Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Apuja kaivataan, elikkä mikähän on tarvittava ohmi-arvo TPS:lle (trottle position sensor). Korjaamo kässäristä en saa selkoa senkään vertaa. Mittarin mukaan arvo on 1020 ohmia. Opas sanoo taas 1200-1600 ohmin välille, toisaalla siellä mainitaan taas 580 ohmia. Vai onko niin että ei niin väliä kunhan sytkäboksi saa jonkin muuttuvan arvon?
  2. #2
    Oiskohan toi 1200-1600 maksimi, ja 580 minimi(/säätöarvo)?

    Mistä mihin se vastus muuttuu jos muutat sitä sensorin asentoa?


    Esim 2003 R6:lle löyty tommoset arvot:
    Testimittaukset:
    Maximum throttle position sensor resistance 3.5...6.5 kOhm at 20C (blue - black)
    Throttle position sensor resistance 0...5 +-1.5 kOhm at 20C (yellow - black)
    Asennon säätö:
    Throttle position sensor voltage 0.63...0.73 V (yellow – blue)



    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  3. #3
    Mittailin potikan uudelleen ja sain tulokseksi kiinni asennossa 620 ohmia ja auki asennossa 3530 ohmia. Sytkäboksille piuhat menee, mutta mitä se itse asiassa säätää?
  4. #4
    Lainaa (kujakolli @ Maalis. 01 2011,18:37) kirjoitti
    Mittailin potikan uudelleen ja sain tulokseksi kiinni asennossa 620 ohmia ja auki asennossa 3530 ohmia. Sytkäboksille piuhat menee, mutta mitä se itse asiassa säätää?
    Sytytyksen tahtia.
    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
  5. #5
    Lainaa (uiop @ Maalis. 03 2011,13:33) kirjoitti
    Lainaa (kujakolli @ Maalis. 01 2011,18:37) kirjoitti
    Mittailin potikan uudelleen ja sain tulokseksi kiinni asennossa 620 ohmia ja auki asennossa 3530 ohmia. Sytkäboksille piuhat menee, mutta mitä se itse asiassa säätää?
    Sytytyksen tahtia.
    Tarkotat varmaankin, että ECU käyttää TPS-tietoa yhtenä komponenttina laskiessaan sytytysennakkoa?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  6. #6
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    Haynes sanoo : max 5000 Ohm, min: 0.116 x max = 580 Ohm. samat luvut mittasin kerran omastani.

    musta - sininen : maksimiresistanssi
    keltainen - musta : resistanssi joka pitää säätää (0.116 x max)

    Thundercatissa ei ole ECUa, sellainen "cdi-taikarasia" vain.
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
  7. #7
    Lainaa (scuuba @ Maalis. 03 2011,13:27) kirjoitti
    Lainaa (uiop @ Maalis. 03 2011,13:33) kirjoitti
    Lainaa (kujakolli @ Maalis. 01 2011,18:37) kirjoitti
    Mittailin potikan uudelleen ja sain tulokseksi kiinni asennossa 620 ohmia ja auki asennossa 3530 ohmia. Sytkäboksille piuhat menee, mutta mitä se itse asiassa säätää?
    Sytytyksen tahtia.
    Tarkotat varmaankin, että ECU käyttää TPS-tietoa yhtenä komponenttina laskiessaan sytytysennakkoa?
    Juurikin näin.

    ECU ottaa oppia TPS:ltä, että kuinka auki hanat on ja kertoo sitten eteenpäin että "näin kiire sulla on antaa kipinää". Sama pätee simppeleille sytkäboksillekin.



    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
  8.  
  9. #8
    Suuret kiitokset kaikille vaivaa nähneille ja vastaajille. kyllähän se vastusarvo oli siellä manuskassa, mutta en sitä tajunnut. Olisi varmaankin pitänyt olla skarppina englannintunnilla silloin joskus. Ei muuta kuin säätämään ja sitten kikkare kiinni ja kovaa ajoa. kiitos vielä kerran.