaa.....
Vaikuttavat asiat Liikennevakuutus Kaskovakuutus
merkki ja malli x x
sylinteritilavuus x x
käyttötarkoitus x
pyörän ikä x x
haltijan ikä ja kotipaikka x x
haltijan sukupuoli x
liikenteestä poistaminen* x x
If Keskittäjän edut x x
vakuutus- ja vahinkohistoria
(bonus) x
teho ja paino x
vakuutuksen laajuus x
omavastuu x
bonus x
IFin sivuilta bongattua.
Mie kun luulin, että liikennevakuutukseen vaikuttaa teho/paino, mutta ei vaikutakkaan.
Olisko ikä? Eläkeläisukko ja asuinpaikka.(Rokuli @ Maalis. 02 2011,17:40) kirjoitti
![]()
Kela racing club, factorydriver
Hayabusa K8
alias buslake
iffin laskuri ei tajua "viron" rekkareita
ei osannut laskea kun on numerot ja kirjaimet eri päin...
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Eikös Turva korottanut hintojaan reilusti jo viime vuoden toukokuussa?
Jos vakuutuskausi on alkanut ennen toukokuuta, niin korotus näkyy omassa laskussa lähes vuoden viiveellä vakuutuskauden vaihtuessa nyt.
Parin kuukauden kuluttua voi olla tulossa Turvaankin uusi korotus.
Tätä minäkin olen ihmetellyt. Olen ollut siinä käsityksessä, että mp-onnettomuuksissa se selvästi suurin kuluerä on henkilövahingot. Jos kerran tehokkailla pyörillä If:n mukaan sattuu enemmän onnettomuuksia, niin miksi kasko on se joka maksaa paljon eikä liikennevakuutus..?! Osaako joku kertoa tyhmälle miksi näin?(lario @ Maalis. 02 2011,17:59) kirjoitti
xxx
Niin miekii oon aina ihmetellyt. Koneen korjaus ei paljoa maksa (kasko) verrattuna ihmisen paikkailuun (liikennevakuutus).(Streethawk @ Maalis. 02 2011,18:17) kirjoitti
Sen olen jostain kuullut, että lakisääteisellä vakuutuksella ei saa tehdä kovin isoa voittoa, mutta vapaaehtoisilla vakuutuksilla saa vuolla kultaa niin paljon kun pokka kestää. Olisiko siinä yksi syy kaskon kalleuteen.
Joo, huomasin samaa. Siitä virkailijalle natistessa oli siellä neiti kovasti sitä mieltä, että pyörän tiedot vain puuttuu tai on puutteelliset TraFissa!(adville @ Maalis. 02 2011,18:05) kirjoitti
Kumma kun muiden firmojen laskurit löysi kyllä rekkarilla tiedot...
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Kokeilin IF:n laskuria. Osakasko + liikennevakuutus minulle 496,- ja emännälle henkilötunnusta lukuunottamatta identtisillä tiedoilla 675,- eli erotus 179,- *
Jos tämä on sama joka yhtiössä, niin eipä tarvitse meidän talouden kalustoa naisväen nimiin rekisteröidä.
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Mullakin Turva päätti sanoa "heippa" asiakassuhteelle alle vuoden jälkeen; bonuskertymästä huolimatta vakuutusmaksu kasvoi.
Pohjantähti oli rapiat 10% kilpailukykyisempi, että taitaa lähteä laput sinne. Aktia oli kerrassaan hilpeällä päällä, halusivat aloittaa bonarit nollilta ja IF oli hinnaltaan valmiiksi nelinumeroinen. Pohjola olisi ollut aika järjellinen jos jaksaisi puljata vaikka kotivakuutuksen niille (mutta Ifin kanssa kaikki on pelannut niin hienosti, ettei sieltä kyllä viitsi kilpailukykyisiä tuotteita liikuttaa).
Husqvarna Vitpilen 401 -22
ex-GSX-R 750 K6
ex-SV1000S K5
Kukaties haluavat ohjata kaskon ylihinnoittelulla kyykkärikuskit pois aiheuttamasta kustannuksia liikennevakuutuksen kautta. Kaikista motoristeista noin 70 %:lla on täyskasko, kyykkäreissä kukaties vielä useammalla, joten tuolla pystyy ohjaamaan porukkaa aika kivasti.(Streethawk @ Maalis. 02 2011,18:17) kirjoitti
1000
Aktiassa kävi muuten toisin päin. kilonen kiksukka naisella k9 oli halvempi kuin biimeri 1000rr '10 miehellä.(perttuvv @ Maalis. 02 2011,18:38) kirjoitti
Ilmeisesti parinkymmenen vuoden päästä kun 6kymmentä vuotta ikää on ohitettu saan vakuutukset rollaattoriin iffistä halvalla.. Täytyy vielä muuttaa jonnekin korpikuusen alle..
Pieneen Kotkaan ei mahdu paljon vikoja.
Se valkoinen kikseri.
Aktia ilmotti perusjargonit eli 4% korotuksen lisääntyneistä korvauksista johtuen.
636 -> 998
Vakavasti saa harkita kaskon poistamisesta '03 RSV:stä. Viime kaudella kannatti, kun sai maksusta -30% pois pankkiasiakkaana.
Ja mitähän ne Iffin tunarit syövät? 1300 euroa liikenne + kasko, käytännössä täysillä bonareilla. Lippoja kannattaisi vissiin jo noilla hinnoilla käydä vetämässä useammat.
Anteeksi kielenkäyttö, lievästi pännii taas nämä vakuutukset, nykyään kun joutuu jo autonkin vakuutuksia maksamaan, minkä seurauksena talouden suurin vuotuinen kuluerä tuntuu asumisen ja ruokailun jälkeen olevan kahden prätkän ja yhden auton vakuuttaminen ja muut pakolliset maksut. Ja ajaminen plus huoltaminenkaan ei ole ilmaista...
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Mulla oli toissavuonna 50/70 bonuksilla 06 (08 rekattu, mikä ilmeisesti on se mitä vakuutuksissa katsotaan) RSV R liikenne + täyskasko Tapiolasta n. 700e. En muista sisältyikö tuohon jo lisälunastusturva vai ei (n. 100e).
Retired
Vittuakos kitiset, myy pois jos on liian kallista pitää.(Eroz @ Maalis. 02 2011,22:20) kirjoitti
Yhtä turhaa valittamista kuin säästä valittaminen.
NYT BMW HP2 SPORT 2008
ex BMW S1000XR
ex Ducati Multistrada 1200 S
ex Kawasaki ZZR1400
ex BMW Megamoto
Vaikuttaapas, merkin ja mallin kautta. Hienojakoisempaa, kuin pelkän teho/painosuhteen vaikutus, mutta samalla kohdentaa riskiä sitäkin tarkemmin.(lario @ Maalis. 02 2011,17:59) kirjoitti
Mun paukkuraudat on Iffissä ympäri vuoden, kokonaiskustannus siinä neljähunttia vuodessa. En olis uskonut sanovani näin, mutta hyvä If...
Vakuutusmatikka on tilastomatikkaa. Tilastollisesti ärräsukisukit ovat kaikkein alttiimpia onnettomuuksille, paukkuraudat ja Bemarit taas vähiten alttiita. Siinä yksinkertaisuudessaan syy Iffin hinnoittelulle. Jos ei siitä tykkää, voi aina valittaa kavereille.
Mä en osaa sanoa, mikä merkitys sukupuoliperusteisella hinnoittelulla todellisuudessa on. Varmaa on kuitenkin vain se, että sukupuoliperusteisen hinnoittelun poistuessa toisen sukupuolen maksamat hinnat nousevat. Ja tuskin ne toisenkaan sukupuolen maksamat hinnat mihinkään laskevat...![]()
High Stuck Are Wit To
Pisnestä ja pisnestä, voitoa voitolle...sekä kyrvällä takaraivoon sehän on kapitalismin tavoite.
Niin mites muutenkaan vakuutusyhtiöt saisivat joka vuosi enempi voittoa kuin vakuutusmaksuja nostamalla
Pakolliset liikennevakuutukset ovat kyllä samansuuruisia kaikilla.. sääteleekö lait jotenkin niitä? minä en tiedä, mutta kyllä niiden pitäisi olla samaa luokkaa kaikilla, ja on aina ollut kun minä niitä olen kysellyt.
WildStar rumble in skräddarskog
ex. busa
K12RS
XJR1300
VTR
HORNET900
SPEEDMASTER
AMM.BONNE
FMX650
CR250
XR250
BETA250