Jonkinlainen muistikuva on että olisi ehkä joskus mahdollisesti jotain panssariestekivä siirrelty syrjään...(j.virta @ Helmi. 09 2011,21:44) kirjoitti
Ketteräkin varmaan, senverran sulavia piruetteja se yksi musta yksilö kyllä on suorittanut...![]()
Mikä on se 8 tonnia halvempi kilpailija?(pecha @ Helmi. 08 2011,11:38) kirjoitti
12 adve 21,8
1200 tenere ivalo 21,4
stelvio ntx 2x,x
Kartellihan tämä selvästi on.
Käytetty mopotin?
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Oli vissiin tiheämpi kivistö. Ehkä ensimmäisen nujakan kalustoa vastaan. Ne oli niiiin pieniä *(Seikkailu_R @ Helmi. 09 2011,21:52) kirjoitti
Toihan oli kuin Tampereen läntistä kehätietä ajelis(iaj @ Helmi. 08 2011,10:34) kirjoitti
Toisaalta silti, tarvitaan "pikkubussillinen" miehiä navigointiapuun, että kuski tietää koska pitää kääntää ja koska kaasuttaa
"Mahtuuko valot" *![]()
![]()
HD Electra Glide Ultra Limited
Tempore Nihil Sanat
Joo. Se on kyllä kieltämättä harmillista bemarissa että se pitää arvonsa kilpailijoita huomattavasti paremmin. Omistaminen pitäisi laissa kieltää niin saataisiin käytettyjen hinnat muiden merkkien tasolle.(iaj @ Helmi. 09 2011,22:05) kirjoitti
no vaikka 990 Adventure, XL1000V, Caponord tai Tiger. DL1000:sta ei saa enää uutena, mutta jos samanikäisiä käytettyjä katsoo niin onhan noissa hintaeroa.(j.virta @ Helmi. 09 2011,21:56) kirjoitti
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Itse en kyllä tigeriä, stromia tai varrea näe ihan saman luokan pyörinä. Aika paljon vahvemmin normaaleja matka/katupyöriä. 990 kyllä, ja hintakin samaa sarjaa.
No siinä kohti näkökulmamme taitavat pikkuisen erota, etten itse pidä GS Advea mitenkään erityisen maastokelpoisena kapistuksena. Suojaus kiviä ja pikku kaatumisia vastaan voi olla vakiona hiukan parempi, muttei nuo raudat ja pohjapanssarit muihinkaan maksa maltaita. Ja painoa sillä on rankempiin suohonupotuksiin kuitenkin hieman liikaa (sama koskee kaikkia muitakin litraluokan matkaenskoja, 990 Adv ehkä voi olla poikkeus).(j.virta @ Helmi. 12 2011,11:13) kirjoitti
Läheskään kaikki eivät myöskään suunnittele ostavansa möhköenduroa todelliseen enduroajoon (koska paljon parempia, varsinkin kevyempiä vaihtoehtoja löytyy). Eli mainitsemillani kamppeilla pystyy käytännössä, jos ei aivan, niin kuitenkin hyvin pitkälle samaan kuin isolla GS:llä - tekemään kaikenlaisia ja kaiken mittaisia reissuja, halutessaan myös kaksipäällä, ja menemään sinne, minne vie edes jonkinlainen tie.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Kyllä meille bemuristeille pitäisi myöntää ironia butt -palkinto (siedetään yli 1600 Mbytes ironiaa / vuorokausi). On nää jutut sen verran hilpeitä välillä.
Ei vaan oikeesti: mulle jäi vähän epäselväksi mitä lisäarvoa tuo mahdollinen nestejäähdytys tuo isoon bokseriin? Oliko tavoitteena lisätä tehoja kymmenillä hevosvoimilla? Mitä vikaa vanhassa? terv pussihousu.
Vai oliko se möykky akkupaketti ja tulossa on hybridi-GS?
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
R1:sellä pystyy kiertämään pallon ja kyntämään savesa niinku Sjaak osoitti. Kyse on enemmänkin siitä mikä on mielekästä ja mukavaa.(pecha @ Helmi. 12 2011,12:48) kirjoitti
GS:llä moni ajelee ihan mielikseen niitä kaikista pienimpiä jo umpeenkasvaneita teitä. Stromit,tigerit ja varret eivät yleensä noilla polulla viihdy. Tämä on vain havainto siitä missä milläkin ajellaan.
Tähän piti laittaa jotain nasevaa itsestäänselvyyksistä, endurosta ja siihen sopivista pyöristä. Ei vaan taida olla vaivan arvoista![]()
Aivan. Jos lähemmäs 250-kiloinen kampe tuntuu omimmalta valinnalta ´enduroajoon´, ja persuskin kestää korjailla mahdolliset kaatovauriot, niin siitä vaan.(j.virta @ Helmi. 12 2011,15:23) kirjoitti
Isossa GS:ssä voi olla hitusen enempi maavaraa ja jouston pituutta kuin noissa katumaisemmissa malleissa, mutta siinäpä ne oleelliset erot sitten onkin. Tai no, iso vakiotankki voi tietysti olla etu jossain jumalan selän takana reissatessa. Mutta periaatteessa "on-road" pyöriä nämä silti on kaikki (Kotari poislukien), ja se on ihan kuskista kiinni, mihin asti tällaisilla norsuilla pääsee.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Ei kai tässä muuta voi sanoa kun että on eri mieltä. Itsellä takana 30tkm KTM:llä saman verran GS:llä ja stromi perheeessä useamman vuoden. Erot ovat mielestäni suurempi mitä speksit antaa ymmärtää. On esimerkiksi aika hassua että adventuren alusta muuttaa GS:n aivan eri pyöräksi hiekkatiellä, vaikka joustoa tulee vain muutama sentti. Olisikin kiva tietää mistä noin vastakkaiset kokemukset samoista pyöristä tulevat?
Itselle se kuinka pitkälle tulee pästä on määritelty laissa. Tiellä saa ajaa, omia ajomaastoja ei ole, metsässä ei saa ajaa. Onneksi suomen niemi on täynnä unohtuneita pieniä möhköendurolle mielenkiintoisia teitä. Pyörän tulee siis selvitä karttoihin merkityistä "teistä", ja ajon olla mielenkiintoista mikä yleensä tarkoittaa jollain tavalla haastavaa.
Kuinka kokemuksemme ovat "vastakkaisia"?(j.virta @ Helmi. 12 2011,19:20) kirjoitti
Minustakin GSA on luokkansa kärki, ainakin jos tärkeimpinä arvosteluperusteina ovat yleinen matkustusmukavuus + hiekkatieajo. Mutta nämä muut eivät mielestäni ole kuitenkaan hirmu kaukana perässä, joten on jokaisen tykönään päätettävä, onko hintaero sen väärtti.
Viime vuosina on tullut päällystämättömiä teitä ja polkuja ajeltua enemmän jollain 250-400cc laitteilla, ja se on auttanut ymmärtämään, minkälaisia hitonmoisia laardikasoja yli tuhatkuutioiset pyörät vaan auttamatta ovat kaikki sitten, jos pitäisi jostain oikeasti pahoista paikoista päästä läpi. Kevyeen hiekkatieajoon ne sopii ihan ok, ja tosiaan matkailussa ovat hyvinkin omillaan.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
No onhan ne nyt vastakkaisia jos sinusta varre, stromi ja tiger (17"etuvanne) ovat halvempia kelpo hiekkatie/seikkailupyöriä. Ja minusta ei. Omaa kokemusta noista tosiaan enemmän kuin koeajo ainoastaan stromista.
Kyllä kotari tuossa tarkoituksessa varmasti paras pyörä on. Käyttökustannukset vaan aivan mahdottomat.
Minä en ymmärrä miksi kukaan viitsisi ajella 250cc mettäpyörällä hiekkateitä. Ei ole tehoa / huollon tarve posketon. Ei teillä juurikaan ole niin pahoja esteitä ettei siitä pääsisi millä tahansa pyörällä läpi. Osalla sitä vaan on mielekästä tehdä kellon ympäri.
Mielipiteistä on ihan turha käydä vääntämään, ne on ja saa olla jokaisella erilaiset. "Mikä on riittävä" mihinkin tarkoitukseen, on loppupelissä kiinni niin monesta seikasta, ettei siihen ole yhtä universaalia vastausta olemassa.(j.virta @ Helmi. 12 2011,23:13) kirjoitti
Seikkailu onkin muuten erittäin hyvä sanavalinta. Kaikki puheena olleet laitteet ovat ihan todistetusti selviytyneet sellaisista reissuista, joita voidaan hyvällä syyllä kutsua kyseisellä sanalla. Mikä ei tietysti ole aina sama kuin että ne olisivat olleet absoluuttisesti paras valinta kyseiselle reissulle, mutta siinä valinnassa on monesti mukana hieman muitakin mietittäviä asioita.
Kuten vaikkapa se, että Green Card-maiden (ja USA:n / Australian) ulkopuolella suomalaiset ajoneuvot ovat yleensä täysin ilman kaskoa. Jolloin saattaa olla hyvä tuumia ennen lähtöä, ottaako mieluummin esimerkiksi kymppitonnin riskin, vai 20 tonnia. Ja vaikkei huono tuuri osuisikaan kohdalle, niin seikkailulla laitteet on yleensä aika kovassa käytössä, ja se näkyy myös päällepäin, eli jälleenmyyntiarvo saattaa kärsiä.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Neste-gessu bongattu -monia ainakin teknisesti kiinnostava asia.
Keskustelu kuitenkin pian siirtyi kannattaako GS:ää yleensäkään ostaa ja saisiko halvemmalla paremman/vastaavan!
WTF *miksi suurin osa asiallisista keskustelun avauksista siirtyy pian tasolle paskanjauhanta/suoli24? Tällainen keskustelun karkaaminen aiheuttaa/on jo aiheuttanut sen että pikkuhiljaa asiallista keskustelua kaipaavat karkaavat merkkikohtaisille foorumeille!
Ex-955i
Liekö tämäkin jotain viherkuherpiipertelyä, päästöt pitää saada alas ja vesijäähdytteinen käy tasalämpöisenä. Helpompi säätää käymään mahdollisimman vähällä polttoaineella.(tapjar @ Helmi. 12 2011,13:25) kirjoitti
"Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"
- Ismo Alanko
K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
Epäilemättä tulevaisuudessa yhä kiristyvät päästörajat vaikuttavat. Ja varmasti markkinointiosastojen piiskama mielikuvamarkkinointi -tehojen kasvu.
Ex-955i
Niinhän se taitaa olla että nykyinen konstruktio ei täytä ensi vuonna moottoripyörille voimaan tulevia Euro 4 -päästönormeja joten edessä on ns. pakkorako (josta noin painavalla vehkeellä ei tietenkään pääse läpi kun sitä varten on ihan eri laitteet).
No, jos hyvin käy niin kohtahan noita DOHC-vehkeitä saa halvalla kun eihän kukaan nyt enää ensi vuonna millään adolfinaikaisella tekniikalla aja.
Onhan noissa käsittääkseni aatun aikaisiin verrattuna jo tuplasti venttiileitä ja tulppia, sylintereitä vaan on vielä kaksi. Lisäksi kaikki nykyajan ruiskut ohjauksineen. Luulisi noilla vehkeillä olevan mahdollista polttaa aika puhtaasti. Vaikka onhan se autopuolellakin kehittynyt huimasti viimeisen 10 vuoden aikana, uusilla moottoreilla polttoaineen kulutus on pudonnut useita litroja suorituskyvystä tinkimättä. Ehkä siinä bokseri tai kaksisylinterinen yleensä on neloskoneeseen verrattuna huonompi vaihtoehto?(Bronson @ Helmi. 14 2011,09:08) kirjoitti
Vaika toisaalta onko sillä niin väliä, kun loppukäyttäjä monasti heittää tehtaan hienon softan romukoppaan, laittaa powerkommandot ja pakoröörit ja sensellaset vaparifiltterit tilalle...? Saas nähä koska ne kielletään eli tulee saastemittaukset näihinkin kakspyöräsiin.
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Näin se tuntuu olevan. Aika moni ilmajäähdytteisen moottorin valmistaja on joutunut siirtymään nestejäähdytykseen päästövaatimusten takia, esimerkkinä vaikka Deutz dieselit. Mutta onko se sitten niin paha asia. Ilmajäähdytys on tietysti eräässä mielessä yksinkertaisempi, mutta kyllä maailma on tosi täynnä nestejäähdytteisiä moottoreita, joilla on tehty vaikka minkälaisia reissuja. Taas saadaan vähän tehoja, varmaan kestävyyttäkin ja muita ominaisuuksia lisää => boxerin elämä jatkuu !(Geeäsäxähvä @ Helmi. 13 2011,20:08) kirjoitti
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Pärjätäkseen markkinoilla on vaan joskus uudistuttava, vaikka nykygessukin lienee edelleen aivan erinomainen pyörä. Houkuttaisi minuakin, mutta kun sitten pitäis luopua Übertehokkaasta katuraketista ja sehän ei taas käy päinsä. Tosiasia on, että monet Gessun uudet ja tulossa olevat kilpailijat ovat tehokkaampia ja monille se on tärkeä valintaperuste. Ei minulle kuitenkaan![]()
![]()
![]()
"Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"
- Ismo Alanko
K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.