Katso äänestykset tulokset: Tarkoitukseesi soveltuvimmat ajokengät? -

Äänestäjät
383. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • 1. Aina parhaat MP-kengät joilla voi jopa ajaa rataa.

    133 34,73%
  • 2. Pääsääntöisesti MP-kengät, joskus apukengät.

    160 41,78%
  • 3. Aina apukengillä (kuten MAIHARIT, bootsit, nahkasaappaat, turvasaappaat, vaelluskengät jne.).

    61 15,93%
  • 4. Useimmiten apukengillä, radalla MP-kengillä.

    16 4,18%
  • 5. Muumi-kä? (sandaalit, paljain jaloin tms.).

    13 3,39%
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 58:sta
  1. #1
    Tästä aiheesta on vääntöä toisaalla:

    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=124162

    Joten vääntävät kommentit sinne ja tähän äänestystä.


    Mikä mielestäsi on juuri Sinulle soveltuvin ja useimmiten käytetty ajokenkä?

    Kenkien valinta on esteettisyyden, turvallisuuden, käyttömukavuuden ja tietysti omien mieltymysten summa sekä kompromissi.
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  2. #2
    Duunimatkat ja asiakaskäynnit lenkkareilla. Pidemmät reissut mp-kengillä.
    Litranen sisävessa
  3. #3
    pääsääntösesti buutseilla, mutta jos ajan shortsit jalassa niin tennareissa.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  4. #4
    Ratakaadon kokeneena en lähde edes nakkarille ilman
    turvallisia ajovarusteita.
    ex Honda CBR 1100XX -99
    Honda CBR 600RR-05
    Aprilia RSV 1000R Mille -04
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Yamaha R1 2009

    Pessimisti ei pety.
  5. #5
    Bootsit
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  6. #6
    Mopokengät mopoillessa ja lenkkarit juostessa.



    Honda VTR 1000 f

    All for one

    Tom *& Jerry team
  7. #7
    Ajossa ajokengät, joskus siirrellessä tai vastaavaa muut.
    Ei voi sano ei ikinä... mut jos tielle lähtee ja kypärän päähän pistää niin menee päälle muutkin ajovarusteet. - tosin jos on menossa vaan jonnekin lähelle tekemään jotain muuta niin farkut jalassa, esim kaverin luo, kauppaan, töihin..
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  8. #8
    Paikallisessa juottolassa kahvilla käydessä puukengät tai lenkkarit ja normiajossa ajosaappaat.
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  9. #9
    voi ei, taas samaa vääntöä. no pannaan kakkoseen, ku se tuntuu hyvältä..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  10. #10
    Aina ajokengät jalassa, eli Daytona Big Travel GTX numeroa 50.
    - Sergei-


    "Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
    En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
  11. #11
    claymore:n avatar
    Liittyi May 2010
    Etelän makiat rannikkotiet vieressä
    Sidit ja tcx:t, ei metriäkään ajella muilla kengillä, kolmessa mällissä olleena todella tiedän että se sattuu ja paljon, onni on että jalat on vielä tuolla alhaalla ja rinnakkain, sekä varpaat menosuuntaan
  12. #12
    Lainaa (Timberline @ Helmi. 10 2011,12:00) kirjoitti
    Mopokengät mopoillessa ja lenkkarit juostessa.
    Hyvin sanottu, samoilla linjoilla mennään!
    Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
  13. #13
    Eka mällin jälkeen helpotti valinta... Ja itse asiassa kun on tallissa myös käyntiin poljettavia, niin ei tule laiteltua paljon edes tulille reinotossut jalassa. Nappistartillisia voi siirrellä pihassa lenkkareissa, tielle aina jämerää mp-kenkää.
  14. #14
    Jokainen huomannee ekan kunnon kaatonsa jälkeen miksi tulisi käyttää mp-kenkiä. Itsekkin tunnen pari tuttua, joilla ei ole nilkoista enään kaluja meinannut kaadon jälkeen tulla.
  15. #15
    Hahaa tästä taitaa tulla taas hieno .org!in jako kahteen ja uskomaton, ehkä jopa vuosien asemasota. Tai no oikeastaan, käynnissähän se jo on, mutta nyt alkaa uusi taistelu!

    Jos vaivaudun nahkapuvun laittamaan niin silloin on aina myös asiaankuuluvat kengät. Jos en, niin kengät on jotain väliltä ratakenkä - Converse.



    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  16. #16
    Lainaa (liuzka @ Helmi. 10 2011,17:20) kirjoitti
    Jokainen huomannee ekan kunnon kaatonsa jälkeen miksi tulisi käyttää mp-kenkiä. Itsekkin tunnen pari tuttua, joilla ei ole nilkoista enään kaluja meinannut kaadon jälkeen tulla.
    "kyllä isä"

    Mä kaaduin sievin turvakengillä kerran. Nilkka yhä ehjä.
    1300cc Suzuki
  17. #17
    Useimmiten jalassa oxtrarin goretex buutsit.

    Toisinaan dainesen nilkkurit ja sitten välillä turvikset, maiharit, lenkkarit yms
    1300cc Suzuki
  18. #18
    Kaupungissa lenkkarit, vapaa-ajan kengät, työturvakengät, jne.
    Kaupungin ulkopuolella ja radalla Sidi:n Vertigo Rain:it
    C-luokan meininkiä vuodesta 84
    Kai muuten tiesitte, että nykyään kaikki on kiellettyä?
    Suzuki GS 450S -87
    Kawasaki GPX 500R -88
    Ducati Monster 696 -11 -RIP-
    Suzuki RF 600R -96
  19. #19
    Puukengät, turvallisuus lähtee korvien välistä, ei varusteista
    http://www.youtube.com/watch?v=x3FOOAMqMvM
    Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91
  20. #20
    Ihan ite saa päättää mitkä kengät jalassa kaatuu.
    Kahesti on kaaduttu saappaat jalassa(heh), enkä aatellu kokeilla sandaaleilla vaikka niilläkin on varmaan joku ilman kolhuja kaatumisesta selvinnyt.
    Jos nyt jalat kuitenkin menis hajalle niin tiedän ainakin yrittäneeni niitä parhaani mukaan suojata. En vaan halua päästä kysymään itseltäni josko ne ajosaappaat olis auttaneet. Eikai tässä sen kummemmasta ole kyse.
    ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
  21. #21
    Jää kaikkein kevyimmät kengät käyttämättä mopoillessa...

    Kaatumisten ja muiden osumien suhteen mennään enempi linjalla "taas" kuin "jos", eikä noi kotarin hammastetut ja lyhyet tapit oikein toimi pehmyt pohjaisten kenkien kanssa.

    Eli osastolla endurosaapas liikutaan.
  22. #22
    Aina kunnon ajosaappaissa. Töissä näkee hyviä esimerkkejä tennareilla yms. popoilla ajavista ja missä kunnossa jalat on pienen kaadon jälkeen. Vielä ei ole kateeksi käynyt pikkukengillä kaatuneita Vapaa maahan tää periaatteessa on ja kukin saa ajaa millä haluaa kunhan itse kestää mahd. seuraukset onnettomuuden sattuessa.
    xz6r-636->gsxr1000k6->KTM SM 950->Gsx-r 1000K7->Bmw f800r"tuned"
  23. #23
    Pääsääntöisesti ajohommissa jalassa on Daytona GTX Gore -saapas.

    Kaupunkipyörityksessä ja töissä taas TCX Square -ajokenkä. Nauhat on, mutta velcrotarraläppä peittää nuot.

    -jami
    Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
    Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
    'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
  24. #24
    Puukkareilla ajoin koko kesän, reissut ja kruisailut. Kahta en vaihda: Busaa ja puukkareita
    Hajapusanisti
  25. #25
    Kunnon ajokengillä hoituu kaikki kruisailut. Oxtarin saappaat pitkille matkoille ja Puman nilkkurimallit ihan työmatkalle. Aikaisemmin ajoin pelkillä saappaailla, koska persjalkaisena ei muuten olisi koivet ylttäneet pärrän selästä maahan. Sitten vaihtui pärrä, mutta kengät jäi.
    Insinöörinainen on tekniikkalaji.
  26. #26
    Bootsit. Sellaisilla on aina tullut ajettua ja tulee vastakin.
    Honda Shadow
  27. #27
    Lainaa (Jim Goose @ Helmi. 10 2011,18:03) kirjoitti
    Puukengät, turvallisuus lähtee korvien välistä, ei varusteista
    http://www.youtube.com/watch?v=x3FOOAMqMvM
    Aika osuvasti sanottu sieltä takarivistä herra...
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  28. #28
    Lainaa (Kawa LTD @ Helmi. 13 2011,23:28) kirjoitti
    Lainaa (Jim Goose @ Helmi. 10 2011,18:03) kirjoitti
    Puukengät, turvallisuus lähtee korvien välistä, ei varusteista
    http://www.youtube.com/watch?v=x3FOOAMqMvM
    Aika osuvasti sanottu sieltä takarivistä herra... *
    Ja kun kattoo Nyqvistin muita ajovarusteita niin senhän pitäisi kuolla ainakin tuhatmiljoonaabiljoonaa kertaa tuossa videolla

    Mutta kyllä, korvien väli...

    Tyyli ennen tarkoitusta.
  29. #29
    Yleensä ajokengät, mut jos pientä kylä pyörittelyä niin släpärit jalassakin tulee ajeltua
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  30.  
  31. #30
    Tästä saattaa hieman vastauksista kyllä paistaa millä ajaa ne jalkineet jalassa. Silti ihan noita tuppervaaran wokkipannuja näkee kesäaikaan paljolti ajettavan lenkkareissa ja sandaaleissa etc jalkineissa. Se miltä jalkineen tulee klabbia suojata vaihtelee myös tapauskohtaisesti, vauhdikkaassa konttauksessa on toki suotavaa että on varautunut konttaamaan. On kuitenkin paljon prätkiä kuskeineen joiden liikenneriskit vastaa normaalia autoilijan riskikarttaa eli se vauhdikas konttaaminen tai pituussuuntainen kaato yli tai selälleen ei vaan oikein istu riskikarttaan vaan riskit ovat törmäystyyppisiä eli joku aivoton/silmätön tulee päälle tai yllättäen alle. Moisissa tilanteissa keskimäärin hyvä suoja asfalttiliukua vastaan on aika vähän hyödyllinen. Siltikään vaikken pidä oikeiden ajokenkien suoja-arvoa omassa käytössäni mitenkään merkittävänä ja moisiä pläägiä pidän ultra rumina ja epämukavina niin en aja sandaaleissa/lenkkareissa lainkaan.
    Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen