Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 92:sta
    Lainaa (TwinTenox @ Touko. 19 2011,00:01) kirjoitti
    Jaa'a, mahtaako olla tämäkään mun juttuni? Ehkä K sarjan BMW mallistoa alan tässä tsekkailemaan... Tai sitten on muuta kevätväsymystä kun ei kyl mikään muukaan huvita. *
    No ettei olis sama tauti kuin mulle iski viime kesänä... Pari kuukautta jaksoin xr:n kanssa, sitten BMW:n mallistoa katsastamaan, tosin R-sarjaa
    Lainaa (TwinTenox @ Touko. 19 2011,00:01) kirjoitti
    Jaa'a, mahtaako olla tämäkään mun juttuni? Ehkä K sarjan BMW mallistoa alan tässä tsekkailemaan... Tai sitten on muuta kevätväsymystä kun ei kyl mikään muukaan huvita. *
    Oletko tiedostanut mistä kenkä puristaa ? Itsekkin tuollaista syksyllä katselin, mutta Buelliin päädyin. Kiinnostuksella olen seuraillut miten olet XR1200 kanssa sinuiksi tullu.
    FXDF -08
    Varatero on ketjuvetoinen samoin Hajapussi (jonka olen jo koeajanut ja hienoksi todennut). Eli ei kiitos. Pitää olla kardaani tai edes hihna.

s&s ja Woody72: Ei taida olla edes XR:n vika. Olen aika hyvin päässyt sinuiksi laitteen kanssa, eikä siitä ole juurikaan pahaa sanottavaa. Moottorikin on mulle ihan riittävä ja nyt kun sitä osaa käyttää niin ei voi oikein moittia tosiaan sitäkään osa-aluetta. Ainoat asiat mistä en pidä on pieni tankki ja jokin ergonomiaseikka, mistä syystä polvet on jotenkin pienessä väännössä koko ajan + perseen puutuminen.

Taitaa olla vanhuus mikä on iskemässä. Tekee mieli päästä katteen taa, saada kahvat lämpeämään, ABS olisi kiva lisä pienen lapsen isille jne. Olen jopa päätynyt miettimään K1200GT mallia, jos kohta R ja S mallitkin on yhä mukana harkinnassa. Jossain mielessä myös R1200GS, vaikka boksereita koeajojen perusteella hiukan karsastankin.

Jos jotakuta kiinnostaa em. BMW:n vaihtaminen XR:ään niin yv:llä voi lähestyä.

Retired
    Lainaa (TwinTenox @ Touko. 10 2011,00:18) kirjoitti
    Ensimmäinen vikakin löydetty. Oikeastaan mä olen tota kattellut alusta asti, mutta vasta tänään muistin oikein katsoa ohjekirjasta miten homman pitäisi toimia ja sitten katsoin pyörästä miten se (ei) toimi. Eli öljyvalo ei pala silloinkaan kun sen pitäisi - eli virrat kytkettynä ennen starttia. Katotaan jos kattovat 16tkm huollossa.
    Tämä onkin vaikeampi tapaus. Näemmä kylmänä toimii OK (siis ollut vähintään pari päivää ajamatta) ja joskus vilkahtaa jos joutuu pidempään starttaamaan. Mitäköhän tuo mittaa, kun ei kuumana tai edes 8h seisseenä sytytä valoa? Vai mikäköhän tuossa oikein on? Ei polttimo siis ainakaan.
    Retired
    Lainaa (TwinTenox @ Touko. 20 2011,22:26) kirjoitti
    Lainaa (TwinTenox @ Touko. 10 2011,00:18) kirjoitti
    Ensimmäinen vikakin löydetty. Oikeastaan mä olen tota kattellut alusta asti, mutta vasta tänään muistin oikein katsoa ohjekirjasta miten homman pitäisi toimia ja sitten katsoin pyörästä miten se (ei) toimi. Eli öljyvalo ei pala silloinkaan kun sen pitäisi - eli virrat kytkettynä ennen starttia. Katotaan jos kattovat 16tkm huollossa.
    Tämä onkin vaikeampi tapaus. Näemmä kylmänä toimii OK (siis ollut vähintään pari päivää ajamatta) ja joskus vilkahtaa jos joutuu pidempään starttaamaan. Mitäköhän tuo mittaa, kun ei kuumana tai edes 8h seisseenä sytytä valoa? Vai mikäköhän tuossa oikein on? Ei polttimo siis ainakaan.
    Olisko öljynpaineanturin liittimessä huono kontakti?
    FXDF -08
    Onko mitään haisua mistä kohtaa konepyörää moisen liittimen löytäisi?

