Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Eli tuli syksyllä ostettua tuommonen KTM lc4 640SM -04 20tkm ajettu, kun kaverit kehui hyväksi ja varmaksi pyöräksi.
    Noh ostin ja kerkesin syksyllä sen 100km ajella ennen talviunia. Keväällä nyt alkoivat sitten ongelmat.. Muutaman päivän pyörä tarttas ihan hyvin tulille ja toimi normaalisti, mutta tänä aamuna töihin lähtiessä yritin startilla ekaksi ja ei jaksa pyörittää.. polkimesta yrittää niin tuntuu kuin ois hiekkaa jossain vitusti.. Jaksaa polkea mutta helvetin raskaan ja jotenkin sitkaan tuntunen, ehkä jotenkin jopa hieman metallinen laahaava ääni kuuluu.. sitten kokeilin taas startilla niin puikkari pohjaan vedettynä kone pyörii hienosti ilman ylimääräisiä ääniä, muttei starttaa..

    Varmaan helvetin sekavasti kirjoitettu mutta jos joku osais neuvvoo niin olisin enemmän kuin kiitollinen. ON kyllä aika saatanan paska fiilis näin aloittelevana KTM:n omistajana.. VARMA ja LUOTETTAVA? Justjoo..
  2. #2
    Veikkaus numero yksi...

    Nokka-akselilla sijaitseva automaattinen puolipuristin tiensä päässä.
    Kilahteleeko kone kun kicksillä pyörittää, jos ei niin vahvasti epäilen tuota puolipuristinta?

    Ei kovinkaan iso tai kallis projekti jos työkalut pysyy kädessä.
    Kone rungossa pystyy tekemään.
    Samalla vesipumppuun remontti ja ehkäpä vielä keinuvipujen rullat vaihtoon ja shimmien tarkistus.

    Siis ihan luotettava konehan tuo on, yhtään yllättävää vikaa ei ole vielä tullut...

    Huoltoa ja hoivaa tosin vaatii pysyäkseen hyvässä terässä...
  3. #3
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Veikkaus numero yksi...

    Nokka-akselilla sijaitseva automaattinen puolipuristin tiensä päässä.
    Kilahteleeko kone kun kicksillä pyörittää?
    Ei kilahtele. Alusta asti ihmetellyt kun kuullut vain huhuja että pitäisi kilahdella mutta ei ole minulla kila´hdellut..
    Voisiko startti pyöriä mukana?
  4. #4
    Lainaa bimmerrlz kirjoitti Katso viesti
    Ei kilahtele. Alusta asti ihmetellyt kun kuullut vain huhuja että pitäisi kilahdella mutta ei ole minulla kila´hdellut..
    Voisiko startti pyöriä mukana?
    Periaatteessa voi, jos vauhtipyörän takana oleva startin vapaakytkin on jumittanut.

    Tuo on helppo selvittää kun ottaa startin irti koneesta ja kokeilee sitten käyntiin kicksillä.
    Irrotus on helppo ja onnistuu vaikka pyörän omilla työkaluilla, johto irti startista ja ne pari pystyssä olevaa pulttia startin vasemmasta päästä niin startin saa vedettyä pois paikoiltaa.
    Ja samalla vaikka avattua ja putsattua...

    Mutta kyllä tuo kilahtelun puute yleensä viittaisi siihen että aut.puolipuristin olisi rikki.
  5. #5
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Periaatteessa voi, jos vauhtipyörän takana oleva startin vapaakytkin on jumittanut.

    Tuo on helppo selvittää kun ottaa startin irti koneesta ja kokeilee sitten käyntiin kicksillä.
    Irrotus on helppo ja onnistuu vaikka pyörän omilla työkaluilla, johto irti startista ja ne pari pystyssä olevaa pulttia startin vasemmasta päästä niin startin saa vedettyä pois paikoiltaa.
    Ja samalla vaikka avattua ja putsattua...

    Mutta kyllä tuo kilahtelun puute yleensä viittaisi siihen että aut.puolipuristin olisi rikki.
    Jos tuo aut.puolipuristin olisi rikki niin minkä hintaisesta rempasta on kyse?
  6. #6
    Lainaa bimmerrlz kirjoitti Katso viesti
    Jos tuo aut.puolipuristin olisi rikki niin minkä hintaisesta rempasta on kyse?
    Mitähän tuosta uskaltaisi sanoa...

    Täydellinen Nokka-akseli ~160e, vakio ja rallyen nokka taitaa olla molemmat samoissa hinnoissa.
    Siihen sitten vielä jos vaihtaa kenuvipujen rullat ~50e, nokan laakerit pari kymppiä ja vesipumpuun taitaa kanssa mennä parikymppiä.
    Tuohon vielä litra jääh.nestettä ja venttiilikopan tiivistykseen tiivistemassa,

    Työnä kohtuullisen yksinkertainen, joskin perus huolellisuutta vaativa.
    Hintaa liikkeessä teetettynä en ole ikinä kulluut enkä kysynyt, muutaman kerran kyllä itse tuon tehnyt...

    Jotain ohjeita ameriikan foorumilta, venttiilikopan irroitus ja tiivistys, vesipumpun huolto...
    Lisäksi tietenkin kurapyöräilijöillä on noista LC4 koneista tietoa ja taitoa.
  7. #7
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Mitähän tuosta uskaltaisi sanoa...

    Täydellinen Nokka-akseli ~160e, vakio ja rallyen nokka taitaa olla molemmat samoissa hinnoissa.
    Siihen sitten vielä jos vaihtaa kenuvipujen rullat ~50e, nokan laakerit pari kymppiä ja vesipumpuun taitaa kanssa mennä parikymppiä.
    Tuohon vielä litra jääh.nestettä ja venttiilikopan tiivistykseen tiivistemassa,

    Työnä kohtuullisen yksinkertainen, joskin perus huolellisuutta vaativa.
    Hintaa liikkeessä teetettynä en ole ikinä kulluut enkä kysynyt, muutaman kerran kyllä itse tuon tehnyt...

    Jotain ohjeita ameriikan foorumilta, venttiilikopan irroitus ja tiivistys, vesipumpun huolto...
    Lisäksi tietenkin kurapyöräilijöillä on noista LC4 koneista tietoa ja taitoa.
    Kiitos kattavasta infosta! Remontti varmaan onnistuu jopa meikäläisen näpeillä. Tarkastan vielä huomenna tuon vapaakytkin hässäkän. kun starrtin nappasin poies ja kokeilin sitten polokasta kiksistä niin jurraus loppu?? Ilmeisesti siis kiksistä polkastessa tuo startti pyörii mukana?
  8. #8
    Lainaa bimmerrlz kirjoitti Katso viesti
    Kiitos kattavasta infosta! Remontti varmaan onnistuu jopa meikäläisen näpeillä. Tarkastan vielä huomenna tuon vapaakytkin hässäkän. kun starrtin nappasin poies ja kokeilin sitten polokasta kiksistä niin jurraus loppu?? Ilmeisesti siis kiksistä polkastessa tuo startti pyörii mukana?
    Jos tosiaan ilman starttia tilanne muuttuu niin silloin on jossin muualla(kin) vikaa kuin puolipuristimessa.
    Lähinnä juuri tuolla startin vapaakytkimen puolella...

    Siinä koneen oikealla puolella on startin välirattaalle sellainen kolmion muotoinen kansi.
    Sen kun irroittaa takaanta löytyy ratas akseleineen, mahdollisesti shimmi tai pari akselilla, ei kannata tiputtaa koneeseen...
    Tuon rattaan kun poistaa niin pääsee seuraavaa startin ratasta pyörittämään sormella.
    Toiseen suuntaan pitäisi pyöriä vapaasti, toiseen ottaa kiinni.

    Tuo aut.puolipuristimen mahdollinen toimimattomuushan rasitittaa tuota startin vapaakytkintä kun kone ei pyöri startatessa niin kevyesti kuin on suunniteltu.
    Senhän huomaa kicksillä polkiessakin...

    Räjäytyskuvia, Elite KTM ja KTM partfinder...

    Taisi tuolta advriderista löytyä tuo vapaakytkimenkin vaihto kuvien kera...
  9. #9
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Jos tosiaan ilman starttia tilanne muuttuu niin silloin on jossin muualla(kin) vikaa kuin puolipuristimessa.
    Lähinnä juuri tuolla startin vapaakytkimen puolella...

    Siinä koneen oikealla puolella on startin välirattaalle sellainen kolmion muotoinen kansi.
    Sen kun irroittaa takaanta löytyy ratas akseleineen, mahdollisesti shimmi tai pari akselilla, ei kannata tiputtaa koneeseen...
    Tuon rattaan kun poistaa niin pääsee seuraavaa startin ratasta pyörittämään sormella.
    Toiseen suuntaan pitäisi pyöriä vapaasti, toiseen ottaa kiinni.

    Tuo aut.puolipuristimen mahdollinen toimimattomuushan rasitittaa tuota startin vapaakytkintä kun kone ei pyöri startatessa niin kevyesti kuin on suunniteltu.
    Senhän huomaa kicksillä polkiessakin...

    Räjäytyskuvia, Elite KTM ja KTM partfinder...

    Taisi tuolta advriderista löytyä tuo vapaakytkimenkin vaihto kuvien kera...
    Tämä selventi tilannetta jo huomattavasti.. Vaikuttais tosiaan siltä että tuolla vapaakytkimen puolella se vika nyt ois.. Joka siis tod.näköisesti aiheutunut tuon automaattisen puokkarin toimimattomuudesta.. Tänään leväytän ja katon mitä sieltä on menny, laitan tännekkin tarkemman diaknoosin. Kiitosta vielä seikkailu_R :lle hyvistä neuvoista.
  10.  
  11. #10
    Joko on vika selvinnyt?
    Buell xb12Ss