Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
    Vaihdoin kaikki jarru- ja kytkinnesteet bladeen, mutta nyt operaation jälkeen toisen etusatulan ja kytkimen ilmanipat tihkuvat nestettä kierrettä myöten ylös. Tihkuminen on vähäistä, mutta kierteen juuri on kuitenkin muutaman päivän jälkeen märkänä. Ei kai noita uskalla kovin kireälle vetää, etteivät katkea. Eikös noissa ole kartiot päässä, jonka pitäisi kyllä tiivistyä maltillisella momentilla? Mietin myös sitä, että voiko tuo olla nippaan jäänyttä nestettä, joka kapillarinousulla tulee ulos kierrettä myöten...
    Blackbird 1998 (2004-2008)
    Fireblade 2006 (2008-2011)
    KX450F 2011 (2011-2012)
    RC8 2008 (2012-2013)
    Adventure R 2011 (2013-2015)
    R1 2012 (2016-2017)
    EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
    MG1000 Cafe racer
    kyllä pitäis pitää ihan kevyesti kiristettynä. pese ja kuivaa nipan juuret ja paina voimakkaasti jarrua jos vuotaa niin vialliset/väärät nipat..
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

Instagram:
    ssamotorsfinland
    Eivät ne näkyvästi valu vaikka kahvaa puristaakin. Lähinnä sellaista tihkumista eli viikon kun on ollut putsauksen jälkeen niin taas on kierre märkä. Nipat on alkuperäiset Japsien vuonna 2006 kiinni ruuvaamat eikä niitä ole välillä avattu.
    KX450F 2011 (2011-2012)
    RC8 2008 (2012-2013)
    R1 2012 (2016-2017)
    MG1000 Cafe racer
    sit ei muuta kun kovaa ajoa
    kyllä sen sitten kahvassa huomaa jos sinne ilmaa jostain menee tai alkaa nesteet vähenemään
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

Instagram:
    ssamotorsfinland
    Lainaa (UMAS @ Helmi. 07 2011,20:13) kirjoitti
    kyllä sen sitten kahvassa huomaa jos sinne ilmaa jostain menee tai alkaa nesteet vähenemään *
    Mahtavia neuvoja...jarruissa selvä ja näkyvä vika, ja ohjeena kovaa ajoa ??
    ZZR1400 -06
    ei niitä kyllä hääviin momenttiin tarvi vetää mutta kiinni kuitenkin. Ettei se neste valuis vaan sen kumihatun alta kun nipan nokka ollu kostea kun oot tuupannu hatun paikalleen.. Ota hatut poikkee ja kuivaa nii viimeisen päälle niin eiköhän se siitä;-) ite en ruukaa ees seurailla että tihkuuko. Ne nipat kun pitää aivan hötyiselläkin momentilla pomminvarmasti
    "My final offer is this: nothing"
    -Il Bastardo-
    Lainaa (fiuri @ Helmi. 07 2011,21:46) kirjoitti
    ei niitä kyllä hääviin momenttiin tarvi vetää mutta kiinni kuitenkin. Ettei se neste valuis vaan sen kumihatun alta kun nipan nokka ollu kostea kun oot tuupannu hatun paikalleen.. Ota hatut poikkee ja kuivaa nii viimeisen päälle niin eiköhän se siitä;-) ite en ruukaa ees seurailla että tihkuuko. Ne nipat kun pitää aivan hötyiselläkin momentilla pomminvarmasti
    Nuo on kuivailtu jo useita kertoja ja kumihatut käytetty myös pois joka kerta. Pakkohan tuon kartion on se reikä tukkia, joten ei kai tuossa jää muuta vaihtoehtoa kun nipan sisällä olevan pienen nestemäärän nousu jostakin syystä kierrettä myöten. Luulisi tuon nesteen sieltäkin joskus loppuvan. Eipä ole tätäkään ennen tullut vastaan...
    KX450F 2011 (2011-2012)
    RC8 2008 (2012-2013)
    R1 2012 (2016-2017)
    MG1000 Cafe racer
    Jarruneste on notkeaa tavaraa, luultavasti mainitsemasi näkyvä kosteus on vanhoja jäänteitä.
    Ja luulenpa että umas on oikeassa, jos siellä on vuoto niin kahvasta puristettaessa luulis nesteen tulevan paineella pihalle.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
    Lainaa (Deecu @ Helmi. 07 2011,21:04) kirjoitti
    Lainaa (UMAS @ Helmi. 07 2011,20:13) kirjoitti
    kyllä sen sitten kahvassa huomaa jos sinne ilmaa jostain menee tai alkaa nesteet vähenemään *
    Mahtavia neuvoja...jarruissa selvä ja näkyvä vika, ja ohjeena kovaa ajoa ??
    juurikin näin!tuollainen lievä kostuma nipan juuressa on millilitroina paljonko? tai prosentteina jarrunesteen kokonais määrästä? veikkaisin että tuolla tahdilla jarruneste on ala rajalla n 100v kuluttua. jos jarrunestettä tulisi nipan juuresta paineistettuna niin silloin huolestuisin tai pitäisin sitä "selvänä" vikana.
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

Instagram:
    ssamotorsfinland
    itse kiristän nipat aina niin että kun jarrua painaessa sieltä ei enää tule nestettä + n1/4 kierrosta.
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

Instagram:
    ssamotorsfinland
    Kyllä se vaan on suljettu järjestelmä, eli nesteen tulee pysyä sisällä. Jos näin ei tapahdu (vaikkakin pienessä määrin) on se minusta vika, jonka voi korjata. Se ei kummoista jyvää tarvitse sinne nipan väliin, kun ei tiivisty enää kunnolla.

Itse en suvaitse omassa mopossa edes tuollaista vikaa, mutta tokihan sitä voi vuotavia jarruja katsella, ja laskea millilitroja jos haluaa.
    ZZR1400 -06
    en lähtis pelleilee jarrujen kaa, eli se järjestelmä ei saa vuotaa _yhtään_ ei edes hikoilla... tässä olis taas yks syy miks prätkät vois pistää vuosikatsastukseen niinkun autotkin

työelämästä tiedän kun oon korjaillu hydrauli- sekä painejärjestelmiä niin pienestä vuodosta tulee jossain vaiheessa iso vuoto, se korjataan aina kunnolla ettei myöhemmin pääse tulemaan pahempia tuhoja..
    Lainaa (Deecu @ Helmi. 08 2011,21:24) kirjoitti
    Kyllä se vaan on suljettu järjestelmä, eli nesteen tulee pysyä sisällä. Jos näin ei tapahdu (vaikkakin pienessä määrin) on se minusta vika, jonka voi korjata. Se ei kummoista jyvää tarvitse sinne nipan väliin, kun ei tiivisty enää kunnolla.

Itse en suvaitse omassa mopossa edes tuollaista vikaa, mutta tokihan sitä voi vuotavia jarruja katsella, ja laskea millilitroja jos haluaa.
    suljettu järjestelmä hyvinkin mutta rajansa pilkunkin viilaamisella...
    jos nipan kartiossa joku jyvänen niin ei se vuoto siitä koskaan lisäänny tms.
    tyystin eri asia jos vuoto olisi jossain letkussa tai muualla. tietenkin jos vuoto ei lopu kohtuullisella kiristämisellä niin sitten irti ja nesteet pois ja osien puhdistus ja takaisin kasaan jos häiritsee...

Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

Instagram:
    ssamotorsfinland
    Kyllä nipatkin vois joskus vaihtaa uusiin.Välillä tulee nähtyä sellaisia nippoja joihin on kartion kohdalle kulunut/syöpynyt ihan selvä ura.
  15.  
    Lainaa (ruoste @ Helmi. 07 2011,19:01) kirjoitti
    Vaihdoin kaikki jarru- ja kytkinnesteet bladeen, mutta nyt operaation jälkeen toisen etusatulan ja kytkimen ilmanipat tihkuvat nestettä kierrettä myöten ylös. ...
    Joskus on tuollaisiin ongelmiin tullut pistettyä kierreteippiä. Toimii.

-J-