Onko työläs homma,entä paljonko pitää purkaa.Mistä ko.osat sopuhintaan.Ketju,kiristin,ohjurit.Voiko olla totta että rapisee jo 100.000 km:ssä.
Ettei kyse nyt vaan ole K-moottorille ominaisesta (tosin yksilöittäin vaihtelevasta) tyhjäkäyntikolinasta, jonka alkulähteestä olen lukenut monta teoriaa. Vahvin ehdokas taisi (?) olla laturin vaihteisto...
Enpä ole kuullut vielä yhdestäkään (ainakaan uudemmasta K-sarjalaisesta), josta edes jakoketjun laahaimet olisivat tuossa kilmometrimäärässä menneet.
<p>2002-2014</p>
Saattaapi olla syynä myös jakoketjun kiristimen öljyn ulostuloreiän kohdalta irronnut massa, jolloin kiristin ei kiristä enää kunnolla. Rapisee ärsyttävästi erityisesti alhaisilla kierroksilla. Tarkastaminen vaati jakopään kannen irrottamisen. Paljon ruuveja. Ketju tuskin on venynyt vaihtokuntoon, mutta laahaimet (muoviliuskat) saattavat olla vaihtokunnossa. Ei kallis juttu. Liuskojen uusiminen n. 60000 km paikkeilla ainakin vanhimmissa *k100:ssa.
K100/1983
hkm
Omassa oli jakopää auki 127 000km kohdilla kun vaihdoin vesipumppuun uutta akselia ja tiivistettä. Jakopäässä ei kyllä ollut mitään sanottavaa edes ohjaimissa. Siististi kävi, ainoa kalinan lähde oli juuri nuo laturin kumivaimentimet jotka olivat kivikovat, ihan kalervon pala oli heittää uudet paikalleen.
Vaikeaa tuon koneen kanssa remonttia tehdessä ei ole mikään. Ei paperitiivisteitä eikä muutakaan ärsyttävää, stefat tosin hiukan kinkkisiä saada paikoilleen, mutta ohjeita netti pullollaan. Upeita pyöriä ovat. *
Itse ostin aikoinaan orkkisosaa, eivät ole niin kalliita kuin luulis.
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
Ok kiitos vinkeistä..siispä purkuhommiin.Ääni on läsnä ainoastaan kun veto muuttuu moottorijarrutukseksi.Kovemmilla kierroksilla ei kuulu lainkaan.Pitäisikö vesi/öljypumpulle tehdä jotain samassa yhteydessä kun kerran auki on.
Ikiliikkuja se on.
Moi,(tonni vetoa @ Tammi. 20 2011,00:40) kirjoitti
Eihän vain ole kysymyksessä tuo vaihteiston väliakselin vaimenninjousen kuoleentuminen. Ei riko mitään, mutta ainakin itsellä oli hirviä kalina kun pitkiä alamäkiä ajoi moottorijarrulla.
Täältä pitäisi löytyä tarkempi kuvaus asiasta, ja paljon muuta.
http://www.ibmwr.org/ktech.shtml
Antti
ex-BMW K100RS -85
ex-BMW K1200S -05