Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 60:een 60:sta
    Lainaa (wille @ Tammi. 25 2011,09:11) kirjoitti
    Mietin hetken oman kirjoitukseni jälkeen sitäkin että tuommoinen kottarainenhan kyllä nousee keveästi melkein millä vaan pukintapaisella kun laite ei ylimääräisiä paina :-)
    Sehän nyt sit taas on lähinnä kiinni siitä kuinka korkealle pukki sitä perää nostaa, eikä niinkään siitä painosta.
    Mun jopo painaa baut saman verran ja biltsukan takapukilla L-paloilla takahaarukan alta se nousi tosi köykäsesti koska perä ei noussu ku pari senttii.
    Sitten taasen kun vaihtoi V-tukiin ja lankarulliin, niin pukki nostaakin perää 10 senttiä tjsp, ja on aika "raskas" käyttää.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
    Lainaa (UMAS @ Tammi. 24 2011,23:53) kirjoitti
    Mitäs sanotte tollasesta apuvälineestä?
    http://kuvalinkki.com/katso.php?f=28...98d978a1e8.JPG
    Mikä pointti tossa on??? Onko tossa mitään eroa, onko etupää maassa vai ei. Helpotaa varmaan kummasti renkaan irrotusta.???
    Lainaa (antonio @ Tammi. 31 2011,18:51) kirjoitti
    Mikä pointti tossa on??? Onko tossa mitään eroa, onko etupää maassa vai ei. Helpotaa varmaan kummasti renkaan irrotusta.???
    soon se moottoripyöräteline.
    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
    Mua on alkanut kummasti kiehtoa tuommoisen setin tilaaminen:
    http://www.abbastands.co.uk/

Ei varmastikaan halvin, mutta jotenkin vakuuttavan oloinen.
    Ex-955i
    Lainaa (uiop @ Tammi. 31 2011,20:24) kirjoitti
    Niinpäs onkin. Luotettava pukki etupäähän.
    Lainaa (antonio @ Tammi. 31 2011,22:38) kirjoitti
    Lainaa (uiop @ Tammi. 31 2011,20:24) kirjoitti
    Niinpäs onkin. Luotettava pukki etupäähän.
    no ajattelin vaan kun ripuliranteet ei saa pyöräänsä vedettyä takapukille niin tuo hieman helpottaa (muutenkin yksin toimiessa) kun pyörä on valmiiksi pystysuorassa...
    hyvä apuväline myös pyörää pestessä yms. huoltohommissa
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

Instagram:
    ssamotorsfinland
    Mulla ittelläni on Motonetin härveli ja en viitti sitä alkaa moittimaan koska tekee just sen minkä lupaa = nostaa.

Muoks... joo nyt vasta luin tarpeeksi tarkkaan ja motonettia ja bilikkaahan tässä ei kysytykkään joten sorry.

Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
    Lainaa (RiKe @ Tammi. 31 2011,21:15) kirjoitti
    Mua on alkanut kummasti kiehtoa tuommoisen setin tilaaminen:
    http://www.abbastands.co.uk/

Ei varmastikaan halvin, mutta jotenkin vakuuttavan oloinen.
    Mulla on ollut käytössä pari vuotta abba Superbike Stand. Helppo käyttää yksin. Ei tiellä ketjujen rasvailussa ja takapyörän irrotuksessa. Ei tarvitse pelätä pyörän kaatumista.

Tuon kuvissa vilahtavan pyörän alta nostavan etupääpukin (abba Front Lift) myyn pois. En tee sillä mitään. Käytetty n. 2 kertaa.

abba SUPERBIKE STAND

Youtube
    Tunturi Senator > Tunturi Tiger > Piaggio NRG PureJet > Honda CBR1000RR RR8
    Olen käyttänyt pari vuotta Busan nosteluun ABBA:n standia. Taka swingin irroituskin onnistui, kun ohjeiden mukaan siirsi nostokohdan jalkatapin kiinnitys pultin kohdalle. *Front Lift on myös toimiva. Laitteessa kyllä näkyy ja tuntuu perinteinen englantilainen laatu. *Hitsaussaumat ovat varsin rosoisia. Keskinostimen kahvan kumin alta paistaa maalattu rauta osittain. Etupään nostimen nosto laatassa on onnetoman pieni kumilaatta, jonka poistin ja liimasin tilalle kunnollisen. Etunostimen nostolaatan nivelen pultti (n. 5mm) oli alamittainen Busalle. Se katkesi. Mutta poralla isompi reikä ja 6mm pultti tilalle. *

Joskus Busanistit palstalla kyseltiin mittoja, jotta olisi voinut itse tehdä vastaavan. Tein alkeelliset miittakuvat. Lähetän kuvat sä.postilla kiinnostuneille.

Helppo käyttää yksin. Pyörä pysyy tukevasti pystyssä.
    Ite ku tekee ni saa sellasen kun sattuu tulemaan...
    mut hyvin pelaa..
    My Webpage
    My Webpage
    My Webpage

ja kiitokset Hayaparille mitta kuvista!!
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

Instagram:
    ssamotorsfinland
    Lainaa (Hannula @ Tammi. 25 2011,08:46) kirjoitti
    Näyttäis pitkälti samat jutut olevan jokaisessa takapukkitopicissa, joten toistettakoon sitten sekin, että kun totesin paikallisen tarjonnan vähän höttöseksi eikä kiinnostanut niistää sitä viimeistä kymppiä hinnasta että saisi käteensä mahdollisimman puhdasta scheissea, niin tilasin täkäläisen jälleenmyyjän puutteessa Motraxin perinteisen mallin kaukaa kehitysmaasta: Kliks.

Tuolla pukilla kottarainen nousee sivujalalta takapukille parilla sormella jos muut sattuu olemaan vaikkapa edellisen ketjunrasvauksen jäljiltä paketissa. Rakenne vaikuttaa sen sorttiselle, että pukki tulee kulkemaan suvussa kohtuu pitkään.

Edellä mainittu on erittäin toimiva jälleenmyyjä.
    Toi on kyllä hyvä takapukki.
    Tän videon jo kertaalleen laittanut jonnekkin tänne, mut tässä uudestaan.

Motraxin takapukki video
    Nosto yhdellä kädellä...
    Ei mulla mihinkään kiire ole, joka kerta on moottoritielle 120 kiihtynyt...

Suzuki GSF1250SA - Kohti harmaampaa arkea

ex. K2 GSX-R750, M1800R, GSX1400, B-King
    Lainaa (toimeve @ Tammi. 24 2011,10:50) kirjoitti
    ...kun tullee meleko monesti yksin puuhasteltua takapäätä irti maasta, niin muutaman "OHO!!!" -tilanthen jälkhen hommasin tämmösen kliks, olis pitäny uskoa käyttäjiä ja hommata se jo heti, vaikka oliki hinnalthan vähän arvokkaampi ku nuo "perinteiset".

Mutta nyt nousee yksinkin turvallisesti, eikä tartte pelätä joka kerta että kippaako kyljelhen *
    Hyvältä vaikuttaa. Oliko hinnakas? Meillä kolme jammua. Ja ed. pukki on jo ihan väsynyt pari läheltäpiti tilannetta viime syksynä. Laitoin pojilta pukin käyttökieltoon ja nyt pitäis sit hankkia uusi kevääksi.
    rengas
    No täällä päädyttiin kuitenkin (toistaiseksi) Bilteman takapäännostimeen , kun ei hinta-laatusuhteeltaan parempia näin ensi hätään ollut saatavilla.
    24,90 e hintaan ajoi kyllä asiansa takapään huoltotöissä. Toki yksin en tuota mielellään käytä ja BT :n Y -sovittimia ei lankarullille pyörässäni voi käyttää (hankaisivat takahaarukkaan).
    Kuluva talvi mennään vielä sivutuen varassa, kesän huollot tehdään tuolla ja parempi pukki hommataan ensi syksyksi.
    Omasta puolestani erittäin paljon kiitoksia kaikista annetuista vinkeistä * !

Lainaa (DizzySpell @ Helmi. 11 2011,03:41) kirjoitti
    Toi on kyllä hyvä takapukki.
    Tän videon jo kertaalleen laittanut jonnekkin tänne, mut tässä uudestaan.

Motraxin takapukki video
    Nosto yhdellä kädellä...
    Tohon "yhdellä kädellä" sen verran että:
    Sehän nyt sit taas on lähinnä kiinni siitä kuinka korkealle pukki sitä perää nostaa.
    Eli jos oma mopo ei satukkaan sopimaan tuohon motraxin mittoihin, niin yhtä raskas se on sinänsä käyttää kuin joku muu vastaavat mitat omaava takapukki esim biltsukan.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
    Bilteman takapukki käytössä jo toisessa pyörässä. Vanhaa nostelin L-tukia käyttäen, mutta uudessa on lankarullat ja siinä huomasi tämän "ongelman" V-tukia käyttäen nostaa aikas korkealle. Putkileikkurilla neljän sentin siivut putkista pois ja TIGgi pihisemään ja taas on kevyt nostella. Nyt renkaan ja maan väliin jää nelisen senttiä. Bilteman V-tuki otti ojan puolella takahaarukkaan kiinni, mutta pieni vääntö viilapenkissä poisti senkin ongelman. Siis V-tuen vääntö Ja ainakin kyykkyä tuolla käsittelee yksin helposti.
    50cc -> 50cc -> 500cc -> 750cc -> 1200cc -> 900cc -> 600cc ->

Hyvä harrastus pitää pois kaduilta...
    Lainaa (UMAS @ Helmi. 10 2011,18:03) kirjoitti
    ei se aina siitä nostokorkeudesta ole kiinni vaan mistä nostaa ja millä. tuolla nousee tuo kawan möhkäle "kevyesti" yhdellä kädellä ja takarengas on reilusti ilmassa kuten kuvista näkyy.. ja tykkään siitä että tällä samalla laitoksella voi tehdä muutakin kun renkaan irrottaa yms. esim iskarin irrotus onnistuu ja moni muu homma huomattavasti helpompaa kun pyörän paino ei ole takahaarukan varassa..
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

Instagram:
    ssamotorsfinland
    Lainaa (UMAS @ Helmi. 11 2011,16:41) kirjoitti
    ei se aina siitä nostokorkeudesta ole kiinni vaan mistä nostaa ja millä. tuolla nousee tuo kawan möhkäle "kevyesti" yhdellä kädellä ja takarengas on reilusti ilmassa kuten kuvista näkyy..
    Paitsi jos pysytään triidin aiheessa, joka on lankarullista/takahaarukasta nostava pukki, niin merkitsevin tekiä on nimenomaan se nostokorkeus.
    Lainaa (perti @ Helmi. 11 2011,16:03) kirjoitti
    Bilteman takapukki käytössä jo toisessa pyörässä. Vanhaa nostelin L-tukia käyttäen, mutta uudessa on lankarullat ja siinä huomasi tämän "ongelman" V-tukia käyttäen nostaa aikas korkealle. Putkileikkurilla neljän sentin siivut putkista pois ja TIGgi pihisemään ja taas on kevyt nostella. Nyt renkaan ja maan väliin jää nelisen senttiä. Bilteman V-tuki otti ojan puolella takahaarukkaan kiinni, mutta pieni vääntö viilapenkissä poisti senkin ongelman. Siis V-tuen vääntö Ja ainakin kyykkyä tuolla käsittelee yksin helposti.
    . . . Joo, voisihan noita V -sovitteita toki taivutella, mutta tiedä sitten miten "väsyvät".
    Onko kuitenkaan viime lopuksi väliä, nostaako pyörää lankarullista vai swingistä, jos pyörän saa haluamalleen korkeudelle?
    Lainaa (scuuba @ Helmi. 11 2011,18:18) kirjoitti
    ei se aina siitä nostokorkeudesta ole kiinni vaan mistä nostaa ja millä. tuolla nousee tuo kawan möhkäle "kevyesti" yhdellä kädellä ja takarengas on reilusti ilmassa kuten kuvista näkyy..
    Paitsi jos pysytään triidin aiheessa, joka on lankarullista/takahaarukasta nostava pukki, niin merkitsevin tekiä on nimenomaan se nostokorkeus.
    en siltikään osta tota teoriaa eiköhän käytön keveyteen vaikuta eniten kulma ,vipuvarren pittuus ja pyörien paikka. mulla on kaksi erilaista "perinteistä" pukkia jotka molemmat nostavat saman verran ja samasta kohdasta ja toinen ihan kevyt käyttää ja toisella lähes mahdotonta nostaa! mun paino riittää nostamaan sillä vain juuri ja juuri (92kg)
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

Instagram:
    ssamotorsfinland
    Lainaa (Hurtta @ Helmi. 11 2011,18:52) kirjoitti
    Lainaa (perti @ Helmi. 11 2011,16:03) kirjoitti
    . . . Joo, voisihan noita V -sovitteita toki taivutella, mutta tiedä sitten miten "väsyvät".
    Onko kuitenkaan viime lopuksi väliä, nostaako pyörää lankarullista vai swingistä, jos pyörän saa haluamalleen korkeudelle?
    No eihän niit v-tukia taivutella ku siltä osalta joka on lankarullien yläpuolella? Joten ei mitn vaikutusta kestävyyteen?

Ja pitäis itekki pimpata toi biltsukan pukki.

Lainaa (UMAS @ Helmi. 11 2011,19:04) kirjoitti
    en siltikään osta tota teoriaa eiköhän käytön keveyteen vaikuta eniten kulma ,vipuvarren pittuus ja pyörien paikka. mulla on kaksi erilaista "perinteistä" pukkia jotka molemmat nostavat saman verran ja samasta kohdasta *ja toinen ihan kevyt käyttää ja toisella lähes mahdotonta nostaa! mun paino riittää nostamaan sillä vain juuri ja juuri (92kg) *
    Kelpaako käytäntö?
    Mun jopo painaa baut 200kg ja biltsukan takapukilla L-paloilla takahaarukan alta se nousi tosi köykäsesti koska perä ei noussu ku pari senttii.
    Sitten taasen kun vaihtoi V-tukiin ja lankarulliin, niin pukki nostaakin perää 10 senttiä tjsp, ja on aika "raskas" käyttää.
    Lainaa (scuuba @ Helmi. 12 2011,00:31) kirjoitti
    Lainaa (UMAS @ Helmi. 11 2011,19:04) kirjoitti
    en siltikään osta tota teoriaa eiköhän käytön keveyteen vaikuta eniten kulma ,vipuvarren pittuus ja pyörien paikka. mulla on kaksi erilaista "perinteistä" pukkia jotka molemmat nostavat saman verran ja samasta kohdasta *ja toinen ihan kevyt käyttää ja toisella lähes mahdotonta nostaa! mun paino riittää nostamaan sillä vain juuri ja juuri (92kg) *
    Kelpaako käytäntö?
    Mun jopo painaa baut 200kg ja biltsukan takapukilla L-paloilla takahaarukan alta se nousi tosi köykäsesti koska perä ei noussu ku pari senttii.
    tervetuloa kokeilemaan!
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

Instagram:
    ssamotorsfinland
    mullakin oli nostopukki mutten saanut omasta mielestä sitä pelittämään niin hyvin ku halusin niin laitoin tallin kattoon * riimutaljan,nousee 240kg honda vaikka kattoon jos haluaa ja yksikseen sen kun riimusta vetelee eikä varmasti kaadu.
    sillä on myös hyvä nostaa varovasti tankki pois paikoiltaan näin talvella kun tekee isompaa huoltotyötä tuonne k&n/tulppa osaston suuntaan.
    Hondax-11
    Honda CB750K vm-80/83.museo mp
    Tänään tuli Abba superbike stand. Vajaa viikossa tuli Englannista ja jonkun mainitsemaa huonoa työnjälkeä en kyllä huomannut. Ainut miinus oli korkeat postikulut, 30 puntaa.

Harmi kun tuota pääsee testaamaan vasta keväällä, kun pyörä on säilössä liikkeessä.
    zx-10R 2011 ex: gsx-f 600 -05, z750s -06, gsx-r 1000 k5, gsx-r 1000 k9.
    powerplustools etu ja takapukki käytössä.
    näyttää samalta kui motonet mutta on paljon tukevammat(putken seinämä paksumpaa)
    taka pukista revin fillarit mäkeen...tuppas luistamaan taakse päin kun etupukkia laittaa paikalleen...ja tosiaan emäputkesta nostava malli...
    ei oo menny mun jakeluun mitä tekee etupukilla joka nostaa pumppujen alapäästä...eihän sillä saa edes rengasta irti?
    mutta noita suosittelen,kyöhälle kallis,muille ilmanen...ja on hienot tarrat
    ...nousee 200+kg mopokin ku ilmaa vaan.
    Lainaa (nofuture @ Helmi. 14 2011,22:18) kirjoitti
    näyttää samalta kui motonet mutta on paljon tukevammat(putken seinämä paksumpaa)
    taka pukista revin fillarit mäkeen...tuppas luistamaan taakse päin kun etupukkia laittaa paikalleen...ja tosiaan emäputkesta nostava malli...
    ei oo menny mun jakeluun mitä tekee etupukilla joka nostaa pumppujen alapäästä...eihän sillä saa edes rengasta irti?
    Ei saa rengasta irti?? mitennii. kyllä mä olen ainakin saanut
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

Instagram:
    ssamotorsfinland
    Lainaa (UMAS @ Helmi. 15 2011,18:41) kirjoitti
    ei saa vedettyä etuakselia pois..ainakaan kawasta(zx12r/zxr750)
    eikä muuten hondastakaan(kyseisen pukin omistaja siitä joskus avautu) .

Lainaa (nofuture @ Helmi. 16 2011,20:38) kirjoitti
    outo homma ilmeisesti liian ohuet piikit jolloin ne menee niin syvälle että painaa siihen akseliin tjms..
    kyllä tolla mun pukilla 12ärrän rengas irtoaa

Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

Instagram:
    ssamotorsfinland
    Lainaa (UMAS @ Helmi. 16 2011,21:10) kirjoitti
    Lainaa (nofuture @ Helmi. 16 2011,20:38) kirjoitti
    outo homma ilmeisesti liian ohuet piikit jolloin ne menee niin syvälle että painaa siihen akseliin tjms..
    kyllä tolla mun pukilla 12ärrän rengas irtoaa
    Kyseessä tod näk kahdella vaakatapilla toteutettu kehto tolpan alapäälle, ja se kehdon seinä estää sen akselin ulosvetämisen.

Etupukkeihin tosiaan löytyy myös yksipystytappisia malleja jotka sitten puolestaan menee sinne tolpan alapäässä olevaan koloon.
  30.  
    Jos yhtään teräs taipuu, tai tuttavapiiristä löytyy resursseja, niin kannattaa tehdä itse nuo nostovälineet..
    Materiaalit kustantaa luokkaa 50€ (etu ja takapää) ja tässäkohtaa täsmäratkaisun toimivuus ja luotettavuus on jotain niin eritasoista noihin myynnissä oleviin himmeleihin verraten, että homman kannattavuutta ei tarvitse edes miettiä..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12