En löytänyt Orgin jäseneduista tai muualtakaan selväkielistä tekstiä Orgin jäsenten moottoripyörien *kuljettamisesta veloituksetta Finnlinesin kyydissä Saksaan. Enkä viitsi kysellä asiasta sieltä heidän myyntipalvelustaan, niillä on aivan ilmiömäinen taito pilata aina lomafiilikseni. Joka ainut kerta ne hengettäret siellä ovat keksineet jonkin syyn miksi heidän ylivertaisen edullinen tarjouksensa ei koskekaan minua. Siksi kysyn teiltä, jotka mahdollisesti olette saaneet tämän mainitsemani alennuksen tai tiedätte mistä sen tekstin siitä alennuksesta voi lukea.
015
Smoton sivuilta löytyy, MotOrg ry:n jäsenyydellä saa nuo samat edut.kirjoitti
Edit: ja löytyy myös täältä foorumilta jäsensivuilta.
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Joo, mopo menee ilmaiseksi, matkustaja sitten ei, varsinkin jos haluaa kunnon hytin. Jonninmoisia hinnatarkistuksia, näemmä.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Moottoripyörän saat periaatteessa ilmaiseksi kesäkuun puolen väliin saakka, jonka jälkeen heillä on oma pakettitarjous josta tulee edullisempi. Minä ainakin jouduin viime kesänä tähän tilanteeseen ettei Touring Finlandian kortilla kannattanut ottaa etu että pyörä ilmaiseksi mukaan.
Nykyisin se menee ilmaisena pyöränä läpi vuoden. Joillakin muilla reiteillä on alennuksia. Kannattaa muuten lukea noita ehtoja ja hintoja muutenkin oikein ajatuksen kanssa ja käyttää pikkusen laskintakin. Tähän on tultu.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Mulla kustantaa seuraavasti: meno 11.6. 209€ A2 (sis. henkilöhinnan ja hyttihinnan, miespaikka), paluu 19.6. 247,20€ (sis. sama kuin edellä + meno-paluualennus -20%) ja mopo tietenkin "ilmaiseksi", siis total 456,20€. En paljoa noita muita reittejä kuin H:ki-Trave-H:ki ja Finnlines katsonut. TFMK:n jäsenetua käytin kuten aina ennenkin, siis SMOTO:n alennus kattaa myös Touring Finlandin.
Että tällee tällä kertaa. Onhan tässä aikaa vielä miettiä kun lasku napsahtaa aikaisintaan maaliskuussa![]()
Tikru 2010
Pikku nyanssi: SMOTOn alennus ei kata TFMK:n jäseniä, TFMK on neuvotellut itse jäsenilleen vastaavat edut, koska ei ole SMOTOn jäsenkerho enää.![]()
Jatkona edelliseen: vähän muitakin etuja on neuvoteltu
Juu, sori kömmähdystäniAivan olette oikeassa, niinhän se onkin. Mutta varatessani käytin sovittua TFMK:n jäsentunnaria joten uskon saaneeni meille sovitut rabatit
![]()
Tikru 2010
Kun oikein laskee niin alkaa kuulostamaan se pyörän rekalla kuskaaminen pohjois Italiaan ja mennä Rayanairilla perässä...aika hyvältä vaihtoehdolta..olen lähdössä kesäkuussa tällaiselle reissulle...reissuaika n. 10 pv. Hinta 480,- jos lähtee kaksi pyörää tai pareittain pyöriä kpl hintaan. Dolomiitit kutsuu
ps. reissulle mahtuu mukaan
Saako jotain ns. paljousalennusta jos useempi mopo lastattais, Markku?
Mikä on suunniteltu lähtöpäivä?
Kaikki on vielä avoinna ja siihen voi vaikuttaa, itse olen ajatellut kesäkuuta tai sitten heinäkuun alkua.. 2 tai 4 henkeä olis hyvä porukka ja veikkaan että hauskaa olis tiedossa..suoraan ajomestoille..kuvittele vähän
Takaisin vois tulla ajamalla ja laivalla Rostockista. Huom. olen laittanut ilmoituksen tuohon aiempaan topikkiin "lähtijöitä" Dolomiitit, Venetsia, Swartwald..
Jos kiinnostaa niin markku.tirkkonen@set.fi ja eikun sopimaan...olen menossa messuille ja siellä vois tavata kuskausfirman osastolla.
Ihan vaan oma ajatus tähän sekaan. Itse olen neljä reissua heittänyt omalla pyörällä ja kokeillut kaikkia laivoja. Mukavimmaksi jäi nimenomaan Finnlines ja varmaan vielä jatkossakin menen sillä.
Tulevalle kesälle en kuuitenkaan halunnut taas ajaa mennen tullen Saksan läpi ja laittaa vähintään 4 päivää edestakaiseen reissaamiseen alpeille, joka kuitenkin pääkohde. Nyt kokeilemme pienellä porukalla lentoa Muncheniin ja vuokrapyörä. Se kuulostaa silti paremmalta kuin tuo pyörän kuskaaminen. Ymmärsinkö oikein että yhteen suuntaan kuskaus oli tuo 480eur ? Takaisin vielä sama kulu tai ajamalla + laiva?
Oma viritys on nyt tuo vuokrapyörä. Viikon hinta pyörälle *600eur/naama ( sisältää vakuutus omavastuu pienennys -->1000eur) ja valkkasimme omasta mielestämme erilaiset ja kutakuinkin sopivat: R1, VFR1200, XT1200. Lupa on vaihdella pyöriä keskenään. Tähän päälle lentohinnat (ei vielä varattu) jotka tyypillisesti vaihtelevat 200-250eur meno-paluu.
Kokonaishinta lienee samaa luokkaa itse ajamalla + laiva ja jääpähän omat renkaat kuluttamatta.
Tämä nyt oli hieman ohi topikin, sorry.
jussi
Kannattaa kyttäillä Lufthansan 99€:n tarjouksia Helsinki-München-Helsinki. Suora reittilento, hyvä hinta/laatu-suhde.(upnjussi @ Tammi. 28 2011,10:15) kirjoitti
Itselleni (pervoa taikka sitten ei) on tärkeää mennä omalla mopolla, ei toiselta vuokratulla.
Toki, käyväthän monet Tallinnassa, Thaimaassa ja Amsterdamissakin![]()
Mistä firmasta saitte ko. tarjouksen vuokrapyöristä ?(upnjussi @ Tammi. 28 2011,10:15) kirjoitti
Tuota http://www.honda-landshut.de/english.htm olen itse käyttänyt ja toiminut kuin junan vessa. Kerran tunnissa menee bussi kentältä Landshutiin ja vuokraaja hakee linja-autoasemalta. Taksi maksaa n. 50 eskoo.
Kela racing club, factorydriver
Hayabusa K8
alias buslake
Mulle moinen ei olisi varteenotettava vaihtoehto. Miksi oma pyörä pitäisi etelään kuljetuttaa? Ajomatkat kuuluu mielestäni oleellisesti reissuun ja matkalla on nähtävää vaikka kuinka paljon.(Markku43 @ Tammi. 27 2011,20:26) kirjoitti
Vähän mielikuvitusta kehiin ja välttelee aikataulun salliessa motareita, niin..
Jos lentäen menen, niin vuokraan pyörän paikan päältä. Paljon helpompaa ja näinpä se viimevuotinen Thaimaan reissu toteutui, kuten myös Route 66. Miksei siis Etelä-Euroopan reissukin..
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Itsekin kysyin tarjousta juuri tuolta Landshutin liikkeestä, mutta päädyin lopulta lähtemään omalla mopolla. Finnlines Puolaan ja siitä tarkoitus kroatiaan päin lähteä.
Suurin syy omaan mopoon tällä kertaa, vaikka "normaalisti" olisin ehdottomasti vuokrapärrän kannalla, on reissun pituus, n. kolme viikkoa. Vuokrahinta olisi tullut melkoisen kalliiksi ja monta päivää pyörä vain seisoisi hotellin parkkiksella. Toisekseen nyt voin ite päättää milloin lähden takaisin kotia kohti..
Monestakin syystä en juurikaan lämpene idealle lento + mopo rekalla. Ainakaan noinkin lähelle kuin vaikka Saksa, Espanjaan asti mennessä asiaa voisi harkita.
Siitä ali missä aita on matalin
Mitenkäs on muuten noissa vuokrapyörissä rengaskulujen/vaihdon kanssa? Jos pyörän ottaa vaikka pariksi viikoksi, niin siinä ehtii hyvässä lykyssä ajamaan kummit huonoon kuntoon, vai? Tuskin ovat ihan uudet renkaat edes alla noudettaessa, vaiko mitenkö?
Finnlinesin listahinta mp:lle näytti olevan 60€/sivu. Ei nyt ihan kauheesti.
Tai Kreikkaan(pikkukara @ Tammi. 28 2011,12:28) kirjoitti
Jos kaikki ens kesänä sujuu ok, niin saan itseni lentämällä ja pyörän rekalla Ateenaan alle 400 euron.
Eihän tolla rahalla saa edes itse ajettua sinne asti, meni sitten Via Balticaa tai laivalla Saksaan/Puolaan. Ja kun aikaa on käytettävissä vain pari viikkoa niin mielummin ajelee vain yhteen suuntaan tämän välin välin.
Millä lennoilla / rahdilla pääset noin edullisesti ?(zpete @ Tammi. 28 2011,15:01) kirjoitti
Blue1 lento 110eur, mopon rahti 280 tällä tietoa.
Rahti on yksityisten kimpassa järkkäämä eikä siis ostettu varsinaisesti moponkuljetuspalvelua. Pakkaus ja purku rekkaan pitää hoitaa itse.
Täällä foorumilta se löytyi, hetki sitten oli yhden porukan ilmoitus, että pari ulkopuolista pääsis mukaan. Viime vuonna tekivät vastaavan reissun Italiaan joka onnistui hyvin, päätin sit lähteä kimppaan.
Se mun diili on tosiaan tuolta Landshut'sta.
Minäkin tykkään ajaa omalla pyörällä, mutta ei tunnu pahalta ajaa uudemmalla ja tehokaammalla pyörällä viikkoa. Käytännössä meillä on viikoksi "koeajossa" 3 eri pyörää.
Katseltavaa ja koettavaa on tosiaan tuolla Suomen ja alppien välillä, mutta meillä reissun tavoitteena on ajella vuoristossa serpentiiniä ylös ja alas. Toisella reissulla sitten ne muut katselut :-)
Tuossa siis lähinnä ajattelun pohjalle omat ajatukset, ei tarkoituksena tyrkyttää muiden vaihtoehtojen tilalle.
jussi
Kannattaa Stadilaistenkin otta huomioon että ketjun aloittaja on lapista, eli jos mennen tullen tulis matkaa Helsinkiin ja takas vähintään n.1600km niin sekin vie jo jonkin verran lomabudjetista.... Niin ymmärrän hyvin että jos lappilainen haluaa viedä pyöränsä rekan kyydillä Eurooppaan ja säästää siinä jo selvästi rahaa.
Helppohan se Helsinkiläisillä on kun ajat 20km ja oot jo matkalla keski-Eurooppaan laivalla...
BMW f650 Gs Dakar -01---> BMW F 800 Gs -08
Nojoo, mut landet pääsee kelkkaurille suoraan takapihaltaan, prkl!
![]()
Siitä ali missä aita on matalin
Anteeksi tyhmyyteni, mutta onko tuo reilut 400€ mikä yllä mainittu edestakainen hinta vai vain mopon kuljetus + lento sinne etelään? Jos näin, pitäähän siihen laskea mukaan paluumatka, ja jos laivalla esim. Trave-H:ki niin siihen palaa about 300€ tai jotain sellaista. Eli loppuhinta menee reilusti yli meno-paluu laivalipun hinnan. Mutta loppujen lopuksi, kuten Karza on todennut, lomalla ollaan ja maksaa mitä maksaa, pääasia että ajetaan mp:llä
Jokainen etenee lomallaan/lomalle miten itselle parhaaksi on katsonut ja suunnitellut. Tulevaa kesää ja kuivia kelejä odotellessa
![]()
Tikru 2010
varmaan tarkoitat tuota minun viestiä. Se on vain menolento+pyörän rahti, eli tarkoitus on ajella sieltä Ateenasta Suomeen kahdessa viikossa.(ukkeli @ Tammi. 29 2011,20:18) kirjoitti
Tuo hinta ei ollut tosiaankaan se pointti, olisin maksanut vaikka enemmänkin menomatkasta: kun on vain max. 2 viikkoa käytettävissä reissuun niin sen käyttää mielummin yhteen suuntaan ajellen.
Ja laskin niin, että jos tonne ajaisi myös menomatkan niin se vaatisi lisää lomaa väh. 4 päivää + rahaa: lautta menosuuntaan + 3000km ajoa (mun pyörällä 1/2 takarengas+240L bensaa)+ väh. 3 yöpymistä. Tämä rahasumma on takuulla enemmän kuin 400 euroa, ja joko meno tai paluusuunta olisi silläkin aikataululla väkinäistä yli 1000km päivässä ajamista.
Lisätääs vielä,että lento+vuokraus yhdistelmääkin on tullut joskus harkittua ja joskus vielä sitäkin kokeilen. Ja omalla pyällä on jo ajelemalla käyty usea reissu, mm. alppeja ja kroatiaa myöten.
Valmiit rekkakuljetuspalvelut rupeaa olemaan suolaisissa hinnoissa (ts. tietävät hyvin, mitä maksaa jos ajat itse saman matkan Suomesta heidän määränpäähänsä!)
Joku vähän "epävirallisempi" kuljetus, ja vielä kimppakyyti tulee varmastikin nokkaa kohti edullisemmaksi. Kannattaa vain varmistaa, että kyseessä on joku luotettava taho, jotta ne pyörät löytyy sieltä mistä pitääkin!
Myös laivarahti saattaisi hyvin olla hinnaltaan kilpailukykyinen, varsinkin jos olisi useampi pyörä yhtenä lähetyksenä. Se vaan ottaa aikansa (ja toinen huono puoli on, että isommissa satamissa voi hermo mennä, ennen kuin saa pienet pyörät isosta laivasta, ja lisäksi erinäiset "port handling fee:t" saattaa nakertaa suunnittelemattomia lovia matkakassaan). Ehkäpä kun puhe on Euroopasta, rekkarahti on sittenkin se kokonaisuutta ajatellen paras optio.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Auton tai pyörän näyttää saavan Finnlinesilla veloituksetta kuka vain, ei siinä mitään jäsenkortteja tarvita. Matkustajahinta onkin jo nykyisin ihan eri luokkaa kuin vaikka viime keväänä (jolloin oli 99€)