Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
  1. #1
    Pieni ongelma ilmeni tässä loppukesästä mun Trophy 1200 vm 2000 (kaasari peli), kesken ajoa yhtäkkiä sytytys katosi ja myös kierroslukumittari meni nollille, hetken päästä taas toimii, sitten taas hyytyi ja vasta 15 minsan päästä suostui käynnistymään.

    Bensan saannista se ei ole, koska kierroslukumittari pimeni aina samalla kuin kone hyytyi. Myöskin kaikki sulakkeet läpikäyty ja ongelma ei johdu niistä/kosketusviasta siellä.

    Eli epäilen kovasti jotain maadoitusvikaa (ajovalot kuitenkin toimii normaalisti katkosten aikana) tai todennäköisimmin kosketus häiriötä. Onko mitään vinkkejä mistä voisi lähteä etsimään vikaa?
    <br />
  2. #2
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Käy läpi kaikki tappokatkaisijat, mikäli niitä on muualla kuin ohjaustangossa (seisontajalka, kytkinvipu, kaatoanturi). Samoin tarkista, että puolille tuleva virtapiuha ei ota maihin matkalla. Noi nyt vinkkinä näin alkuun.
    Superbike #7
  3. #3
  4. #4
    Puolat, ehkä. Mulla oli -93 Daytonassa samanlaisia ongelmia. Monta kesää tuhrasin kaasuttimien säätöjen kanssa, kun luulin et vika on niissä. Vaihdoin viime syksynä uudet puolat ja pyörä alko toimimaan.
  5. #5
    Itsellä oli sama ongelma Street Triple R:ssä. Vika löytyi virtalukosta, jossa yksi pinneistä oli vahingoittunut.
  6. #6
    Katoppa samalla akun kaapelit.

    - yks juuri samanlanen tapaus korjaantui (puhelindiagnoosina) akun kaapelien kiristyksellä, en tiedä kumpi kaapeli oli mut oireet oli hyvin samanlaiset.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  7. #7
    Oireiden perusteella, lähes 100% varmuudella pick-up coil eli sytkän anturi !
    Maksaa n.70€ ja on helppo vaihtaa.
    nimim; kokemusta omaava



    .....
  8. #8
    Mulla sama murhe, -93 Trident, jonka ostin pari viikkoa sitten.
    tyhjäkäynti on aika korkea, ja tekee "mikropätkäisyjä"
    Pienillä kierroksilla rykii, ja pari kertaa on sammunut vauhdista, kiekkamittari putoaa silloin nollille. Käynnistyy kyllä heti.
    Missä se triggeripuola lymyää, sen vaihdolla voisin aloittaa.

    Muuten on mahtava peli ja hieno moottori:-)

    -Ari
  9. #9
    Pikavilkaisulla sieltähän se oikean puolen kopan alla taitaa olla ja liitin ilmansuodinkotelon alla?
  10. #10
    Lainaa (Arppajuhani @ Kesä. 18 2011,19:14) kirjoitti
    Pikavilkaisulla sieltähän se oikean puolen kopan alla taitaa olla ja liitin ilmansuodinkotelon alla?
    Just näin
    .....
  11. #11
    Pistetään samaan ketjuun joskin pyöränä vain trident 750 -91.

    Ajossa ei mitään ongelmaa, mutta, kun pysähdyin tankkaamaan ja join kahvit, niin pyörä ei käyntiin lähtenytkään. Pieni naks ääni kuului, mutta ei sitäkään hetken kuluttua. Virtaa kyllä on ja kerran aiemmin tehnyt myös samanlailla, mutta vika hävis silloin itsestään pois. Onneksi lähtee työntämällä käyntiin ( tuli vanhat mopoajat mieleen )

    Puolia epäilen (käsittääkseni t300 mallissa kulutustavaraa), mutta voiko olla muutakin?
    avot
    Tallissa:
    Triumph t100a -60, yamaha virago 750 -95 ja kawa kle -92
    Entiset:
    -triumph trident 750 -91
    -suzuki intruder 1400 -87
  12. #12
    Lainaa (khale @ Kesä. 23 2011,09:11) kirjoitti
    Pistetään samaan ketjuun joskin pyöränä vain trident 750 -91.

    Ajossa ei mitään ongelmaa, mutta, kun pysähdyin tankkaamaan ja join kahvit, niin pyörä ei käyntiin lähtenytkään. Pieni naks ääni kuului, mutta ei sitäkään hetken kuluttua. Virtaa kyllä on ja kerran aiemmin tehnyt myös samanlailla, mutta vika hävis silloin itsestään pois. Onneksi lähtee työntämällä käyntiin ( tuli vanhat mopoajat mieleen * ) *

    Puolia epäilen (käsittääkseni t300 mallissa kulutustavaraa), mutta voiko olla muutakin?
    Startin solenoidi ? Löytyy jostain penkin alta läheltä akkua.



    .....
  13. #13
    Mielenkiintoisesti pyöräni toimi sadetta saatuaan paremmin, täytyypä siis kuitenkin aloittaa käymällä läpi liittimet ja kytkimet, sekä pick-up coil välys, kaiketi 0,8-1mm.
    Täytyy kaivella esiin kytkentäkaavio, vai löytyisikö joltakin?
    Kehun samalla Karhulan jälleenmyyjää, vaikuttaa ammattitaitoiselta ja miellyttävältä paikalta.
    Hyvät jussit kaikille, ottakaahan iisisti!
    -Ari
  14. #14
    Vaihdoin solenoidin mut nyt kuuluu vaan naks. Akku viel latautumassa, mutta pitänee lähteä haravoimaan johtoja läpite.
    avot
    Tallissa:
    Triumph t100a -60, yamaha virago 750 -95 ja kawa kle -92
    Entiset:
    -triumph trident 750 -91
    -suzuki intruder 1400 -87
  15. #15
    Lainaa (khale @ Kesä. 30 2011,19:20) kirjoitti
    Vaihdoin solenoidin mut nyt kuuluu vaan naks. Akku viel latautumassa, mutta pitänee lähteä haravoimaan johtoja läpite.
    Jos akussa ei ole potkua pyörittämään konetta, niin silloin kuuluu se "naks"
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  16. #16
    Lainaa (Kawa LTD @ Kesä. 30 2011,19:38) kirjoitti
    Lainaa (khale @ Kesä. 30 2011,19:20) kirjoitti
    Vaihdoin solenoidin mut nyt kuuluu vaan naks. Akku viel latautumassa, mutta pitänee lähteä haravoimaan johtoja läpite.
    Jos akussa ei ole potkua pyörittämään konetta, niin silloin kuuluu se "naks"
    Minicrossin rele sanoo naks tuhat kertaa minuutissa. Ääni onkin rkiii
    Speed Triple -12, Daytona i955 -02, Bonneville V140T -78, Aprilia Pegaso -01.
  17. #17
    Sattans. Kyllä vika on jossain muualla ( käyttäjässä). Akku täynnä, mutta sama vika vielä. Starttimoottorille tulee virta, mutta startti ei tee mitään. Miten tuota kannattaa lähteä operoimaan?
    avot
    Tallissa:
    Triumph t100a -60, yamaha virago 750 -95 ja kawa kle -92
    Entiset:
    -triumph trident 750 -91
    -suzuki intruder 1400 -87
  18. #18
    Moi.
    - Kaverilla meni -00 Thunderbirdistä 40 tkm:n kohdalla
    startin hiilet loppuun. Vaiva vois lähtee uusilla hiilillä ja
    puhdistuksella?
    SS125A - CB100 - CB350F - GS450L - HVA WR125 - XJ750 - K100RT - G2 350 - NX650 - WR250R - SCOUT 101 750 - VH 500
  19. #19
    Hiilet oli aika finaalissa ja lisäks muovinen prikka oli menny rikki.


    Ja nyt hörähti oikein kivasti käyntiin.
    Syyksi löytyi siis startin solenoidi ja hiilet. Kiitos kaikille neuvoaja antaneille



    avot
    Tallissa:
    Triumph t100a -60, yamaha virago 750 -95 ja kawa kle -92
    Entiset:
    -triumph trident 750 -91
    -suzuki intruder 1400 -87
  20. #20
    Hyvä että starttaa jälleen. Mä putsailin omasta pickup-coilin liittimen, oli aivan täynnä öljyä ja säädin välyksen 0,8mm, oli jotakin 0,5.
    Huomenna olis 600 km lenkki tiedossa, olenpahan sen jälkeen viisaampi.
    -Ari
  21. #21
    Mittailin että cdi saa puhtaat jännitteet ja pickupin kärkiväliä on säädelty 0,55-08. silti tyhjäkäynnin ongelmat jatkuvat. Odottelen uutta pickup-coilia. satasella saisin ebaysta 900 sprintin cdi-boksin. Olenko ymmärtänyt että muuta eroa ei ole kuin matalampi max-kierrosluku?
    Siis joskus kuolee vauhdista ja tyhjäkäynnillä sammuilee/rykii jolloin pompautttelee varvikelloa ylöspäin, korvalla kuulee että kierrokset pikemminkin notkahtaa.
  22. #22
    Mulla oli samat oireet 900:sessa Speed Triplessä, ja korjaantui juurikin pick up:illa.
    CRF1100L, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
  23. #23
    Lainaa (Arppajuhani @ Heinä. 13 2011,13:00) kirjoitti
    Mittailin että cdi saa puhtaat jännitteet ja pickupin kärkiväliä on säädelty 0,55-08. silti tyhjäkäynnin ongelmat jatkuvat. Odottelen uutta pickup-coilia. satasella saisin ebaysta 900 sprintin cdi-boksin. Olenko ymmärtänyt että muuta eroa ei ole kuin matalampi max-kierrosluku?
    Siis joskus kuolee vauhdista ja tyhjäkäynnillä sammuilee/rykii jolloin pompautttelee varvikelloa ylöspäin, korvalla kuulee että kierrokset pikemminkin notkahtaa.
    http://www.ignitech.cz/english/aindex.htm

    Tuolta saa vähän kalliimmalla korvaavan, ohjelmoitavan CDI-boksin. Tuossa vähän lisää Triumphrat:n sivuilta http://www.triumphrat.net/mainten....nt.html
  24. #24
    Nyt tuli taas uudenlaisia häriöitiä tridenttiin.
    Huomasin maantieajossa, että käy hieman korkeammalla kuin normaalisti ja, kun ajelin parkkipaikalle, meni kierrokset nollille ja kone sammui. Lähti käyntiin normaalisti.
    Sama ongelma meinaa toistua, mutta, kun kaasuttelee niin pysyy kone hereillä.

    Siitä tuliki seuraava ongelma, eli kaasu tuntuu hirttävän kiinni ja kierrokset jää pyörimään sinne 4k. Nämä ongelmat tulee vasta, kun on hetken ajanut eli ei vielä ainakaan käynnistäessä ole suoraan pompannut kierrokset 4k... ?
    avot
    Tallissa:
    Triumph t100a -60, yamaha virago 750 -95 ja kawa kle -92
    Entiset:
    -triumph trident 750 -91
    -suzuki intruder 1400 -87
  25.  
  26. #25
    Nonni, nyt tuntuis olevan kunnossa. ainakin pihalla mopo pörräsi ongelmitta. Tilasin Ignitechiltä TCIP4- ohjelmoitavan boksin."Plug and play" Hyvä ja nopea palvelu!
    Kiitti proffa 66, oli hyvä vinkki!

    T.Ari