Tulokset 1:stä 29:een 29:sta
  1. #1
    Morjens, tilasin saksasta omaan -04 yamahaan kuristus osat 25kw, kyselisin kun todistus pyörän muutosta 25kw osio on _TÄYSIN_ saksaksi, että meneekö sitä näyttämällä katsastusaasemalla läpi? :o eihän siellä kukaan varmastikkaan germanyä osaa !
    Suzuki Hayabusa -09 (19-22(
    Kawasaki Z1000 -08 14
    Kawasaki ZZR 1400 -07 (13-14)
    Suzuki GSX-R 1000 k6 2006 (12-13)
    Yamaha YZF-R1 -06 (11-12)
    Yamaha YZF-R6 -04 (10-11)
  2. #2
    Löytyykö TUV merkintä?
    Ducati st4s -05
  3. #3
    Kyllä vian, keltaisessa lapussa lukee epämääräisiä asioita mutta TUV merkintä kai löytyy? minkä mukainen tämä on ?
    Suzuki Hayabusa -09 (19-22(
    Kawasaki Z1000 -08 14
    Kawasaki ZZR 1400 -07 (13-14)
    Suzuki GSX-R 1000 k6 2006 (12-13)
    Yamaha YZF-R1 -06 (11-12)
    Yamaha YZF-R6 -04 (10-11)
  4. #4
    Jos TÜV merkintä löytyy, penkitystä ei tarvita, ainoastaan katsastuksessa on pystyttävä todistamaan että kuri on paikallaan.
    Veikkaan että tilasit TLO:lta? Ne ovat ainakin TÜV hyväksyttyjä



    Ducati st4s -05
  5. #5
    Jep TLO:lta tilasin, riittäneeköhän että käy näin talvipäivinä vain vilauttamassa tuota todistusta ja rekisteriotetta? vai pitäskö prätkä saada katsastusasemalle :/?
    Suzuki Hayabusa -09 (19-22(
    Kawasaki Z1000 -08 14
    Kawasaki ZZR 1400 -07 (13-14)
    Suzuki GSX-R 1000 k6 2006 (12-13)
    Yamaha YZF-R1 -06 (11-12)
    Yamaha YZF-R6 -04 (10-11)
  6. #6
    Voihan sitä yrittää että näyttää pelkän lapun, mutta epäilen että ei riitä.
    Mutta kokeile onnea
    Ducati st4s -05
  7. #7
    Pyörän näyttämisen tarvekin on varmasti aivan asemakohtaista. Omani kun kuristettuna liikkeestä hain, niin muistaakseni vein jonkinlaisen lapun jossa lupailtiin tehojen olevan 25kW ja sain uuden rekisteriotteen ilman suuria ongelmia. Pyörää ei edes vilkaistu, saattaa toki johtua, että ko. liikkeestä kaikki pyörät käyvät ko. asemalla tai sitten inssiä ei vaan kiinnostanut silloin.

    Täysitehoiseksi palauttaminen olikin ongelmallisempaa, jostain syystä. Eikä ainakaan iäkkäät katsastusmiehet asiaa helpottaneet niin tippaakaan. Ensin soitin lähimmälle katsastusasemalle, josta ukko totesi, että penkittää se pitää, eikä vastaväitteet auttaneet yhtään. Nooh otin siis suunnaksi seuraavaksi lähimmän katsastusaseman, jossa paikan päällä kiistelin asiasta inssin kanssa jokusen aikaa, jonka jälkeen lähdin pois tyhjin käsin. En ymmärrä mikä siinä voi olla niin hankala tajuta, että sarjavalmisteisessa moottoripyörässä on vakiona X määrä kilowatteja, jotka sattuvat heidän tietokannoistaankin löytymään. Kahden vesiperän jälkeen otin sitten suunnaksi samaisen konttorin, missä olin ostaessakin käynyt ja homma hoitui ilman pienintäkään ongelmaa.

    Bottomline: Kokeilemaan vaan tai ainahan voi soittaa ja kysyä.
    Yamaha Fz6 -06
  8. #8
    danke shöön oikein paljon asiallisista vastauksista ! käynpäs nyt katsastuskonttorilla urputtamassa hieman saksatodistuksen kanssa ;)
    Suzuki Hayabusa -09 (19-22(
    Kawasaki Z1000 -08 14
    Kawasaki ZZR 1400 -07 (13-14)
    Suzuki GSX-R 1000 k6 2006 (12-13)
    Yamaha YZF-R1 -06 (11-12)
    Yamaha YZF-R6 -04 (10-11)
  9. #9
    Eipäs mennyt läpi kuristus ! käskivät hankkia valtuutetun yamaha huollon leiman että osat on laitettu, ja menemään sen kanssa katsastuskonttorille !
    Suzuki Hayabusa -09 (19-22(
    Kawasaki Z1000 -08 14
    Kawasaki ZZR 1400 -07 (13-14)
    Suzuki GSX-R 1000 k6 2006 (12-13)
    Yamaha YZF-R1 -06 (11-12)
    Yamaha YZF-R6 -04 (10-11)
  10. #10
    Lainaa (jingis @ Helmi. 08 2011,09:34) kirjoitti
    käskivät hankkia valtuutetun yamaha huollon leiman että osat on laitettu
    Varmaan kertoivat myös mihin lakiin ja asetukseen tämä vaatimus valtuutetusta huollosta perustuu?
    hooondaaa
  11. #11
    Morjens taas! *nyt on homma seuraavanlainen... Kuristukset on laitettu kiinni valtuutetussa yamaha liikkeessä. Tänään kävin pyörää näyttämässä kaikkkien papereiden kanssa konttorilla.. Eikä mennyt läpi koska tuv todistuksessa jonka olen TLOlta saanut oli kirjoitusvirhe runkonumerossa joka ei vastannut pyörääni. Yksi numero oli väärin ja tämän vuoksi ei mennyt läpi. Ja uutta tuv:ta en saa tilattua ellen tilaa kokonaan uutta sarjaa kyseisestä paikasta... Onko kellään tietoa menisikö katsastuksesta läpi jos näytän esim TLOlta mukana tulleita papereita (joissa selviää että kuristaa 25kw sekä miten on laitettu) vain eri asemalla sekä todistuksen yamaha liikkestä että osat on laitettu?

    Kenelläkään mitään tietoa tai neuvoa? Kaikki olisi avuksi nyt kiitos kiitos!



    Suzuki Hayabusa -09 (19-22(
    Kawasaki Z1000 -08 14
    Kawasaki ZZR 1400 -07 (13-14)
    Suzuki GSX-R 1000 k6 2006 (12-13)
    Yamaha YZF-R1 -06 (11-12)
    Yamaha YZF-R6 -04 (10-11)
  12. #12
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    entä jos saisit maahantuojalta "listan" niistä runkonumeroista jotka ovat samanlaisia kuin kuristussarjassasi mainittu runkonumero ? sattumalta varmaan oma pyöräsi olisi sama "sarjanumerosarjaa"

    toivottavasti se virhe ei sattunut siihen alkuun ..
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
  13. #13
    Tiedustelin asiaa TLO:lta mutta valitettavasti uutta TUV todistusta ei ole saatavilla ilman että ostaa juuri koko sarjan :/ enkä usko että mitään sanomasia listojakaan heruisi, sen verran tiukkaa kuulosta saksanmaalla olevan.

    Harkitsen tässä dynossa käyttämistä, selviäisi ainakin helpolla ? :/

    EDIT;
    Aivan siis pyörän maajantuojalta? Tuntui niin idiootti varmalta koska kuristusarjassa luki että osat käyvät RJ-05 sekä RJ-09, joten minun pyörääni pitäisi sopia ja muuttaa 25kw ilman mitäkään tuv todistusta, mutta herroilla katsastusasemalla on ilmeisesti se sääntökirja tyynyn alla pidettävä raamattu :'(



    Suzuki Hayabusa -09 (19-22(
    Kawasaki Z1000 -08 14
    Kawasaki ZZR 1400 -07 (13-14)
    Suzuki GSX-R 1000 k6 2006 (12-13)
    Yamaha YZF-R1 -06 (11-12)
    Yamaha YZF-R6 -04 (10-11)
  14. #14
    Omassa vaadittiin penkitys vaikka tuo samainen lappu oli. Tosin laitoin palikat itse paikalleen. Jos et ole penkissä käynyt niin olet aika kusessa jos on väärä valmistenumero lapussa.... Ajanvaraus penkkiin listalle vaan
    Kaikki ei aina ole sitä miltä näyttää...
  15. #15
    Periaatteessa tässä tapauksessa penkissä käyttön jälkeen pitäisi onnistua, kunhan tehot ovat rajoissa. Jännää toimintaa TLO:lta pakko myöntää. Tuli tässä mieleen että he eivät lähetä sarjaa jos numerosarjat eivät täsmää kun lähetät heille sen numeron
    Ducati st4s -05
  16. #16
    noniin, tilanne tämä. nyt olisin tilaamassa sitten toista kuristosaa ja toivottavasti tälläkertaa onnistuisi oikean runkonumeron saanti...

    onkohan tietoa kun kyseisessä kuristuksessa luvataan kuristaa 86kw pyörä 25kw, mutta minun rekisteriotteessa lukee 76kw pyörän tehoksi joka EHKÄ aiheuttaa ongelmia koska tuv:ssahan lukee varmaankin 86kw pyörän tehoksi?

    Onko muilla samantehoisia pyöriä vai onko minun yömahani jotenkin sekundaversio pienillä tehoilla ?
    Suzuki Hayabusa -09 (19-22(
    Kawasaki Z1000 -08 14
    Kawasaki ZZR 1400 -07 (13-14)
    Suzuki GSX-R 1000 k6 2006 (12-13)
    Yamaha YZF-R1 -06 (11-12)
    Yamaha YZF-R6 -04 (10-11)
  17. #17
    Kouluttaja Waille:n avatar
    Liittyi Jun 2009
    Helsinki / Skinnarilan vapaavaltio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (jingis @ Helmi. 13 2011,13:46) kirjoitti
    noniin, tilanne tämä. nyt olisin tilaamassa sitten toista kuristosaa ja toivottavasti tälläkertaa onnistuisi oikean runkonumeron saanti...

    onkohan tietoa kun kyseisessä kuristuksessa luvataan kuristaa 86kw pyörä 25kw, mutta minun rekisteriotteessa lukee 76kw pyörän tehoksi joka EHKÄ aiheuttaa ongelmia koska tuv:ssahan lukee varmaankin 86kw pyörän tehoksi?

    Onko muilla samantehoisia pyöriä vai onko minun yömahani jotenkin sekundaversio pienillä tehoilla ?
    YRC-foorumilla keskustelua 78 kW kutosista.

    Miten toi homma oikeen menee, ootko tilannu palikat TLO:lta ja ilmottanu tilatessa mikä runkonumero kirjotetaan todistukseen vai kuinka? Kenen virheen takia siinä lapussa on väärä numero?
  18. #18
    virhe on TLO:n kirjoituksessa, mutta olen ollut heihin yhteyksissä ja uuden TUV lapun saa vain tilaamalla uuden osasarjan :/ eli no can do,

    Nyt vaan mietityttää että tuleeko katsastussedältä taas pakit ja 130e menee roskikseen sen takia että tuv:ssa lukee kuristuosien kuristama lukema 86 eikä minun pyöräni 76 :/ hmmhmm!
    Suzuki Hayabusa -09 (19-22(
    Kawasaki Z1000 -08 14
    Kawasaki ZZR 1400 -07 (13-14)
    Suzuki GSX-R 1000 k6 2006 (12-13)
    Yamaha YZF-R1 -06 (11-12)
    Yamaha YZF-R6 -04 (10-11)
  19. #19
    Lainaa (jingis @ Helmi. 13 2011,14:46) kirjoitti
    virhe on TLO:n kirjoituksessa, mutta olen ollut heihin yhteyksissä ja uuden TUV lapun saa vain tilaamalla uuden osasarjan :/ eli no can do,

    Nyt vaan mietityttää että tuleeko katsastussedältä taas pakit ja 130e menee roskikseen sen takia että tuv:ssa lukee kuristuosien kuristama lukema 86 eikä minun pyöräni 76 :/ hmmhmm!
    Ei muuta kuin rahat takaisin jos virhe on heidän.
    ex-Suzuki GSX-R 750 K8
  20. #20
    jep mutta hyödyttääkö tuolta nyt tilata kuristuosia kuitenkaan TÄMÄN 86kw takia, ja juuri tarkistin niin pyörässäni olikin 78kw eli se olisi näitä hassutuonti pyöriä ! :S

    what we do :/?
    Suzuki Hayabusa -09 (19-22(
    Kawasaki Z1000 -08 14
    Kawasaki ZZR 1400 -07 (13-14)
    Suzuki GSX-R 1000 k6 2006 (12-13)
    Yamaha YZF-R1 -06 (11-12)
    Yamaha YZF-R6 -04 (10-11)
  21. #21
    Kouluttaja Waille:n avatar
    Liittyi Jun 2009
    Helsinki / Skinnarilan vapaavaltio
    MotOrg ry jäsen
    Johan sä oot ne osat sieltä tilannu.

    En ymmärrä minkä takia sun pitää sieltä lisää mitään tilata ja siitä maksaa niitten virheen korjaamiseks. Kaupanteossa on täysin normaalia että jos myyjä toimittaa ostajalle jotain muuta ku mistä ostaja on maksanu ni virhe korjataan. Ei luulis olevan saksalaiselle mikään uutinen. Sano niille että voit toki lähettää ton sulla nyt olevan todistuksen takasin jos ne niin haluaa ja maksavat takasin lähettämisestä aiheutuvat kulut, mutta uus todistus oikeella runkonumerolla on joka tapauksessa saatava halusivat edellisen takasin tai eivät.

    Palikat kun on jo paikallaan ja niitten asentamisesta on maksettu ni ei tota kauppaa oikeen kokonaankaan viittis perua.
  22. #22
    mm en tosiaan teidä, tuli saksasta vain viesti takaisin että osat pitää ostaa könttinä, eikä erillisiä runkonumero muutoksia TUV todistukseen voi tehdä, en todellaakaan ymmärrä miksi.. itse en ainakaan jatkossa suosittele tilaamaan saksanmaalta kenellekkään kuristuosia, sen verran huolimatonta ja vaikeaa työskentelyä heidän puoleltaan.

    Enkä usko että he suostuvat ottamaaan takaisin pelkkää tuv todistusta ilman osia koska se ei olisi tavanomainen kaupan peruutus :/

    130e tällä hetkellä ei tunnu omassa pussissa suurimmalta menetykseltä mikäli uuden tuv todistuksen tilaisin. mutta enemmänkin kaipaisin vastauksia että onko kukaan muu kuristanut 78kw pyöriä tällä kyseisellä tavalla jossa kuristetaan 86kw pyörä 25kw :/
    Suzuki Hayabusa -09 (19-22(
    Kawasaki Z1000 -08 14
    Kawasaki ZZR 1400 -07 (13-14)
    Suzuki GSX-R 1000 k6 2006 (12-13)
    Yamaha YZF-R1 -06 (11-12)
    Yamaha YZF-R6 -04 (10-11)
  23. #23
    hmm tuli tuossa mieleeni, tuv todistuksessa jossa tällä hetkellä on väärä runkonumero, lukee luitenkin tyyppihyväksyntänä e13*92&61*0073*

    joka on täsmälleen sama mikä lukee minulla rekisteriotteessa, mahtaisiko mennä läpi tämän kanssa vai onko tuo runkonumero todellakin niin oleellinen asia?

    Ja mitenkä sen laita kun pyörääni laitettiin vanhan tyyppitarran päälle uusi tarras jossa lukee 25kw sekä valmistenumero(mikä on väärä) jos revin tämän irti ja saan pyörän kuristettua niin tuleeko rekisteriotteeseen merkintä että pyörän tarrassa lukee 78kw mutta on oikeasti 25kw?
    Suzuki Hayabusa -09 (19-22(
    Kawasaki Z1000 -08 14
    Kawasaki ZZR 1400 -07 (13-14)
    Suzuki GSX-R 1000 k6 2006 (12-13)
    Yamaha YZF-R1 -06 (11-12)
    Yamaha YZF-R6 -04 (10-11)
  24. #24
    problem solved!!


    Elikkä muutoskatsastus suoritettu onnistuneesti
    Toinen katsastusasema jossa oli hyvinkin ammattitaitoista ja ymmärtäväistä porukkaa tajusivat ongelmani ja pyörä meni helposti läpi muutoskatsastuksesta vaikka TUV lapussa olikin kirjaimen hetto

    Ei muutakun lumet pois ja kovaa ajoa! Kiitos kaikille kommenteista ja avuista anyway
    Suzuki Hayabusa -09 (19-22(
    Kawasaki Z1000 -08 14
    Kawasaki ZZR 1400 -07 (13-14)
    Suzuki GSX-R 1000 k6 2006 (12-13)
    Yamaha YZF-R1 -06 (11-12)
    Yamaha YZF-R6 -04 (10-11)
  25. #25
    Kouluttaja Waille:n avatar
    Liittyi Jun 2009
    Helsinki / Skinnarilan vapaavaltio
    MotOrg ry jäsen
    Ei voi kun hämmästellä noitten katsastusasemien toimintaa. Et taida suinkaan olla ensimmäinen jolla on vastaavanlaisia kokemuksia.

    Hyvä että sait kuitenkin homman hoidettua.
  26. #26
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    ihan samanlaista pelleilyä oli kun katastin omaa tuontipeliä. toinen konttori olis halunnut vastaavuustodistukset kaikilla auktorisoiduilla leimoilla kehitysmaatyyliin, toiselle riitti pyörässä vakiona oleva tyyppihyväksyntätarra. ei tarvinne arvata missä rekisteröintikatsastuksen suoritin. olen myös katsastanut autoni sen jälkeen siellä.
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
  27. #27
    Itsellänin aikoinaan oli 600:sta poistettu kuristukset, mutta rek.otteessa oli 25kw. Päätin rekisteröidä sen täystehoiseksi ja eikun katsastusasemalle. Herra insinööri oli sitä mieltä, että mulla pitää olla huolto tms. liikkeen todistus, mitä pyörälle on tehty. Sen jälkeen pyörä uusintakatsastetaan, mikä vie kuulemma ainakin puolitoista tuntia.
    Käännyin siitä paikasta ympäri ja menin toiselle asemalle. Siellä katsastusinssi kävi kääntämässä pari kertaa kaasukahvaa ja totesi sen kiertyvän pohjaan saakka. Rajoitin oli siis poistettu. Sen jälkeen uusi rekisteriote ja homma oli selvä.
    Aikaa meni yhteensä noin 15 minuuttia. Näin Mansessa.
    XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...

  28. #28
    hehe, tiedustelin kyseiseltä "pelastus" asemalta samaista asiaa kun kesällä sitten tulee ikää että ottaa kuristukset pois, niin kommentoi vain että pyörää käy näyttämässä että on kurit pois eli kaasukahvaa koittamalla ja ettei ole mitään tehoputkia laitettuna

    MUKAVAA! Tulis jo kesä / lumet sulais :<
    Suzuki Hayabusa -09 (19-22(
    Kawasaki Z1000 -08 14
    Kawasaki ZZR 1400 -07 (13-14)
    Suzuki GSX-R 1000 k6 2006 (12-13)
    Yamaha YZF-R1 -06 (11-12)
    Yamaha YZF-R6 -04 (10-11)
  29.  
  30. #29
    asiasta kukkaruukkuun ! nyt kun ei ole vielä pyörän tehoja päässy päräyttelemään niin ken kellä on ollu kuristukset 600:ssa niin kertoa voiko että KUINKA kovaa sillä pääsee ?

    kattelin tossa juutuubista videoita niin muka 200km/h pääsis jopa ;o voiko olla mahdollista muka !
    Suzuki Hayabusa -09 (19-22(
    Kawasaki Z1000 -08 14
    Kawasaki ZZR 1400 -07 (13-14)
    Suzuki GSX-R 1000 k6 2006 (12-13)
    Yamaha YZF-R1 -06 (11-12)
    Yamaha YZF-R6 -04 (10-11)