1. Aina parhaat MP-kengät joilla voi jopa ajaa rataa.
2. Pääsääntöisesti MP-kengät, joskus apukengät.
3. Aina apukengillä (kuten MAIHARIT, bootsit, nahkasaappaat, turvasaappaat, vaelluskengät jne.).
4. Useimmiten apukengillä, radalla MP-kengillä.
5. Muumi-kä? (sandaalit, paljain jaloin tms.).
Nämä tai oikeestaan näistä pykälää vanhemmat, oliskohan ollu 2007 ku ostin Oulun erämessuilta.
Ei noissa ainakaan nilkka ole menny, vaikka muutaman kerran olenkin huolimattomasti (sellaista ylihinnoiteltua maamoottoria) käynnistellessäni kirjaimellisesti lentäny seinilleja toisaalta lenkkareilla samaa vehjasta käynnistellessä sain muotoillun nilkkatuen.
Niin samat popot on vieläkin ehjät ja ympärivuotisesti tulee käytettyä, tosin vasempaan popoon jarrupolkimesta tullu lievä "monttu" ja nyt osa hirnuu jottei tuo edes erota vasenta ja oikeeta mutta oikeella jalalla toi on käyntiin potkittu ja samalla vaihetta vaiheltu.
Nyt sitten harjotellaan 650DR:rän kanssa "talvileikkejä" ja samoilla maihareilla mennään. Tai sitten jalassa keikkuu sieviläiset.
Ostin tosi ihan oikeatkin ajokengät syksyllä ja 1000km päivätestin ajettuani huomasin, että ei ole noista itelle käyttöön mutta menevät vaimokkeella takaritsilla istuessa.
"On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
Riumppi?(Piece @ Helmi. 17 2011,19:14) kirjoitti
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
http://www.laja.com/catalog_category.php?loc_id=789
Täältä löytyy leveälestinen ja kotimainen, ei välttämättä kaunis katsella, mutta hyvä jalassa moottoripyöräsaapas "Motogo"!
Olen ollut jo 3 vuotta tyytyväinen.
Pappa 56 v.
mopopappa
Viime kesä tuli uskaliaasti ajeltua tavan lenkkareilla, pyörään kyllä löyty rahat, mutta varustehankinnat jäi vähä puolitiehen.Nyt on uuden karheet TCX:n monokkeet odottelemassa käyttöä, enkä todennäköisesti lähde ilman kunnon kenkiä enää mihinkään. Jännitti ihan tarpeeks viime kesänä nilkkojen puolesta...
EDIT:
Enkä sen kummemmin pelkää itse pyörää kippaavani, turvallisuus asiat on sen kohdalta kunnossa. Viitaten noihin aiempiin kommentteihin, eipä ollut viime kesänäkään kaukana, ettenkö olisi lepuuttanut pyörän kanssa yhden puusilmän konepellillä. Eli lähinnä pelottaa kärsiä muiden virheistä, niinpä pidän varusteet mielellään vähän plussan puolella ja minimoin sen "mitä jos" -puolen.
Honda TRX 450 ER '07
Honda CBR 954 RR '02
Tunturi Tiger Aqua '94
Ihmisen pää on aika omituinen.
On ihan ok vetää polkufillarilla 70 kmh alamäkeen
tukka hulmuten bermudoissa ja t-paidassa.
Mopolla taas ei mennä edes 40 kmh kioskille ilman "asiallisia varusteita".
Revi sitte siitä... ihan omaan tahtiin.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Tuli käytyä mp-messuilla ja ostettua Sidi blade nilkkurit ihan sen takia että ei tarvis ajella pikkuajoja ns. lenkkareilla... Pidemmille matkoille sitte laitan tcx competizione s nahka goret. Sidit vaikutti tod laadukkailta ja jämäkiltä joten ne sitte tarttu mukaan ku tod.edulliseen messuhintaan ne sain...
Yamaha T7 World Raid -22
Honda CB1000RA -10
..... ja maantiekisoissa mäissä liki satasen nopeuksia shortseissa ja lyhyhihaisessa t-paidassa ne klossit kiinni vielä pyörässä jolloin kaatuessa ei pääse pyörä hukkumaan vaan löytyy ihan jaloista.Vähän tosin tulee uutta pintakuviota sinne tänne...(BadToThe Bone @ Helmi. 18 2011,20:21) kirjoitti
Ranskassa taisi olla aika lähellä kun Kawa karkasi alastulossa kaiteisiin ja Nyyppä jäi kerien asfaltille.Artsille sattui kyllä ilman pyörääkin yhtä sun toista.(JaZZo @ Helmi. 13 2011,23:33) kirjoitti
Red Wing's:in engineer-prätkäbootsit. Mukavat ja tukevat ajaa ja kävellä ja lisäksi näyttävät hyviltä. Noilla on jenkeissä turvakenkä-luokitus...![]()
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Oikea vastaus puuttui. Ei tainnut tulla viimekään kesänä ajettua kertaakaan muilla kuin ajokengillä. Ajokengät eivät tosin ole mitkään ratakengät, airtech taisi olla malli. Mukavan viileät myös kesällä ja niillä kelpaa jopa kävellä hätätapauksessa. Töissä pitää kyllä lounaalle olla toiset kengät, mutta sen kanssa pystyn elämään.
MP-kengillä, jos tarve vaihtarit repussa.
Edit. tarkennusta
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Kevariaika tuli aikoinaan vedettyä tennareillaEi vaan tullut alussa ostettua ja jäivät sitten kokonaan ostamatta. Onneksi ei tullut liu`uteltua.
Ainakaan hinnan perusteella ei voi mielestäni jättää kenkiä ostamatta, on meinaan käytettyä tavaraa niin paljon liikenteessä. Itsekin sain huippukengät puoli-ilmaseks, parantaahan ne ajomukavuuttakin nii mahottomasti, vaikka en viel ärrällä niitä ookkaan päässy testaan.
Mulla on kahet kengät, Puman Flat kakkoset joilla voi huoletta painaa kahville kevlarfarkuissa ja ajofarkkurotsissa näyttämättä hoopolta mopoilijalta ja vauhdikkaampaan cruisailuun nahkapuvun kanssa alppitähden ratamonot. Aika harvoin tulee muissa ajettua ku ajokengissä, joskus kyllä (kun on kiire snagarille shortseissa ja hupparissa tai jotain..)
Ei tota ajamistakaan pidä liian vakavasti ottaa, jos ei oo kunnon releitä päällä ni ajelee sen verran varovammin. Se on kuitenkin paras turvalaite se pääkoppa, jos se toimii.
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Kartsalla Bootseilla ja tetysti Farkut jalassa,Jos sitten uskaltaudun radalle siellä on täydet rata releet.Kypärä,1-os nahkapuku Ja rata saappaat. *PS.Terkut Anatoolille!!
Kawoja vuodesta 1984
Kawa Z1 900 Vm-73
Kawa ZX 10RR Vm-18
MP-kengät joo... vai onko noi alle satasen motonetin ajokengät sitten apukengät. No lenkkareilla ja työkengilläkin tulee ajeltua duuniin.
Aina jalassa TCX:n Gore tossut, pihassa siirrettäessä voi sen niillä lenkkareilla tehä mut aina jos 200m kauemmaksi niin kunnon tossut.
Ikinä en ole kaatunut, eikä toivottavasti tarvi ikinä sitä kokea! *kop kop*
Kukin tyylillään, sit saa vaan sanoajos käy hassusti ilman kunnon varusteita.
Kawasaki ZZ-R 600D -91 (Ex)
Älä huoli vituiksi se menee kumminki.
Jos/kun on tilanne että on hellepäivä, eikä mitään uhkaa sateesta taikka kylmästä.
Mieli tekisi lähteä keveästi nauttien tennareilla, farkuilla, t-paidalla yms. liikkeelle.
Millä todennäköisyydellä joutuu kärsimään päätöksensä seuraukset? 1%? 0,02%?
Varman päälle pelaten, niskaan Rukka Gore-Texit, selkäpanssarit, titaanisuojat yms.
Millä todennäköisyydellä joudut kärsimään, no tietty 100%.
Kukin tehköön oman harkintansa mukaan seuraukset joko pienellä todennäköisyydellä kärsien, taikka ihan sata varmasti kärsien.
+ 1(BadToThe Bone @ Helmi. 18 2011,20:21) kirjoitti
osu ja uppos
![]()
<p>filhos da puta </p>
En edes työnnä prätkää enää kuin tarkoitukseen sopivat popot jalassa, viime kesänä lipsui reino hiekalla niin sydäntätykyttävästi "ku ihan vaan pari metriä siirrän"...
Vaan osaapa tuo ajokenkävalinta olla hankalaa! Viime kauden jäljiltä entiset Biltsukan touringtennarit olivat täysin valmista tavaraa (eivätkä ne muutenkaan erityisen tarkoitukseen sopivat olleet), niin uusien kenkien hankinta oli nyt hyvissä ajoin edessä.
MX-saappaat ihan liian järeät, ajatellen lyhyttä työmatkaa ja nurkkapyörittelyjä. Touringhenkiset melko poikkeuksetta liian kevyitä pohjastaan sorateitä ajatellen.
Parin illan Googlettelun jälkeen iski herätys, isossa maailmassahan oli jo "dual-sport" vaihtoehto keksitty. MX-kengän rakennetta, matalalla varrella. Tästä kategoriasta kotiin asti kantautui Thor 50/50.
ajosaappaat (sidi)
Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
Kawasaki kx 450 f
Yzf-R1 -07
Ne vedetään jalkaan mitkä fiilis sanoo.
Täys nahkojen kanssa menee rata kenkä ja uikkareiden kanssa saattaa olla ettei mitään.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Rautapää sportti(Kawa LTD @ Helmi. 17 2011,23:44) kirjoitti
"On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
Paras mahdollinen suojaus.
Kun kukaan ei enää huomaa sinua minuutesi haihtuu.
shortsien kanssa riittää sandaadit, eli aina kun vaan hellettä piisaa niin t-paita,shortsit ja sandaalit.niitä päiviä on kyllä liian vähän.
kylmemmillä keleillä sitte jotain muuta.
eipä tuota tule ajamaan lähettäessä mietittyä että tuleeko joku tänää autolla päälle,niin käy jos on käydäkseen.
bmw s1000rr 2011
bmw s1000rr 2012
bmw s1000rr 2014
bmw s1000rr 2015
bmw s1000rr 2017
Don't argue the situation out on the road - you will not win!
Puma 1000 jos lähtee taajamasta kauemmaksi.
Kesäkuumalla sortsit, hihaton paita ja varvas-sandaalit on lyömätön yhdistelmä![]()
~R6R-06~
Kaupunkiajot tossuilla, muuten aina ajokengät.
Pusa + KTM GS 250 + Yamaha TZR 125