Tulokset 1:stä 26:een 26:sta
  1. #1
    Alkaa menemään oikeasti hermo tuohon maalaamoon, kun ei tule juuta eikä jaata mihinkään kysymykseen.. tästä johtuu tämä lirpake.

    Tarkotuksena on tilata katesarjaa joka on tumma ja mietin, että tuo gixun alumiinin värinen runko ei välttämättä näytä niin hyvältä uusien katteiden kanssa. Kävi sitten mielessä, että josko tilais 3M:n Di-noc teippiä. Mattamusta tai joku hiilikuitujäljitelmä (joojoo).

    Mitä mieltä olette, täysin järjetön idea vai ehkä jokseenki toimiva? Swingin alueellahan tuo teippi kuitenkin saa melkosesti sikaa kun paska ja muu roipe hakkaa, että tuleeko kestämään?

    Naama palaa näihin paikallisiin yrittäjiin, kun ei jumankauta voi etes "ehkää" sanoa kun tiedustelee miten onnistuis osien maalaus. Tekis mieli hommata kompura, ruisku ja opetella ite maalaamaan, mutta tilat puuttuu.



    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
  2. #2
    teippi toimii hyvin ja pysyy puhtaassa pinnassa.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  3. #3
    Ainakin meillä päin Osuuspankin kiinteistövälityksen (OP-kiinteistökeskus) autot on teipattu oranssilla teipillä.
    Jos kohdalle sattuu, niin kannattaa katsoa vähän lähempää ja tarkemmin.
  4. #4
    ei kai osuuspankin autot ole ketjurasvassa/-vahassa kovin paljon..? ainakaan meilläpäin.. *

    tuntus, et saattaahan se öljy hieman liuottaa sitä teippiä johonkin suuntaan..

    kannattaa tehdä testi ennen asennusta tai site mailata teipin myyjälle/valmistajalle. hyvän näköistähän noilla teipeillä saa, jos saa kunnolla tehtyä.



    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  5. #5
    Lainaa (uiop @ Marras. 28 2010,23:30) kirjoitti
    Naama palaa näihin paikallisiin yrittäjiin, kun ei jumankauta voi etes "ehkää" sanoa kun tiedustelee miten onnistuis osien maalaus.
    Kai siellä Posti ja kuljetusfirmat toimii kuitenkin? Ei swingin ja rungon lähettäminen pulverimaalaukseen pitäisi mikään ylivoimainen homma olla.

    Toi teippaus kuulostaa aika kuolleena syntyneeltä idealta. Mielummin itse vetäisin vaikka kilikolipurkilla sen rungon, kuin liimailisin vinyyliteippejä, jos rungon purkaminen erilleen tuntuu liian työläältä. Teipin ainoa ongelma ei ole pysyvyys ja kulutuskesto, sun pitäisi vielä saada se venytettyä siististi kaikkien kulmien & muotojen yli -> epäilen vahvasti että onnistuu.



  6. #6
    Jos meinaat lähettää jonnekkin, niin hommaa sitten kunnon vakuutukset. Meillä työpaikan hommissa matkahuolto ryssi yhden lentokoneen moottoripukin, ajeliva vissiin kaikilla mahdollisilla vehkeillä yli... Oli pikkasen visainen ratkottava...

    Niin ja posti ajeli sitten aikoinaan yhden puhelimen yli kanssa siihen malliin, että ei edes SIM kortti ollut enää ehjä.

    Eli kunnollinen kuljetusvakuutus on syytä olla.

    -Harri-
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  7. #7
    vakuutus ehdottomasti kannattaa postitukseen ottaa. jos oikein muistan, niin ainakin postilla vahinkojen korvaus saattaa olla ainoastaan postitusmaksujen suuruinen...
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  8. #8
    Lainaa (XX-xenon @ Marras. 29 2010,11:42) kirjoitti
    ainakin postilla vahinkojen korvaus saattaa olla ainoastaan postitusmaksujen suuruinen...
    varmaan joku kilohinta löytyy itse kamppeillekkin, mutta on tuskin kovin kummoinen, ja saattaa jäädä naama happamaksi, jos on sattumoisin lähettänyt jotain arvokkaampaa kuin vaikka säkillisen lanttuja.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  9. #9
    älä teippaa swingiä, yhden kesän ehkä nätti ja sitten syksyllä revit niitä teippejä pois.
    CBR1000RR
  10. #10
    Yks vois olla tietenkin, että swingin vetelis tummaksi sähkösellä ruiskulla / kilikalilla ja sitten nuo "nätimpää pintaa" vaativat teippailis.

    Lähettää en kyllä uskalla runkoa/swingiä. On vähän huonoja kokemuksia tästä ruottin matkahuollista (bussgods).

    Pitää nyt koittaa vielä vängätä tuon maalarin kans tai etsiä joku tutun tuttu joka osaa jotakin ja voi.
    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
  11. #11
    Näin yhdellä tutulla härkisti kuvioidun HD:n, tosin vain tankki ja lokarit. Kysyessäni maalaria hämmästyin -oli teipattu.
    Käsittääkseni kaikki taksit, linjaautot yms teipataan eli luulisi jonkin vuoden kestävän ainakin ellei ole suoraan sorasuihkun tiellä. Mainosteippaamot tietää...
    Ex-955i
  12. #12
    Teippaamossa aivan varmasti saavat teipattua vaikka minkälaiseen muotoon, onhan noita busseja, lentokoneita, takseja, postiautoja jne. teipattu maailman sivu. Kiinnityspisteiden lähellä ne ongelmat luultavasti piilevät tuossa hommassa luulen ma. Maalauttaminen kuitenkin helpompi ja varmempi konsti, ehdottomatsi tietenkin vakuutettuna tai mikä parempi itse vie ja hakee. Mahtaa lämmetä runko jonnin verran kesähelteillä koneen tienoilta, miten mahtaa muoviteippi kestää lämpöä ja swingissä hiekkaa ja muuta paskaa?

    Itse lähtisin lähestymään tilannetta ostamalla helkkarinmoisen hiivin Gorilla-teippiä..

    For the toughest jobs on the planet, vois tulla häijjy ku olis vejetty tolla ylite koko vehje
  13. #13
    Eikai noissa varmaan muita ongelpaikkoja ole teipin suhteen kuin hitsisaumat ja valukappaleet, jos lämpöongelmat jätetään pois laskuista.

    -H-
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  14. #14
    Hmm..

    Pitäsköhän sitä ketale kokeilla täräyttää. Ei näytä olevan kuitenkaan käyttökohtasia kokemuksia ihmisillä.

    Katellaan sitten puolessa välissä kesää kun itkun kans revin teippejä helekattiin. ;-)

    Nyt sitten yhteistuumin laskemaan, palkonko me sitä teippiä sitten tarvitaan?

    Jos vaikka tällä lähdetään etenemään? <a href="http://cgi.ebay.co.uk/3M-CARBON-FIBRE-VINYL-WRAP-DI-NOC-DINOC-25-x-120cm_W0QQitemZ190461566381QQcategoryZ72212QQ
    cmdZViewItemQQ_trksidZp5197.m7QQ_trkparmsZalgo%3DL VI%26itu%3DUCI%26otn%3D4%26po%3DLVI%26ps%3D63%26cl kid%3D5304168486332496402" target="_blank">Ebaystä vähän Di-noccia</a>

    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
  15. #15
    "3M Di-Noc Black Carbon Fibre Vinyl 25 x 120 cm

    Are you looking for a carbon Fibre look, without the high cost of carbon fibre?"

    Hehee
    1300cc Suzuki
  16. #16
    Siistin näköistä teippiä!
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  17. #17
    Mulle se on melkolailla sama, että onko se tuota hiilikuitu-lookkia vai mustaa/mattamustaa.
    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
  18. #18
    Lainaa (uiop @ Marras. 30 2010,13:11) kirjoitti
    Mulle se on melkolailla sama, että onko se tuota hiilikuitu-lookkia vai mustaa/mattamustaa.
    Tuota hiilikuitua on aika ikävä vedellä pyöreiden pintojen päälle: kun sitä joutuu lämmittämään että se muotoutuisi, niin sit se kuvio helposti menee pilalle. Mulla meni hermo jo muutamaa pientä pintaa teipatessa ja susipaloja tuli useempi.

    Jos itse lähtisin rungon teippaukseen niin tasaisella värillä ehdottomasti.
  19. #19
    En epäile yhtään, etteikö saisi siistiä mustaa pintaa ja etteikö se kestäisi siinä kuin maalikin. Ei se kyykkypyörän swingi nyt kovin pahassa sorasuihkussa ole. Verrattuna esim roiskeläpättömän auton alakylkiin sora- ja hiekkatiellä.

    Ehdottomasti siis tasainen väri jos teippaat. Se tuli jo ilmi.

    Minua epäilyttää lähinnä kaksi asiaa:

    1. millainen homma on teipata jokainen näkyvä moottorikannake, pultin kolon sivuseinä ja muut terävähköt ulokkeet tai syvennykset. Auto on kokonaisuutena varsin suora ja selkeä teippauspinta (mitä nyt reunat toki pitää taittaa yli), mutta vastaavasti moottoripyörän runko on imo pahimmasta päästä. Hitsaussaumoista ymmärtääkseni selviää vielä lämmöllä.

    2. nii-i. Lämmöllä... Missä lämmössä kyseinen 3M taivutellaan? Paljonko on asteita kesähelteellä giksun koneen vieressä? Olisi ikävä huomata, että teippi kuoriutuu irti kesken kauden.



    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  20. #20
    Lainaa (uiop @ Marras. 30 2010,00:33) kirjoitti
    Hmm..

    Pitäsköhän sitä ketale kokeilla täräyttää. Ei näytä olevan kuitenkaan käyttökohtasia kokemuksia ihmisillä.

    Katellaan sitten puolessa välissä kesää kun itkun kans revin teippejä helekattiin. ;-)

    Nyt sitten yhteistuumin laskemaan, palkonko me sitä teippiä sitten tarvitaan?

    Jos vaikka tällä lähdetään etenemään? <a href="http://cgi.ebay.co.uk/3M-CARBON-FIBRE-VINYL-WRAP-DI-NOC-DINOC-25-x-120cm_W0QQitemZ190461566381QQcategoryZ72212QQ

    cmdZViewItemQQ_trksidZp5197.m7QQ_trkparmsZalgo%3DL VI%26itu%3DUCI%26otn%3D4%26po%3DLVI%26ps%3D63%26cl kid%3D5304168486332496402" target="_blank">Ebaystä vähän Di-noccia</a>

    Eipä tuo kuitukaan paljon maksa, jos pelkän hiilikuidun ulkonäön haluaa; 4.95/neliö:

    http://www.fibermaxcomposites.com/sh...0t2-p-336.html

    Kyseessä on siis hiilikuidun näköiseksi värjätty lasikuitukangas.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  21. #21
    Kyllä se taitaa mattamustaa olla mitä tulee kokeiltua, tai sitten jos keksis jonku muun "hienon" heavy-duty teipin nätillä värillä.

    Oisko tuomonen pierun vihiriä hieno?
    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
  22. #22
    Vitejoo kiksuttimen teippauksesta.
    Rutistiminen ei ole ongelma ja kunnon tarrakalvot asennetaan aina ilman saippualitkuja.
    Sutta ei tule kun tekniikka on hallussa, mutta epäpuhtauksia ei kärsi olla.

    Hyvää kamaa tuo di-noc ja taipuu vaikka auton peilien päälle.
    Kaikkea pientä palikkaa on tullut tuolla pyöriteltyä, ja matskun tilailen suoraan saksasta.
    Esim tässä asiallinen paikka. www.foliencenter24.com

    Toinen hyvä kalvosarja on auto pintaan tarkoitettu "3M Controltac Series 85Cv3" jossa loytyy esim metallinhohtomusta.
    Tässä kuplat on helppo poistaa lastalla ilmakanavien ansiosta.
    Em. kalvot ei myöskään jätä tahmeaa pintaa ja ne on helppo poistaa kun ollaan vähintään huoneenlämmössä.



  23. #23
    Hittolainen, tuohan näyttää aika siistiltä, pitäsköhän alkaa kokkeilemmaan.
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  24. #24
    Mulle tuli vaihtoehto mieleen myös. Buellissa kun tuota runkoa on ja piisaa.

    Lämpö itseänikin huolettaa. Tuo amuliinirunko kun hohkaa kohtuusti ilmajäähdytteisen ympärillä, varsinkin kaupunkiajossa. On kyllä silti niin huokea lähteä kokeilemaan, että taidan kallistua kyseiseen.

    Ja kiusallanikin laitan hiilikuitukuviota...

    Onkos kellään vielä omia kuvatuksia asennuksista?
    Syteen tai saveen ja pubiin...
    ______________________
    Honda VFR 800 VTEC
    Buell XB12S (sold)
    Kawasaki ZX6R (sold)
  25. #25
    Itse asentelin tuossa viime viikonloppuna tuollaisen AMR-racinginin tarrasarjan kotarin exc:hen. Siinäkin teipattiin metalliin takaswingi ja etuputket, ihan hyvin meni kun käyttää lämpöä. Sama homma noiden joka suuntaan kaarevien muoviosien kanssa. Ensiksi mietoa saippuavettä pintaan ja sitten tarraa sovittamaan. Kun tarra suht koht paikallaan, vaimon tehofööni käyttöön ja lämmöllä hieroo tarrat paikkaansa. Alkuun saattaa tuntua, ettei tarrat pysy/taivu niin kuin pitäisi, mutta pintojen kuumenemisen myötä ne alkaa ottaa ja menee lopulta tiukkoihinkin taitoksiin nätisti.

    Työtä kyllä tuossa on, mutta omasta mielestä kannattaa koittaa - saahan ne tarrat esim. sieltä rungosta aika helposti pois samalla tavoin kun on laitettukkin, eli lämmöllä. Pintojen puhtaudesta kannattaa huolehtia jollain alkoholilla tai vaikkapa vaimolta lainatulla asetoonivapaalla kynsilakanpoistajalla. *
  26.  
  27. #26
    Aattelin kokeilla zetoriin taivutella hiilijäljitelmällä swingin ja mittariston ympärillä olevan muovin, joka on jo aikojen saatossa vaalentunut aika hirveän näköiseksi.

    Swingissä täytynee jättää taka-akselille kohta, jossa ei ole teippiä, ja maalata mustaksi, suattaapi olla aika rivon näköinen ketjujen kiristämisen jäljiltä teippi...
    KTM MX 80cc -89 -> Yamaha RD 125 LC -84 -> Kawasaki ZZ-R600D -90

    Sisko tahtoisin näädän, mutta moottoritiel' on puuma