Sivu: 6 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567 ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 201:sta
  1. #151
    käytetty jo ...

    mokkabuutsien päälle muovipussit ja riittävästi jeesusteippiä - vedenpitävät...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  2. #152
    Esteratsastajat ovat varmaan tyhmää porukkaa,koska eivät älyä
    käyttää racing mp- saappaita,vaikka nämä antaisivat paremman
    suojan pudottaessa satulasta,kuin heidän oman lajinsa vastaavat.
    Eivät edes keskustele asiasta omilla foorumeillaan.
  3. #153
    Lainaa (rellonen @ Helmi. 18 2011,21:07) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Helmi. 18 2011,19:50) kirjoitti
    Lainaa (rellonen @ Helmi. 18 2011,16:50) kirjoitti
    Voin paljastaa hyvän apukeinon jos ei usko omiin kykyihinsä;vedä kierrostai pari teippiä tai eristysnauhaa siihen solmukasan ja nauhojen päiden päälle niin ei aukeile
    Kiekkoilijoilla ei taida olla jalkineidensa lähistöllä kuin korkeintaan maila, johon voi kompastella.

    Joo, niiden narujen teippaileminen aina ennen ajoonlähtöä onkin todella kätevää... Kätevämpää lienee ainoastaan se, että hankkii kengät, joissa ei moisia teippausta vaativia kohteita ole ensinkään
    Niinpä niin,on vain setsemäntoista solkea ja kuusi tarraa...
    ...mutta niistä yksikään ei voi tarttua edes vahingossa kiinni esimerkiksi vaihdepolkimeen.

    Suljennassahan on mitä erilaisimpia toteutuksia, ja sitä kyllä kannattaa hieman tutkiskella ennen ostopäätöksen tekoa. Esimerkiksi nykyisissäni homma tapahtuu siten, että kenkä vetäistään jalkaan, ja sitten suljetaan vetoketju, ja painetaan koko vetoketjun päälle tuleva tarralla varustettu lärpäke kiinni. Operaatio kestää tällaiselta poropeukalolta ehkä kolmisen sekuntia per jalka.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  4. #154
    Lainaa (polip @ Helmi. 19 2011,09:43) kirjoitti
    Esteratsastajat ovat varmaan tyhmää porukkaa,koska eivät älyä
    käyttää racing mp- saappaita
    He eivät ole nähneet sitä tarpeelliseksi koska heillä on käytössään vain YKSI hevosvoima.. *
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  5. #155
    Äskeinen olikin vinkki niille jotka tykkäävät ajaa maihareilla mutta ei osaa sitoa ja piilottaa nauhoja.Enpä noita nauhoihin seonneita kuskeja ole kuitenkaan vielä nähnyt.Omissa Axon endurokengissäkin on nauhalla kiristettävä sisäosa ja nauha on lukituksen jälkeen painettava varren sisään ja tarra kiinni.Ei ole vielä ikinä jäänyt kiinni mihinkään,ei risuihin eikä muihin vipstaakeihin. Noikin kengät saa alle minuutin jalkoihinsa.
    Mihin helvettiin on niin kiire ettei ehtisi varusteitaan pukea kunnolla päällensä? Kyllähän yksittäistapauksia varmaan löytyy vaikka millaisista mokista mutta kai se suurin osa sitä suojausta on siinä penkin päällä stongassa kiinni roikkumassa.Kaikki muu on vain pieni osa kokonaisuudesta.
    Tätä jos ja jos ja jos kuitenkin-leikkiä voi jatkaa loputtomiin,joskus se kengän suojaus riittää,joskus se ei auta kun nilkan kierto tai isku suoraan sivusta tai alta kantapäähän on riittävän kova. Jonkunlainen osa on annettava myös käyttömukavuudelle.Sikäli ymmärrän hyvin niitä jotka käyttävät sopivaksi katsomiaan jalkineita,olkoon sitten maiharit tai kisasaappaat jos joku kokee ne parhaiksi.Sitä täydellistä suojaa ei kuitenkaan ole olemassakaan. Toiset on alttiimpia kolhuille kuin toiset,niin se vaan menee.
  6. #156
    claymore:n avatar
    Liittyi May 2010
    Etelän makiat rannikkotiet vieressä
    Sairaalojen ensiavussa näkee noita maihari/lenkkari/läpsytin -kuskeja todella paljon varsinkin lämpimänä aikana, esim. skootterit ja mopot ovat lisääntyneet valtavasti ja monella nuorella on käytössä tälläinen kulkuväline koulumatkalla keväisin ja syksyisin tms ja pukeutuminen on lähes aina "kevyttä" normaalia vaatetusta. Mällin, tai kaatumisen jälkeen harva noista kuskeista on kävellyt sairaalaan omin jaloin, koska usein nimenomaan nilkat, sääret ja varpaat + muut ovat romuna. Vauhdit ovat olleet tuollaista 35-55km/t.

    Noissa nauhakengissä on ollut hyvä asia se, ettei niitä ole aina tarvinnut leikata pois jalasta, vaan on mukavasti saatu kenkä pois nauhat avaamalla. Tosiaan vauhdit ovat olleet alhaiset verrattana isompien pyörien maantienopeuksiin, voitte vain kuvitella, millaisilta alakerta näyttää, kun tonninen 300 kg pyörä oikein pyörittää jalkaa moottorin ja tien välissä, no, jokainen tekee mitä itse haluaa, kyse on varmaan mukavuudesta, että samoilla kleduilla voidaan olla töissä, tai koulussa yms. eikä tarvii vekslaa ajokamojen kanssa. Tämä nyt varmaan koskee taajama-ajokulttuuria.

    Meillä on noiden pentujen kanssa samanlainen tilanne, kun mopoja ja skootteria on piha täynnä, pimut lähtee ajelemaan välillä korkokengät jalassa ja kaksi saman vespan päällä ja mopokundit perässä skeittikengät jalassa.

    Ilmankos ne nauraa mulle, kun pukeudun täysiin varusteisiin 30 asteen helteellä hakemaan lottoa 3 kilsan päästä rytkösellä!
  7. #157
    Lainaa (claymore @ Helmi. 19 2011,11:14) kirjoitti
    Mällin, tai kaatumisen jälkeen harva noista kuskeista on kävellyt sairaalaan omin jaloin, koska usein nimenomaan nilkat, sääret ja varpaat + muut ovat romuna. Vauhdit ovat olleet tuollaista 35-55km/t.
    Jep, tuossa on asia, mikä tulee monelle yllätyksenä - siis jalkojen loukkaantumisalttius. Ne voivat helposti saada pahasti kipeää, jos jäävät pyörän ja maanpinnan väliin.

    Lisäksi ne ovat pidemmänpuoleisen varren päässä, joten voivat pyörän päältä kuperkeikoilla poistuttaessa tulla varsin kovalla vauhdilla tonttiin, ja vääntyillä siinä samalla asentoihin, joista toipuminen vie pitkän aikaa.

    Siksi ne jalat kannattaa suojata. Hyvä ajosaapas ei tietenkään suojaa kaikelta mahdolliselta, mutta ainakin tennareihin verrattuna (jotka ei suojaa mitään, ja sitäpaitsi irtoaa kolarissa samantien jalasta) ero jalkojen kondiksessa voi mällin jälkeen olla kuin yöllä ja päivällä.

    Mutta osa harrastajista varmasti haluaa tuonkin käydä empiirisesti kokeilemassa, ja se heille sallittakoon.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  8. #158
    Lainaa (pecha @ Helmi. 19 2011,13:29) kirjoitti
    Lainaa (claymore @ Helmi. 19 2011,11:14) kirjoitti
    Mällin, tai kaatumisen jälkeen harva noista kuskeista on kävellyt sairaalaan omin jaloin, koska usein nimenomaan nilkat, sääret ja varpaat + muut ovat romuna. Vauhdit ovat olleet tuollaista 35-55km/t.
    Jep, tuossa on asia, mikä tulee monelle yllätyksenä - siis jalkojen loukkaantumisalttius. Ne voivat helposti saada pahasti kipeää, jos jäävät pyörän ja maanpinnan väliin.
    Tarvitaan





    vasaraa ja naulaa ja vasaraa ja naulaa...
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  9. #159
    Lainaa (claymore @ Helmi. 19 2011,11:14) kirjoitti
    Sairaalojen ensiavussa näkee noita maihari/lenkkari/läpsytin -kuskeja todella paljon varsinkin lämpimänä aikana, esim. skootterit ja mopot ovat lisääntyneet valtavasti ja monella nuorella on käytössä tälläinen kulkuväline koulumatkalla keväisin ja syksyisin tms ja pukeutuminen on lähes aina "kevyttä" normaalia vaatetusta. Mällin, tai kaatumisen jälkeen harva noista kuskeista on kävellyt sairaalaan omin jaloin, koska usein nimenomaan nilkat, sääret ja varpaat + muut ovat romuna. Vauhdit ovat olleet tuollaista 35-55km/t.
    En kyllä niputtaisi noita samaan. Lenkkari/läpsytin-porukkaa varmasti, mutta että maiharikin... rohkenen epäillä.



  10. #160
    Kengännnauhat on vaaralliset, se on selvä. Kun vaan ei tuollainen solkitarranauha -patenttiajokenkä kuitenkin tuudittaisi väärään turvallisuudentunteeseen ja sitten tulee kolari tai jää esinahka vetoketjun väliin.
  11. #161
    En yritäkään tyrkyttää maihareita kenellekään,jokainen valitsee varusteensa ihan itse,mutta esim.turvakenkäosasto on kyllä aika montaa muka-ajosaapasta kovempaa tekoa.Sandaali/lenkkariosasto on sitten ihan oma lukunsa,sitä on turha tuoda tähän mukaan.Olen laskeutunut kaksi kertaa yli satasen nopeudesta joten hajua on kyllä siitäkin puhumattakaan metsätie/polkukaatuilusta,siellä on kyllä vaarassa enemmän muut ulokkeet kuin jalat.Toistaiseksi vakavimmat kolhut ovat murtuneet kylkiluut ja sormet,nekin pöheikkökohelluksessa. Mutta jokainen tavallaan,olisihan noita laskettelukenkiäkin kaupan....
  12. #162
    Kertokaahan kuinka moni teistä on kaatunut kengännauhojen takia ja kuinka moni jostain muusta syystä.

    Te jotka ajatte aina viimeisenpäällevitunhienoilla ja nilkkoja suojaavilla ajosaappailla käytätte varmasti myös näitä kauniin keltaisia turvaliivejä. Olenko oikeassa?
    Jos ette käytä niin oliko syytä harkita ihan oman turvallisuuden vuoksi.

    Itse en ole kaatunut kengannauojen takia enkä mistään muustakaan syystä.
  13. #163
    Lainaa (pomppo @ Helmi. 19 2011,22:01) kirjoitti
    Kertokaahan kuinka moni teistä on kaatunut kengännauhojen takia ja kuinka moni jostain muusta syystä.

    Te jotka ajatte aina viimeisenpäällevitunhienoilla ja nilkkoja suojaavilla ajosaappailla käytätte varmasti myös näitä kauniin keltaisia turvaliivejä. Olenko oikeassa?
    Jos ette käytä niin oliko syytä harkita ihan oman turvallisuuden vuoksi.

    Itse en ole kaatunut kengannauojen takia enkä mistään muustakaan syystä.
    Täytyy kai tunnustaa, että melkein kaaduin. Tosin pyörä oli aika pieni ja itsekin olin nuori ja ketterä. Ja kaveri otti vieressä kiinni. Silloin oma paino oli jotain 75kg ja pyörä satakuntakiloa. Eli teininä piikillä. Sitä oppii virheistä. Ei koskaan enää nauhakenkiä mopotouhuun.

    Nyt kokonaispaino on yli 500kg, joten en viitsi leikkiä jonkun teinitouhutuksen tavoin. Jos haluaa ottaa lisäextremeä mukaan, niin siitä vaan.
  14. #164
    claymore:n avatar
    Liittyi May 2010
    Etelän makiat rannikkotiet vieressä
    Lainaa (pomppo @ Helmi. 19 2011,22:01) kirjoitti
    Kertokaahan kuinka moni teistä on kaatunut kengännauhojen takia ja kuinka moni jostain muusta syystä.

    Te jotka ajatte aina viimeisenpäällevitunhienoilla ja nilkkoja suojaavilla ajosaappailla käytätte varmasti myös näitä kauniin keltaisia turvaliivejä. Olenko oikeassa?
    Jos ette käytä niin oliko syytä harkita ihan oman turvallisuuden vuoksi.

    Itse en ole kaatunut kengannauojen takia enkä mistään muustakaan syystä.
    ..radalla pari kertaa ja montulla saman verran kaudessa ollaan ympäri noilla vitun hienoilla, pakollisilla ja turvallisilla saappailla ja ilman tunnisteliivejä.
    Toi viimeinen sepustus on tyypillinen asennevammaisen lause,,,josta jäi sana VIELÄ KAATUNUT uupumaan.

    Kyllä siinä maantiesohvakuskikin tippaa vääntää, kun elämä alkaa vilistä silmissä ja lepikkoa kaatuu, varsinkin kun ei ole aiemmin kaatunut!!!
  15. #165
    Lainaa (pomppo @ Helmi. 19 2011,22:01) kirjoitti
    Te jotka ajatte aina viimeisenpäällevitunhienoilla ja nilkkoja suojaavilla ajosaappailla käytätte varmasti myös näitä kauniin keltaisia turvaliivejä. Olenko oikeassa?
    Jos ette käytä niin oliko syytä harkita ihan oman turvallisuuden vuoksi.
    Et. Aloitin mp-harrastukseni maiharit jalassa pian 20 vuotta sitten... ja nyt aina viimeisenpäällevitunhienot nilkkoja suojaavat vettä, ei hikeä, pitävät ajosaappaat, eikä koskaan ole ollut päällä keltaisia turvaliivejä. Muttei toisaalta ole myöskään mitään ennakkoluuloja sisältävää suhtautumista niitä kohtaan.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  16. #166
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (pomppo @ Helmi. 19 2011,22:01) kirjoitti
    Te jotka ajatte aina viimeisenpäällevitunhienoilla ja nilkkoja suojaavilla ajosaappailla käytätte varmasti myös näitä kauniin keltaisia turvaliivejä. Olenko oikeassa?
    Jos ette käytä niin oliko syytä harkita ihan oman turvallisuuden vuoksi.
    En käytä keltaista liiviä, paitsi ratahommissa joskus ja sielläkin liivin tarkoitus on nimenomaan parantaa turvallisuutta. Kadulla yleensä musta nahkatakki ja farkut/kangas-/nahkahousut päällä tulee ajeltua tarkoituksesta riippuen. Niin ja kaatumistakin olen kokeillut niin montulla, radalla kuin kadullakin.
    Superbike #7
  17. #167
    Lainaa (pomppo @ Helmi. 19 2011,22:01) kirjoitti
    Te jotka ajatte aina viimeisenpäällevitunhienoilla ja nilkkoja suojaavilla ajosaappailla käytätte varmasti myös näitä kauniin keltaisia turvaliivejä. Olenko oikeassa?
    Te jotka ajatte aina mukaviimesenpäällevituncooleilla maihareilla tai tarralenkkareilla ajatte myös lomalla ilotyttöjä ilman kumia. Olenko oikeassa?

    Mikä siinä on niin vaikeaa hyväksyä, että on ihmisiä jotka haluavat suojata ittensä, jos vahinko sattuu. Ei se ole teiltä pois, jos joku ei halua näyttää coolilta joka tilanteessa.
    Yamaha FZ6-N -06 -> BMW F800GS -11
  18. #168
    SA-kaupassa näkyi olevan maiharit 30 euroa. Tietysti lisäkuluja tulee vielä siitä, että pitää valaa lyijyä kengänkärkeen, mutta ei sekään paljon maksa.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  19. #169
    Lainaa (pomppo @ Helmi. 19 2011,22:01) kirjoitti
    Kertokaahan kuinka moni teistä on kaatunut kengännauhojen takia ja kuinka moni jostain muusta syystä.
    En ole muuten kaatunut, kerran oli hyvin, hyvin lähellä kun nauhat jäi vaihdepolkimeen kiinni. Olin menossa kauppaan käymään eikä jaksanut(mikä on aina fiksua, tiedän) vetää ajokamoja päälle ja jalassa oli lenkkarit. Onneks oli sen verran hepposta narua että sain sen repästyä poikki ennenku mopo kaatui. En siis muuten olisi saanut otettua jalalla vastaan pysähtyessä.
    Kawasaki ZZR 600 -92
  20. #170
    Muahahaa, Askemux!

    Aika hauska kommentti:

    "Te jotka ajatte aina mukaviimesenpäällevituncooleilla maihareilla tai tarralenkkareilla ajatte myös lomalla ilotyttöjä ilman kumia. Olenko oikeassa?"



    On siis päivänselvää, että maiharit ovat siis parhaat ajokengät kengännauhojen sitomiskykyiselle koska hyvän käveltävyyden vuoksi ne ovat coolit ja tietysti valloittavat.

    Jos palaan takaisin rationaalisuuteen niin ihmettelen kovasti kuinka ihmiset ovat turvallisuushakuisia JA valmiit selittämään itselleen ihan mitä vaan, että tuntuisi turvallisemmalta... Mutta tietty jokainen saa raahata mun puolesta tavaraa mukana niin paljon kuin lystää ja hiostaa jalkojaan "turvallisissa" (ja ainoissa oikeissa!) MP-AJOkengissä.
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  21. #171
    Tälläset mielipideväännöt on aina parhaita, ne ei lopu koskaan.
    Miksette vaan laita äänestystä asiasta.
    Kawasaki ZZR 600 -92
  22. #172
    Jep. Samalla äänestys siitä millaiset metsästyshousut, armeijakypärät yms. soveltuu ajamiseen parhaiten.

    Ajakaa millä ajatte, ja bemarilla loput
  23. #173
    Jotta keskustelun taso säilyisi korkeana, niin mielestäni parhaat ajovaatetus olisi kelluntapuku varustettuna täysin vedenpitävillä kumihanskoilla.
    on se niin vaikeaa
  24. #174
    Lainaa (L18 @ Helmi. 22 2011,09:27) kirjoitti
    Tälläset mielipideväännöt on aina parhaita, ne ei lopu koskaan. *
    Miksette vaan laita äänestystä asiasta. *
    SIINÄ
    <p>Teknik sano ryssä kun saranan näki </p>
  25. #175
    Lainaa (Anatooli @ Helmi. 22 2011,08:07) kirjoitti
    Muahahaa, Askemux!

    Aika hauska kommentti:

    "Te jotka ajatte aina mukaviimesenpäällevituncooleilla maihareilla tai tarralenkkareilla ajatte myös lomalla ilotyttöjä ilman kumia. Olenko oikeassa?"



    On siis päivänselvää, että maiharit ovat siis parhaat ajokengät kengännauhojen sitomiskykyiselle koska hyvän käveltävyyden vuoksi ne ovat coolit ja tietysti valloittavat.

    Jos palaan takaisin rationaalisuuteen niin ihmettelen kovasti kuinka ihmiset ovat turvallisuushakuisia JA valmiit selittämään itselleen ihan mitä vaan, että tuntuisi turvallisemmalta... Mutta tietty jokainen saa raahata mun puolesta tavaraa mukana niin paljon kuin lystää ja hiostaa jalkojaan "turvallisissa" (ja ainoissa oikeissa!) MP-AJOkengissä.
    Myönnän, että heittoni oli provo pomppon yhtä hauskaan muahahaa kommenttiin.

    Aivan varmasti maiharit ovat mukavammat kävellä, eivätkä hiosta yhtä paljoa kuin muoviset kalvolliset ajokengät. Tuskin voit kuitenkaan itsekään väittää, että maiharit suojaavat nilkkaa enemmän kuin muoviset crossi tai ratakengät. Jos ihan maalaisjärjellä ajattelee niin ei tarvitse selitellä itselleen yhtään, että tuntuisi turvallisemmalta, kun vertaa maihareita ja muovisia ratakenkiä.

    Mutta esim *nämä tuskin paljoa enempää nilkkaa suojaavat, kuin maiharit.

    Ite ainakin otan mielummin kesällä ajoreissulle mukaan hyvät sandaalit tai kävely kengät, jos tiedän joutuvani kävelemään paljon. Ei hikoa jalat yhtä paljon kuin maihareissa, ovat mukavat kävellä, eivätkä vie tilaa juuri yhtään.
    Tietenkin jokainen saa kävellä missä kengissä haluaa ja hiostaa jalkojaan kengissä mitkä mukavat kävellä mutta eivät suojaa ajaessa.
    Yamaha FZ6-N -06 -> BMW F800GS -11
  26. #176
    Jep, skandaalit on tietty paljon vähemmän hiostavat kuin maiharit. Mutta...

    Jos nyt ajatellaan, että tila on vähissä. Repun saa kantoon ja tankkilaukun messiin. Mutta eihän niitä ajokenkiä pysty mihinkään pakkaamaan kun ne vaihtaa sandaaleihin!

    -> On siis parasta pitää maiharit jalassa. Kokoajan!
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  27. #177
    Jos ajatellaan, että siellä repussa on pätkä narua jolla ne ajosaappaat laittaa repun ulkopuolelle roikkuun ja sandaalit jalkaan.

    Joo unohdetaan koko juttu
    Yamaha FZ6-N -06 -> BMW F800GS -11
  28. #178
    Lainaa (hidas57 @ Helmi. 22 2011,09:44) kirjoitti
    Jep. Samalla äänestys siitä millaiset metsästyshousut, armeijakypärät yms. soveltuu ajamiseen parhaiten. *

    Ajakaa millä ajatte, ja bemarilla loput *
    Juu ,camoflagea yllä olla pitää ajovaatteissa,ja vanha m/18 sakemannipipo antaa lisää katu-uskottavuuta.Ajattelin tilata itselleni dobermanneilta niiden omat armeijan mp-haalarit kunnon maastakuosissa.Tai keisarivallan aikainen paraatikypärä torneineen olisi vielä näyttävämpi.Kai ne kestää jos ne suojaa sotiessakin,vai haavoitunko heti kun vedän sellaisen päähäni? Ainakaan maiharit ei riko muuten uberasiallista asukokonaisuutta.
    Ainakin Condorin kanssa nuo sopisivat kuin satula sialle.
  29. #179
    Sakemannin mustat sarkahousut on ihan hyvät ajobyysat, siis mustat reisitaskuiset. MA-1 pilottitakki on ihan paska ajotakki, mut ajoittain siinäkin tulee ajettua. Ajorotsiks soveltuva nahkarotsi pitäis hankkia, mut ilman mitään kovikkeit tms. Turvakengät ja buutsit on edelleenkin ihan ok ajojalkineet vaikka joku jotain muuta mieltä olisikin. Kesäkäyttöön hyvät ajohanskat pitäis löytää ja mahdollisesti pidemmille reissuille jotkut kalvobyysat... ehkä. Mut kenkäasia menee noil mil tähänki saakka.
    Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
  30.  
  31. #180
    Lainaa (Askemux @ Helmi. 22 2011,13:10) kirjoitti
    Jos ajatellaan, että siellä repussa on pätkä narua jolla ne ajosaappaat laittaa repun ulkopuolelle roikkuun ja sandaalit jalkaan. *

    Joo unohdetaan koko juttu *
    Sinäkään et kai sitten ole harrastanu mp-matkailua. Hitto että on menny monta nähtävyyttä ohi kun on käyny yhden kattoo, tulee mopolle vetää kaikki vermeet päälle ja puolen tunnin päästä näkyy mielenkiintonen paikka. EIEIEI jaksa sitä rättisulkeista.
    Tankkilaukun saa selkään - juu - mut käyppä sitomaan jotain kenkiä siihen heilumaan. Mihis ajotakki? Entä kypärä?
    Itseasiassa on tullu jätettyä aika luottavaisesti usein kypärät peileihin, takki pyörän päälle ja kengät mopon alle varret sisäkkäin jos käy satamaan.
    Kerran keksittiin ottaa mukaan pyörän peite; kypärät peileihin vaijerilukolla, ajovaatteet pyörän yli satulan päälle, kengät pyörän alle ja peite päälle. Vähän hidastaa varkaan intoa nappasta jotain irtonaista mukaan. Tää semmosissa paikoissa kun on lähdetty pariksi tunniksi talsimaan ja kattelemaan jotain mestaa.

    Itse alkuperäseen asiaan sen verran et suojaavuutta noista touring ajosaappaista ei kauheesti löydy mut sen kesän jälkeen kun jalat oli aina sateessa märkänä ja kengät ei kuivunu hotellissa yönkään aikana ostin goretex-ajosaappaat eikä oo tarvinnu katua. Eikä palella.
Sivu: 6 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567 ViimeinenViimeinen