Onko kukaan vaihtanut 190/50/17 tilalle 180/55/17 rengasta,jos on niin miten vaikuttaa ajettavuuteen?on meinaan tallissa yksi uusi 180/55/17 rengas,ja jos sopii tilalle niin ei viittis ostaa uutta.
KTM 1290 Adv.S -23,KTM 690,Duke-12,Suzuki VL 1500-02 KTM Duke 1290 GT-23 Triumph Rocket GT-20,Suzuki M1800R-10,Yamaha XV 1900 Midnight Star.Yamaha XV 1600.Intruder VS 1400.KTM690SMR.Yamaha FZ1-S.Kawasaki Z1000.KTM950Supermoto, KTM690E.
Molemminpäin oon vaihtanu.
Tolla vaiholla perä laskee 4mm, eli "rauhottaa" ohjausta.
Puukäsi ei huomaa mitn eroo.
Tosin profiilikin muuttuu + /riippuen onko vanne 5.5" vai 6", niin sekin vaikuttaa.
Mutta edelleenkään, siinäkään puukäsi ei huomaa mitn eroo.
Ts ei sinänsä mitn teknistä estettä tolle vaihdolle.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Kyseessä on 1000 Z kawa -08,vanne leveyttä en tiedä.(scuuba @ Tammi. 22 2011,13:17) kirjoitti
No joka tapauksessa tämmöinen "harrastelija" voi ajaa talli renkaan pois.
KTM 1290 Adv.S -23,KTM 690,Duke-12,Suzuki VL 1500-02 KTM Duke 1290 GT-23 Triumph Rocket GT-20,Suzuki M1800R-10,Yamaha XV 1900 Midnight Star.Yamaha XV 1600.Intruder VS 1400.KTM690SMR.Yamaha FZ1-S.Kawasaki Z1000.KTM950Supermoto, KTM690E.
Ai laskee kun vaihtaa korkeamman renkaan (180/55)?(scuuba @ Tammi. 22 2011,13:17) kirjoitti
![]()
ex-Suzuki GSX-R 750 K8
No perkele, laskuvirhe, uusiks.(lepi @ Tammi. 22 2011,14:06) kirjoitti
Molemminpäin oon vaihtanu.
Tolla vaiholla perä nousee 4mm, eli "nopeuttaa" ohjausta.
Puukäsi ei huomaa mitn eroo.
Tosin profiilikin muuttuu + /riippuen onko vanne 5.5" vai 6", niin sekin vaikuttaa.
Mutta edelleenkään, siinäkään puukäsi ei huomaa mitn eroo.
Ts ei sinänsä mitn teknistä estettä tolle vaihdolle.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
En tiedä kuin puukäsi pitää olla ettei huomaa eroa mut ainakin 7r:ssä ero on "melkoinen", selkeästi ketterämpi 180/55:lla kuin 190/50. Seiskassa siis 6" vanne. Tosin 190/55 on vielä parempi. Mutta anyways voi vaihtaa huoletta.
Kawasaki ZX7R -01
* * * * "everyone loves you when you are dead..."
Panisin... siis tuon renkaan alle![]()
Normaalikäytössä ja ja rauhallisessa rata-ajossa ei ainakaan isoja eroja tule.
Enemmän varmaan vaikuttaa renkaan merkki ja malli kuin nuo laskelmat mitä Scuuba esittää, sen verran pieni on tuo ero. Eli renkaan koko (leveys ja korkeus milleissä) ja profiilin muoto (U vai V) vaihtelee yllättävän paljon eri renkaissa vaikka nimelliskoko on sama.
Siihen nähden vaikka tuon 180/55 renkaan tunkee 6" vanteelle niin profiili ei kauheasti muutu. 190/55 olisi varmaan Zetaankin se "paras".
Ja varsin yleinen muutos monessakin pyörässä on vaihtaa alkup. 190/50 kumi 190/55, parantaa siis kääntyvyyttä hiukan. Oma kokemusta Tuonossa, tein tuon muutoksen. Ducatissa pysyn 180-kumissa kun takavanne on kapeampi.