Alkoi kyseinen asia mietityttämään, että onko mahdollista kuristaa cbr 1000 rr:ää 25 kW:n tehoille? 954:ia oon kuullut kuristettavan kaasukahvan liikettä rajoittamalla, onnistuisiko sama tässä?
Kortti on ollu taskussa jo 5 vuotta ja nyt (vasta) olis mahkut ekan pyörän hommaamiseen. Kuskilla kohta 30 v mittarissa, joten itsesuojeluvaistoa löytyy sen verran, ettei täystehosella tohtine alkaa aloittelemaan. Ei myöskään huvittaisi ostaa ensin pienempää pyörää ja sit olla vuoden parin päästä pyörää vaihtamassa, sitä ei persaus kestä!(Ja saisi kerralla sen pyörän kuin haluaa)
Kiitos asiallisista vastauksista! *
...Varhainen mato linnun ruokkii...
Onnistuu kyllä periaatteessa. Omasta dynokäyrästä arvattuna näyttäisi siltä, että vaatii kierrostenrajoittimen johonkin 3500 rpm tienoille tai vastaavasti voit säätää kaasun niin, että se aukeaa jotain 15%.![]()
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Ei sitä mitään kuristaa tarvii. Kädellähän sitä kaasua käsketään. Jos vaan vähän on itsesuojeluvaistoo, niin ei sitä ihan heti tuu mieleen vääntää joka tilanteessa tuppi nurin.
Itse aloitin harrastuksen viime kesänä ja pyöränä oli 1000rr. Hengissä on pysytty ja ei oo ainakaan sen takii tullu vaaratilanteita, että olis liian paljon tehoja.
Kunhan mielensä malttaa, ei niillä tehoilla oo mitään välii![]()
Ja sama oli mullakin mielessä, että ei tarvii heti vaihtaa isompaan seuraavana kesänä.
Eli ei muuta ku iso pyörä talliin ja harjottelemaan!!![]()
Juurikin näin. kun pyörässä on tehoja "riittävästi", pysyy kuskillakin kunnioitus pyörää kohtaan paljon paremmin. Aja sitten aluksi vaikka vähän isommilla vaihteilla, niin ei se lapasesta lähde. Eihän noilla oikeasti tarttisi suomessa kuin ykkösvaihteen ja silläkin lähtee kortti moottoritielläkin...(kalle-86 @ Helmi. 03 2011,23:37) kirjoitti
![]()
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
+1 edellisiin.
onhan se kilonen huomattavasti tehokkaampi kuin esim kuussataset. mutta ei se todellakaan "tyhjäkäynnillä" käsistä lähde.
jollei älliä ole, niin ittensä pystyy telomaan vaikka pappatunturilla.
mopo alle vaan ja![]()