Kiitti Jamas ja Nitrous! Hienoa editointia!
Kuvablogin vaste oli heikko, mutta imageshak toimi ihan heittämällä.
DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
No minkä verran kertyi testikokemusta sandaaleista vilpoisalla kelillä tai sateessa?(Anatooli @ Helmi. 15 2011,12:02) kirjoitti
Ja kai muuten suoritit myös heittäytymis- ja maankamaran syleilemistestauksen noilla sandaaleilla, sekä myös dokumentoit kuvien muodossa jalkasi ennen ja jälkeen testin?
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Ihan kun mun kaapista purettu kuorma, joka kelille löytyy omansa jalkine, noi sandaalitolisi tosi mukavat ajokenkänä, kun lähdetään eurooppaan taas elokuussa, kyllä silsa irtoaa varpaiden välistä sakemannin baanalla vasenta kaistaa 200 kyrrytellessä
![]()
Varmasti on ilmavat. Jossainhan oli myynnissä oikein "ajosandaalejakin"(claymore @ Helmi. 15 2011,13:33) kirjoitti
![]()
Viime vuonna kilpailevan mopoGP-tiimin yksi kaveri harmitteli, kun ei päässyt ajohommiin, koska oli käynyt pyörällä snägärillä sandaaleissa ja kivi oli napsahtanut varpaaseen niin, että se oli murtunut, mutta kukin tyylillään.
Anatoolin kuvassa taitaa näkyä juts samanlaiset Daytonat kuin itsellä on muistaakseni 7-8 vuotta ainoana kenkänä motukalla ajellessa. Onpa noilla kerran heitetty terassikierroskin, kun ei muita kenkiä ollut mukana reissussa ja kaveri kysäs, että lähetäänkö kaljalle.
Suojaavudesta voi olla montaa mieltä mutta kerran olen hitaasta vauhdista vetänyt kylelleen niin että jalka jäi pyörän alle jumiin (XJR). Eikä tuossa jalkaan mitään ihmeempää vauriota tullut, kovemmasta vauhdista jos olis kaatunut niin luultavasti nilkka olis kiertynyt melkosen ikävästi.
<br /><br type="_moz" />
HAIX(Topias @ Helmi. 15 2011,08:59) kirjoitti
Voi löytyä muualta halvemmallakin.
Vastaus alkuperäiseen topikin kysymykseen yksinkertaisesti yhdellä sanalla: hyvä.
Itseltä löytyy noi Haixin P6 maiharit gore kalvolla ja täytyy sanoa, että ainoa mikä harmittaa on se muutaman kympin säästä verrattuna tuohon P10 täysnahkaiseen versioon. Loistavat yleiskengat ja olleet jalassa melkein 6 päivänä viikossa viimeisen vuoden aikana. Toimii koirankusetuslenkillä 20cm lumihangessa, valokuvausreissulla järvenjäällä missä on lumen alla 10cm vesi/loskakerros ja kaiken huippuna vielä mutkalenkillä bkingin sarvissa. Ja monessa muussa paikassa mitä en nyt tähän jaksa luetella.
On tullu ajeltua Boot Factoryn Bikereilla, nekin on loistavat kengät. Oikealla mp kengällä, niin touring kuin "rata" mallilla. Toissa kesän Norjan reissulla olisin kaivannut Haixeja mukaan. Matkassa oli touring kenkät ja sandaalit, mutta kun lämpötila oli liian kylmä sandaaleihin, niin olisin mielummin ihmetellyt maailmaa Haixit jalassa kun huonommin kävelyyn sopivien touring popojen kanssa. Ratakenkä on jalassa enää varttimaililla...
Hintoihin en ota kantaa, hyvä maihari maksaa enemmän kuin prätkäkenkä, mutta se ei ole mulla koskaan ollut mittari siihen, mikä on hyvä ja mikä huonompi. Lähinnä monikäyttöisyys on se mitä varusteita ostaessani ajattelen. Ja maihari hakkaa käytettävyydessä mopokengät mennen tullen ja palatessa. Ja vielä tiedoksi, että en ole kalju, enkä muutenkaan kuulu mihinkään yli-isänmaalliseen ryhmittymään. Monesti vaan tullut huomattua, että erilaiset sotavoimien käyttöön suunnitellut jalkineet, reput, vaatteet ynnä muut varusteet toimivat ja vastaavat käyttötarkoitukseen kaikista parhaiten.
Smith & Wessonin "Defender" bootseja saa tilattua reilulla satkulla + verot.
Amazon.com
Dirty Nasty Furriner
ne haglofsit on varmaan tuommoisen solid highn joku vanhempi malli. suuaukko on tasainen, mutta varsi tommonen pitkähkö.
ne on kalvolla(gore tex?), mutta pariin otteeseen on ompeleet purkaneet, joten suutari on ommellut ne kalvoista läpi, pitää vettä vieläkin ok, mutta en ajele juuri sateella.
käytän villasukkaa kesälläkin niissä, ne sukat ilmavoittaa ja pitää ne mukavina. kumma juttu, mutta kovallakin helteellä, jalat ei kummemmin hikoile, eli nähtävästi melko hengittävä rakenne. esim mulla on jotain kalvo vaellus lenkkareita ollut, ja niissä keittää jalat parin tunnin jälkeen ilmastoidussa autossakin?
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Ilman minkäänlaista kenkää sateella asteita reipas + 20 on varpaat jäässä muutamassa kilsassa.(pecha @ Helmi. 15 2011,13:22) kirjoitti
Eipä sitä ilman kamoja kaatumisesta aina tarvitse mitään sen kummempia dokumentoida, kun nostin pyörän ylös kirosin katteita ja jatkoin matkaa. Kotona pesin haavat ja laastaroin.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Itse käytin pari kesää Haix Airpower Pro:ita ajeluilla ja muutenkin koko vuoden käytössä... ihan mukavat pärräkäytössä ja käyttäsin vieläkin mutta hajosivat.
Saumat alko vuotaa ja repsottaa ja pohjat kuluivat yllättävän nopeasti....mutta tuli niillä kyllä kilsoja käveltyäkin.
Että sen hintasista odotin että olisivat kauemmin kestäneet.
No ostin sitten halvemmat Mil-Tec Para-maiharit teräskärjellä
varustelekasta, mutta niistä kului heti päältä nahat vaihdevivun käytöstä. Että ne eivät ainakaan sovellu.
WildStar rumble in skräddarskog
ex. busa
K12RS
XJR1300
VTR
HORNET900
SPEEDMASTER
AMM.BONNE
FMX650
CR250
XR250
BETA250
Kyllä maiharit käy ajoon ihan hyvin, kunhan vaan tosiaan katsoo noi nauhat silleen varren sisään, ettei ne jää odottelemaan sitä vahinkoa tapahtuvaksi. Onhan se oma ajotaito, järjen käyttö, liikenteen ennakointi ja harkintakyky kuitenkin ehkä ne tärkeimmät turvavarusteet muutenkin liikenteessä.
Itsellä kolme kesää ajoa takana ja ostin heti ekaksi kesäksi Dainesen ajokengät alennuksesta, hintaa 190€. Ne pitää vettä, varsi on tukeva koko matkalta, jalka ei pääse liikkumaan kengässä liikaa ja on ne ihan mukavat myös kävellä - kunhan ei mitään kilometrimarssia oteta. Kerran olen pyörän onnistunut kaatamaan niin, että toinen jalka jäi alle ja kyllä siinä 250 kg:n alla oli ihan kiva, että oli kunnon kenkä jalassa - pienet naarmut kengän pinnassa tuo sitten vaan lisää uskottavuutta
Näin naisen logiikan mukaanoma periaatteeni varustautumisessa on ollut vähän se, että sen mukaan varustaudutaan, mihin ollaan menossa. Jos käyn kaupungissa asioilla pärrällä ja on lämmintä, niin ei silloin paljon muuta turvavarustetta ole päällä kuin potta ja oma ajo- ja ennakointitaito - kyllä silloin jalasta löytyy tennarit. Sit jos lähden jonnekin ihan ajamisen vuoksi tai muuten matkaa ajamaan, niin vedän niskaan koko varustesetin, oli sää mikä tahansa. Kai tässä jotain semmosta järkeä yritän löytää, että kaupungissa on pienemmät nopeudet ja apua lähellä tarvittaessa, kun taas matkaa ajetaan usein keskellä ei mitään nopeampaan tahtiin.
Mut tää nyt on vaan mun oma ajatusmalli ja ainakin toistaiseksi on ihan hyvin toiminut. Jollain muulla voi toimia muu.
<p>Mutkitteluille Honda CB 600 F Hornet -07 'isoveikka' ja kaupunkiajoon 50cc retro-skootteri 'pikkusikko'</p><p>Tu(u)naaja: http://blogi.punaisenkatonalta.fi</p>
Onko nämä nyt custom/maantiesohva kuskeja, jotka höyryää noista maihareista, vai mitä???Häh?+![]()
Taisi olla kyse kenkien muistakin ominaisuuksista kuin ajokäyttö. Onhan kävelykengät, jollaiset maiharit ovat, eri luokkaa kävellessä kuin varsinaiset ajokengät. Suojaavuuskin on selkeästi tennareita parempi. Lisäksi pysyvät aika varmasti jalassa raahautumistilanteissa, toisin kuin moni muu kenkä. Joten en osaa moittia tuollaista valintaa vaikka en itse maihareita käytä.(claymore @ Helmi. 15 2011,23:28) kirjoitti
Muuta pahaa vikaa noissa ei ole kuin nauhat. On vaan erityisen tyhmää käyttää ajokenkinä mitään nauhallisia kenkiä.(hidas57 @ Helmi. 16 2011,10:38) kirjoitti
Maiharit voivat olla mukavat jalassa, kiva kävellä ja jalan suojauskin on varmaan samaa luokkaa kuin touring-saappailla. Vedenpitävyys voi olla hyvä. Mutta ne nauhat!
Jokainen tietty saa kaatua niinkuin haluaa.
Ei mulla kyllä mitään ongelmia nauhojen kanssa koskaan ollut kun käytin maihareita.
Yllätyksenä koko nauha juttu että joku kaatuilee nauhojen takia![]()
WildStar rumble in skräddarskog
ex. busa
K12RS
XJR1300
VTR
HORNET900
SPEEDMASTER
AMM.BONNE
FMX650
CR250
XR250
BETA250
Joskus nuorenapoikana piti testata yhden tyypin pv-susukia... Siinä oli kasikymppinen, 22 millinen mikuni ja tehari. Siitä sitten annoin hanaa ja päästelin menemään... sitten tiputtelin vaihteita ykköselle ja uukkaria siinä tiellä ja ... jumalaut kengännauha kiinni vaihdepolkimessa! Kylmä paniikki alkoi valua selkärankaa pitkin ja rautakangenvahvuinen hartialukko alkoi iskeä. Alkoi jo vähän kaatumaan sivulle kun sain järjen äänen kuuluviin ja hartiat auki, mitään ei voi käydä niinkauan kun mopo liikkuu ja tietä riittää, ei siis hätää. Niinhän se lenksukkairtosi vaihdekepistä, mutta piru että teki ilkiän fiiliksen. Ei omas mopo ja muutoinkin hiukan sillälailla pitkin hampain saatu testiajo...![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Joo ei ongelmia mullakaan nauhojen kanssa vuosikausiin (lue koskaan), mutta kai kerta riittää ja tätä tapahtuu, kun legenda on valmis ja voimissaan. *(-RUMBLE- @ Helmi. 16 2011,11:38) kirjoitti
![]()
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
Meitä on joka junaan, ja loput tulee resiinalla perässä. Aivan kaikki eivät ole niin huolellisia ja hyvämuistisia kuin sinä.(-RUMBLE- @ Helmi. 16 2011,11:38) kirjoitti
Eipä tule mieleen ajokenkien nauhoista toisaalta ainuttakaan hyvää puolta, eli miksi sellaiset pitäisi olla.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
En vaan ummarra, miten tätä nauha-asia on niin kovin vaikea. Jos koskaan kengännauha ei ole jäännyt kiinni pyörään, niin se ei tarkoita etteikö niin voisi käydä. 200-300 kilonen pyörä kun lähtee kallistumaan ja jalkaa ei saakaan maahan niin silloin ehkä tulee mieleen oliko järkeä nauhallisissa kengissä.
Mutta jokainen harrastakoon niinkuin itse haluaa, ts käyttäköön ajoasuna vaikka T-paitaa/farkkuja ja jalkaan vaikka varvastossut, mutta parempi olla neuvomatta muita että se olisi järjellinen tai asiallinen pukeutumistapa. Näitä juttuja kun lukee vasta mp-harrasteen aloittavat ja voivat jopa uskoa huuhaata.
Maiharit vastaan hai -saappaat
Hai -saappaat vastaan sidi vertico corsat
Sidit vastaan crocksit
Grocksit vastaan.........kumman kaa sää olisit
...mää olisin tuon naapurin yksinhuoltajablondin kanssa tietenkin![]()
Joskus varsinaisia ajokenkiä kokeillut, pashat mitkä pashat. Ikävät jalassa ja natiivisti ajateltu johonkin ihan outoihin jalan asentoihin. Ajan Jalaksen/Sievin työturvakengissä tai buutseissa, kummatki on ihan ok. Mut mä en ajakkaan pää edellä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
ostin kans parat. ne parat ovat muuten hyvät ja edukkaat, mutta oikea kenkä päästää vettä oikeasta reunastaan pohjasta neuleista ilm. vasen tiivistyi liimalla, oikeaa en ole vesitiiviiksi saanut kovallakaan liimauksella, vaan nuoska lumikin kusee sisään. kovalla pakkasella teräskärki viilentää. myös kaipaisin numeroa isompia kun lattajalka ei mahdu kunnolla. kuka haluaisi ostaa ne halavalla, ovat erittäin vähän käytetyt. numero on 46 ja ostaisin 47 seuraavaksi.(-RUMBLE- @ Helmi. 15 2011,20:31) kirjoitti
kunnon rasvaus tai vulkanointi voisi jeesiä vesivuotoa.
vaihdekiksin kuluttamisen estämiseksi voin liimata
niihin kohtiin nahanpalat vahvikkeiksi.
tarjotkaa, stadissa ovat.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
nauhat solmin sykkyrälle, evät ole koskaan ajaessa takertuneet, vaikka yli 10 kesää pääasiassa erilaisia nauhallisia kenkiä on ollut ajokenkinä.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
"....pienet naarmut kengän pinnassa tuo sitten vaan lisää uskottavuutta...." (lainaus tuolta ylempää)
Offtopicia mutta tämä on tämmöselle vanhalle kalkkikasalle yksi niitä käsittämättömiä asioita. Siis tarkasti ottaen mitä yleisön pitäisi kengissä olevien naarmujen perusteella uskoa?
Sekö, että mopoilijalla on vaikeuksia pitää jalkansa pois mopon alta vai että hänen on pakko ajella vanhoilla kengillä vai mitä ihmettä ?![]()
Olette te aika seurakuntaa jos ette osaa sitoa ja varmistaa nauhoja niin että ne pysyy kiinni...![]()
Kas kummaa kun nuo kiekkoilijat osaa sen homman aika hyvin,ne ei juuri kompastele naruihinsa eikä ne aukeile.Voin paljastaa hyvän apukeinon jos ei usko omiin kykyihinsä;vedä kierrostai pari teippiä tai eristysnauhaa siihen solmukasan ja nauhojen päiden päälle niin ei aukeile vaikka vetäisit sinne Austraaliaan,ensin pintaa ja sitten pohjaa pitkin..![]()
Kiekkoilijoilla ei taida olla jalkineidensa lähistöllä kuin korkeintaan maila, johon voi kompastella.(rellonen @ Helmi. 18 2011,16:50) kirjoitti
Joo, niiden narujen teippaileminen aina ennen ajoonlähtöä onkin todella kätevää... Kätevämpää lienee ainoastaan se, että hankkii kengät, joissa ei moisia teippausta vaativia kohteita ole ensinkään![]()
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Että kaveri, jonka kengät on naarmuilla, on muuten tosi cooli dude... ja kaikista viileimmillä on sitten vielä farkutkin perseestä ruvella(Tyyppi @ Helmi. 18 2011,16:19) kirjoitti
![]()
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Niinpä niin,on vain setsemäntoista solkea ja kuusi tarraa...(pecha @ Helmi. 18 2011,19:50) kirjoitti
Aivan, nythän sitten kaikki voivat käyttää maihareita ajokenkinä. HIENOA, LOISTAVAA(rellonen @ Helmi. 18 2011,16:50) kirjoitti
ja on erinomaisen näppärää vetästä muutaman kerran päivässä teipit.
10 pistettä ja papukaijamerkki.
jatkoidea: vedetään ilmastointiteippiä koko kengän päälle riittävän monta kerrosta niin saadaan vedenpitävät varmasti.