Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Hei, ja kiitos jo valmiiksi vastaajille.

    Eli tälläinen ongelma olisi: ensimmäistä kertaa pyörä talviteloilla ja huoltoa pitänyt tehdä putkiston pois ottamisen vuoksi piti syyläri ottaa irti ja nesteet tiputtaa pois.

    Eli kysymys kuuluu kuinka paljon ja mitä jäähdytysnestettä koneeseen? paljonko sielä koneessa sitä nestettä on? pyörä siis Kawan zzr 600D ja sama sääntö varmaan potee kuin autoissa, eli jos pois otettu neste on vihreää niin ei sinne punaista tule lykätä!? vai onko tuo ihan humpuukia?

    Kiittää ja kumartaa jo valmiiksi.
    Kawasaki ZZ-R 600D -91 (Ex)
    Älä huoli vituiksi se menee kumminki.
  2. #2
    Tuolta repair manuaalia lataaamaan niin helepottaa: http://www.repairmanualclub.com/moto....php?dlid=1297

    (vaatii rekisteröinnin)

    Mutta kyllä se kannattaa sitä samaa nestettä, mitä on käytetty aiksemminkin sinne lykätä.
    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
  3. #3
    Juu löyty manuali tuolta kyllä, Lontoo olis vielä menny mut tuo Espanja? ei ihan multa taivu
    Kawasaki ZZ-R 600D -91 (Ex)
    Älä huoli vituiksi se menee kumminki.
  4. #4
    Lisää nestettä- käytä konetta-tarkista määrä menetelmällä saat
    sopivat nestemäärät ilman tilavuustietoa.
    Näin poistuu myös ilmalukot.
  5. #5
    jos välttämättä haluaa punasta longlifeä laittaa niin voihan järjestelmän huuhdella ensin
    YZF1000R
  6. #6
    Lainaa (polip @ Helmi. 04 2011,09:44) kirjoitti
    Lisää nestettä- käytä konetta-tarkista määrä menetelmällä saat
    sopivat nestemäärät ilman tilavuustietoa.
    Näin poistuu myös ilmalukot.
    Nii, jos hyvin mennee. Lopputulos tällä menetelmällä ylleesä on, että sitä lientä on siellä ihan liikaa ja sitte neo tallin lattialla. Kyllä se on hyvä tietää, paljoko järjestelmä ottaa ennenku rupiaa vaa kaatelemaan ja ihmettelemään, että mitähä helevettiä täsä tapahtuu.
  7. #7
    Lainaa (Le Motard @ Helmi. 04 2011,13:19) kirjoitti
    Lainaa (polip @ Helmi. 04 2011,09:44) kirjoitti
    Lisää nestettä- käytä konetta-tarkista määrä menetelmällä saat
    sopivat nestemäärät ilman tilavuustietoa.
    Näin poistuu myös ilmalukot.
    Nii, jos hyvin mennee. Lopputulos tällä menetelmällä ylleesä on, että sitä lientä on siellä ihan liikaa ja sitte neo tallin lattialla. Kyllä se on hyvä tietää, paljoko järjestelmä ottaa ennenku rupiaa vaa kaatelemaan ja ihmettelemään, että mitähä helevettiä täsä tapahtuu.
    Niin ja tässä on myös se että jos huonosti menee niin sielä on pelkkää jäähtäriä pian eikä lainkaan vettä. Jos kellään on mitään haisua kuinka paljon sielä about on niin sekin auttais? jos siitä laittialla vesimäärästä päättelis niin about 2-2,5 litraa? emmä tiiä
    Kawasaki ZZ-R 600D -91 (Ex)
    Älä huoli vituiksi se menee kumminki.
  8. #8
    Lainaa (TheDuck @ Helmi. 04 2011,14:03) kirjoitti
    Lainaa (Le Motard @ Helmi. 04 2011,13:19) kirjoitti
    Lainaa (polip @ Helmi. 04 2011,09:44) kirjoitti
    Lisää nestettä- käytä konetta-tarkista määrä menetelmällä saat
    sopivat nestemäärät ilman tilavuustietoa.
    Näin poistuu myös ilmalukot.
    Nii, jos hyvin mennee. Lopputulos tällä menetelmällä ylleesä on, että sitä lientä on siellä ihan liikaa ja sitte neo tallin lattialla. Kyllä se on hyvä tietää, paljoko järjestelmä ottaa ennenku rupiaa vaa kaatelemaan ja ihmettelemään, että mitähä helevettiä täsä tapahtuu.
    Niin ja tässä on myös se että jos huonosti menee niin sielä on pelkkää jäähtäriä pian eikä lainkaan vettä. Jos kellään on mitään haisua kuinka paljon sielä about on niin sekin auttais? jos siitä laittialla vesimäärästä päättelis niin about 2-2,5 litraa? emmä tiiä
    Jokatapauksessa sitä moottoria on käytettävä, että ilma tulee pois. Jos katot jostain oikean määrän ja yrität saada sen kaikki menemään koneeseen, ni ei varmana kerralla mene, vaikka oliskin ihan tyhjä. Jäähdytysnesteen voi sekottaa veteen, ennen kuin kaataa koneeseen, ni ei tartte arpoa seosta. *

    edit... kirivirheet...



    GSR 600 -06
    XV 535 -92 Projekti
    ---------------------
    SV 650 S -03
    CB 500 -99
  9. #9
    Totta tuokin tuolla metodilla sit varmaankin mennään etiäpäin sitten Kiitoksia vastanneille.
    Kawasaki ZZ-R 600D -91 (Ex)
    Älä huoli vituiksi se menee kumminki.
  10. #10
    Lainaa (TheDuck @ Helmi. 04 2011,14:03) kirjoitti
    Jos kellään on mitään haisua kuinka paljon sielä about on niin sekin auttais? jos siitä laittialla vesimäärästä päättelis niin about 2-2,5 litraa? emmä tiiä
    2000-2 zx-6rään menee 2.9L. 03-04ään 2.4L. 05-06 2.6L.

    Kato siit sun esp manuelista osio 3 tai 4 ja taulukko räjäytyskuvaa seuraavasta sivusta.
    Jos ko siitä löytyis se spesifinen litramäärä.



    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  11. #11
    Lainaa (Le Motard @ Helmi. 04 2011,13:19) kirjoitti
    Lainaa (polip @ Helmi. 04 2011,09:44) kirjoitti
    Lisää nestettä- käytä konetta-tarkista määrä menetelmällä saat
    sopivat nestemäärät ilman tilavuustietoa.
    Näin poistuu myös ilmalukot.
    Nii, jos hyvin mennee. Lopputulos tällä menetelmällä ylleesä on, että sitä lientä on siellä ihan liikaa ja sitte neo tallin lattialla. Kyllä se on hyvä tietää, paljoko järjestelmä ottaa ennenku rupiaa vaa kaatelemaan ja ihmettelemään, että mitähä helevettiä täsä tapahtuu.
    Tässä tapauksessa on parasta vain ajella pyörällä.
  12. #12
    Ostat 3l jäähdytinneste kannun ja kaadat puolet johonkin talteen ja lisäät veden näin sinulla on 3litraa 50% seosta joka riittää tarpeisiisi...piste, kannata nyt elämää suurempaa vääntöä tehdä yhdestä syylärin täytöstä ja vitosen jääh.nesteestä.
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  13. #13
    Lainaa (jamas @ Helmi. 04 2011,14:58) kirjoitti
    Lainaa (polip @ Helmi. 04 2011,14:37) kirjoitti
    Lainaa (Le Motard @ Helmi. 04 2011,13:19) kirjoitti
    Lainaa (polip @ Helmi. 04 2011,09:44) kirjoitti
    Lisää nestettä- käytä konetta-tarkista määrä menetelmällä saat
    sopivat nestemäärät ilman tilavuustietoa.
    Näin poistuu myös ilmalukot.
    Nii, jos hyvin mennee. Lopputulos tällä menetelmällä ylleesä on, että sitä lientä on siellä ihan liikaa ja sitte neo tallin lattialla. Kyllä se on hyvä tietää, paljoko järjestelmä ottaa ennenku rupiaa vaa kaatelemaan ja ihmettelemään, että mitähä helevettiä täsä tapahtuu.
    Tässä tapauksessa on parasta vain ajella pyörällä.
    Ostat 3l jäähdytinneste kannun ja kaadat puolet johonkin talteen ja lisäät veden näin sinulla on 3litraa 50% seosta joka riittää tarpeisiisi...piste, kannata nyt elämää suurempaa vääntöä tehdä yhdestä syylärin täytöstä ja vitosen jääh.nesteestä.
    No mutku on talvi ja kaikkee jne.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  14. #14
    2,5l menee D-malliin valmista nestettä.

    Laita syyläri täyteen ja paisari ylärajaan, pyörä siis keskituelle/huoltopukeille. Sitten kone käyntiin, katselet kokoajan lämpömittaria, ettei heilahda turhan korkealle, korkit auki!

    Sitten kaikkia mahdollisia vesiletkuja vain puristelemaan ja lisäilemään nestettä. Lopulta kun tuntuu, ettei enää mene, anna koneen jäähtyä ja käytä uudelleen niin lämpöseksi, että termari aukeaa. Sitten tarkastat nestepinnan paisarista.
    KTM MX 80cc -89 -> Yamaha RD 125 LC -84 -> Kawasaki ZZ-R600D -90

    Sisko tahtoisin näädän, mutta moottoritiel' on puuma
  15.  
  16. #15
    moottoripyörä on siitä helpompi verrattuna autoon, että mp:tä voi kallistaa paikallaan tommoset 45 astetta kummallekkin puolelle ja saa ilmakuplat pois.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050