Onko Duoleveriin olemassa huolto-ohjetta? Siinähän on enempi liikkuvia osia kuin Kiinan-skootterissa ja meneehän ne autoissakin pallonivelet vaihtoon 30000km välein.
R1250GS
Liiasta jäykkyydestä johtuen jokunen on pallonivelensä vaihdatuttanut ulkomaisilla foorumeilla - ei ole nykyään kuulunut mitään valituksia. Lieneekö jotain muutettu alkuajoista. Tiedä sitten kuinka olisi vertynyt, jos olisi vaan ajellut.
Noiden ylös-alas liikkuvien osien laakereiden nyt luulisi aika kauan kestävän, kun ovat vielä jonkin verran säältäkin suojassa. Rasitus on varmasti pienempää kuin esimerkiksi pyörän laakereissa:
Noilla pallonivelillä (2 ja 3) luulisi hieman pienemmät kuormat olevan kuin autoissa (en kyllä ole joutunut 30tkm jälkeen missään autossa vaihdatuttamaan):
Luulisi, että siellä tulee havaittavaa lotkotusta, jos nuo pallonivelet kuluvat. Ei niitä mitenkään voi huoltaa. Vaihtoon vaan, jos on syytä. Paria ulkomaista foorumia seuraan päivittäin, enkä muista ainuttakaan tapausta, että olisi vielä väljyyden takia vaihdettu.
Dixi et animam levavi
Tuossa vielä kuva toiminnasta, jos nuo edelliset kuvat näyttävät jollekin mystisiltä:
![]()
Dixi et animam levavi
Gracias.
Kun sulla on näemmä homma hallussa niin kysyisin vielä iskareista, että onko K12S:n ESA säädettävät iskarit ns. purettavaa mallia ja kenenkä valmistamat? Mikäli ne on purettavat (kasattavat) voisi ajatella niiden iskarihuoltoon viemistä.
Mulla on isompi huolto (jarrut, venttiilit, tulpat ja kaikki nesteet) tässä 50000km kohdilla ja nyt kun pyörä on purettuna on helpompi tarkastella onko jossain ylimääräisiä välyksiä.
R1250GS
Itse asiassa se isompi huolto olisi ohjekirjan mukaan vasta 60 tkm kohdalla, eli kolmenkympin välein.. Iskarien purettavuudesta en osaa sanoa mitään. Tarvinneeko noilla lukemilla tehdä vielä mitään..
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Mulla oli tsekattu venttiilit 20000km, joten mulla on ihan omat huoltovälit. Ei niille iskareille tarvitse tehdä mitään, mutta mikäli ovat purettavat ei öljyjen/kaasujen vaihdolla mitään haittaakaan ole. Kelkoissahan noita iskareita säädellään harva se vuosi, kun niihin tulee kondensiovettä yms. joka saattaa jäädyttää koko iskarin.
Vähänku tää auringonpaiste saa aikaan pyörän käpistely tarvetta...
R1250GS
Että tuommoista. Ihan mielenkiintoista luettavaa.(Jussiboy @ Helmi. 28 2011,09:44) kirjoitti
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Että tuommoista. Ihan mielenkiintoista luettavaa.[/QUOTE]
Taitaa olla viisaampaa, että vaihdan pelkästään uudet ilmat etu- ja takarenkaaseen.
R1250GS
Voi hyvinkin olla järkevin vaihtoehto. Toinen sellainen olisi yksinkertaisesti vain kaivaa kupeesta 3-4 kiloeuroa ja tukea paikallista bmw diileriä tuolla summalla...
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN