Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    onko kova homma vaihtaa
    pasi vähä-ruona
  2. #2
    Eikö tuossa ole märkäkytkin, vai oliko malli joku muu?
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  3. #3
    taitaa olla kuiva kytkin
    pasi vähä-ruona
  4. #4
    Lainaa (väinö @ Tammi. 19 2011,13:42) kirjoitti
    taitaa olla kuiva kytkin
    Onko siis K1200RS? Mikä vuosimalli?
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  5. #5
    Jos kerran diagnoosi on, että kampiakselin stefa vuotaa kytkimelle, niin kyllä kai pyörä väkisinkin on pitkittäiskoneellinen K-malli. Uudemmassa mallissa tuollainen diagnoosi olisikin aika hupaisa...

    No siis, kyllä se vaihto kohtuullinen ponnistus on.
    - takapyörä irti
    - takaswingi irti
    - moottorin / vaihdelaatikon takimmainen poikittaiskiinnityspultti irti, jotta koneen peräpään saa pudotetuksi
    - tätä ennen ilmanputsarin kurkut irti imusarjasta, jotta moottoria voit laskea
    - ainakin LT:ssä piti vielä löysätä jäähdyttimien yläkiinnikkeetkin
    - kytkimen nesteletku irti ynnä kaikki muutkin vaihdelaatikolle menevät johdot ja vipstaakit irti koska koko vaihdeloota pitää irrottaa
    - sitten kytkinasetelma irti
    - ja sen takaa löytyy tuo vuotava stefa

    Stefan saa näppärästi ulos siten, että käytät vaikka motonetistä saatavaa liukuvasaraa, jonka pään olet kiinnittänyt levyyn, jonka läpi puolestaan menee kolme pitkää peltiruuvia, jotka olet ruuvannut vanhaan stefaan kiinni. Lähtee yleensä yhdellä liukuvasaran ns. luikauksella.
    Uusi stefa sitten varovasti paikalleen, se on sen verran isohalkaisijainen, etta meinaa väkisin mennä vinoon. Älä vaan vasaroi uutta stefaa lommoille, käytä vaikka vanhaa välissä tai sitten tee puusta tai muovista riittävän suuri lätkä, jolla naputtelet uuden paikalleen.
    (Niin ja uusi myös se stefan edessä oleva kytkimen puoleinen o-rengas, joka itse asiassa saattaa ollakin koko vuodon aiheuttaja.)

    Kun sitten olet noinkin pitkällä, kannattaa samalla vaihtaa samalla tekniikalla myös kaikki vaihdelaatikon stefat, kytkimen apusylkky sekä porata sinne apusylkyn alle se kuuluisa "weep hole" eli reikä joka juoruaa työsylkyn stefan pettämisen ennenkuin kytkinneste pääsee pilaamaan kytkintä uudelleen.

    Jo vakavissasi ryhdyt hommiin, niin täältä pesee sitten lisää aineistoa kunhan laitat vaikka PM:ää. Edellä oleva oli siis vain pääasiat kuvaileva...


    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  6.  
  7. #6
    Lainaa (pozo izquierdo @ Tammi. 19 2011,17:05) kirjoitti
    Jos vakavissasi ryhdyt hommiin, niin täältä pesee sitten lisää aineistoa kunhan laitat vaikka PM:ää. Edellä oleva oli siis vain pääasiat kuvaileva...


    t. pozo

    Joo Pozolta saa hyviä neuvoja tähän hommaan.
    Hän neuvoi minuakin, kun vaihdoin K1200RS pyörään kytkinlevyn ja tuon stefan.
    Kiitos vielä neuvoista Pozo

    Pekka
    Pekka