Pakko kertoa myös oma tarinamme (ja näkemyksemme) pyörien kuljettamisesta rahdilla Italiaan Motologistican toimesta. Täällä ainakin joillain on kertomusten perusteella mennyt homma paremmin, mutta ei siis meillä.
Pyörät (4kpl) jätettiin Tampereen terminaaliin elokuussa 2010(meno-paluu kuljetus). Italian Vicenzasta pyöriä 3.9. noudettaessamme pyörät olivat valmiiksi poistettu kuljetustelineistä Scortransin terminaalissa. Tähän asti kaikki oli mennyt hyvin, mutta...laitettuani pyörään virrat päälle huomasin, että minun pyörän molemmat trippimittarit oli nollattu. Rocketin kahdessa trippimittarissa ykköstripissä oli kesän kilometrit ja kakkostrippiin oli tarkoitus kartuttaa ko. reissun kilometrit, joita oli kertynyt siihen mennessä Hki-Tre verran. Kakkostripissä oli lukema 28km.
Tappokatkaisin oli Off-asennossa. Itse en koskaan käytä sitä, vaan se on aina On-asennossa. Vaimon pyörässä sama tilanne ja samat kilometrit.
Kaverilla vastaavasti hänen havaintonsa mukaan pyörän tripissä 30 km enemmän kuin Hki-Tre väli. Kaikki 3 em. rakennettuja (Rocket ja 2xHD). Lisäksi kaverilta oli ajosaappaat hävinneet eikä niitä ole tähän päivään mennessä löytynyt (toki ne korvattiin myöhemmin Motologistican toimesta). Myös kaverin pyörän takajalkatappi oli jostain syystä löystynyt kuljetuksen aikana ja tappi oli tehnyt vekin pakoputkeen (???). Ko. kohdasta putken kromaus oli lohjennut. Ainoastaan kaverin tyttöystävän vakio HD Crossbonesissa ei "mittarivirheitä" ollut. Kolmessa em. pyörissä oli myös jostain syystä laskettu takajalkatapit ala-asentoon.
Ilmoitimme välittömästi epäkohdat terminaalin henkilöstölle ja teimme merkinnät niistä myös vastaanottotodituksiin, jotka jouduimme allekirjoittamaan, jotta saimme pyörämme ulos terminaalista. Terminaalin henkilöstö tietty kielsi, että pyöriä olisi "koeajettu" Italian päässä (mikä oli oma epäilyksemme).
Yritimme välittömästi soittaa Tampereelle Motologisticaan, mutta sieltä ei vastattu. Saimme seuraavana arkipäivänä yhteyden heihin ja asiaa selvitettiin heidän toimesta vielä reissun jälkeen. Me toki vaadimme hyvitystä kuljetuskustannuksiin luvattomien koeajojen takia (käsityksemme asiasta), mutta lopputulos oli, että saimme ilmotuksen, että mitään hyvityksiä ei makseta ja mikäli haluamme asiaa vielä heidän kanssaan puida, sen on tapahduttava Tampereen poliisin kautta.
Noh, meillähän ei todisteita asiasta ollut, vain sana sanaa vastaan ja tässä tapauksessa meidän sana ei painanut mitään. Pyysimme kuitenkin kopiot allekirjoittamistamme vastaanottotodistuksista, jossa siis reklamoimme ko. epäkohdat, voitte arvata olemmeko niitä saaneet.
Uskon, että jatkossa Motologisticalla kilometrit otetaan ylös pyörän luovutuksen yhteydessä, mutta ellei näin, vaatikaa, että niin tapahtuu. Varsinkin, jos teillä on rakennettuja/erikoisia pyöriä. Meilläkin homma toimi sitten 16.9 paluumatkalla Italian päässä automaattisesti, mutta ei siis Tampereella. Virheistä oppii ja tällaisissa tapauksissa heti kerrasta. Turvallista 2011 ajokautta kaikille!
Kaikenkaikkiaan em tarinan pohjalta voisi kuvitella, että pyörillä on ajettu ja jollain jopa paikoillaan kaadettu, tai muuten vain tölvästy.
Miksi muuten pyörissä oli avaImet paikoillaan? Vaatiiko kuljetusyritys niiden pitämisen lukossa? Tuossahan tulee eteen mahdolliset vastuut esim. varkaustapauksissa, jotahan ei vakuutusyhtiön mielestä ole tapahtunut, jos avaimet ovat olleet virtalukossa. (Jos ei vaadi, sitten palvelun ostaja voi hiukan katsoa peiliin. Toki avamet eivät kumminkaan ole ajolupa vieralle)
Luulisi olevan kuljetusyrityksellekin parempi, ettei avaimia ole saatavilla, ainakin topicin esiintuomilta epäilyksiltä vältyttäisiin.
Jos vaatii, että pyörän siirtämiseen tarvitaan avaimet, niin on aikas ammattitaidotonta väkeä siinä firmassa töissä, jos pyörillään olevaa prätkää ei saa siirrettyä paikasta A paikkaan *B.
Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D
Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!
Tampereella pyörät vastaanottanut henkilö pyysi avaimet ja otti ne itselleen. Niitä ei jätetty pyöriin.(Heksa @ Tammi. 23 2011,14:33) kirjoitti
Niin...hankala juttu. Palvelun ostajalla lienee oikeus olettaa, että koska kuljetuspalvelusta on kysymys, ei niillä tietenkään ajeta. Ja tämähän lienee myös Motologistican kanta.
Kuten jo edellisessä viestissäni totesin, me emme voineet todistaa mitään vaikka samaa epäilemme, mitä sinäkin omassa viestissäsi. Vastaanottotodistuksiin 3.9 kirjatuilla reklamaatioilla ei ole ollut heille merkitystä. Vaikkakin kirjaukset tehtiin välittömästi epäkohdat havaittuamme paikan päällä.
Motologistica ei ole kuitenkaan pystynyt kertomaan miksi tripit oli nollattu, takajalkatapit alhaalla, tappokatkaisimet eri asennossa, pakoputken kolhu jne...eivät ole edes yrittäneet.
Onko jotain järkevää syytä, miksi ne avaimet pitäisi niille antaa?
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Kaippa se jotenkin siirtelyyn ja pakkaamiseen täytyy liittyä. Melko hankalaa puuhaa, jos on pelissä ohjauslukko päällä.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
niin siis tietenkin jos luovutetaan ilman avaimia, ohjauslukko jätettävä auki.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Hiljasta lähtee avain virtalukosta myös ilman että on tappiin käännetty ja ohjauslukko viritetty...
-jam
(muoks) Pecha ehti ensin.
Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -