1100 EVO Ducati.comissa
100hp, 169kg, ABS ja DTC vakiona... Jenkeissä hinta pysyy samana kuin aiemmassa 1100 Monsterissa huolimatta päivityksistä ja lisävarusteista.
Diavel-tyyliset pakoputket osuu ekana silmiin...![]()
Toi punainen EVO oli "sairaan" hyvän näköinen laite MP-messuilla kun pääsi livenä katsomaan
Bimota DB6 ja Ducati Pikes Peak
Kerrassaan hienon näköinen kampe. Oma maku on aina vierastanut penkin alle vedettyjä pakoputkia. Ainoa mikä tuossa speksien puolesta mietityttää on pieni 13,5l tankki. Pitkät välityksethän tuossa lienee, mutta osaako joku heittää kuinka pitkälle pääsee ennen kuin pitää päästä tankille? Pyörällä joutuu välillä heittämään reissuakin, kun on nämä lähitienoot aika äkkiä ajeltu läpi.
Koeajopäiviä odotellessa...![]()
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Omalla (696) Monsterilla ajelin jotain 160-180 kilsaa tankillisella. Toisaalta ei sillä paljon pidempään olis halunnut yhtä soittoa ajaakaan, varsinkaan suoraa tietä.
Mutkia kyllä.![]()
* If it ain't broken, fix it until it is!
Ducati Club Finland ry:n kouluttaja
Liikenneopettaja, mp-kouluttaja
Ducatisti aina ja...
Kun om lämpöset kelit, niin alta kutosen ovat kaikki Ducatini kulkeneet. Reissussa viime vuonna GT 1000:lla n. 5 l.. Näillä keleillä palaa varmaankin 8 l ? Olisi tuo kiva peli, mutta tosiaan se tankki on onneton, 696:ssa se on isompi - muistaakseni. Ei tuossa GT:ssä ollut kuin 15 l, mutta sillä pääsi sen sopivan tauon paikan verran huoleti.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Jaahas, en nähnyt aiheesta kirjoittelua joten aloitetaan sitten itse.
Eli tilattu Monster 1100 EVO jossa on ekaa kertaa ABS:t ja DTC luistonesto. 100 heppaa koneesta taitaa sekin olla eka kerta ilmajäähystä mutta mahtaako tuo luistonesto joutua vielä koviin hommiin edes radalla? No se nähdään pian.
Painokin tuossa on saatu puristettu alta 170 kilon joten hauskaa lienee luvassa.
Tässä odotellessa pyörän saapumista olen yrittänyt etsiä tarvikevaimentimia mutta ei tunnu löytyvän mistään vielä. Eli jos löydätte niin linkkiä tänne vaan. Ducatin sivuilta löytyy kuva Termin sliparilla ja kilpitelineellä varustetusta pyörästä, tuollainen itsellä mielessä jatkossa.
Muuten odotan kyllä innolla, Hypermotardista palaan nyt takaisin tähän "uuden" malliseen Monsteriin vaikka isommalla koneella kuin viimeksi. Vaimon vanhan mallista Monsteria olen ajellut tässä välillä ihan mielelläni.
Jottei mene ihan höpinöiksi niin tässä oiva video uuden tonnisatkun kyvyistä kun sarviin tarttuu joku "tosi" vetomies.
raptorama repii
* If it ain't broken, fix it until it is!
Ducati Club Finland ry:n kouluttaja
Liikenneopettaja, mp-kouluttaja
Ducatisti aina ja...
Jaahas hauska huomata vilkas keskustelu aiheen ympärillä
Nyt reilut 3000 km takana pyörällä, tästä 2500 km matka-ajoa. Hyvin on pärjätty ja plussat ja miinuksetkin alkaa erottua...
+
+Hyvä ajoasento. Ekan ajopäivän + 800 km meni hyvin. Korotettu ohjatustaanko ja uusi penkki sopivat noin 180 cm pitkälle hyvin.
+Bensankulutus. Nyt tankillisella ajelee just ja just yli 200 km mikä o passeli.
+ Ulkonäkö. "Nice bike" kuultu usein.
-
-Äänet. Ei mitään mairittelevaa, tyhjäkäynnillä hyvää höpinää muuten hiljaista. Imuäänet pinnassa.
- grillaus. Kun lämpötila on yli 25 c, ohjaavat uudet putket kaiken lämmön nivusiin, joka on tuskallista. Yli 30 astetta ja kuuma tulee myös motarilla. Huikea tunne nakupyörässä ;)
- käy huonosti, ikään kuin yskien, vakiona. Kiitos melu- ja päästöpelleilyn tähänkin pyörään pitää hankkia putkisto.
* If it ain't broken, fix it until it is!
Ducati Club Finland ry:n kouluttaja
Liikenneopettaja, mp-kouluttaja
Ducatisti aina ja...
Ihan hieno peli. Bägi ehkä vähän häiritsee, mutta saat anteeksi.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Olis mukava joskus päästä testaamaan millanen toi on omaan Monsteriin verrattuna. En kyl vaihtais ku pidän vanhemman ulkonäöstä enempi mut mukavan näkönen toi kyl silti onMiltäköhän tuollanen uudempi Monster näyttäs ihan perus pyöreellä lampulla...?
Ducati Streetfighter 1098 '10
ex Ducati Monster S2R 1000 '07
Aihetta hieman sivuten, sinulla on ilmeisesti nuo peilit Rizomat tai jotkut replikat? Hommasin itse samanlaiset mutta en ole mistään löytänyt sopivia tangonpääpainoja mihin ne saisi kiinni *
Enkä viitsisi lähteä siirtämään kahvoja sisäänpäin.
Joten kysymys kuuluukin mitkä ovat nuo sinulla olevat? Peilin kiinnityskohdan halkaisija tulisi olla 1" (25,4 mm) tai 7/8" (22 mm).
100 hv ilmajäähystä...tarkoittanee siis Ducatin ilmajäähyjä. Eikös Bemun bokserista ole otettu 110 jo jokunen vuosi sitten, ja onhan noita rivinelosiakin.
Hieno pyörä joka tapauksessa, ja moottorin käyttöominaisuudet ovat kerrassaan mainiot!
SF 1098S
MTS V4S Sport
Juu ekasta viestistä sai kyllä sen kuvan et ilmajäähyistä ekan kerran 100 hv mut tarkoitin kyllä Ducatia.
Peilit on rizomakopiot ja tangonpääpainot jotku liikkeen hyllystä haetut.
Yksi huono puoli lisää: voimakkaissa moottorijarrutuksissa vaihde hypännyt pari kertaa välivapaalle - ei kiva alppien serpentiineillä....mut huolestun tästä vasta jos toistuu useammin.
* If it ain't broken, fix it until it is!
Ducati Club Finland ry:n kouluttaja
Liikenneopettaja, mp-kouluttaja
Ducatisti aina ja...
Oisko ollu eka kerta ilmajäähy V2 2-v kansilla (tehdastekoisena) yli 100 hp tai jotain sinne päin (onko vielä takapyörältä?). Guzzissa ja Bemussa on yli 100 hp neliventtiilikansin. Nelipyttyset asia erikseen.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Jaahas reissusta palattu ja nyt reilut 5000 km mittarissa.
En tiedä tulenko vanhaksi vai mitä mutta ensi kerralla kaupasta lähtee mukaan MTSReissussa alkoi ensi kerran nyppiä irtolaukkujen virittely ja etukenohko ajoasento. Lienee Hyperin peruja tuo ajoasento-nynnyily mutta mistä se kovien laukkujen kaipuu tulee? *
Yksi tai kaksi hiukan heikkoa seikkaa tuli ilmi matkalla: nivusiin puskee tulikuumaa ilmaa joka on karmeaa ruuhkissa / valoissa (tuntuu että oikea jalka palaa).
Ilmeisesti pyöräni ainoa varsinainen vika on se että voimakas moottorijarrutus ja vaihde pomppaa välivapaalle. Olipa kiva yllätys ekan kerran kun tapahtui Slovenian alpeilla keskellä yön pimeyttä. No en ajanut ulos ja ajelut jatkuu...
Samaisen yöseikkailun jälkeisenä aamuna luistonesto katkaisi matkan mäen päälle. Käynnistin pyörän uudelleen, kytkin luistoneston pois ja tadaa, matka jatkui. Myöhemmin DTC on toiminut OK.
Reissusta lisää täällä
* If it ain't broken, fix it until it is!
Ducati Club Finland ry:n kouluttaja
Liikenneopettaja, mp-kouluttaja
Ducatisti aina ja...
Toinen kesä lähtenyt käyntiin tällä vekottimella.
Talven tai no yhden viikon tuunailun jälkeen vaihtoon menivät peilit, slipari ja takapää eli kilpiteline. Ja eturatas on nyt 14-piikkinen. Niin ja bikinit lensi lampun päältä. Nyt se on omasta mielestä siinä. Parin viikon päästä ajelen tuolla Italiassa
![]()
* If it ain't broken, fix it until it is!
Ducati Club Finland ry:n kouluttaja
Liikenneopettaja, mp-kouluttaja
Ducatisti aina ja...
Hieno on!
Fillari
On kyllä makia. Jostain pitäisi itesellenikin löytää tuo muovikuppi mittariston taakse, jotaa saa pleksisysteemin poijes. Noin on paljon räyhämpi!
Yamaha FZ6-S
Ex. Vespa GTS 300 Super
Ex. Ducati Monster 1100
Ex. Bandit 600
Tuo tulee pyörän mukana, eli bikinikatteen kun poistaa tilalle laitetaan tuo musta muovilippa. Ebaysta löytynee ainakin hiilikuituisia?
* If it ain't broken, fix it until it is!
Ducati Club Finland ry:n kouluttaja
Liikenneopettaja, mp-kouluttaja
Ducatisti aina ja...