Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 99:sta
  1. #1
    Eli, päätin tuossa katsela välyksiä talvi-illan ratoksi ja mukavalta näytti paria imu ja yhtä pakoventtiiliä lukuun ottamatta. Olivat kyllä alueen sisällä 0.01mm - 0.02mm, eli "huoltohan" ei lähtisi mitään tekemään, mutta kun omaansa laittaa, niin mukavahan ne olisi sen 5 satasta väljemmäksi laittaa..

    Eli gallup kysymys:
    Kuinka moni ottaisi nokat pöydälle ja alkaisi metsästää paloja?
    Kuinka moni löisi nippuun ja ajelisi ensikesän huoletta?


    Mistään epänormaalin nopeasta painumisesta ei ole kyse, mikäli edellisen mittaajan muistiin panoihin on luottaminen...
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  2. #2
    Panisin..




    ..nippuun ja ajaisin meneen,
    oliko ne välykset hieman liian suuret vai pienet?
    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
  3. #3
    Niinpä! aika rajoilla rupee olee, riippuu paljonko kaudessa ajelet? Jos kilsat jää vähiin, niin ei välttämättä tarvii säätää.

    Ite kyllä säätäisin ja kerran kun nokat on pöydällä säätäisin kaikki venat toleranssien yläpäähän.
    Elä ja anna muiden roudata.
  4. #4
    Eiks nyt olis kuitenkin helpppo purkaa loputkin ja säätää kuntoon, olethan jo osan työstä tehnyt. Ainakaan ei sitten tartte ens kesänä alkaa tekeen.
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

    Yamaha FJR 1300A -08
  5. #5
    Itse säätäisin ehdottomasti venttiilit, ja säätöalueen keskelle tai vähän sen yläpuolelle kaikki venttiilit mahdolisimman tarkasti samoihin välyksiiin. Viime talvena tein siten ja nyt tänä talvena teen myös. Koneen käynti tasoittui huomattavasti kyseisellä säädöllä.
    Vinkki: Tilasin Usa:sta Hotcamsin palasarjan yli 140 palaa (jokaista kokoa on 3 palaa 5 satkun välein) hintaan 80 eur. Toimitus oli FedEx:illä kotiovelle 4 päivässä. Oli sellanen myyjä ebay:ssä kuin :
    Lytle Racing Group, myyjää voin vain suositella, hänellä näkyi olevan useampaa kokoa siellä myynnissä.
    Tosin kun nuo palat on sen 5 satkun välein, ne välikoot 2,5 satkun mitoille täytyy edelleen hakea Sumekolta.(Hinta siellä tais olla n. 12 eur/pala.)
    ZRX:ssä säätö on tosin helppoa, nokkia ei tarvitse irrottaa.
    ZRX 1200S *2001
    ZZR 1200 2004
  6. #6
    Joo, ZZR/ZXR on varsin huoltoystävällinen tältä osin..

    Onhan tässä kieltämättä sellainen pointti, että kun tuo välysten elämä on näköjään jokseekin asettunut (40tkm), niin nyt kun heittäs sinne sen 5 satasta lisää välystä, voisi varmaan pyyhkäistä sen 24tkm melko huoletta menemään..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  7. #7
    Lainaa (Kawamän @ Joulu. 21 2008,20:55) kirjoitti
    Vinkki: Tilasin Usa:sta Hotcamsin palasarjan yli 140 palaa (jokaista kokoa on 3 palaa 5 satkun välein) hintaan 80 eur. Toimitus oli FedEx:illä kotiovelle 4 päivässä. Oli sellanen myyjä ebay:ssä kuin :
    Lytle Racing Group, myyjää voin vain suositella, hänellä näkyi olevan useampaa kokoa siellä myynnissä.
    Kiitti vinkistä.

    Näyttäs 2 satsia olevan hyllyssä..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  8. #8
    Ite kans tänään tsekkailin venavälyksiä - pakopuoli oli paria poikkeusta lukuunottamatta ylärajalla ja imupuolella oli suurin osa säätöalueen puolivälissä, eli kaikki olivat kyllä selkeästi alueella.
    Mutta ajattelin alkaa hifisteleen ja säätää kaikki ylärajoille
    Paloja vaihtelemalla ja hiomalla sain jo suurimman osan säätöihin, että ainoastaan paria palaa tarvii huomenna lähteä metsästämään
    ZH2 2020
  9. #9
    Lainaa (Elmeri H. @ Joulu. 21 2008,21:35) kirjoitti
    Kiitti vinkistä.

    Näyttäs 2 satsia olevan hyllyssä..
    Ollos hyvä!
    Itse laitoin vielä ostettuani sivulle "viesti myyjälle" kohtaan tiedon, mikä palan halkaisija pitää olla. Tuli ainaskin varmasti oikeat
    palat.
    Jos joku tietty koko loppuu siltä myyjältä, kannattaa laittaa kysely mitä tarvitsee. Yhteydenpito tuonkin myyjän kanssa toimi tosi hyvin.
    ZRX 1200S *2001
    ZZR 1200 2004
  10. #10
    Lainaa (Attitude @ Joulu. 21 2008,22:08) kirjoitti
    Paloja vaihtelemalla ja hiomalla sain jo suurimman osan säätöihin, että ainoastaan paria palaa tarvii huomenna lähteä metsästämään *
    Tuota noin.. Voin olla tietysti väärässä, mutta
    mun mielestä venttiilien säätöpaloissa on pintakarkaisu ja hiomalla karkaisu katoaa. Ja jos katoaa, niin siitä ei ainakaan hyvää seuraa..
    Ja millä noita muuten kotikonstein hioit? Pinnanhan tulee olla viimeisen päälle sileä ja palan tasamittainen joka kohdasta.
    Jos olen väärässä, niin saa oikaistakin..



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  11. #11
    Lainaa (Elmeri H. @ Joulu. 21 2008,20:25) kirjoitti
    Eli gallup kysymys:
    Kuinka moni ottaisi nokat pöydälle ja alkaisi metsästää paloja?
    Kuinka moni löisi nippuun ja ajelisi ensikesän huoletta?
    En lähtisi vielä tuossa vaiheessa säätämään palasäätöistä vehjettä jossa säätö vaatii nokkien irrottamisen.

    On tullut tuo tehtyä ihan uteliaisuudesta, kun ei ollut aikaisemmin shim-under-bucket tyyppisiä palasäätöjä tullut nykerreltyä. Nyt en enää viitsi. Kunhan ollaan valmistajan alueella niin piisaa minulle. Huolellisuudesta huolimatta aina on pieni mahdollisuus että edellisen ropaajan ylikiristämä jenga tulee pihalle, väsynyt pultti katkeaa tahi jakoketjua laitellessa tulee ajoituksen kanssa mokailtua.

    Oon kanssa sillä lailla neuroottinen, että noi 5 satkun palat ei käy, vaan jos hommaan ryhdyn niin on pakko metsästää palat joilla välykset saa keskenään just eikä melkein kohdilleen. Mikrometrillä mitaten tehtaidenkin paloissa on heittoja. Stanssattu numero ei tarkoita että pala on juuri sen kokoinen tai saman kokoinen toisen samalla numerolla varustetun kanssa.



  12. #12
    Lainaa (J@ck @ Joulu. 22 2008,10:33) kirjoitti
    Lainaa (Attitude @ Joulu. 21 2008,22:08) kirjoitti
    Paloja vaihtelemalla ja hiomalla sain jo suurimman osan säätöihin, että ainoastaan paria palaa tarvii huomenna lähteä metsästämään *
    Tuota noin.. Voin olla tietysti väärässä, mutta
    mun mielestä venttiilien säätöpaloissa on pintakarkaisu ja hiomalla karkaisu katoaa. Ja jos katoaa, niin siitä ei ainakaan hyvää seuraa..
    Ja millä noita muuten kotikonstein hioit? Pinnanhan tulee olla viimeisen päälle sileä ja palan tasamittainen joka kohdasta.
    Jos olen väärässä, niin saa oikaistakin..
    Aika yleistähän toi palojen hiominen taitaa olla ja ymmärtääkseni on myös myynnissä karkaisemattomia paloja, joten tiedä sitten onko tuolla kuinka merkitystä *

    Hionta tuli tehtyä vesihiontapaperilla lasin päällä - nappi peukalon alle ja eikun hiomaan *

    Nimimerkillä "peukalo hellänä"



    ZH2 2020
  13. #13
    uteliaisuuttani kysyisin, et milläs noin tarkasti sai mitattua välykset?
    ite ku ollut onnesta soikeena ku on saanu edes kympin sisälle mittaukset.saati säädöt.
    etenkin ku kerran pyöräyttää ja mittaa taas.

    mut jos mielipiteitä kysyttäs ni miksi alkaa säätään jos on toleransssien sisällä?
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  14. #14
    Lainaa (Attitude @ Joulu. 22 2008,21:43) kirjoitti
    Aika yleistähän toi palojen hiominen taitaa olla ja ymmärtääkseni on myös myynnissä karkaisemattomia paloja, joten tiedä sitten onko tuolla kuinka merkitystä *

    Hionta tuli tehtyä vesihiontapaperilla lasin päällä - nappi peukalon alle ja eikun hiomaan *

    Nimimerkillä "peukalo hellänä"
    Paljonko jaksoit tuolla tavoin hioa pois? Ite käytin Kawan paloja paikallisella ammattikoululla, 0.2mm ja 0.3mm lähti ja kahvin+tupakin ehti siinä välissä nauttimaan. Luulen että käsipelillä olisi mennyt ehkä muutama tupakki enemmän...
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  15. #15
    Lainaa (Tuppervaari @ Joulu. 22 2008,23:03) kirjoitti
    uteliaisuuttani kysyisin, et milläs noin tarkasti sai mitattua välykset?
    ite ku ollut onnesta soikeena ku on saanu edes kympin sisälle mittaukset.saati säädöt.
    etenkin ku kerran pyöräyttää ja mittaa taas.

    mut jos mielipiteitä kysyttäs ni miksi alkaa säätään jos on toleransssien sisällä?
    Mulla on tommonen SKF:n viuhka jossa on 0,05-0,20 satasen välein ja siitä ylöspäin 5 satkun välillä milliin asti.

    Katselin muuten vanhoja mittauksia tarkemmin ja niiden mukaan tuo tiukin välys on reilun 10tkm aikana kasvanut satasen. Eli ei se enää mihinkään painu..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  16. #16
    Minä en lähtis tekee mitää, varsinkaa jos on jotain arvuutusta et aikasemmin ei säädöt oo törkeesti muuttunu.
    Ei ne huollossakaan mitään tekisi.
    ongelma on vasta sitten kun sitä välystä ei ole.

    Viisaampien sanoja:
    Liika tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.



    KTM 690SM
  17. #17
    Lainaa (Tuppervaari @ Joulu. 22 2008,23:03) kirjoitti
    uteliaisuuttani kysyisin, et milläs noin tarkasti sai mitattua välykset?
    ite ku ollut onnesta soikeena ku on saanu edes kympin sisälle mittaukset.saati säädöt.
    etenkin ku kerran pyöräyttää ja mittaa taas.

    mut jos mielipiteitä kysyttäs ni miksi alkaa säätään jos on toleransssien sisällä?
    Mun suzuki GS500E:ssä on kahden venttiilin välykset 0,03 mm ja kahden muun 0,04 mm. Mun tulkkisarja alkaa 0,03 millistä.

    Huoltomanuaalin mukaan välykset pitää olla kylmänä 0,03-0,08 mm. Tiukilta tuntuu, mutta näin on.
  18. #18
    Lainaa (Tuppervaari @ Joulu. 22 2008,23:03) kirjoitti
    uteliaisuuttani kysyisin, et milläs noin tarkasti sai mitattua välykset?
    ite ku ollut onnesta soikeena ku on saanu edes kympin sisälle mittaukset.saati säädöt.
    etenkin ku kerran pyöräyttää ja mittaa taas.

    mut jos mielipiteitä kysyttäs ni miksi alkaa säätään jos on toleransssien sisällä?
    Juurikin sellaisella liuskemitalla, jossa koot menee 5 satasen välein.
    Kyllä tuolla johonkin parin satkun tarkkuuteen pääsee, eli jos on löysä, niin välystä on vähän enemmän kuin liuskan paksuus ja jos on tiukka niin silloin taas vähän alle.

    Niinkuin aiemmin tuli todettua, niin aloin hifisteleen
    Mutta ei kait siitä suurempaa haittaakaan ole jos kaikki välykset ovat muutaman satkun sisällä maksimista
    ja voi olla että ei tarvi tehdä seuraavalla kerralla mitään välyksille
    ZH2 2020
  19. #19
    Lainaa (Eroz @ Joulu. 22 2008,23:06) kirjoitti
    Lainaa (Attitude @ Joulu. 22 2008,21:43) kirjoitti
    Aika yleistähän toi palojen hiominen taitaa olla ja ymmärtääkseni on myös myynnissä karkaisemattomia paloja, joten tiedä sitten onko tuolla kuinka merkitystä *

    Hionta tuli tehtyä vesihiontapaperilla lasin päällä - nappi peukalon alle ja eikun hiomaan *

    Nimimerkillä "peukalo hellänä"
    Paljonko jaksoit tuolla tavoin hioa pois? Ite käytin Kawan paloja paikallisella ammattikoululla, 0.2mm ja 0.3mm lähti ja kahvin+tupakin ehti siinä välissä nauttimaan. Luulen että käsipelillä olisi mennyt ehkä muutama tupakki enemmän...
    Jos lähistöltä löytyy palaliike, niin eipä noita hirveesti viitsi käsipelillä hioa.
    Muutama satku lähtee alta minuutin mutta jos on tarve yli kympin, niin sitten saa jo hetken aikaa hinkata
    ZH2 2020
  20. #20
    Lainaa (moris @ Joulu. 23 2008,08:39) kirjoitti
    Lainaa (Tuppervaari @ Joulu. 22 2008,23:03) kirjoitti
    uteliaisuuttani kysyisin, et milläs noin tarkasti sai mitattua välykset?
    ite ku ollut onnesta soikeena ku on saanu edes kympin sisälle mittaukset.saati säädöt.
    etenkin ku kerran pyöräyttää ja mittaa taas.

    mut jos mielipiteitä kysyttäs ni miksi alkaa säätään jos on toleransssien sisällä?
    Mun suzuki GS500E:ssä on kahden venttiilin välykset 0,03 mm ja kahden muun 0,04 mm. Mun tulkkisarja alkaa 0,03 millistä.

    Huoltomanuaalin mukaan välykset pitää olla kylmänä 0,03-0,08 mm. Tiukilta tuntuu, mutta näin on.
    tohon gssään on olemassa kiva erikoistyökalu jolla saa palat vaihdettua ilman nokkien irroitusta.
    Ainakin Louis myi aikonaan parilla eurolla sellasta. Liekkö onko enää saatavilla ja käykö muihinkin

    -KLIK-
    Löytyy näemmä vieläkin ja käy jammuunkin.



    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  21. #21
    Lainaa (Tuppervaari @ Joulu. 23 2008,12:14) kirjoitti
    Lainaa (moris @ Joulu. 23 2008,08:39) kirjoitti
    Lainaa (Tuppervaari @ Joulu. 22 2008,23:03) kirjoitti
    uteliaisuuttani kysyisin, et milläs noin tarkasti sai mitattua välykset?
    ite ku ollut onnesta soikeena ku on saanu edes kympin sisälle mittaukset.saati säädöt.
    etenkin ku kerran pyöräyttää ja mittaa taas.

    mut jos mielipiteitä kysyttäs ni miksi alkaa säätään jos on toleransssien sisällä?
    Mun suzuki GS500E:ssä on kahden venttiilin välykset 0,03 mm ja kahden muun 0,04 mm. Mun tulkkisarja alkaa 0,03 millistä.

    Huoltomanuaalin mukaan välykset pitää olla kylmänä 0,03-0,08 mm. Tiukilta tuntuu, mutta näin on.
    tohon gssään on olemassa kiva erikoistyökalu jolla saa palat vaihdettua ilman nokkien irroitusta.
    Ainakin Louis myi aikonaan parilla eurolla sellasta. Liekkö onko enää saatavilla ja käykö muihinkin

    -KLIK-
    Löytyy näemmä vieläkin ja käy jammuunkin.
    Täytyy varmaan varuiksi tilata. Mistä mahtais saada helpoimmin/halvimmin paloja? En viitsinyt viimeksi ruveta paloja vaihtamaan kun välys oli kuitenkin tuo 0,03 mm, mikä on manuaalin mukaan alaraja.
  22. #22
    onko järkeä säätää jos on kerran tehtaan antamien toleranssien rajoissa
    Japanilaisten amerikankustomien jaosto kiittää ja kumartaa
  23. #23
    Lainaa (10100 @ Joulu. 23 2008,18:10) kirjoitti
    onko järkeä säätää jos on kerran tehtaan antamien toleranssien rajoissa
    Siinätapauksessa on järkevää jos: alue on esim. 0,15-0,24, välys 0,16 mittaushetkellä ja välys ollut edellisessä mittauksessa esim. 0,21.
    Siis välys on selvästi häviämään päin..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  24. #24
    Tuntuu tosin olevan sadasosat ja kymmenykset sekaisin.Jammuissa (T.cat)välykset kylmänä imu n. 0.1-0.2 ja pako 0.2-0.3 mm.
    Kolme sadasosa milliä ei millään riitä välykseksi.Tarkkuutta ohjekirjan tulkitsemiseen ettei venttiilit kanna.
    Tarkastakaa ohjeenne.
    HYvää Joulua kaikille.



    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  25. #25
    Lainaa (Elmeri H. @ Joulu. 23 2008,18:25) kirjoitti
    Lainaa (10100 @ Joulu. 23 2008,18:10) kirjoitti
    onko järkeä säätää jos on kerran tehtaan antamien toleranssien rajoissa
    Siinätapauksessa on järkevää jos: alue on esim. 0,15-0,24, välys 0,16 mittaushetkellä ja välys ollut edellisessä mittauksessa esim. 0,21.
    Siis välys on selvästi häviämään päin..
    Olen ihmetellyt oman suzukin mielettömän tiukkoja ohjevälyksiä (0,03-0,08 mm). Onko jollain tietoja miksi tässä on yli dekadin tiukemmat välykset kuin muissa? Väkisinkin miettii, että rupeaako venttiilit kantamaan.
  26. #26
    Lainaa (moris @ Joulu. 23 2008,18:34) kirjoitti
    Lainaa (Elmeri H. @ Joulu. 23 2008,18:25) kirjoitti
    Lainaa (10100 @ Joulu. 23 2008,18:10) kirjoitti
    onko järkeä säätää jos on kerran tehtaan antamien toleranssien rajoissa
    Siinätapauksessa on järkevää jos: alue on esim. 0,15-0,24, välys 0,16 mittaushetkellä ja välys ollut edellisessä mittauksessa esim. 0,21.
    Siis välys on selvästi häviämään päin..
    Olen ihmetellyt oman suzukin mielettömän tiukkoja ohjevälyksiä (0,03-0,08 mm). Onko jollain tietoja miksi tässä on yli dekadin tiukemmat välykset kuin muissa? Väkisinkin miettii, että rupeaako venttiilit kantamaan.
    Kieltämättä arveluttaa, enpä muista koskaan törmänneeni alle 0,1mm arvoon, ainakaan pakopuolella..

    Tuo 12R sallii muistaakseni pakopuolelle jopa 0,34mm välyksen..



    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  27. #27
    mietin kans noita pieniä lukuja..
    eihän nyt kukaan ole sotkenut noita välyksiä tuumiin?

    tuossa linkissä mallisuoritus erikoistyökalua apuna käyttäen

    -KLIK-



    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  28. #28
    [QUOTE= (Elmeri H. @ Joulu. 23 2008,18:47)]
    Lainaa moris,Joulu. 23 2008,18:34 kirjoitti
    Kieltämättä arveluttaa, enpä muista koskaan törmänneeni alle 0,1mm arvoon, ainakaan pakopuolella..
    Monkeyssä oli 0.05mm imu ja pako molemmat
    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
  29. #29
    Lainaa (moris @ Joulu. 23 2008,08:39) kirjoitti
    Mun suzuki GS500E:ssä on kahden venttiilin välykset 0,03 mm ja kahden muun 0,04 mm. Mun tulkkisarja alkaa 0,03 millistä.

    Huoltomanuaalin mukaan välykset pitää olla kylmänä 0,03-0,08 mm. Tiukilta tuntuu, mutta näin on.
    Suzukin palasäätöisissä ilmakoneissa on todellakin noin pienet välykset. Muistan itte kun ihmettelin 650 GR:n venttiilejä. Mutta eipä niitä paljoa tartte säädellä, eka huollossa kun kattoi kohdilleen niin ei ihan heti tarvinnut paloja vaihdella.
    Taivas saa odottaa
  30.  
  31. #30
    jos on alueella, niin mitä niitä säätelemään, esim jos 0,011 säätää 0,016:seksi, niin pyörä on äänekkäämpi. välystä on enemmän.

    lisäksi menetät nostoa ja sen myötä tehoa!



    tietysti jos kyseessä on kawasaki 10 vuoden iässä, niin säädä ja äkkiä.

    tuosta käynnin paranemisesta se, että kun riittävästi ropaa, niin se paranee aina(tauko on riittävän pitkä). joskus jossain hifi lehdessä oli juttu, että ota topseli stereoistasi irti, kiillota pistotulpan navat huolellesti ensin karhunkielellä, sitten metal polishilla. kuivaa lopuksi huolellisesti kuivalla puuvillapyyhkeellä. ja kytke stereot takaisin. ne kuulostaa paremmalta sen jälkeen. mutta ei siksi että putsasit ne, vaan se panostettu työ ja kuvitelma siitä, että parannat järjestelmää laittaa sinut kuulemaan sen parempana. kun tekee riittävän suuren työn, niin ei voi myöntää itselleen, ettei se mitään auttanut.

    oikeastaan samasta syystä delvacilla on uskottavuusongelmia. Se on liian halpaa toimiakseen. Kun taas maksaa öljynvaihdosta 70 euroa niin johan rokkaa



    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen