Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
    Uusi kypärä hakusessa ja kiersin melkein kaikki tämän kylän mp-tarvikekaupat, kokeillen miltei jokaisen varteenotettavan vaihtoehdon. Neljä jäi jäljelle mitkä passasivat omaan kuulaan:

Nolan N85, jotain kahden ja puolensadan euron nurkilla. Olin ennakkoluuloinen hihnan pikalukituksen suhteen, mutta yllättävän toimivalta tuntui. Pinlokki löytyy ja aurinkovisiiri kiehtoo mieltä. Aavistuksen jotenkin muovisen oloinen. No, muoviahan se kyllä onkin.

Shoei Raid II, suurin piirtein samanhintainen kuin Nolan. Tämä kypärä oli kaikista näistä neljästä (jotka kaikki kyllä tuntuivat hyvältä) se parhaimman tuntuinen.

Marushin 999rs, ei ollut L-kokoa kaupassa, XL aavistuksen iso ja M aavistuksen pieni, luulisin L:n olevan aika passeli. Ihan ok.

Arai Viper GT, 350e. Ihan ok tämäkin. Vaikka onkin näistä neljästä kallein niin silti kyseinen tarjous kiihottaisi mieltä...

Näiden lisäksi kokeiltuja kypäriä ihan vit... rutosti, mutta eivät passanneet päähän yhtään, ml. muut Arait, X-litet, Shuupertit jne.

Onko orggilaisilla näistä neljästä kyseisestä kypäristä minkälaisia kokemuksia? Tätä palstaa on kyllä selattu tunteella asian johdosta ikuisuuksia ja jotain vinkkejä jo saatukin, mutta jos jotain, varsinkin niitä epätoivottuja löytyy niin mielelläni kuulisin ennen ostopäätöstä. Kiitos.
    Honda cbr 1100XX super blackbird
    Honda cbr 600F
    No moni tulee sanomaan shoei. Mun kuulaan ei shoei sopinu ja X-Lite taas POP.

Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Kysynpä nyt kumminkin, että kokeilitko seuraavia: HJC R-PHA10, Shoei Qwest, BMW Sport Helmet, Schuberth SR1, Arai Chaser-V? Näistä muut paitsi BMW ovat uusia malleja. Otit varmaankin huomioon, että istuvutta voi ja on tarkoituskin säätää eri paksuisilla sisäpaloilla?
    1000
    Kypärä on aika yksilöllinen istuvuuden suhteen, joten sen suhteen se on aina toiselle hyvä ja toiselle ihan huono. Kannattaa myös miettiä mitä kypärältä haluaa ja mihin käyttöön. Tehokkaasti tuulettuvat kisapotat ovat kylmiä keväällä ja syksyllä, onko tarvetta touring-mukavuuksille, sisäosien irroitettavuus ja pestävyys, haluaako erilaisia visiirejä, entäs pinlock tai erillinen aurinkovisiiri...?

Kannattaa myös katsella youtubesta videoita kypäristä. Siellä on hyvin selitetty kaikki ominaisuudet, kuinka purkaa kypärän, vaihtaa visiirin jne. Jenkit tekee noita videoita paljon, joten kannattaa etsiä/googlettaa kypärän mallinimi jenkeissä niin löytyy paremmin, esim. Shoein XR on RF, HJC R-PHA10 on RPS10...
    Lainaa (Hannula @ Helmi. 08 2011,19:54) kirjoitti
    Kysynpä nyt kumminkin, että kokeilitko seuraavia: HJC R-PHA10, Shoei Qwest, BMW Sport Helmet, Schuberth SR1, Arai Chaser-V? Näistä muut paitsi BMW ovat uusia malleja.
    Jep, just nuo Arain ja Schuberthin mallit kokeilin. Araissa (kuten myös X-litessäkin) tämmöisen törröhuulen turpa hinkkasi heti kiinni leukaosaan ja Schuberth ei vain jotenkin passannut. Hjc:tä, kiitos urpon myyjän joka tiesi kypäristä yhtä paljon kuin minä rakettitekniikasta, ei tullut kokeiltua. Ehkä eri päivänä sitten. Bemaria en nähnytkään. Eikä myöskään tuota Qwestia ollut tarjolla, XR1100 kylläkin joka myös oli tooosi hyvän tuntuinen, hirveän kallis vain. Sitten oli jotain Lazereita yms., en muista kaikkia merkkejä. Varmasti hyviä kypäriä kaikki, toiset vain passaa pollaan, toiset ei. Nämä neljä (viisi jos xr1100 lasketaan) nyt passaa ainakin. Ja näistä kaipaisinkin kokemuksia. Kiitos jo vastanneille. On tämä yhden hiton potan ostaminen aina yhtä hankalaa! Vai tekeekö siitä itse sitä...? *
    Honda cbr 1100XX super blackbird
    Honda cbr 600F
    QWestiäkin oli tyrkyllä ja kokeilinkin. Ihan hyvältä tuntui, hieman pehmeämmät täytteet vs. XR-1100, jonka tulen kuitenkin ostamaan ennen kesän ajokelejä. Jotenkin vaan tuo napakkuus miellyttää omaa kuuppaa.
    Tikru 2010
    Lainaa (lanceloord @ Helmi. 08 2011,19:10) kirjoitti
    Nolan N85, jotain kahden ja puolensadan euron nurkilla. Olin ennakkoluuloinen hihnan pikalukituksen suhteen, mutta yllättävän toimivalta tuntui. Pinlokki löytyy ja aurinkovisiiri kiehtoo mieltä. Aavistuksen jotenkin muovisen oloinen. No, muoviahan se kyllä onkin.
    Mulla on N85. Kuori on muovia joo, mutta muutenhan tuo on aika laadukas potta - yhdistelmää aurinkovisiiri + tummennettu visiiri + pinlock ei taida monelta muulta valmistajalta löytyä. Autocomin kuulokkeillekin tuossa oli valmiina kolot.

Valinnassa mulla painoi melko paljon Nolanin hyvät tulokset brittien SHARP-testeissä.

Aiempi kypärä oli Schuberthin R1, ja ei mua ole tuon Nolanin ostaminen sen jälkeen kaduttanut. Kovemmin tuo suhisee, mutta muuten mukavuus on samaa tasoa. Korvatulppia tulee ajaessa jokatapauksessa käytettyä.
    KTM SDR 1290 '14
    ex ZZR 1400 '08
    ex ER-6f '06
  8.  
    Shoein laittasin ja laitoinkin eli xr-1000 jossa nyt ei mahottomia eroja tuon raid 2 verrattuna ole.
    Hyvin on pari vuotta jo pelannut, ei juuri havaittavaa kulumista yms. n. 30tkm ajolla.
    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR