Ja karhea pohjakuvio tarttuilee jalkatappiin kiinni.(pecha @ Helmi. 11 2011,15:03) kirjoitti
Hornet 600 -99
VTR 1000 -99
ZRX1200R -06
SpeedTriple -08
Busa -09
FXDCI -06
FXS -11
... ja varsinaiset kiskengät sopivat huonosti vähänkään pidempään kävelyyn,siinä suhteessa ainakin omat crossi/endurosaappaatkin pesee ne tullen mennen.Vaikka ovatkin nauhalla kiristettävät..(pecha @ Helmi. 11 2011,15:03) kirjoitti
Tosiasia on myös että suurin osa tämänkin maan kilometreistä ajetaan muilla kuin kovilla kengillä,tosiasia on myös että jos rikot nilkkanivelesi/kantapään niin kärsit siitä lopun elämääsi.
Itse käyttäisin jonkunlaisia kovia/kovempia kenkiä mutta kun omaa karjalanpiirakan muotilla tehdyt jalkapöydät ei ole vielä sopivia löynyt useista yrityksistä huolimatta.
Muuten,jos katsotte jostain -70-80 lukujen kokoontumisajokuvia,niistä huomaa että silloin huomattavan moni motoristi ajoi crossisaappailla.Kolhot, mutta ah niin turvalliset.![]()
entäs nää...
http://www.blaze.fi/ajokengat-nahkaa-p-780.html
kompromissi???
![]()
![]()
![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Omat tuli hankittua parjanilta, mutta jostain syystä tuota kenkään on lähes ilmaiseksi tarjolla milloin missäkin. Viime kesänä esim. Allright myi aika pitkäänkin n. 140€ hintaan ja on tuota halvemmallakin ajoittan saanut.(Ytsför @ Helmi. 10 2011,10:28) kirjoitti
Superbike #7
On tullut käytettyä maihareita/vaelluskenkiä, maksoivat muuten enemmän kuin ajokengät (käytetyt Daineset)(pecha @ Helmi. 11 2011,15:03) kirjoitti
Nauhat solmin niin että siirsin toisen pitkäksi ja kiedoin nilkaan ymäri. Kiristetty solmu tuli ulkopuolelle, siis ei mp:n puolelle.
Kuitenkin juuri tuo suojauksen heikkous pakotti siirtämään ko "mukavat kävellä" tyyppiset jalkineet hyllylle.
Vähänkin pidemmillä eli yöpymisreissuilla on ollu lenkkarit mukana.
Nuo Sidit näyttää ihan hyvältä, toisaalta on tullut mietittyä peräti krossikenkää suojauksen suhteen...
"Maihinnousujakin" on erilaisia; eiköhän jotkut "tactical bootsit" aja saman asian kuin jotkut pehmeät touring-saappaat ja takuulla paremmat kävellä tarpeen niin vaatiessa.
Nauhoituksiakin on erilaisia; tuolta löytyy vaikka "Riding boot lacing".
Dirty Nasty Furriner
Seuraavat väännöt:
Soveltuuko ajamiseen laskettelulasit (avokypärän kanssa)
kumiset kalastajan käsineet ja sotilaskypärä.
Yhdessä tai erikseen.
Kalvolla varustetut maiharit ovat vedenpitävät yhtä lailla kuin kalvolla varustetut ajokengät. Muovikengät sitten erikseen.(pecha @ Helmi. 11 2011,15:03) kirjoitti
Ja korvaako pilkkihaalari goretixtexpuvun?(polip @ Helmi. 12 2011,14:53) kirjoitti
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Itseasiassa laskettelulasit, ei semmoset krossimalliset, sopii avoruukun kanssa loistavasti. Ajohanskatkin voi olla muunlaiset kuin uskomattomat hiilikuiturystyshanskat.(polip @ Helmi. 12 2011,14:53) kirjoitti
ps. toisena ajokypäränä ruotsin armeijan prätkälähetin kypärä vm. 1954. mallia "Ohei"!
Tyyli ennen tarkoitusta.
Suosittelen ajamiseen puukenkiä. Paras kypärä on oma kalju. Hanskoiksi vinyylikäsineet, ei kämmenet kastu kuin hiestä. Joissakin lienee kyllä talkki valmiina.![]()
Ajan vaikka turvasaappaat jalassa, jos siltä sattuu tuntumaan.
Toisille ei tunnu riittävän edes haarniska![]()
Laittakaa mitä huvitaa, tai mikä on tarpeeks kallista....
Eli maiharit on ihan ok, turha sitä on täällä kysellä mitä saa jalassa pitää![]()
XV 1100
No ei, mutta sitä voi kylläkin käyttää gorepuvun päällä lisäeristystä antamassa, kuten itse tein, kun joskus ajelin talvella...(Eroz @ Helmi. 12 2011,17:35) kirjoitti
![]()
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Tällainen on kyllä_todella_vaarallista.(pecha @ Helmi. 13 2011,08:19) kirjoitti
Onko se sitten muiden liikenteessä kulkijoiden vastuulla väistellä sellaista kuskia joka on topattu niin tönkäksi ettei pysty enää liikuttamaan kuin silmämunia!
Sytytä miehelle nuotio, hänellä on lämmin koko illan.
Sytytä mies, hänellä on lämmin lopun ikäänsä.
Enpä oo nähny ku ruvetaan jumppaamaan pyörän päällä(Herppa @ Helmi. 13 2011,09:44) kirjoitti
Kyl mulle riittää että kädet ranteista asti liikkuu ja jalat nilkoista. Pää kyllä kääntyy, ei sitä kaulaa turvoteta umpeen...
nimimerkillä A-kortin ajanut 16.2.
ziiiiizus, taidat ajaa jollain rantapallolla?![]()
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Sievi
Tollasilla on tullut pari kesää ajeltua, mukavat jalassa, hyvä kävellä ja vielä gore-Tex ansiosta vedenpitävät.. Kohtuu jäykät nilkoistakin että kai nuokin paremmin suojaa kuin tennarit...
Kawasaki zx-12r 2005
Saab 9-5 Aero 2004
Saab 96 V4 Super -79
Ei vaan taida Sievin kengissä olla hirveesti suojaa, jos sattuu vaikka kaaduttaessa pärrä kaatumaan jalan päälle. Suojaa ne varmasti, jos liu'utaan tasaisesti asfalttia pitkin, kuten nahka muutenkin, kunhan ei vaan törmää matkalla mihinkään. Noita nilkan luita ei ihan äkkiä saa uudenveroisiksi jos sattuu pahasti hajoamaan... mutta kukin huolehtikoon omista asioista ja omasta turvallisuudestaan ainakin varusteiden suhteen.(Frostgrey @ Helmi. 14 2011,15:22) kirjoitti
buell xb12s -> ktm superduke
Oltiin mamman kanssa viime kesänä ensimmäisten joukossa tulevalla kynttiläpientareella, kun kaveria siinä yritettiin jelppiä jollain lailla, niin heräsi vaan kysymys, että olisi kroppa varmaan ollut siistimmän ja ehjemmän näköinen, jos edes olisi ollut jotain suojallista ajovarustetta päällä, no, 33 astetta oli mittarissa ja oli kaveri varmaan ajatellut nautiskella kevyemmissä hepenissä, eli normaali setti:
farkut, kevyet maiharit, pelkkä nahkaliivi, ohutkuorinen jenkkiavopotta, kaikki muut kledut olivat kuoriutuneet päältä lähes kokonaan, vain se onneton mattamusta potta oli kaverilla päässä. Ei paljoa kypäräkään auttanut naamaa, ei olisi naapurin poikaa siitä erottanut. mutta se siitä! Kun oikein kunnolla kolisee, niin ei siinä mitkään haarniskat auta!
![]()
oon käyttänyt haglofssin pitkävartisia varmaan 5 vuotta. ne on hyvät.
ongelmana se, että riittävän tukevat maiharit/vaelluskengät maksaa melkein enemmän kuin moottoripyöräsaappaat.
mutta moottoripyöräily ei ole pelkkää pyöräilyä, sillä mennään jonnekkin ja sielläkin pitäs kävellä.
paljon jäykemmät noi on kuin 80% saappaista. olen aina taivutellut 'oikeita' moottoripyöriä saappaita liikkeissä ja vain aivan ratakengät pärjää jäykkyydessä noissa haglofsseille.
olen kaatuillut noilla, ihan hyvin on suojannut.
radalla olen käyttänyt mp saappaita.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
hyvää vääntöä, molemmat puolet on tuotu hyvin esiin !
ja sittenkin kun on kaikki mahdolliset turvavarusteet päällä ( ja ympärillä) niin voi käydä kuin Kubicalle.
Let's be careful out threre !
TRX850 -96
XT500 -80
Kerrotko tarkemmin mallista? Onko Haglöfs Solid High, vai joku muu? Jos löytyisi maiharien näköiset, erittäin tukevat (gore-texilla varustetut) kengät, niin voisin melkein hommata.(jaket @ Helmi. 14 2011,22:55) kirjoitti
Ja itse ketjuun annan panoksen, että viime kesä oli ensimmäinen mopohommissa ja perusmaihareita pidin jalassa. Ja epäilijöille tiedoksi, että ne pitävät 100 %:sti vettä, jos jaksaa rasvata. Kokemusta asiasta on (useampi sata kilometriä kovasssa vesisateessa + maihareilla suossa käppäilyä yms.).
Tiedoksi, että %-lukusi on hieman liian korkea.(Topias @ Helmi. 15 2011,08:59) kirjoitti
Yksikään ilman vedenpitävää kalvoa oleva malli nimittäin ei pääse 100%:iin. Ihan hyvin ne tosin saattaa normiajossa pitää vettä.
Upota vaikka ne perusmaiharit yöksi veteen siten, että vedenpinta jää muutaman sentin vajaaksi yläreunasta. Aamulla tiedät sitten, riittikö pelkkä nahka ja rasva pitämään ihan kaiken veden ulkopuolella.
Kalvollisia ajosaappaita on usein testattu vastaavalla tavalla esimerkiksi alan lehdissä.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Vesi ulkona = hiki sisällä.
Täydellinen turvallisuus = mahdoton käveltävyys.
Maihari = Useimpien kaljupäiden ja myös muiden suosima valloittava kompromissi.
Täydellisen turvallinen moottoripyöräily = Naapurissa, kypärä päässä, nahkapuku päällä, ajamassa pelikonsolia.
Lähes kaikkeen riittävä kuljetuskapasiteetti = Wingi ja peräkärry.
DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
Vähän kokemusta erityyppisistä ajovarusteista = puurot ja vellit ihanasti sekaisin.(Anatooli @ Helmi. 15 2011,10:16) kirjoitti
Kurkkaappas Anatooli, tuolla ylempänä näkyy kuvassa sellaiset Sidin RR-saappaat, joita voisi väittää turvallisuudeltaan vähintään kohtalaisiksi.
Omani on samanmerkkiset, ja muutenkin melko samanlaiset, suljenta tosin on hieman erilainen, mutta suojauksen taso on ihan vastaavaa luokkaa, esimerkiksi juuri nilkan osalta.
Ja niissä on Gore-Tex kalvo, eli ne ihan oikeasti pitävät vettä, eivät ainoastaan hyljeksi sitä. Ja testattuani niitä viime kesänä myös Sisilian-reissullani väittäisin, että ne eivät mitenkään erityisesti pidä "hikeä sisällä". Toki sille ei minkään mahda, että paksuhko ajosaapas saattaa +40C lämmöissä olla aavistuksen lämpöisen puoleinen varuste!
Kalvo ei tee varusteesta ainakaan hengittävämpää kuin ilman kalvoa, mutta toisaalta oikea vedenpitävyys on aika pirun näppärä ominaisuus, varsinkin pidemmillä reissuilla. Kylläpä ei tosiaan huvita enää ikinä alkaa askartelemaan minkään (saappaiden!) päällevedettävien kumikortonkien kanssa, koska enää ei tarvitse.
Ja niillä pystyi myös kävelemään esimerkiksi joillakin nähtävyyksillä käydessä ihan ok. Vaellukselle en varmaankaan moiset jalassa lähtisi, mutta satunnaiset kävelyt onnistuu aivan ongelmitta.
Ovh oli muistaakseni noin 330 euroa. Ja mikäli aiempien Gore-saappaideni kestosta voi mitään päätellä, näillä tulen ajamaan suunnilleen ajokaudet -10, -11, -12, -13 ja -14.
Tällaiset näen omaan käyttööni tällä hetkellä soveliaimmiksi. Mutta muiden puolesta en toki pysty sanomaan.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Olen testannut mm. seuraavia. Olen priorisoinut kengät YLEIS-käytettävyyden mukaan vasemmalta oikealle (vasen siis paras ja oikealla oleva hiostava kalvokenkä on huonoin). Jalaksen (2) mp-testaus on vaiheessa mutta uskon sen tulevana kautena ottavan Dr.Martenssilta parhaan yleis-mp-kengän aseman kirkkaasti.
Ps. Reput on kuvassa seuraavaa vääntöä varten.
DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
No missä se kuva on mistä yrität linkittää..?(Anatooli @ Helmi. 15 2011,12:02) kirjoitti
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
Sun pitää ensin ladata se kuva nettiin esim. jollekin ilmaiselle kuvasivustolle (kuvablogi, imageshack tms.) ja linkittää sieltä. Suora lataaminen koneelta foorumille ei toimi.(Anatooli @ Helmi. 15 2011,12:32) kirjoitti
Superbike #7
LAST EDIT.
älä suutu vaikka kopioin, mutta pakko oli vaalentaa niin näkyy kaikki popot...
kyseessä siis -Anatoolin- kenkäsetti muuten vois tunnustaa omaksi, mutta nuo -70 luvun tanssikengät on jo liikaa...
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...