Edit: Takajarrusta sellainen huomio, että se toimiikin ihan OK, mutta poljinta täytyy painaa aika tavalla. Onkin jäänyt käytännössä kokeiluja lukuun ottamatta kokonaan käyttämättä.

Retired
    Lainaa (TwinTenox @ Touko. 21 2011,09:36) kirjoitti
    Onko mitään haisua mistä kohtaa konepyörää moisen liittimen löytäisi?
    Veikkaisin sen olevan öljynsuodattimen kiinnityskohdan lähellä.
    FXDF -08
    Pitääpä tutkia. Kilsojakin on tullut ihan mukavasti alle. Huomenna 2tkm täyteen. Eturengas alkaa olemaan aika kulunut - ei ajossa vielä haittaa, mutta ei tuolla paljoa yli tonnia enää pääse. Ajattelin Misukan Pilot Road II kumeja seuraavaksi.
    Retired
    Tutkittu suljetulla alueella, että tällaisella tekniikkapäivityksellä kiihtyy isoimmalla (5.) vaihteella rajoittimeen asti kohtuullisen nopeasti ja huiput on 199km/h. * Nätisti ja vakaasti menee mitä menee, mutta hiukan tuuli ottaa. Eipä tarvitse tätäkään miettiä enää.

Jaa niin. En sitä öljyvalon anturia ole löytänyt (en kyl oo juuri ettinytkään - kiirettä pitää), mutta muiden merkkivalojen sielunelämään olen koittanut tutustua. Moottorin lämmön ja akun ylilatauksen merkkivalot ei ilmeisesti syty koskaan testimielessä (eikä ainakaan tässä *pyörässä) ohjekirjankaan mukaan - jotenkin hassua. Luulisi että kun pistää virrat päälle olisi järkevintä, että kaikki valot tsekattaisiin siinä. Noh, 16tkm huolto lähestyy, pitää mainita asiasta silloin.

Mitään ongelmia tai kummallisuuksia ei ole eteen tullut. Tankillisella pääsee noin max 220-240km. Tänään esimerkiksi 210km kohdalla tankkasin ja tasan 12 litraa mahtui muistaakseni 13,5l tankkiin.

Retired
    3tkm täynnä. Hiukan kahden vaiheilla edelleen, mutta kallistumassa siihen, että en vaihda tällä kaudella pyörää (ja jos alan enempi satsaamaan talven aikana tähän, niin en myöskään ensi kaudella). Ainoastaan jos tulee vastaan sopivat kaupat Bemarin K1200S/R/GT tai GS1200 mallista, niin saatan muuttaa mieleni.

Tämän kauden aikana HD saa vain ajoa, bensaa, renkaita (Dunlopit on taas osoittaneet että osaavat ainakin kulua nopeasti...) ja perushuoltoja. Syksy/talvi sitten puretaan ja maalataan ja kasataan mahdollisesti. Pikakaasu ja kahvanlämppärit olis ehkä kiva laittaa, suorempi tanko ja siihen päihin peilit ehkäpä. Konepuoli jäänee tuollaiseksi, Remuskokeilut sitten joskus myöhemmin jos jaksaa. Koneesta kyllä olen alkanut kovasti pitämään. Sopii mulle, joskohta pitkä kaasun liike häiritsee hiukan.

Richan satulalaukut pitäisi reissua varten hakea. Mittojen perusteella pitäisi olla passelit + saanee takasatulan alta hyvin kiinnikin.
    Retired
    Norjan reissua varten tein hankinnan: http://www.motonet.fi/web/guest/etus...uctid=38-22470 Yllättävän tukevan ja laadukkaan oloiset hintaan (79,00e) nähden. En ehtinyt isommin sovittelemaan, mutta äkkiseltään näytti, että sopii erinomaisen hyvin tuohon XR:ään. Nuo ja Givin putkimallinen takalaukku, niin eiköhän sitä kamaa saa ihan tarpeeksi mukaan.

Ajovarusteita olen lähinnä myynyt kevään ja kesän aikana. Kolmet hanskat, yhdet saappaat ja kahdet housut, sekä yksi takki on saaneet uudet omistajansa. Yhden kypärän siirsin tallin koristeeksi hyvin palvelleena ja jo vähän kulahtaneena (ja annoin itse asiassa pois). Vielä löytyy:

Kypärät:
    - Arai Condor (ykköskypärä toistaiseksi)
    - G-Mac visiirillinen avopotta (helle / fiilistely)
    + pari Buffia + kypärähuppuja ja kaulasuojia muutama kpl.

Takit:
    - MPT Stunt nahkatakki (vm. 06 ja jo katu-uskottava kuumaan ja kuivaan keliin)
    - Scott jokutex (yleisimmin päällä)

Housut:
    - Held kevlarfarkut (kuumaan ja kuivaan)
    - Scott jokutex (yleisimmin päällä)

Saappaat:
    - Richa Speedmasterit (ainoat, joten aina ajaessa jalassa)

Hanskat:
    Five - (Nahkahanskat vuorella, vedenpitävät - alle +20 astetta)
    Bieffe - (Ohuet vuorettomat nahkahanskat - yli +20 astetta)

Ostoslistalla on goretex (tai vastaava, mutta ehdottomasti vedenpitävät) touring saappaat ja uusi kypärä. Kypäristä siis kärkikaksikkona on Schubert J1 ja Nolan N43 Air Classic. Mahdollisesti täytyy ostaa myös uudet hanskat syksyllä. Mahdollisesti Rukkan tmv. Ellen sitten satsaa kahvalämppäreihin (tai Bemariin). Reissua varten olen myös harkinnut Airhawk tyynyn hankkimista.

Suositella saa saappaita ja muita vastaavia leukasuojattuja avokypäriä, sekä mahdollisimman lämpimiä hanskoja. (Jos sellaisia edes on).

Edit: Hanskaosasto unohtui..

Edit: Hankittu em. Nolan N43 Air Classic.
    Viimeksi muokannut: TwinTenox; 21.10.2012 klo 11:17.
    Retired
    Eka pidempi päiväajo (n. 450km) takana. Samalla testasin laukut ja uuden eturenkaan ajoin sisään. Alle siis tuli nyt Pirelli Angel ST ja ens viikon perjantaina taakse tulee vahvistettua mallia samanlainen.

Laukut sain pienellä askartelulla hyvin sopimaan - ei ne kauniisti ole, mutta tukevasti ja mahtuvat osumatta putkiin. Tavaraa saa siis mukaan viikon tarpeiksi. Kuviakin on, mutta ne on vielä kamerassa.

Airhwak on varmaankin pakko hommata ennen reissua. Perseen lisäksi puutuvat reidet ja alaselkä. Tyyny voisi korottaessaan vähän satulaa helpottaa myös ainakin jalkoja loiventaessaan polvikulmaa. Selkään auttaisi suorempi tanko..

16tkm tuli täyteen, mutta huolto on vasta 6.7. Pitänee hiukan vähentää hetkeksi ajoja.

Edit: Huomiona takakatteen naarmut ja hankaumat lisääntyivät. Eli siinä mielessä ei ole tällainen laukkuratkaisu mikään optimaalinen. Mietin tässä sooloperseen hankkimista ja sen maalauttamista ensi kaudeksi.

Retired
    Ajattelin askarrella pikkuhiljaa takakatteen täyteen tarroja. * Kunhan niitä saan. Samalla ajatuksena on ostaa uusi yksipaikkainen takakate talvella ja maalauttaa sitten se, sivupalat, tankki, etulokasuoja ja scooppi. Ja jättää tuo nykyinen kahden istuttava takakate reissu ja joukkokuljetustehtäviin. Tallissa olisi leditakavalo ja 4kpl minivilkkuja, joten niiden asentelu on ajatuksissa talviprojektiksi myös.

Kuvia tulossa, sekä laukkukokoonpanosta, että pyörän nykyasusta lähipäivinä.

Muuten on 1.7 tulossa uusi takarengas (Pirelli Angel ST vahvistettuna) ja 6.7 16tkm huolto V-Twin Cityssä.

Edit: Rengas alla takana, vaikuttaa ajossa hyvältä, toivottavasti kestää min. 8tkm.

http://kotisivu.dnainternet.net/ajk73/download.html

Retired
    http://www.storzperf.com/np_XR1200seat_s.html

Tuollainen tai vastaava (mielellään halvempi) takakate olisi siis hakusessa. Eli ostan jos joku myy! Sellainen joka tulee kiinni kuten orkkis, eli samoilla hilppeillä ja johon käy kiinni orkkissatula suoraan. Nyt näyttää siltä, että H-D jää taloon.

Edit - tämä taitaa olla halvempi. http://www.adrenalinmoto.co.uk/prods/115.html

Edit: Sellainen pienesti häiritsevä ominaisuus pyörässä on, että etenkin kaupunkiajossa jos vähänkään reippaammiin kiihdyttää ja moottorijarruttaa, niin kytkintä tarjotessa välillä sammuu. Yleensä olen ehtinyt käynnistämään uudelleen ihan kytkimen päästämällä, mutta joskus joutuu oikeen starttaamaan. Varmaan jotain Power Commanderin kipuilua.

Retired
    16tkm huollosta kun ajelin kotio päätti alemman sliparin hitsisauma antaa periksi. Enkä edes huomannut ajossa. Jossain kohtaa ihmettelin onko toinen korvatulppa pullahtanut ulos..

Se oli sen KessTechin menoa sitten. Kävin autolla vähän etsimässä, mutta ihan toivotonta. Rahat on finaalissa ja tallissa on se Buellin GPR.. Katotaan saadaanko Y haara siihen rakennettua, vai laitanko vaan mutkaputkella suorat ulostulot. Kattihan tuossa on paikallaan 2-1-2 kun on. Jos talvella olisi sitten varaa siihen Remuksen kokoputkistoon.

Ny vituttaa.

Noh, öljyvalo korjattiin takuuseen. Kiitoksia V-Twin City. Johto ilm. poikki jostain.
    Retired
    Oli kyllä oma vika. Olisi pitänyt huomata. Jälkikäteen kun katsoo heti oston jälkeen otettua kuvaa ja vähän ennen huoltoa napattua kuvaa niin voi kyllä huomata miten tuo alempi slipari roikkuu. * Vaan enpä huomannut.

En tiedä mikä etiäinen oli, että säästin tuon Buellin GPR:n itselläni.. Se tuli nyt tarpeeseen. Hiukan on vielä säätämistä asennon kanssa (ottaa tärinässä kiinni vilkkuun) ja täytyy hitsata vielä yksi kiinnike paikoilleen, mutta minun silmääni tuo miellyttää. Sopii pyörän tyyliin. Eikä kai tuollainen 2->1->2->1 putkisto taida olla niitä tavallisimpia. * Kuvatus: http://kotisivu.dnainternet.net/ajk7...1200_08_11.JPG
    Isäukko tekaisi tuon Y-haaran. Ei olisi minulta luonnistanut.

Kokeilin myös ajaa pätkän (pakon sanelemana) suorilla putkilla ja jos ilkeisin niin ajaisin niin. Hienot äänet, mutta lähiöön ja 6:10 lähtöihin liian kovat. Tyhjäkäynnillä etenkin hieno epätasainen terävä käynti. Pidin. GPR:n kanssa kumeammat saundit kuin KessTecheillä.

Persdyno ei huomannut mitään eroa kolmen eri vaihtoehdon välillä. PC V siis hoitaa syöttöpuolta.

Retired
    Lainaa (TwinTenox @ Heinä. 09 2011,01:07) kirjoitti
    Oli kyllä oma vika. Olisi pitänyt huomata. Jälkikäteen kun katsoo heti oston jälkeen otettua kuvaa: http://kotisivu.dnainternet.net/ajk73/HD2.JPG ja vähän ennen huoltoa napattua kuvaa: http://kotisivu.dnainternet.net/ajk73/HD4.JPG niin voi kyllä perssilmälläänkin huomata miten tuo alempi slipari roikkuu. * Vaan enpä huomannut.

En tiedä mikä etiäinen oli, että säästin tuon Buellin GPR:n itselläni.. Se tuli nyt tarpeeseen. Hiukan on vielä säätämistä asennon kanssa (ottaa tärinässä kiinni vilkkuun) ja täytyy hitsata vielä yksi kiinnike paikoilleen, mutta minun silmääni tuo miellyttää. Sopii pyörän tyyliin. Eikä kai tuollainen 2->1->2->1 putkisto taida olla niitä tavallisimpia. * Kuvatus: http://kotisivu.dnainternet.net/ajk73/HD6.jpg

Isäukko tekaisi tuon Y-haaran. Ei olisi minulta luonnistanut.

Kokeilin myös ajaa pätkän (pakon sanelemana) suorilla putkilla ja jos se ilkeisin niin ajaisin niin. Hienot äänet, mutta lähiöön ja 6:10 lähtöihin liian kovat. Tyhjäkäynnillä etenkin hieno epätasainen terävä käynti. Pidin. GPR:n kanssa kumeammat saundit kuin KessTecheillä.

Persdyno ei huomannut mitään eroa kolmen eri vaihtoehdon välillä. PC V siis hoitaa syöttöpuolta.
    Tästä iso kumarrus vaikka en olekaan naapurisi.

Suzuki GSF 1250SA -08
    Joo, ei olisi oikein kehdannut aamulla käyntiin täräyttää ilman vaimennusta.. Putken viimeistelyä tänään ja sitten se onkin siinä. Sopii mun silmään hyvin. Kaiken hyvän lisäksi GPR on e-hyväksytty.

Edit: Pyörä on myös jäämässä ensi kaudeksikin. Eli haikailut Bemarien suuntaan on toistaiseksi unohdettu. XR:ään on vähän niin kuin kasvanut kiinni. *

Edit: Jos jotain niin painoa lähti useampi kilo. Orkkiksiin verraten reippaasti ja KessTecheihinkin verraten aika tavalla. Tuo GPR on todella kevyt.

Edit: Y-putkeen lisätty kiinnike. Sanoin isälle, että laittaa sen huomaamattomasti tuonne putken taakse kiinni.. Lopputulos on jollain tavalla kumman viehättävä silti... Vanha laturinrautahan se, mutta on samankaltaiset kolot kuin jarrusylinterin suojassa. :P Tahallista peliä, ruotsalaista vittuilua. Noh, onpahan tukevasti kiinni. Samalla taivutettu sen verta koko hässäkkää, ettei enää hankaa vilkkua.

Vielä on tarkoitus yrittää modata viimeinen kiinnityspiste järkevämmäksi ja sellaiseksi, että saa pannan suoraan.

Edit: Testilenkkien perusteella äänet on OK, mutta hiukan tuntuu ettei ole yhtä hyvin säädöissään kuin entisillä rööreillä. Ero ei ole iso ja esiintyy vain kierrosalueella n. 5-7trpm. Mielestäni vääntöä on siellä nyt vähemmän. * Veikkaan syylliseksi Y osaa, joka ei ole symmetrinen, vaan etummaisen sylinterin pakokaasut kulkevat hiukan suorempaa reittiä vaimenttimelle.

Katotaan nyt silti tuolla loppukausi ja talven aikana sitten ehkä se Remuksen kokoputkisto. Ei ole mikään järkyttävän hintainenkaan mitä netistä katselin. Noin 650e.

Edit: Saattaa tietty olla, ettei nyt avarammalla putkistolla saa ylhäällä tarpeeksi soppaa..

Retired
    Synkkä yksinpuhelu jatkuu. Kyllä se on tuo päältä nätti Y osanen mikä tuolla ahdistaa. Otin tänään irti tuon sliparin, kun on tarkoitus tosiaan muuttaa pantaosan kiinnitystä ja samalla kurkkasin Y-haaran sisälle. Ylempi putki on auki vain puoliksi. Olis pitänyt olla vahtimassa. Saa nyt nähdä saako tuota mitenkään muuten kuin avaamalla korjattua. Jos ei saa, niin en sitten oikein tiedä mitä tekisi.

Mikähän fiila (+porakone) purisi tuollaiseen metalliin, niin ettei tarttis montaa päivää jyystää? Myös Porin seudulta voi suositella pakonputkentekijää. Tuo kappale olisi hyvä malli - ulkomitoilta yms. tuollainen, mutta sisältä siistittynä.

Samalla purin koko takapään ja ajattelin sovitella joskus aiemmin ostamaani led takavaloa ja minivilkkuja tuohon. Liekö tuo takalampun sisältä löytyvä piirilevy vain virran jakoa varten, vai sisältääköhän se jotain rele tmv. systeemiä - eli pitääkö se kenties sisällyttää rakennelmaan, vai voiko jättää pois? Itse oletan, että voi jättää pois.

Etuvilkut tosin pitäisi vaihtaa myös... Noh se on sateita lupaillut.
    Retired
    Sieltäpäin en tekijää tiedä, mutta toi pitäisi tehdä hieman toisin, eli noi Y-n haarat pitäsi leikata viistoiksi ja hitsata yhteen niin että niistä tlee lähtöputken halkaisijan omaava ulostulo johon sitten lähtöputki.

Ohessa painttituhru verbaliikan avuksi, punaisella siis hitsisaumat.

Aiemmassa on kohtauskulmaa liikaa, ainakin kuvan perusteella.

Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
    No ei tuo itse asiassa kaukana tuosta ole. Yksi putken pää on jäänyt vääränlaiseksi putken sisällä ja peittää osittain takimmaisen sylinterin pakokaasujen reitin. Tuossahan oli yhtenä hankaluutena tuo putkien etäisyys, eli noi tuplat on 5cm päässä toisistaan. Kaikki valmiit Y haarat mitä löysin on tehty niin, että tuo etäisyys on vain 1cm. Perstuntumalta tuo vika ei ole iso, uskoisin tuonkin haaran toimivan, jos se vain olisi sisältä siistimpi.

Siis etummaisen sylinterin putken yläosa peittää osin takimmaisen sylinterin putken ulostuloa.

Retired
    Se näyttääkin siltä että putket menee liitoksessa osittain limitän tai päällekkäin, kun pitäis olla ne putket ennen hitsausta leikattu viistoon, puolivälistä ulkoreunaan, samalla kulmalla. Silloin ne ei peitä toisiaan millään tavoin.
    Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
    Jep. Valitettavasti en voinut itse olla vahtimassa projektia (ja vielä ikävämpää etten itse osaa moista tehdä), kun täytyy käydä töissä. Ei olisi muuten moinen mennyt läpi.

Saa nähdä saako tuota mitenkään korjattua purkamatta.
    Retired
    Lainaa (TwinTenox @ Heinä. 12 2011,12:12) kirjoitti
    Saa nähdä saako tuota mitenkään korjattua purkamatta.
    Sai ja ei saanut. Eli laitettiin Y kahtia kylmästi ja hiottiin kaikki esteet sileiksi ja uusi sauma päälle. Tuli parempi kuin osasin odottaakaan. Eihän tuo vieläkään ole symmetrinen, eikä tuo kohtauskulmakaan ole optimaalinen, mutta lyhyen koeajon perusteella toiminee noin vähintään yhtä hyvin kuin KessTechit. Paremmat kommentit pidemmän ajon jälkeen.

Projektikuvia:
    Meinasin tehdä perämodinkin samalla, joten purin vähän enempi perää - http://kotisivu.dnainternet.net/ajk73/P1.JPG
    Uusi Y alustavasti paikoillaan. Kiinnitys vielä auki - http://kotisivu.dnainternet.net/ajk73/P2.JPG
    Valmis setti uudella sliparinkiinnityksellä - http://kotisivu.dnainternet.net/ajk73/P3.JPG

Vielä vähän ääninäytetty suorilla putkilla:
    http://www.youtube.com/watch?v=CHkNFXD1oN4

Edit: Pidempi testilenkki suoritettu ja nyt tuntuu toimivan. Ihan yhtä hyvin ei ole säädöissä edelleenkään, mutta nyt mitään käytännön eroa ei esim. suorituskyvyssä ole.

Plussat:
    + Painonpudotus (useampi kg)
    + Paremmat äänet
    + Parempi ulkonäkö
    Miinukset
    - Y-haara ei täydellinen = heppa tai kaksi kateissa

Edit: Ei enempää kyllä, sillä kenttätestien (suljettuakin suljetumpi alue) perusteella putsatulla Y haaralla ottaa vitosella rajoittajaan asti (kutosta ei vieläkään ole) ja suht nopsaan.

Pitänee jatkossa seurata kaikkien mahdollisten pulttien ja mutterien kireyttä ajoittain...

Edit: Pannan alta unohtui kumisuoja.. Pitänee laittaa, vaikka naarmujen suhteen onkin hiukan liian myöhäistä. Onneksi en ole kauhean tarkka tämän kokoonpanon suhteen. Remus on edelleen harkinnassa talviprojektiksi. Samoin maalautus ja singleseat konversio. Kattellaan.

Kumi laitettu.

Edit: Uusia kuvia otan tässä kun kerkeän ja hävitän noita vanhempia.

Retired
    Tänään testattu klassinen kottikärryn sisärengas Airhawkin korvikkeena. Pari kertaa sai laskea ilmaa ulos ja siltikään ei lopputulos ollut erityisen hyvä. Venttiilitappikaan ei ole ergonomisimmassa mahdollisessa paikassa. *

Ei taida tuo olla ratkaisu puutumiseen, jos kohta vähemmän perse kyllä puutui, oli vaan sitten muuten hiukan epämukava tuon kanssa. Pitää vielä miettiä..

Pyörän kanssa on tullut ajettua nyt vajaat 6000km ja edessä on vielä lomakuukausi ja Pohjois-Norjan (3200-3500km) pidempi reissu. Ei toistaiseksi akuuttia vaihtotarvetta, joskohta matkamallisemmat vähän kiinnostavatkin.

E: Ei toimi myöskään pyöräilyshortsit... * Reissun alkuun alle 2 viikkoa, joten pitäisi aika pian tehdä päätös Airhawkin suhteen.

E: Airhawk tilattu ja kuvauspaikka huonoksi käyty toteamassa.

E: Airhawk saatu ja testattu, vaikuttaa lupaavalta.

Lisäkuvia tulee vasta joskus talvella näillä näkymin, kun on jotain uutta laitteessa taas.

Retired
    Alkaa olemaan valmistelut hyvällä mallilla. Maanantaina starttaa neljän pyörän (XR, FJR, C800 ja 750 Intruderit) letka aamuvarhaisella satakunnasta kohti Kemiä. Kemistä Kilpisjärvelle pääosin Ruotsin puolta ja sitten sinne Saanan kainaloon jäädään neljäksi yöksi. Kolmena päivänä ajetaan Norjaan, eri suuntiin ja takaisin. Tehtiin tällainen ratkaisu, että saa ajella ilman kamoja vapautuneesti noina Norjan päivinä, eikä ole yhtä pakkaamista ja purkamista homma. Lauantaina lähdetään sitten laskettelemaan takaisin ensin Kemiin ja sunnuntaina takaisin satakuntaan. Vähän riippuen motivaatiosta ja keleistä yms. 3-3500km tulee matkaa yhteensä. Kesän ainoa "reissu" on siis edessä!

Pyörä on katottu aika pitkälti matkakuntoon, tänään tsekkasin ensiövetopuolen öljyt (varovaisesti piti koppa avata, kun ei vissiin ole ihan just oikea tuo 27 Torx.. Lienee tuumakokoa pultit.) ja moottoriöljyt. Sunnuntaina vielä hiukan ylipainetta kummeihin (ajattelin 2,7 / 3,3 kun ohjearvot on 2,5 / 2,9) ja laukut paikoilleen. Lähtö onkin sitten kuuden jälkeen aamulla.

Airhawkin ilmamäärä on titrattu kohdilleen ja tyyny saatu tiukasti satulaan kiinni. Sunnuntaina voisi vielä tehdä sään salliessa lyhyen koeajon kaikkine varusteineen ja tsekata pultit ja mutterit konepyörästä. Sitten se on menoa!

Fiilis on hyvä, mutta sää hiukan arvelluttaa. On ollut +5 - +9 tuolla käsivarressa ja sateen todennäköisyyskin on siellä aika iso. Eikä niitä kahvalämppäreitä tullut hommattua.

E: Sivulaukut pakattu ja asennettu - sai paremmin luovalla nippusiteiden käytöllä. *

E: Testilenkki 100km täysin pakattuna tehty, täyteen tankattu ja yön nukkumisen jälkeen saa sitten lähteä ajamaan.

Retired
    Lainaa (TwinTenox @ Heinä. 28 2011,21:56) kirjoitti
    Venttiilitappikaan ei ole ergonomisimmassa mahdollisessa paikassa. *
    Noniin, kahvit näppikselle..
    Exät:
    Yamaha DT 125 R -89
    Husqvarna WR 250 -92
    Honda CB 750 -73
    Honda CBR 1000 f -90
    Suzuki Bandit 1200 -02
    GSX1300R Hayabusa K5
    M1800r -09
    Nyxä: H-D Electra Glide Standard 2019
    3538,8km eli n. 500km / vrk keskimäärin. Hieno reissu ja pyörässä ei minkäänlaisia ongelmia. Vesisateessa ajettiin vasta kuudentena päivänä 150km ja viimeisenä päivänä oli muutama kuuro. Kelit siis kokonaisuudessaan loistavat, etenkin Norjassa. Skibotnista Altaan päin parhaat tiet ja maisemat, Tromsassa kivoja tunneleita. Renkaat kuluivat yllättävän vähän - vain millin takana ja alle edessä. Ilmeisesti ylipaineiden ansiosta.

Pyörä sai hiukan lisää katu-uskottavaa kulumaa maalipintoihinsa ja näyttääpi siltä, että 24tkm huollon joutuu vielä teettämään syksyllä. 10tkm omaa ajoakin jo ylittyi XR:llä.

Pitkässä juoksussa pahimmat ongelmat tulivat polvikulmasta, eli etureidet / nivuset särkivät ajaessa. Persekin puutui, muttei niin pahasti Airhawkin ansiosta. Ajelinkin paljon seisaaltaan... Tauotettiin myös alle 100km välein, vähintään pariksi minuutiksi.

Pyörän tuossa äsken pesin ja vahasin. Tuolla mennään tällä tietoa kaudet 12 ja 13 vielä. Suunnitelmat on sikäli muuttuneet, että uutta osaa tulee korkeintaan tankon verran, sillä budjetti kusahti. Maalausta siis ei toistaiseksi tule, eikä putkisto vaihdu. Saattaa tosin olla, että maalaan nuo lämpösuojat ja sliparin mustiksi. Uudet vilkut ja takavalo / kilpiteline jo siis onkin.

Retired
    Lainaa (s&s @ Touko. 19 2011,18:45) kirjoitti
    No ettei olis sama tauti kuin mulle iski viime kesänä... Pari kuukautta jaksoin xr:n kanssa, sitten BMW:n mallistoa katsastamaan, tosin R-sarjaa
    Olisko ollut sittenkin sama tauti. *

Hetken mielijohteesta vaihdoin 06 malliseen R1200S:ään. H-D:llä tuli ajettua karvan yli 11 000km.

http://kotisivu.dnainternet.net/ajk7...200S_06_12.jpg

Oma ketju tuosta härvelistä tulossa myöhemmin.
    Viimeksi muokannut: TwinTenox; 21.10.2012 klo 11:23.
    Retired
  30.  
    Lainaa (TwinTenox @ Syys. 10 2011,22:51) kirjoitti
    Lainaa (s&s @ Touko. 19 2011,18:45) kirjoitti
    Olisko ollut sittenkin sama tauti. *

Hetken mielijohteesta vaihdoin 06 malliseen R1200S:ään. H-D:llä tuli ajettua karvan yli 11 000km.

http://kotisivu.dnainternet.net/ajk73/BMW_1.jpg

Oma ketju tuosta härvelistä tulossa myöhemmin.
    Hieno tuo Bemari
    563+
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen