Olen tässä kyllästynyt siihen paukuttamiseen joka tulee putkesta moottorijarrulla ja olen nyt poistamassa sai järjestelmää...
Tein alsasta lätkät koneen päällä oleviin reikiin ja ajattelin poistaa koko järjestelmän mutta sitten tuli mieleen kun siihen mötikkään menee johdot niin tuleeko se vaikuttamaan mitenkä poksiin, tai lähinnä tuleeko virheilmoitusta jos sitä ei ole koko pyörässä ollenkaan. reiän päälle ilmapoksissa tein jo tukkeen.
Ja sitten tuneboyta ajatellen, pitääkö sieltä merkata johonkin että sai ei ole käytössä? Penkissä se on kyllä ajettu niin että ne putket oli puristimilla kiinni...
Kuvia tulee sitten kun tiedän voiko näin tehdä...
Ja pyörähän on 955i triple 04
Jos sulla on TuneBoy niin voit vaihtaa nonSAI-tunen koneeseen, jolloin ECU ei välitä SAI solenoidin puuttumisesta mitään. TuneBoyssa ei voi raksiruudulla muutella tuota asetusta, vaan homma riippuu siitä onko tune alkujaan SAI- vai nonSAI-versio.
Jos mielummin pidät SAI-tunen pyörässä niin voit myös tökätä solenoidin piuhoihin 50Ohm tehovastuksen niin ECU luulee että SAI on vielä kehissä, eikä turhaan sytyttele vikavaloja.
Tässä kuvat kuten lupasin:
että näin
olikos se nyt sitten varmasti tuon 50ohmia se vastus? itse meinaan kävin sellaisen ostamassa ja kolvasin paikoileen. ja laitoin pyörän käyntiin niin hetkenpäästä savuarupesi nousemaan vastuksesta kun kävi niin kuumana käytin pyörän lämpöiseksi ja annoin jäähtyä ja sitten kun otin vastuksesta kiinni niin se ulkopinta mureni pois kun oli käynyt niin lämpöisenä. Pinta oli vihreä jossa taisi olla oransinpunaisia viivoja pari, että onko mulle annettu väärä vastus vai mistä on kyse. ja mites tuon watti määrän kanssa onkosillä väliä?(Talttapää @ Tammi. 31 2010,12:00) kirjoitti
Kyllä se 50Ohm ainakin 1050:ssa hoiti aikoinaan homman. Tehovastuksella meinasin juurikin tuollaista järeämmän luokan vastusta - esim. 10W niin jo on kumma jos vielä lämpiää rikki.(Icanes @ Tammi. 09 2011,17:02) kirjoitti
http://fi.rsdelivers.com/product....48.aspx
Jos et vastusten kanssa halua pelata niin TuneECU:n kaapeli ei eBaylla montaa euroa maksa. Itse ohjelmahan on ilmainen. Tuolla saa kanssa SAI:n pois pelistä.
Juu kyll mulla se kaapeli löytyy tuneboyhin mut kun oon hieman käsi tuon ohjelman kanssa ja kun sinne on tehty tune höyläämällä monta kertaa en haluis vahingossa tuhota sitä. Kaikki kolvailut yms, menee kun vettä vaan.(Talttapää @ Tammi. 09 2011,17:24) kirjoitti
viteoo tuolla lailla käy nyt ilman sai:ta
Video ilman SAI järjestelmää
minkä merkkiset raiserit?
JT
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
LSL:t noi taitaa olla(jaket @ Tammi. 17 2011,13:25) kirjoitti
Mites muuten ku otin omastani -04 riplettimestä SAIn pois ja jätin kuitenkin piuhat solenoidille kiinni, niin nyt kun koneessa on noSAi 10580 softa toi solenoidi napsahtaa ku virrat kytkee ja ottaa pois. Normaalia, vai pitäiskö ottaa töpsykkä pois soleoidilta? Kaikki reiät on tukittu.(Talttapää @ Tammi. 31 2010,12:00) kirjoitti
Eipä ole noin päin koskaan tullut kokeiltua. Olen tykännyt purkaa tuon koko SAI-mustekalan tallin hyllyyn sieltä tankin alta tilaa viemästä.
Jos se SAI-letku on tukossa niin samahan se on milloin se solenoidi siellä vetää tai on vetämättä? Ei se töpselin nykäisy ainakaan mitään haittaa, kun nonSAI tunet juurikin eivät mitään vikavaloja solenoidin puuttumisesta sytyttele.
Letkut on kyllä pois ja samantyyppiset läppähärpyttimet asennettu ku Icaneksella. Solenoidi jäi ilm.koteloon kiinni. Rocketti miehet sano, ettei siitä naksumisesta haittaa ole. Eipähän ole ylimääräisiä johtoja roikkumassa. Tosin johtosarjoissa näytti olevan tyhjiä liittimiä irrallaan juuri tankin alla...(Talttapää @ Helmi. 04 2011,09:49) kirjoitti
Itsehän heitin sen mötikän johonkin... Ei muuten ole harmainta aavistustakaan, kun nyt rupesin miettimään, että mihin, no saapahan sitten joskus ettiä jos tarvii... mut asiaan heitin siis menemään ja laitoin tollasen tilalle:
Voin tehdä noita alumiinista mitään en takaa että toimis tai sopis muihin kun mun pyörään mut pistäkää privaa jos on tarvetta....
Juu tuollaista lämiskää zoomailin itellenikin, mutta laiskana laitoin tötttekön takaisin
Muutes ostitkos sä Icanes multa sen etuvanteen toissavuonna?
Ööh voi olla mä ostin niitä 2 joten en oo varma... todenäkösesti...
Jokuhan sen multa kävi Nastolasta hakemassa ja samalla ilmotti jotta olis mahdollista saada kilpitelineitä ja ketjusuojia edukkaasti. Self made juttuja ja silleen. Kuulostaako tutulta?
En mä niitä hakemassa käynyt otin matkahuollolla molemmat, mut kyllä mula on noi kilpitelineet koneella kun vaan pistää palaan, ketjun suoja en oo ikinä kokeilut tehdä... eikun oon omaani tehnyt mut se nyt on sellanen että sitä ei lasketa
Mitä toi SAI tekee ?? mikä on sen merkitys ?
SUZUKI B-KING
Syöttää raitista ilmaa pakokanavaan, että saadaan palamattomat seoksenjämät syttymään pakoputkessa. Maailmanpelastushommia, ei vaikuta tehoihin suuntaan eikä toiseen.
En viitsinyt uutta topikkia aloittaa,mut sellaista ihmettelin että sprint st-06 ihme vekotin kun ei ole bensansuodatinta ollenkaan.Ainoastaan siellä pumpun alapäässä se pieni "nuuskapussin"tapanen karkeasuodin.Onko eka omistaja heittänyt sillä vesilintua,vai eikö sitä olekaan?![]()
![]()
Oletan että tarkotat nuuskapussilla sitä mikä on bensapumpussa, minkä olet kaivanut tankista ulos?
-06 Triplen tankista löytyy Tämä
K750 -61
Uudemmissa metallitankkisissa Tripleissä ei oo enää tuota kunnollista suodatinta (ainakaan näkyvissä). Koko pumppuhässäkkä on aiemmasta poiketen yhdessä muovimöykyssä, missä ei käsittääkseni ole vaihdettavaa suodatinta ollenkaan.
Olisikohan Sprinteissä siirrytty tuohon nuuskapussisuodattimeen jo Tripleä aiemmin?
itseasiassa laitoin juur ducatiin tollasen trumpan suodattimen tankin ulkopuolelle,ihmetyttää et trumppa on luopunut ppainepuolen suodattimesta ku onhan toi suutin aika herkkä epäpuhtauksille,luulisin.../muovitankki sprint st ja yhtenäinen hässäkkä se pumppu