Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 41:sta
  1. #1
    Pientä fiilistelyä talven keskelle

    Osin ek@:n kuvien ja videoiden sekä ADVriderin samanlaisen ketjun innoittamana rupesin miettimään, että mikä kaupunki/alue/maa olisi ihanteellisin mp-harrastajan näkökulmasta. Missä olisi parhaat sääolosuhteet, upeat tiet, paljon nähtävää, tapahtumia jne. mitä nyt kukin hakee mp-harrastukselta? Mielellään perustelujen kanssa ja kuviakin saa laittaa.

    Oma suosikki olisi Italian luoteisrannikko eli Ligurian ja Toscanan maakunnat.



    - voi ajaa ympäri vuoden
    - vuoristoa ja rannikkoa = maisemat kohdillaan
    - hyvät mutkapätkät
    - lähellä kaikkea, esim. vkl-reissu Alpeille, Dolomiiteille, Apenniineille, Etelä-Ranskaan
    - lähistöllä paljon hyviä moottoriurheilutapahtumia (Monaco F1 ja ralli, Monza F1 ja SBK, Mugello MotoGP, Imola SBK, Misano SBK ja MotoGP), myös muita urheilutapahtumia (jalkapallo, pyöräily, alppihiihto)
    - paljon historiallista nähtävää ja kulttuuria
    - paikallinen ruoka
    - pyörät melko halpoja
    - huonona puolena turistikausi loppukesästä

    Muita hyviä alueita olisi varmasti Etelä-Espanja. Kelit kohdillaan ja hyvät tiet sekä ratoja lähialueilla. MotoGP-tunnelma keväällä Jerezissä jne.

    Monen mielestä Etelä-Ranska olisi myös hyvä. Muuten ok, mutta Ranskassa on pyörille se hikinen 100hp tehoraja (kai sen voi jotenkin kiertää, entäs vakuutus täystehopyörässä onnettomuuden sattuessa?)

    Muita hyviä alueita voisi olla California, Kaakkois-Australia, Japani...

    Saksassa on talvi, Briteissä halvat pyörät mutta kalliit vakuutukset ja sataa paljon...
  2. #2
    No, tuosta nyt on vähän huono enää laittaa paremmaksi, näin perusjampan lähtökohtia ajatellen...

    Lappi on muuten kiva paikka, mutta kausi on turhan niukka...
    C-luokan meininkiä vuodesta 84
    Kai muuten tiesitte, että nykyään kaikki on kiellettyä?
    Suzuki GS 450S -87
    Kawasaki GPX 500R -88
    Ducati Monster 696 -11 -RIP-
    Suzuki RF 600R -96
  3. #3
    Sellainen, missä rakentelu olisi täysin vapata.
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  4. #4
    Lainaa (TripleTwin @ Tammi. 07 2011,15:16) kirjoitti
    Sellainen, missä rakentelu olisi täysin vapata.
    Amerikoissa ei taida paljon rajoituksia tuon rakentelun suhteen olla. Ihan vain arvauksena, perustuen siihen minkälaisia viritelmiä siellä liikenteessä näkee
    Family toys:
    Ducati 1299 Panigale S 2016
    BMW S1000RR 2011


  5. #5
    Turderi pistää asiaa! Ja perustelut on hyvät.
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  6. #6
    Missä tahansa 3. maailman maassa on rakentelu käytännössä ihan vapaata (ja liikennesäännöt myös!)

    Epäilenpä, etten ihan mp-harrastukseni takia muuttaisi ulukomaille. Vaikka tätä tärkeänä itselleni pidänkin.

    Mutta jos näin tekisin, niin Euroopassa löytäisin varmaan itseni Pohjois-Italiasta, Ameriikassa sen lounaisista osavaltioista (ehkäpä juuri Kaliforniasta, Teksas tosin yllätti positiivisesti), Afrikassa Etelä-Afrikasta tai Namibiasta, Australiassa kaakkois- tai länsiosista, ja Aasiassa Thaimaan pohjoisosasta.

    Ympärivuoden tarkasteltuna näistä keleiltään parhaat lienee E-Afrikka ja läntinen Australia; molemmat varsin lämpimillä leveysasteilla - mutta kuitenkin tropiikin ulkopuolella, jolloin sadekausikaan ei piinaa. Ovat melko kuivia seutuja, mutteivät kuitenkaan ihan aavikkoa, tai siis ainakaan kokonaan.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  7. #7
    Ka, tuotapa juuri itsekin pohdin lumensiirtelyn lomassa ja kyllä se Turderin komppaamiseksi menee. Google maps on "oudosti" just näyttämässä toscanan reittejä. Parhaassa tapauksessa ens kesänä jo taas pääsis. Pahimmassa joutuu kiertämään snagaria...
    <br />
  8. #8
    Ei semmoista paikkaa olekkaan *
    Heps,ja kaikki tiet sun muut ovat ajettuja ja "tylsiä".
    Eli kriteerit ovat omasta mielestä ne että menovesi on halpaa,jokamiehen oikeus joka paikkaan *,yleisliikenne sen verran turvallista että uskaltaa maisemiakin ziigata samalla kun ajaa,kelit nytt ei niin hirveen paljon määrää kunhan pysyy kuivana.
    Paikan voi vaihtaa halutessa.

    Tällä hetkellä suomi on semmoinen paikka
    +voi ajaa ympäri vuoden.
    +/- liikenne pääsäntöisesti turvallista maisemaziigailuun samalla kun ajaa
    -bensa sikakallista.
    -maan päättäjät yrittävät vittuilla koko ajan erilaisilla lisäveroilla ja muilla säännöksillä mitä hankaloittaa motoristin elämää.
    -ei ole jokamiehen oikeus joka paikkaan.
    -näitä miinusviivoja voisi jatkaa enemmänkin mutta en jaksa.
  9. #9
    Sveitsissä Lugano voisi olla kanssa aika mesta paikka. Moni on sanonut, että kevät tulee sinne aika aikaisin ja taisi olla mm. palmua siinä järven rannalla kun kesällä kävin (liekö sitten istutettuja). Tuollakin voi olla ongelma talvella, että itse kaupunki on hyvässä kelissä, mutta muuten on "jumissa" vuorilla olevan lumen takia.

    Rakentelijalle ja hoodeemiehille USA olisi aika soppeli. En tiedä onko miten paljon osavaltiokohtaisia eroja rakentelun suhteen, mutta kyllähän joku Arizona, New Mexico, California, Nevada ja Utah olisi aika hienoa seutua posotella menemään loputonta suoraa upeissa maisemissa. On siellä toki muutakin ajettavaa ja vuorilla lunta talvella.
  10. #10
    Australiassa en tiedä miten uskaltaisi ajella. Kaupungit lienevät suhteellisen turvallisia ellei ikävän yleisiä rattijuoppoja huomioida, mutta kaupunkien ja suburbien ulkopuolisilla alueilla on uskomattomat määrät pien- ja ei-enää-niin-pieneläimiä, joita näkyy kuolleena pitkin tienpenkkoja. Törmäysriski on suuri varsinkin hämärän aikoihin.

    Lisäksi hartainkin mp-harrastaja joutuu harkitsemaan kaksi kertaa kun mittari näyttää yli 30 astetta puhumattakaan tämän kesän ennätyshelteistä, jotka ylittivät tietääkseni +42 C. Riippuu tietysti paikoista, mutta kesällä keskilämpötila on ihan eri luokkaa kuin koto-Suomessa.

    En tiedä johtuuko ylläolevista syistä vai mistä, mutta ihmetytti moottoripyöräilijöiden vähyys tuolla down underissa yleisestikin.

    E: Tuo lämpötila oli Melbournen lukemia



    "On tilanteita jolloin Mustanaamio poistuu viidakosta ja liikkuu kaupungissa kuin kuka tahansa meistä"
  11. #11
    Mikä tahansa Etelä-Euroopan kolkka jossa on hyvät mutkapätkät, joviaali tuomari ja lyhyt matka vuorille ja merelle hellettä pakoon. Vaikka Pyreneitten lähellä tai Alppien eteläpuolella.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  12. #12
    Valtaosassa harrastuksia on kausiajattelu mukana => siinä mielessä ne laittaisi niin paljon painoa sille että kausi pitäisi olla ympäri vuoden (muuta ehdottomasti pidempi kuin Suomessa). Nopeusrajoitusrakenne ja valvonnan tiukkuus on minusta yksi kriteeri. Pyöräilyn verotus eri muodoissaan.
    - pyörän hankintakustannukset ja vakuutukset pienet (voisi pitää useita pyöriä yhtaikaa)
    - mutkateitä ja rajoittamattoman nopeuden pätkiä molempia
    - kesälläkin siedettävä lämpötila eikä mitään +40
    - keskeisellä paikalla Euroopassa
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  13. #13
    Lainaa (Robespierre @ Tammi. 07 2011,15:53) kirjoitti
    Australiassa en tiedä miten uskaltaisi ajella. Kaupungit lienevät suhteellisen turvallisia ellei ikävän yleisiä rattijuoppoja huomioida, mutta kaupunkien ja suburbien ulkopuolisilla alueilla on uskomattomat määrät pien- ja ei-enää-niin-pieneläimiä, joita näkyy kuolleena pitkin tienpenkkoja. Törmäysriski on suuri varsinkin hämärän aikoihin.

    Lisäksi hartainkin mp-harrastaja joutuu harkitsemaan kaksi kertaa kun mittari näyttää yli 30 astetta puhumattakaan tämän kesän ennätyshelteistä, jotka ylittivät tietääkseni +42 C. Riippuu tietysti paikoista, mutta kesällä keskilämpötila on ihan eri luokkaa kuin koto-Suomessa.

    En tiedä johtuuko ylläolevista syistä vai mistä, mutta ihmetytti moottoripyöräilijöiden vähyys tuolla down underissa yleisestikin.
    Ihan hyvin siellä uskalsi ajella - kun ajeli VAIN päiväsaikaan.

    Oli itse asiassa noin kuvaannollisesti melkeinpä pala kakkua esimerkiksi ruuhkaiseen Indonesiaan verrattuna, jossa oltiin ennen Australiaa. Vain 20 miljoonaa ihmistä paikassa, joka on 20 kertaa Suomen kokoinen, kaupunkien ulkopuolella ei Australiassa montaa autoa tullut vastaan.

    Ainakin isompien teiden reunukset on yleensä raivattu auki, jotta näkyvyyttä piisaa. Ja niitä yliajettuja raatoja tosiaan näkyy pilvin pimein, mutta liikkuvat tosi vähän valoisan aikaan.

    Hämärällä ja pimeällä tilanne on varmastikin ihan toinen (ja melkein jokainen baikkeri ainakin tunsi jonkun, joka oli kolaroinut elikoiden kanssa). Kaikki varoittelivat kuin yhdestä suusta, ettei pidä ajaa pimeällä. Eikä meillä ollut onneksi tarvista tehdä niin.

    +47 oli maksimilämmöt 2-3 päivää Adelaiden lähistöllä, ja mustassa nahkapuvussa meinasi tulla aavistuksen hiki, muttei noita pukuja täpötäysiin kapsäkkeihinkään saanut mahtumaan, niin niillä mentiin. Aika usein sai kyllä pitää breikkejä... ja kietaista litran-pari nestettä *



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  14. #14
    Ikävä kyllä se, että ajokausi on vain puolet vuodesta pitää kipinän vireillä. Siksi Suomi on erinomainen paikka harrastaa motoilua. Lämpimämmissä maissa ei syntyisi semmoista "nälkää" mikä täällä tulee talvisin kun joutuu puutteessa kitumaan.

    Sitäpaitsi, etelämpänä on usein aivan liian kuuma. Kyllä se yli 30-asteinen helle on v-mainen ja ei silloin huvita paljon ajella.



    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  15. #15
    Lainaa (wekkuli @ Tammi. 07 2011,20:19) kirjoitti
    Sitäpaitsi, etelämpänä on usein aivan liian kuuma. Kyllä se yli 30-asteinen helle on v-mainen ja ei silloin huvita paljon ajella.
    Ei me nyt ihan niin etelää tarkoitettu. Kouvolan Utissa viime heinäkuun keskilämpö oli 22.8 astetta. Heinäkuun keskilämpö Gran Canarian Las Palmasissa on keskimäärin 22,8 astetta.
    Pysytellään siis Utin ja Pohjois-Afrikan välissä, niin on sopivan viileää.



    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  16. #16
    Uusi Seelanti olisi ihan jees paikka harrastaa moottoripyöräilyä...hienoja mutkapätkiä,mahtavat maisemat, ym mukavaa..
    <br />
  17. #17
    wekkulilla ihan osuvat pointit. Kuumuus varsinkin vie ajohalut (ei vaan pysty), varmaan siihenkin lopulta tottuisi?

    Toisaalta ajaminen on mielekkäämpää jos on kiinnostavaa ja vaihtelevaa ajettavaa lähistöllä, ts. jaksaa ajaa pidemmänkin ajokauden ilman motivaatio-ongelmia. Tässä suhteessa Suomi on vähän tylsä. Ok, kesäinen järvimaisema maaseudulla on upea mutta äkkiä ne alueen mutkapätkät on koluttu ja jos haluaa erilaista ajettavaa ja nähtävää, saa ajaa yhden rautaperseen (todennäköisesti lauttamatkan lisäksi) jotta on ns. pelipaikoilla. Luonnollisesti tuo ei ole mahdollista joka viikonloppu, joten (kärjistetysti) jurnutetaan sitä perus kyläpätkää hampaat irvessä kun on kerta pakko ajaa kun tuli kalliilla lainarahalla hankittua se pyöräkin ja sitten poliisi palkitsee vielä sakoilla illan päätteeksi

    Enemmän nautiskelua, vähemmän suorittamista.
  18. #18
    Tuossahan noita must´eja on tullutkin. Itse viihtyisin vallan mukavasti Biarritzissa Ranskassa tai Välimeren rannikolla joku sata metriä vedenpinnan yläpuolella näköalamökissä ja nimen omaan Italiassa, Jenkkilässä on vähän aikaa tullut asuttua, ei siis ikinä sinne edes turistina, Espanjastakin voisi löytyä paikkoja, kunhan pysyisi poissa Aurinkorannikolta ja vajaan kuukauden päästä kokeillaan sitten Vantaata kunhan asunto valmistuu. Eiköhän se kuitenkin ole tämä viimeinen, realistinen vaihtoehto.



    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  19. #19
    Lainaa (aj@ @ Tammi. 07 2011,21:46) kirjoitti
    Tuossahan noita must´eja on tullutkin. Itse viihtyisin vallan mukavasti Biarritzissa, Välimeren rannikolla joku sata metriä vedenpinnan yläpuolella näköalamökissä ja nimen omaan Italiassa, Jenkkilässä on vähän aikaa tullut asuttua, ei siis ikinä sinne edes turistina, Espanjastakin voisi löytyä paikkoja, kunhan pysyisi poissa Aurinkorannikolta ja vajaan kuukauden päästä kokeillaan sitten Vantaata kunhan asunto valmistuu. Eiköhän se kuitenkin ole tämä viimeinen, realistinen vaihtoehto.
    Äkkiseltään luulisi jenkkien olevan monen mp henkisen mekka mutta näin ei ilmeisesti ole.
    Liika on aina liikaa, mutta kohtuus on ehdottomasti liian vähän
  20. #20
    Kyyllä tämä pirkanmaa on paras paikka mulle harrastaa moottoripyöräilyä. Työ on täällä mistä saa rahaa harrastaa, samoin asunto. Ei riittäisi rahat asua hotelleissa kaiken aikaa, toki kiva on pyörähtää etelässä kesällä.
    Perhekin on sitä mieltä että tämä on paras paikka ja juuri mönkkärillä lumenaurauslenkiltä tulleena voin sanoa että hankalaa olisi kanarialla lumenaurauskin.
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  21. #21
    Lainaa (wekkuli @ Tammi. 07 2011,20:19) kirjoitti
    Ikävä kyllä se, että ajokausi on vain puolet vuodesta pitää kipinän vireillä. Siksi Suomi on erinomainen paikka harrastaa motoilua. Lämpimämmissä maissa ei syntyisi semmoista "nälkää" mikä täällä tulee talvisin kun joutuu puutteessa kitumaan.

    Sitäpaitsi, etelämpänä on usein aivan liian kuuma. Kyllä se yli 30-asteinen helle on v-mainen ja ei silloin huvita paljon ajella.
    Ennätit ensin, olisin ilmaissut asian samoin sanoin

    Kotimaassa ikävää on ainoastaan vainoharhainen nopeusvalvonta järjettömine sanktioineen.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  22. #22
    Lainaa (pecha @ Tammi. 07 2011,15:47) kirjoitti
    Missä tahansa 3. maailman maassa on rakentelu käytännössä ihan vapaata (ja liikennesäännöt myös!)

    Epäilenpä, etten ihan mp-harrastukseni takia muuttaisi ulukomaille. Vaikka tätä tärkeänä itselleni pidänkin.

    Mutta jos näin tekisin, niin Euroopassa löytäisin varmaan itseni Pohjois-Italiasta, Ameriikassa sen lounaisista osavaltioista (ehkäpä juuri Kaliforniasta, Teksas tosin yllätti positiivisesti), Afrikassa Etelä-Afrikasta tai Namibiasta, Australiassa kaakkois- tai länsiosista, ja Aasiassa Thaimaan pohjoisosasta.
    Tämmöisen asian kuulin, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, että Thaikkulaan ei saa uutta Kawan ZX 10 R:ää, ei läpäissyt saaterajoja!! * No, kai sen maan on jostain aloitettava saasteen vähentäminen *
    50cc -> 50cc -> 500cc -> 750cc -> 1200cc -> 900cc -> 600cc ->

    Hyvä harrastus pitää pois kaduilta...
  23. #23
    amerikoista taitaa niin harvalla kuitenkin olla kokemusta että paha mennä mitään sanomaan? Californiasta puhutaan, mutta taitaapi olla melko ruuhkaisaa, ainakin ihan rannikolla. joku vuoristoinen osavaltio, colorado tms vois olla ideaali? mihinkään aakeeta laakeeta - osavaltioon ei kiinnostais menne. rakentelutoiminta varsin vapaata, mutta jotain osavaltiokohtaisia määräyksäi on, kuten myös eroa miten helposti määräyksenvastaisuuteen puututaan.

    kuten tullut esille niin ajelumielessä monien unelmana on etelä-eurooppa. mut taas isompaa rakentelua harrastavalle se unelmamaa olis ruotsi. saksassa ja muualla manner-euroopassa suhtaudutaan aika nihkeesti runkomuutoksiin tms osien täytyy olla zertifioituja ja sit se rekisterikylttien koko... ruotsissa alan kulttuuri vanhaa ja omat konstruktiot mahdollista katsastaa
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  24. #24
    Lainaa (perti @ Tammi. 08 2011,11:04) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Tammi. 07 2011,15:47) kirjoitti
    Missä tahansa 3. maailman maassa on rakentelu käytännössä ihan vapaata (ja liikennesäännöt myös!)

    Epäilenpä, etten ihan mp-harrastukseni takia muuttaisi ulukomaille. Vaikka tätä tärkeänä itselleni pidänkin.

    Mutta jos näin tekisin, niin Euroopassa löytäisin varmaan itseni Pohjois-Italiasta, Ameriikassa sen lounaisista osavaltioista (ehkäpä juuri Kaliforniasta, Teksas tosin yllätti positiivisesti), Afrikassa Etelä-Afrikasta tai Namibiasta, Australiassa kaakkois- tai länsiosista, ja Aasiassa Thaimaan pohjoisosasta.
    Tämmöisen asian kuulin, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, että Thaikkulaan ei saa uutta Kawan ZX 10 R:ää, ei läpäissyt saaterajoja!! * No, kai sen maan on jostain aloitettava saasteen vähentäminen *
    Jaa, enpä tiedä onko kyseistä laitetta ollut muutenkaan aikomus myydä Thaimaassa.

    Muun muassa juuri Kawasaki on kyllä ruvennut myymään osaa mallistostaan siellä, ainakin ER6:sta ja jotain customeita on saanut uusina, mutta näin on ollut vasta 2-3 vuoden ajan. Aikaisemmin kaikki isommat, sanotaanko yli 200cc pelit on täytynyt tuoda sinne jostakin. Osa niistä on (kuulemma) ympäri Aasiaa haalituista purkuosista kasattuja "melko laillisia" härveleitä *

    Joka muuten ei ole käynyt Pohjois-Thaimaassa ajamassa, niin nyt kipin kapin hankkimaan lentolippuja... siinä Suomen talvi unohtuu äkkiä. Jos on joku paikka, mikä voi tosissaan haastaa Alppien ja Norjan tiet, niin se on justiinsa tämä. Boonuksena siellä on vieläpä taivaallisten asfalttiteiden lisäksi hienoja hiekkatiereittejä. Ja parhaillaan on kuiva kausi (sekä ´viileä´ = päivisin 25-30, ja öisin juuri sopivan viileä, ettei tarvi mitään rämisevää ilmastointia olla päällä)..... hintatasokin on ihan muuta kuin Euroopassa, lennot tietty maksaa, mutta vähänkin pidemmällä reissulla kokonaishinta voi lentoineen jäädä alle ajoreissun Eurooppaan. Paikka on lyhyesti sanottuna 2-pyöräfriikkien paratiisi.

    Kannattaa muuten sitä Jenkkilääkin käydä ihan itte katsomassa, on siellä suoriakin teitä (ja paljon!) mutta ainakin lännessä päin myös pirun hienoja mutkapätkiä, eikä nekään lopu ainakaan yhden reissun puitteissa kesken. Rannikon highway Los Angelesista Seattleen on tietenkin legendaarinen (ja syystä!) mutta ainakin itselleni oli yllätys, miten paljon hyviä ajoteitä siellä piisaa oikeastaan vähän joka puolella läntisiä osavaltioita.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  25. #25
    Etelä-eurooppa olis varmaan suurimman osan kautta optimaalinen paikka asua, pl. elokuun helteet ja turistihässäkkä.

    Jenkeissä Colorado tosiaan voisi olla ainoa kiinnostava alue. Kokemusta on Boulderin kaupungista ja ainakin siellä oli kovasti mopoilijoita. Siitä lähtee tiukkaa mutkapätkää vuorille ja talvet voisi skimbata Kalliovuorten puuterissa. Ei paha kombinaatio...

    Alueella on muuten paljon maantiepyöräilijöitä euroopastakin, he hakevat vähän samaa kuin mopoilijat. Vaihtelevia teitä ja sopivaa ilmastoa. Toki pyöräilijöille on plussaa myös korkeudesta.

    Boulderista länteen olevassa Wardin kaupungissa voisi sitten käydä muistelemassa hippien kulta-aikaa ja siemaista samalla kahvit.
    Suzuki GSX-R 1000 K5
    (ex: Suzuki GSX-R 750 K6)
    (ex: Suzuki GSX-R 600 K1)
  26. #26
    Ihanteellisin paikka on aina ollut ja tulee olemaankin paikkakunta/seutu,jossa itse ei asusta.
  27. #27
    Lainaa (Turder @ Tammi. 07 2011,14:35) kirjoitti
    Pientä fiilistelyä talven keskelle

    ---

    Saksassa on talvi, Briteissä halvat pyörät mutta kalliit vakuutukset ja sataa paljon...
    Nämäthän ovat kompromisseja... *

    On se talvi Saksassa ihan eri juttu kuin täällä Suomaassa.
    Tässä taannoin Saksimaan Mustametsän -Swartzwald - mutkateilla Uunna Vuonna meni prätkää niin että jotta.

    Ja olut on tuolla hyvää.
    Sinne siis.

    -jami
    Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
    Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
    'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
  28. #28
    Joo kyllähän ne täällä nytkin ajelevat kun on 10 astetta lämmintä ja kaikki lumetkin sulivat pois. Silti ei nappaa ajella tuolla suolatuilla teillä, näyttää ensi yöksi pakastuvan niin levittävät taas suolaa joka paikkaan. Toisaalta uuden vuoden kieppeillä oli yli 20 astetta pakkasta ja päivässä tulee helposti pari kymmentä senttiä lunta. Ei näistä aina tiedä. Muutama vuosi sitten mentiin Itävaltaan laskettelemaan tammikuussa. Innsbruckissa +19 astetta
  29. #29
    Onko toi muuten suolaa mitä siellä Saksassa teille kylvetään? Kävin joululomalla Kölnin hujakoilla ja kaikki tiet oli putsattu lumesta ja jäästä vimpanpäälle, oli muuten mukava ajella siis autolla , kun taas Suomeen palattuani huomasin kuinka onnettomasti tiet on täällä putsattu.
  30.  
  31. #30
    Kiintoisa aihe... todella. *

    Kuvia ei ole, mutta -70 luvun lopulla ajettiin "cannonball". USA rannikolta rantaan.... *En ole mikään jenkkilänfani, mutta pakko on myöntää, että vähän reittiä katsoen, niin kokemukset ovat mahtavat.
    On niin saakelin isomaa, jotta ei tässä tohdi alkaa reittejä ehdottamaan.
    Ehdotukseni on, että USA -Kanada rajaa +- 300km.
    Itse tosin tykästyin Arizonaan... ...ja on lämmintä.. helposti 35ast.

    Mp-harrastajan asua??? *Arizona.. *

    Ed: Toinen trippi ko. alueille oli 1981 ja siellähän mennään sitten HD:llä, halusit tai et...



Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen