Mä en tajua missä te reissaatte... Kun on aina sadetta ja ajosaappaat märkänä. Itse olen maihareissa matkustanut ja olen vain muutaman kerran kastunut. Ehkä johtuu siitä, että ajaminen maistuu niin hyvältä etten huomaa pientä kastumista ja/tai olen niin makee jätkä etten aja sateessa...
Moottoripyöräily on aurinkoinen harrastus ja siihen ei hikisaappaat sovi.
DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
Mä en puolestani tajua, miksi pitäisi kärvistellä märissä kengissä, kun sitä vettä kuitenkin saattaa joskus hieman tulla taivaalta, jos erehtyy lähtemään jonnekin kauemmas.(Anatooli @ Helmi. 23 2011,08:53) kirjoitti
Jos sitä pyörii vaan noin suunnilleen kartsalla ja nakkikiskan ja R-kiskan välillä, tuskin se silloin kovin iso haitta on. Ja toki pissaliisatkin tykkää, kun on "makeet" kengät jalassa (tai niin voi ainakin korviensa välissä itselleen uskotella).
Eipä siinä, kukin tietysti tyylillään. Mutta mitä pidempi reissu kyseessä, sitä selkeämmin käytännöllisyys vaan hakkaa ´cooliuden´ sikäli mikäli niiden välillä on ristiriitaa.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Ajatko Anatooli s1000rr:lläkin maiharit jalassa? Et vissiin käytä nahkapukua? Itse kokeilin kerran ajella töihin farkut+nahkarotsi+Martenssit yhdistelmällä mutta olipas niillä hankala ajaa, kenkien kärki on niin paksu. Työmatkoilla käytän siis varsilenkkareita.
Juu, mutkapätkällä käytän nahkoja ja avaruuskenkiä (TCX:n Goret). Ajattelin vain että voisi olla aika hassun näköistä jos alla on mehukas tonninen, niskassa on esim. Alpinestarsin nahat ja jalassa maiharit.
Sormi välissä! Aaarggh, sormi välissä!
Joo, Pecha. Snagarilla pyörittynä tulee helposti 28Tkm kauteen.
Pissaliisoista sen verran, että en muista mitkä messut meillä sattui olemaan viime kesänä. Noh, pissaliisapoppoo hipsi iloisena messukeskuksesta ja ryhtyivät sitten heiluttelemaan kiihkeästi (COOL:lle) motoristille. Heiluttelu kuitenkin loppui kun sain sivuprofiilini tyttöjen näkyville... Kauheeta maha- sekä ikärasismia!
Maihari on siis paljon ajavan ja hyvin suunnittelevan toiseksi paras varuste.
DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
Tjoo, TEppoman!
Tervetuloa nauramaan, "mehukkaalle" tonniselle, nahkoille ja tietty maihareille.
Kenkien valinta on vaikea tehtävä johon olisi varattava aikaa mieluummin useampi kuukausi. Hommaa helpottaisi, jos tarvitsisi valita vain omat kengät.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Niin. Jokainen tekee valinnan kastuuko jalat sateesta silloin tällöin vai hikoilemalla joka kerta kun on lämpimämpää.(pecha @ Helmi. 23 2011,10:48) kirjoitti
Kun nyt kuitenkin kysyt onko kokemusta niin kalvottomilla racing-saappailla olen ajanut n.10v ja kaksi kertaa on jalat kastuneet sateen takia. Kalvollisilla yksi kesä riitti kokeiluksi.
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Onpahan kovaa vääntöä. Lyödään siis omakin lusikka soppaan...
Itse ajellut intin maihareilla kaikki 6 vuotta. Ihan on hyvät. Varsinkin m05 tuntuu tukevalta ja pitää vettäkin lankattuna todella hyvin. Ehkä paras puoli noissa on kun lähtee vaikkapa viikonloppu reissuun ei välttämättä muita tossuja tarvi koittaa reppuun ängetä. Voi tallustella vaikka koko viikonlopun. Ehkä varvikkaan shortsien kaveriks on kivat eikä vie tilaa.
Nyt koitan kuitenkin ettiä muuta tilalle. Liian monta kertaa sateen alkaessa "vittu unohin lankata tossut" efekti. Maihareissa myös onneton tuntuma vaihteisiin ja jarruun. Eikä se korkea kärki muutenkaan kovin mukavasti mene vaihteen alle. Siis menee kyllä, mutta on kömpelö.
Rata yms. sportti kengissä on ihan onneton käppäillä. Seuraavilla pitäisi selvitä kanssa pitkästä viikonlopusta vaikkapa ryyppäämisen ja rellestämisen parissa ilman, että tarttee niitä m05 mukana kantaa. Siis pitäis voida kävelläkkin eikä vain ajaa. Kuitenkaan tommosia http://www.mc-scatter.com/explore....23.html aamutohveleiksi kelpaavia en jalkaani vedä. Sen verran koipiani arvostan ja kolaria koitan huomioida vaikka en kyllä ratakenkääkään halua. Kompromissi se pitää olla turvallisuuden ja kävely mukaavuuden välillä. Vaikeaa tuntuu kyllä olevan löytää vaatimukset täyttävää kenkää. Liekö sellaset ollut koko ajan käytössä?
Jos vain ulkonäköä ajattelee niin sit on parempi ajella aina farkuissa ja nahkarotsissa. Olkoon alla mikä tonninen hyvänsä niin onhan nyt joku yksiosainen tiukka nahkakortsu varustettuna kyttyrällä ihan helvetin ruma...(makuasia)(Teppoman @ Helmi. 23 2011,10:57) kirjoitti
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
Hitto, olen ajanut aamutohveleilla jo 4 vuotta. Nyt hävettää niin etten kehtaa kohta näyttäytyä. Tänään ostan maiharit. Jos palais edes jonkinlainen katu-uskottavuus.(late1 @ Helmi. 28 2011,01:34) kirjoitti
Taitaa aika moni paikalla olija olla ns. poser-biker. Kun on kerran niiiin tärkeää, miltä näyttää.
Itselle on tärkeämpää olla turvallisuuden tunteessa, nahka-asussa ja hyvissä kengissä sun muissa ritumissa, kuin itkeä ja ihmetellä, mitä muut mahtaa tykätä pukeutumisestani. Onko kovinkin tärkeää miltä näyttää, itse en ainakaan katsele itseäni ajoreissuilla kuitenkaan..
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
Esson baarissa kuultua, jotta eu -säännökset alkaa kohta pakottamaan kaikkien käyttämään "vakuutusyhtiöiden" hyväksymiä varusteita ja heijastinliivejä sun muuta, joku siellä semmoista jo ehdottaa, saapi sitten mällin tullessa maksella farkut ja lenkkarit omasta pussista, jos nyt jää henkiin. kuntoutus kuulemma maksaa 500.000 euroa per nuppi yhteiskunnalle, jos oikein saalatiksi on mennyt!
Näyttää varmaan hienolta, kun hurrikka/truder -kuskit ajelee jalat edellä kireiden alppareiden kokopuvun kanssa, kevlar -hanskat kiikussa kiinnipitäen ja jalassa kunnon puman 1000:set monot!
..ai niin, oranssiliivit meinas unohtua
jos pyörä on pitkälti 60's -vaikutteinen neo-bobberi niin kyllähän mä ajan ihan missä kamppeissa mua itteeni huvittaa. En aja kesässä kolmeekymmentä tuhatta, hyvä jos kolme tuhatta menee koska toi on harrasteajoneuvo eikä mikään piirturilla varustettu kakspyöränen kirjahylly.
Moottoripyöräily alkaa olemaan perseestä siinäkohtaa kun se menee liian vakavaksi.
Tyyli ennen tarkoitusta.
Itse olen ajanut näillä uusilla M-05 armeijan maihareilla ilman mitään ongelmia. Nauhat kun pistää tiukalle nilkan ympärille ja lenkit taittelee maiharin ja nilkan väliin piiloon ni avot. Makuasioita nämä, mielipiteitä on monia
Matkat, mutkat ja HD
Haha, kuulostaapa tutulta. Minä ajelin myös ensimmäiset 3 tai 4 vuotta maihareissa (aluksi 2 maailmansodan aikaiset raudoitetut brittimaiharit ja sitten m91). Housuina oli farkut, joihin myöhemmin lisäsin nahkavahvikkeet. Sateella käytin sadepuvun kanssa kumisaappaita. Nahkarukkasissa ajoin monta kesää.(late1 @ Helmi. 28 2011,01:34) kirjoitti
Siitten sijoitin Yokon goretex henkselihousuihin, ja uusi maailma avautui. Voiko ajaminen olla näin lämmintä ja mukavaa? Kesti vielä muutaman vuoden, kunnes ostin tuollaiset "aamutohvelit" käytettynä. Ja taas: Hitto että voi olla ajaminen hienoa kunnon jalkineissa! Totta on sekin, että eivät ne kävelyyn sovi tai kovin tyylikkäätkään ole.
Kehitys kehittyy. Nykyään mulla on goretexkalvolla varustettu nahkapuku, kunnon sormikkaat, kauluri, selkäpanssari - ja edelleen nuo samat "aamutohvelit", joista on pohja melkein puhki kulunut. No, vajaat 100.000 km niillä on tultukin. Silti tulee joskus ajeltua maihareissa ja farkuissa. Ensi kesänä heitän lenkin maihareissa ja kiltissä. Tämä on lupaus, ei uhkaus.
ZZR 1200
Ääni kunnon varusteiden puolesta. Lestin sopivuus ratkaisee sen voiko kengällä kävellä vai ei. Käytän touring-saappaita jos tiedän että pitää kävellä jonkin verran, muuten tukevammin vahvistettuja (TCX competizione). Jälkimmäisilläkin kyllä käpyttelee mutta niistä kuuluu hassuja naksahduksia.
Nilkat ovat sen verran herkät kapineet ja hankalat korjata, etten riskeeraa niiden kanssa. Ei tarvita kuin yksi pieni moka ja kaataa peli vaikka paikallaan niin ajokausi on pilalla.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Iteltä löytyy nuo aikaisemmin aamutohveleiksi "kehutut", no maihareitakin on ollut ja yhdet vieläkin. Kyllä maiharin reuhkat jää kaappiin kun ajamaan mennään, suoaustaso maihareissa täysin olematon verratuna noihin tcx:n "tohveleihin"
Mutta maihareilakin pärjää, vääntöä ne ei kestä vittujakaan, samoin iskujen kanssa...
paskapuhetta mutta otan sen silti...
reinot jalassa oon tavannut ajella
Ei lipevä tai mielinkielin:"Tehkää hyvin! Kiitos syvin!"
Nassukirja
Männäkesänä motarin rampilta viereen kurvasi joku isompi kyykky, sekunnin vilkaisin arvostavasti pyörä, ja sitten piti silmiä hieraista ja katsoa toisen kerran ko hokasin että kuskilla jalassa perinnemallin pistokkaat paksulla pohjalla. Vissii oli liian tekniset ajokengät että olisi lounastaukoa varten jaksanu jalkaan vetää(Sampo @ Helmi. 28 2011,09:06) kirjoitti
Kahvilasta kahvilaan..
Paljain jaloin ja kukkapurkki päässä...Ei ole trendikkäämpää asua..![]()
Bmw k1200LT vm. 04
Honda cb350 k4 twin
Ic m49
ex. Fjr 1300 vm. 05
ex. Kawasaki zr-7 vm.01
ex. Suzuki gs 500 vm.99