Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Niin, E10-sivut kyllä näyttää että tuo uusi bensa pitäisi käydä myös vanhaan ratsuun...näinköhän uskaltaa käyttää?
  2. #2
    98 jos epäilyttää?
    1300cc Suzuki
  3. #3
    Tarkistappa omistajan käsikirjasta ensin oktaanivaatimus. Vanhemmissa RS:ssä se on muutenkin 98 ja lisäksi lyijyllinen eli pitää käyttää venttiilin suoja-ainetta. Nuo suositukset ovat muutenkin ihan pielessä. Haluavat varmaan kaikki vanhemmat laitteet tunkiolle kun ei kunnon tuhon jälkeen enää kannata korjata.

    Muutenkaan Suomesta ei koskaan ole saanut vanhan RS:n ohjekirjan mukaista polttoainetta ainakaan Nesteen valmistamana. Ei täyty vaatimukset. Omani ei tunnu käyvän kunnolla edes tuolla 5%:n alkoholiseoksella. Sitähän on myyty jo viime kesänä 98 oktaanisena ainakin Nesteen asemilla ja ST1:llä. Siksi koitin vältellä niitä parhaani mukaan.
    Motonomi
  4. #4
    En oktaaneista tai lyijyllisyydestä tiedä. Mutta muistaakseni noissa vanhemmissa bemareissa oli sellasta vikaa, kun bensiiniin alettiin sekoittaa etanolia (tai jotain muuta lisäainetta) joskus muinoin, alko polttoainejärjestelmän kumiosat, lähinnä tankin sisällä olevat, kypsymään.

    Eli sellaisia tapauksia on useampiakin ollu että tankin sisällä olevat kumiosat muistuttaa enempi lakritsia kuin kumia, eikä se tee ruiskun toiminnalle hyvää jos sellaisia lakunpaloja liikkuu tankin sisällä. Tää käsittääkseni koski lähinnä 80 luvun alun pyöriä ja nimenomaan ruiskumalleja missä pumppu on tankin sisällä.
    Now: BMW R1200S. Old: BMW R1100S, Yamaha FZR1000
  5. #5
    Bemareista mitään tiedä.

    Mutta täälläkin jossakin ollut juuri keskustelua polttoainejärjestelmän muoviosien kestosta niin kuin Boxer kirjoitti.
    Järjestelmä täynnä sulanutta "lakritsaa"....siis jo ennen tätä polttoaine laatua.
    Jos mulla olisi tuollainen peli laittaisin 98E:tä (tai onhan mulla)

    Mutta se uusi K1600GTL on komia peli.
    ST 1300abs -05,
    ex ST 1100 -97

    http://www.panfun.fi


    "Voihan se köyhästä tuntua kalliilta"
  6. #6
    Lainaa (Pandemia @ Tammi. 29 2011,20:23) kirjoitti
    Mutta se uusi K1600GTL on komia peli.
    Kovin on katsojan silmästä riippuvainen asia tuo "komeus".
    <p>2002-2014</p>
  7. #7
    Olin lukevinani, että Acerbiksen valmistamissa muovitankeissa on sitä vikaa, että pehmenevät tuolla etanoli benzinalla, mutta siis sehän ei ole tieteellisesti todistettu.

    Ducati on näitä muovisia tankkeja vaihdellut jo Jenkeissä missä pirtua on benzinalla lantrattu ja ainakin aprilia.

    Muovin siis pitäisi pirtua kestää ,mutta muoto menee ja ilmeisesti tankki kuitenkin behmenee...

    Näin siis ainakin Ameriikan Foorumeilla...

    Google aiheesta



    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
  8. #8
    Kolme kautta takaperin oli K100:n tankissa talven jälkeen aikas lohduton näky.
    Tuosta oli juttua "Mitä on tapahtunut K100:n tankissa" thredissä.
    Uudelleen en tuota halua kokea, joten pysyttelen nykyään suosiolla 98:ssa.

    Been there, done that!



    Kawasaki ZZR-1200 -04
    BMW K100 -83
  9. #9
    Mielenkiintoisinta tässä on, ettei tuolle E10:lle ole vielä edes EU-standardia olemassa. Tämän takia monet autonvalmistajat kieltävät sen käytön uusissakin autoissa, koska siitä saattaa aiheutua ongelmia. Suomessa taas sooloillaan.

    Kannattaa myös varautua siihen että 98E5 myynti saattaa Suomessa loppua kokonaan jo 1013. Se joko muuttuu 98E10:ksi tai tilalle tulee E85 eli etanolia 85%. Saa nähdä, mutta aika näyttää. Lisäksi vuoteen 2020 mennessä kaikki polttoaineet siis bensiinit sisältävät 20% etanolia.

    Etanolin palamisessa syntyy myös hiilidioksidia. Se on vain uusiutuvista materiaaleista valmistettu polttoaine, ei ympäristöystävällinen.

    Tässä saa jo ihan tosissaan alkaa ihmettelemään millä sitä tulevaisuudessa ajellaan. Täytyy ilmeisesti alkaa säilöä noita vanhoja kaasutin koneisia ja hankkia ajoissa metanolikaasarit. Myös auto.
    Motonomi
  10. #10
    Eipähän tuohon vanhaan K100:een ole koskaan saanut Suomesta sopivaa polttoainetta. BMW:n oktaanivaatimus on RON 98 ja MON 88. Neste ei koskaan ole toimittanut moista tavaraa.

    Myös nykyinen nesteen valmistama 98E10 on RON 98, MON 85. Saattaa siis ilmetä nakutusongelmia.

    Minulla on ollut ongelmia ennenkin Nesteen valmistamien polttoaineiden kanssa ajoneuvoissa, joissa on vaatimuksena 98.
    Neste ei koskaan ole antanut minulle vastausta miksi he eivät valmista kunnollisia moottoripolttoaineita vaan lähinnä talon lämmitykseen sopivia. Pesevät kätensä väittämällä että kone nakuttaa koska se on karstainen tai säädöt pielessä. Eikä muuten ole ollut. Tai oikeastaan on. On ollut pakko pitää sytytysennakkoa myöhäisemmällä kuin tehdas ilmoittaa, ettei hajoa koko pata.

    On se vaan kumma kun muualla kuin Suomessa tankkaa niin nakutusongelmat häipyy ja kone kehrää kuin sukkasillaan. Onko kukaan muu havainnut samaa? Ei ehkä niin herkästi Bemarissa, mutta nuo italiaanot.
    Motonomi
  11. #11
    Tuossa aikaisemmassa piti tietysti lukea 98E5 eikä 98E10 jota on ilmeisesti tulossa 2013. Kaikkia "kirotusvihreitä" sitä tuleekin.
    Motonomi
  12. #12
    Lainaa (C-A-D @ Tammi. 29 2011,22:03) kirjoitti
    Lainaa (Pandemia @ Tammi. 29 2011,20:23) kirjoitti
    Mutta se uusi K1600GTL on komia peli.
    Kovin on katsojan silmästä riippuvainen asia tuo "komeus". *
    Onneksi on olemassa "äitejä ja tyttäriä" kun kaikilla kuitenkin on omat silmät millä niitä katsellaan.
    ST 1300abs -05,
    ex ST 1100 -97

    http://www.panfun.fi


    "Voihan se köyhästä tuntua kalliilta"
  13. #13
    Löytyykö muuten vielä mistään sellasta laatua missä ei olisi etanolia laisinkaan ?
    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  14. #14
    Eipä taida Suomesta löytyä, paitsi Nesteen pienkone bensa. Säilyy myös pitkään eikä muutu "etikaksi"
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  15.  
  16. #15
    Ohjekirjan mukaan runkonumerosta 0081107 (K100rs) eteenpäin oktaanivaatimus on 91.Vanhemmissa 98.Ensikesänä aion rohkeasti tankata sitä uutta eetä,syksyllä sitten viimeisillä ajoilla ysikasia.Hyvällä ystävälläni oli aikoinaan niitä K-100 ensipainoksia ajossa ja Virossa oli tankannut niitä ryssien 85 tai huonompia litkuja,kävihän se laatupyörä niilläkin ,mutta rumasti ja tehot hukassa.
    Bemarit:K100rs,Z4 muut:Kawa250kmx,Jammu125dt