Sivu: 3 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 156:sta
  1. #61
    Lainaa (TPM @ Maalis. 02 2011,11:19) kirjoitti
    Lainaa (Athene @ Maalis. 02 2011,11:14) kirjoitti
    naisille on korkeammat vakuutusmaksut heillä siksi, että naisten vammojen hoitokulut ovat yleensä suuremmat *...
    Ensi vuonna sukupuolta ei saa enää käyttää vakuutusmaksujen määräytymisehtona.
    Vittu jee. Mekin päästään maksamaan naisten tunaroinneista.

    Tämä tasa-arvopaska alkaa olla jo naurettavaa. Pitänee alkaa kiukuttelemaan myös ikä- ja asuinpaikkasyrjinnästä
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  2. #62
    Lainaa (wannabe-rider @ Maalis. 02 2011,12:32) kirjoitti
    trygg on itselle edullisin ja korvaa ratalipat myös, omavastuu radalla on 25% vahingon kokonaiskustannuksesta.
    Olin tästä asiasta sinun kanssa samaa mieltä, mutta ihmettelin Hannulan viestiä jossa ristiriitaista tietoa. Sitten pitikin googlettaa Trygin vakuutusehdot ja voihan perk*le...

    Käytettäessä ajoneuvoa ajo- tai nopeusharjoitteluun
    moottoriradalla tai muulla alueella tai tieosuudella (esim.
    Nürburgringin Nordschleife), on vahingon sattuessa
    omavastuu 50 % vahingon määrästä, kuitenkin vähintään
    kolariturvan omavastuun nelinkertainen määrä.


    Ovat sitten muuttaneet tämän tälle kaudelle. Eipä taida enää saada mistään vakuutusta jossa olisi kunnollinen turva ratalippoihin. If on pois laskuista, koska vakuutus on varmaan joku 2500e vuodessa.

    Pitääkin alkaa etsiä uutta vakuutusyhtiötä
    xxx
  3. #63
    Lainaa (Streethawk @ Maalis. 02 2011,12:54) kirjoitti
    Lainaa (wannabe-rider @ Maalis. 02 2011,12:32) kirjoitti
    trygg on itselle edullisin ja korvaa ratalipat myös, omavastuu radalla on 25% vahingon kokonaiskustannuksesta.
    Olin tästä asiasta sinun kanssa samaa mieltä, mutta ihmettelin Hannulan viestiä jossa ristiriitaista tietoa. Sitten pitikin googlettaa Trygin vakuutusehdot ja voihan perk*le...

    Käytettäessä ajoneuvoa ajo- tai nopeusharjoitteluun
    moottoriradalla tai muulla alueella tai tieosuudella (esim.
    Nürburgringin Nordschleife), on vahingon sattuessa
    omavastuu 50 % vahingon määrästä, kuitenkin vähintään
    kolariturvan omavastuun nelinkertainen määrä.


    Ovat sitten muuttaneet tämän tälle kaudelle. Eipä taida enää saada mistään vakuutusta jossa olisi kunnollinen turva ratalippoihin. If on pois laskuista, koska vakuutus on varmaan joku 2500e vuodessa.

    Pitääkin alkaa etsiä uutta vakuutusyhtiötä *
    On tää ihmeellisträ arpapeliä. Roksu 40/70 boonuksilla trygissä noin 1100 vuodessa ja nyt 630e vuodessa kun vaihtoi if:iin.
    Tytön Savage tippui samalla tavalla 630e -> 270e



  4. #64
    Mulle sanottiin kans Ifissä suoraan, että eivät halua tehopyöriä heille mielellään koska niillä kolareita paljon enemmän kuin custom pyörillä. Viime kesänä alla oli vielä 750 kikotin ja ifissä olis vakuutukset ollu jotain 2500€ luokka.

    Nyt tälle kesälle ku vaihdoin vähän rauhallisempaan ajoon customin niin Ifi oli ylivoimaisesti halvin vaihtoehto.

    Liikenne ja täyskasko 483€

    Ne ei vaan tykkää kyykkäreistä
    Sitä saa mitä tilaa.....
  5. #65
    Lainaa (Rokuli @ Maalis. 02 2011,14:01) kirjoitti
    Mulle sanottiin kans Ifissä suoraan, että eivät halua tehopyöriä heille mielellään koska niillä kolareita paljon enemmän kuin custom pyörillä. Viime kesänä alla oli vielä 750 kikotin ja ifissä olis vakuutukset ollu jotain 2500€ luokka.

    Nyt tälle kesälle ku vaihdoin vähän rauhallisempaan ajoon customin niin Ifi oli ylivoimaisesti halvin vaihtoehto.

    Liikenne ja täyskasko 483€

    Ne ei vaan tykkää kyykkäreistä *
    Outoa, itellä oli ifissä 9r:rään halvin vakuutus. Kasko ja liikenne n.1100,- ja aikasemmin pyörää ei ollut joten bonuksetkin sen mukaiset
    paskapuhetta mutta otan sen silti...
  6. #66
    Lainaa (Rokuli @ Maalis. 02 2011,14:01) kirjoitti
    Mulle sanottiin kans Ifissä suoraan, että eivät halua tehopyöriä heille mielellään koska niillä kolareita paljon enemmän kuin custom pyörillä. Viime kesänä alla oli vielä 750 kikotin ja ifissä olis vakuutukset ollu jotain 2500€ luokka.

    Nyt tälle kesälle ku vaihdoin vähän rauhallisempaan ajoon customin niin Ifi oli ylivoimaisesti halvin vaihtoehto.

    Liikenne ja täyskasko 483€

    Ne ei vaan tykkää kyykkäreistä *
    Kyllä mun mielestä hayabusa on tehopyörä, 695/vuosi IF:llä.Keskittämis ale 14%.



    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
  7. #67
    Iffillä taitaa olla aika kova ikäkorotus nuorisolle. Nyt kun sitä itse on lähes keski-ikäinen, on If alkanut olemaan erittäin järkihintainen, ja vakuuttaa sekä miehen että mopot.

    Vuonna 2007 kun kymppiärrään kysyin, oli Iffin hinta 30/60 bonareilla täyskaskolla jossain kolmen kilon huitteilla

    EDIT: vuosi oikeaksi



    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  8. #68
    Lainaa (PoS @ Maalis. 02 2011,15:14) kirjoitti
    Iffillä taitaa olla aika kova ikäkorotus nuorisolle. Nyt kun sitä itse on lähes keski-ikäinen, on If alkanut olemaan erittäin järkihintainen, ja vakuuttaa sekä miehen että mopot.
    Kyllä se taitaa olla teho/paino suhde joka siellä jyrää. Pakko oli soittaa sinne ja kysellä bladeen hintaa ja lopputulos oli noin 2000e/v 40/70 bonareilla ja nuori 38v kuski Espoosta. Jos blade olisi painanut 30-40kg enemmän, niin hinta (kasko) olisi pudonnut noin 600e/v. Vertailuna Tapiolasta sama paketti noin 1150e/v.
    xxx
  9. #69
    Laskurit on yksi "totuus". Vakuutusyhtiön tiski on toinen. Jos vakuutuksen ottaja edustaa vakuutusyhtiötä kiinnostavaa asiakasta, todellinen vakuutushinta on ihan jotain muuta, kuin vakuutuslaskurin laskelma.
    ... jotain piti muistaa
  10. #70
    Lainaa (Streethawk @ Maalis. 02 2011,15:52) kirjoitti
    Lainaa (PoS @ Maalis. 02 2011,15:14) kirjoitti
    Iffillä taitaa olla aika kova ikäkorotus nuorisolle. Nyt kun sitä itse on lähes keski-ikäinen, on If alkanut olemaan erittäin järkihintainen, ja vakuuttaa sekä miehen että mopot.
    Kyllä se taitaa olla teho/paino suhde joka siellä jyrää. Pakko oli soittaa sinne ja kysellä bladeen hintaa ja lopputulos oli noin 2000e/v 40/70 bonareilla ja nuori 38v kuski Espoosta. Jos blade olisi painanut 30-40kg enemmän, niin hinta (kasko) olisi pudonnut noin 600e/v. Vertailuna Tapiolasta sama paketti noin 1150e/v.
    152 hv koneelta, 98 hv rekisteröintitodistuksessa. *
  11. #71
    Lainaa (Tallu @ Maalis. 01 2011,12:13) kirjoitti
    Pohjantähteen vaihdoin tuolta Pohjolasta, Säästö sen 300 vuodessa.. * Pohjola jäi nuolemaan näppejään.. *
    Samoin kävi täällä, tosin VeTuRissa voitti Pohjola, mut nykyisen kans tuli melkeen 900€:n säästö Pohjantähdestä verrattuna Pohjolaan * Et kyl se kyseleminen kannattaa...
    www.alphaindigo.net

    www.soulhealermusic.com
  12. #72
    joopa... täytyy sit päätellä että kyllä mä oon nuori.... jos ifin tarjoustani katsoo.. kirjoitin ylempänä aiemmin faktat jo.. 44v yms.
    ja kilogigsun ja 6r kawan hintaero oli about 200e / vuosi, ifillä suitsa kalliimpi. ja trygissä missä kawani nyt on, on kawa kalliimpi kuin mitä sinne gigsusta maksoin.. et se siitä tehopainosuhteesta.. eivät osanneet selittää miksi?
    päättelin että kun 600 on halvempi, junnut ostaa niitä enemmän, ja niillä mällätään enemmän? siksi vakuutus sille kalliimpi.
  13. #73
    Lainaa (raider @ Maalis. 02 2011,15:03) kirjoitti
    Lainaa (Rokuli @ Maalis. 02 2011,14:01) kirjoitti
    Mulle sanottiin kans Ifissä suoraan, että eivät halua tehopyöriä heille mielellään koska niillä kolareita paljon enemmän kuin custom pyörillä. Viime kesänä alla oli vielä 750 kikotin ja ifissä olis vakuutukset ollu jotain 2500€ luokka.

    Nyt tälle kesälle ku vaihdoin vähän rauhallisempaan ajoon customin niin Ifi oli ylivoimaisesti halvin vaihtoehto.

    Liikenne ja täyskasko 483€

    Ne ei vaan tykkää kyykkäreistä *
    Kyllä mun mielestä hayabusa on tehopyörä, 695/vuosi IF:llä.Keskittämis ale 14%.
    Ei ymmärrä millä ilveellä oot saanu busaan ton hintaset vakuutukset. Ei noissa tunnu olevan mitään järkeä noissa hinnotteluissa. Toisilla pyörä ku pyörä edullinen ja taas toisilla taas vähemmän edullinen.

    Minähän vaan kirjoitin sen mitä mulle puhelimessa sanottiin. Noin virkailija sanoi kun vakuutusta olin ottamassa *
    Sitä saa mitä tilaa.....
  14. #74
    Vaikuttavat asiat Liikennevakuutus Kaskovakuutus
    merkki ja malli x x
    sylinteritilavuus x x
    käyttötarkoitus x
    pyörän ikä x x
    haltijan ikä ja kotipaikka x x
    haltijan sukupuoli x
    liikenteestä poistaminen* x x
    If Keskittäjän edut x x
    vakuutus- ja vahinkohistoria
    (bonus) x
    teho ja paino x
    vakuutuksen laajuus x
    omavastuu x
    bonus x

    IFin sivuilta bongattua.
    Mie kun luulin, että liikennevakuutukseen vaikuttaa teho/paino, mutta ei vaikutakkaan.
  15. #75
    Lainaa (Rokuli @ Maalis. 02 2011,17:40) kirjoitti
    Lainaa (raider @ Maalis. 02 2011,15:03) kirjoitti
    Lainaa (Rokuli @ Maalis. 02 2011,14:01) kirjoitti
    Mulle sanottiin kans Ifissä suoraan, että eivät halua tehopyöriä heille mielellään koska niillä kolareita paljon enemmän kuin custom pyörillä. Viime kesänä alla oli vielä 750 kikotin ja ifissä olis vakuutukset ollu jotain 2500€ luokka.

    Nyt tälle kesälle ku vaihdoin vähän rauhallisempaan ajoon customin niin Ifi oli ylivoimaisesti halvin vaihtoehto.

    Liikenne ja täyskasko 483€

    Ne ei vaan tykkää kyykkäreistä *
    Kyllä mun mielestä hayabusa on tehopyörä, 695/vuosi IF:llä.Keskittämis ale 14%.
    Ei ymmärrä millä ilveellä oot saanu busaan ton hintaset vakuutukset. Ei noissa tunnu olevan mitään järkeä noissa hinnotteluissa. Toisilla pyörä ku pyörä edullinen ja taas toisilla taas vähemmän edullinen.

    Minähän vaan kirjoitin sen mitä mulle puhelimessa sanottiin. Noin virkailija sanoi kun vakuutusta olin ottamassa *
    Olisko ikä? Eläkeläisukko ja asuinpaikka.
    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
  16. #76
    iffin laskuri ei tajua "viron" rekkareita

    ei osannut laskea kun on numerot ja kirjaimet eri päin...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  17. #77
    Eikös Turva korottanut hintojaan reilusti jo viime vuoden toukokuussa?
    Jos vakuutuskausi on alkanut ennen toukokuuta, niin korotus näkyy omassa laskussa lähes vuoden viiveellä vakuutuskauden vaihtuessa nyt.

    Parin kuukauden kuluttua voi olla tulossa Turvaankin uusi korotus.
  18. #78
    Lainaa (lario @ Maalis. 02 2011,17:59) kirjoitti
    IFin sivuilta bongattua.
    Mie kun luulin, että liikennevakuutukseen vaikuttaa teho/paino, mutta ei vaikutakkaan.
    Tätä minäkin olen ihmetellyt. Olen ollut siinä käsityksessä, että mp-onnettomuuksissa se selvästi suurin kuluerä on henkilövahingot. Jos kerran tehokkailla pyörillä If:n mukaan sattuu enemmän onnettomuuksia, niin miksi kasko on se joka maksaa paljon eikä liikennevakuutus..?! Osaako joku kertoa tyhmälle miksi näin?
    xxx
  19. #79
    Lainaa (Streethawk @ Maalis. 02 2011,18:17) kirjoitti
    Lainaa (lario @ Maalis. 02 2011,17:59) kirjoitti
    IFin sivuilta bongattua.
    Mie kun luulin, että liikennevakuutukseen vaikuttaa teho/paino, mutta ei vaikutakkaan.
    Tätä minäkin olen ihmetellyt. Olen ollut siinä käsityksessä, että mp-onnettomuuksissa se selvästi suurin kuluerä on henkilövahingot. Jos kerran tehokkailla pyörillä If:n mukaan sattuu enemmän onnettomuuksia, niin miksi kasko on se joka maksaa paljon eikä liikennevakuutus..?! Osaako joku kertoa tyhmälle miksi näin?
    Niin miekii oon aina ihmetellyt. Koneen korjaus ei paljoa maksa (kasko) verrattuna ihmisen paikkailuun (liikennevakuutus).

    Sen olen jostain kuullut, että lakisääteisellä vakuutuksella ei saa tehdä kovin isoa voittoa, mutta vapaaehtoisilla vakuutuksilla saa vuolla kultaa niin paljon kun pokka kestää. Olisiko siinä yksi syy kaskon kalleuteen.
  20. #80
    Lainaa (adville @ Maalis. 02 2011,18:05) kirjoitti
    iffin laskuri ei tajua "viron" rekkareita *

    ei osannut laskea kun on numerot ja kirjaimet eri päin...
    Joo, huomasin samaa. Siitä virkailijalle natistessa oli siellä neiti kovasti sitä mieltä, että pyörän tiedot vain puuttuu tai on puutteelliset TraFissa!

    Kumma kun muiden firmojen laskurit löysi kyllä rekkarilla tiedot...
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  21. #81
    Kokeilin IF:n laskuria. Osakasko + liikennevakuutus minulle 496,- ja emännälle henkilötunnusta lukuunottamatta identtisillä tiedoilla 675,- eli erotus 179,- *

    Jos tämä on sama joka yhtiössä, niin eipä tarvitse meidän talouden kalustoa naisväen nimiin rekisteröidä.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  22. #82
    Mullakin Turva päätti sanoa "heippa" asiakassuhteelle alle vuoden jälkeen; bonuskertymästä huolimatta vakuutusmaksu kasvoi.

    Pohjantähti oli rapiat 10% kilpailukykyisempi, että taitaa lähteä laput sinne. Aktia oli kerrassaan hilpeällä päällä, halusivat aloittaa bonarit nollilta ja IF oli hinnaltaan valmiiksi nelinumeroinen. Pohjola olisi ollut aika järjellinen jos jaksaisi puljata vaikka kotivakuutuksen niille (mutta Ifin kanssa kaikki on pelannut niin hienosti, ettei sieltä kyllä viitsi kilpailukykyisiä tuotteita liikuttaa).
    Husqvarna Vitpilen 401 -22
    ex-GSX-R 750 K6
    ex-SV1000S K5
  23. #83
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Streethawk @ Maalis. 02 2011,18:17) kirjoitti
    Jos kerran tehokkailla pyörillä If:n mukaan sattuu enemmän onnettomuuksia, niin miksi kasko on se joka maksaa paljon eikä liikennevakuutus..?! Osaako joku kertoa tyhmälle miksi näin?
    Kukaties haluavat ohjata kaskon ylihinnoittelulla kyykkärikuskit pois aiheuttamasta kustannuksia liikennevakuutuksen kautta. Kaikista motoristeista noin 70 %:lla on täyskasko, kyykkäreissä kukaties vielä useammalla, joten tuolla pystyy ohjaamaan porukkaa aika kivasti.
    1000
  24. #84
    Aina kartalla. Makeka:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Oct 2007
    Espoo - Esbo!
    Lainaa (perttuvv @ Maalis. 02 2011,18:38) kirjoitti
    Kokeilin IF:n laskuria. Osakasko + liikennevakuutus minulle 496,- ja emännälle henkilötunnusta lukuunottamatta identtisillä tiedoilla 675,- eli erotus 179,- *

    Jos tämä on sama joka yhtiössä, niin eipä tarvitse meidän talouden kalustoa naisväen nimiin rekisteröidä.
    Aktiassa kävi muuten toisin päin. kilonen kiksukka naisella k9 oli halvempi kuin biimeri 1000rr '10 miehellä.

    Ilmeisesti parinkymmenen vuoden päästä kun 6kymmentä vuotta ikää on ohitettu saan vakuutukset rollaattoriin iffistä halvalla .. Täytyy vielä muuttaa jonnekin korpikuusen alle..
    Pieneen Kotkaan ei mahdu paljon vikoja.
    Se valkoinen kikseri.
  25. #85
    Aktia ilmotti perusjargonit eli 4% korotuksen lisääntyneistä korvauksista johtuen.
    636 -> 998
  26. #86
    Vakavasti saa harkita kaskon poistamisesta '03 RSV:stä. Viime kaudella kannatti, kun sai maksusta -30% pois pankkiasiakkaana.

    Ja mitähän ne Iffin tunarit syövät? 1300 euroa liikenne + kasko, käytännössä täysillä bonareilla. Lippoja kannattaisi vissiin jo noilla hinnoilla käydä vetämässä useammat.

    Anteeksi kielenkäyttö, lievästi pännii taas nämä vakuutukset, nykyään kun joutuu jo autonkin vakuutuksia maksamaan, minkä seurauksena talouden suurin vuotuinen kuluerä tuntuu asumisen ja ruokailun jälkeen olevan kahden prätkän ja yhden auton vakuuttaminen ja muut pakolliset maksut. Ja ajaminen plus huoltaminenkaan ei ole ilmaista...
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  27. #87
    Mulla oli toissavuonna 50/70 bonuksilla 06 (08 rekattu, mikä ilmeisesti on se mitä vakuutuksissa katsotaan) RSV R liikenne + täyskasko Tapiolasta n. 700e. En muista sisältyikö tuohon jo lisälunastusturva vai ei (n. 100e).
    Retired
  28. #88
    Lainaa (Eroz @ Maalis. 02 2011,22:20) kirjoitti
    Anteeksi kielenkäyttö, lievästi pännii taas nämä vakuutukset, nykyään kun joutuu jo autonkin vakuutuksia maksamaan, minkä seurauksena talouden suurin vuotuinen kuluerä tuntuu asumisen ja ruokailun jälkeen olevan kahden prätkän ja yhden auton vakuuttaminen ja muut pakolliset maksut. Ja ajaminen plus huoltaminenkaan ei ole ilmaista...
    Vittuakos kitiset, myy pois jos on liian kallista pitää.

    Yhtä turhaa valittamista kuin säästä valittaminen.
    NYT BMW HP2 SPORT 2008
    ex BMW S1000XR
    ex Ducati Multistrada 1200 S
    ex Kawasaki ZZR1400
    ex BMW Megamoto
  29. #89
    Lainaa (lario @ Maalis. 02 2011,17:59) kirjoitti
    IFin sivuilta bongattua.
    Mie kun luulin, että liikennevakuutukseen vaikuttaa teho/paino, mutta ei vaikutakkaan.
    Vaikuttaapas, merkin ja mallin kautta. Hienojakoisempaa, kuin pelkän teho/painosuhteen vaikutus, mutta samalla kohdentaa riskiä sitäkin tarkemmin.

    Mun paukkuraudat on Iffissä ympäri vuoden, kokonaiskustannus siinä neljähunttia vuodessa. En olis uskonut sanovani näin, mutta hyvä If...

    Vakuutusmatikka on tilastomatikkaa. Tilastollisesti ärräsukisukit ovat kaikkein alttiimpia onnettomuuksille, paukkuraudat ja Bemarit taas vähiten alttiita. Siinä yksinkertaisuudessaan syy Iffin hinnoittelulle. Jos ei siitä tykkää, voi aina valittaa kavereille.

    Mä en osaa sanoa, mikä merkitys sukupuoliperusteisella hinnoittelulla todellisuudessa on. Varmaa on kuitenkin vain se, että sukupuoliperusteisen hinnoittelun poistuessa toisen sukupuolen maksamat hinnat nousevat. Ja tuskin ne toisenkaan sukupuolen maksamat hinnat mihinkään laskevat...
    High Stuck Are Wit To
  30.  
  31. #90
    Pisnestä ja pisnestä, voitoa voitolle...sekä kyrvällä takaraivoon sehän on kapitalismin tavoite.

    Niin mites muutenkaan vakuutusyhtiöt saisivat joka vuosi enempi voittoa kuin vakuutusmaksuja nostamalla

    Pakolliset liikennevakuutukset ovat kyllä samansuuruisia kaikilla.. sääteleekö lait jotenkin niitä? minä en tiedä, mutta kyllä niiden pitäisi olla samaa luokkaa kaikilla, ja on aina ollut kun minä niitä olen kysellyt.
    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
Sivu: 3 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen