Sivu: 3 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 143:sta
  1. #61
    OK

    Lähinnä kiinnostaa jalkatapin kiinnityspisteen etäisyys noista kahdesta kiinnityspisteen välisestä linjasta.

    *
    /<-->* (jalkatapin kiinnityspiste)
    *

    Eli onko tästä apua...
    Nuo kaksi päällekkäistä tähtimerkkiä kuvastaa niitä kiinnitysruuveja, jotka tulevat häkkiin kiinnittäen koko hässäkän.

    Ja tuo oikeanpuoleisin tähti olisi jalkatapin kiinnityspiste tähän osaan.

    Meniköhän ihan hepreaksi...
    Sekä tuon jalkatapin korkeus, suhteessa noihin kahteen kiinnnityspisteeseen jotka tulevat häkkiin
    -Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

    * * * * * *****KTM 640 LC4 Prestige Supermoto -06***
  2. #62
    Dodiin...

    Pulttien A ja B väliseltä linjalta C, jonka pituus ~140mm, on matkaa reikään D ~145mm.
    Pultista A reikään D ~160mm ja reijästä D pulttiin B ~155mm.

    (ylempi pultti A ja alempi B)

    Onkohan toi laskennallisesti mahdollista... *

    Muutama känny räpsy vielä...
  3. #63
    Kiitokset.
    Piti kyllä lukea kahteen kertaan tuo viesti

    Mutta kyllä näillä tiedoilla saa jo tehtyä tuollaisen telineen.
    Eihän tuo jalkatappi nyt sentilleen tarvitse oikeassa kohdassa olla. Katsotaan jos töissä sattuisi joutoaikaa olemaan joku kerta...
    Hyvää vappua kaikille
    -Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

    * * * * * *****KTM 640 LC4 Prestige Supermoto -06***
  4. #64
    Juu, hyvää vappua vaan sinnekkin

    120km vappulenkki tuli tänään kyytiläisen kera, sekalaista soraa ja pieniä pikiteitä.
    Ihan vahingossa taisi tulla joku pikku hyppy ja sladikin matkaan, takapenkin hihkaisuista päätellen

    Ahdashan tuo (640adv) on kyytiläisen kera, varsinkin ~195cm/~100kg kuskille, muttei mitenkään mahdoton.
  5. #65
    Tuli muuten eilen käytettyä oma kotka ProBoostin penkissä, joka ei ole todellakaan mikään hyvänmielenpenkki... Tehoa takaselta 59,89 pollea! Olipa melkonen ylläripylläri. Heti piti käydä soralla leikkimässä, vaikka siloset kumit onkin vielä alla.
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  6. #66
    Nyt on viimeinkin ajeltu pieni lenkki omalla kottaraisella.

    Olin kyllä lukenut että on aikamoinen tärisijä tämä on, mutta jessus mikä hieromalaitos

    Alkaa näin tottumattomalla räpylät puutua. Eikähän se tästä

    Olipas kettumainen kaupungissa ajaa.
    Kaupunki nopeudet ovat juuri siinä välissä, että kakkosvaihteella kiertää liikaa, ja kolmosella liian nytkyttävää...

    Onpahan komiat soundit noissa acran putkissa...vieläkin korvissa humisee
    Seuraavalla kerralla tulpat korviin

    Sarvista saa näköjään oikeasti pitää kiinni. Mahtava laite



    -Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

    * * * * * *****KTM 640 LC4 Prestige Supermoto -06***
  7. #67
    Eikös se lue siinä tankin sivussa, KevyestiTäriseväMopo, LeikkisäCapistus... *

    Jos ihan 100% varmuutta ei ole että juuri tärinä puuduttaa niin kannattaa sitä kokeilla muuttaa tangon asentoa, josko löytyisi omille käsille sopiva kulma.
    Ainakin itsellä oli todella pienestä kiinni.

    Jos kaikki muu (ketjut, kaasari yms.) on kunnossa niin sopivia välityksiä vaan pähkäilemään, helpottaa kummasti jos saa nuo "hankalat" kierrokset jonnekkin muualle kuin juuri nopeusrajoitusten kohdille...

    Teoreettinen huippunopeus ei kuinkaan näissä mopoissa ole mitenkään tärkeä...

    Itselläkin taitaa talven jäljiltä olla vitosella 100km/h@5000rpm... *
    Ihan hyvin tuollakin ehtii ja kerkii kun harvoin ajelee motarilla.

    Ja useammin pääsee ajamaan täysillä... *



  8. #68
    Ketjut ja rattaat mun tarvis uusia. Joten millaset DIDin ketjut olisivat hyvät mun kottaraiseen?
    Entäs rattaat? Jotkut JT,n valmistamat?

    Mistäs saa edullisesti?

    Kun en noista tiedä niin...
    Onko ne ketjut jotkut O-rengasketjut tms? Mitä tämä O-renkaallinen tarkoittaa Eikös näitä ole muitakin?

    Ja kuinka monta lenkkiä pitkät ketjut?
    Entä miksi katupyörissä ketjut yleensä on niitattavat, ja crossi/enduro lukolla?

    Entä kummalla tähän kottaraiseen?

    Tuo 24mx.fi sivusto väittää haulla että.. "Ketju D.I.D 520 ZVM-X X-rengas" ...Sopisi kottaraiseen



    -Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

    * * * * * *****KTM 640 LC4 Prestige Supermoto -06***
  9. #69
    JT-rattaita olen itse käyttänyt, niissä ei kai mitään suuria eroja hinnoissa ole.

    JT:n sivuilla on muuten mukavat välitystaulukot tuon laskurin kaveriksi...
    Eli jos vaan valinnan varaa on niin ota yhdistelmä jossa on isompi eturatas (suunnilleen) samoilla välityksillä.
    Isompi eturatas kun on ketjille helpompi kuin pieni.

    Sopiva pituus riippuu pikkaisen välityksistä, mutta mieluummin muutaman lenkin pitkät kuin lyhyet.
    Lyhentäminen kuitenkin helpompaa ja siistimpää kuin jatkaminen...

    Itsellä ollut lukollisia, niitattavia ja päättymättömiä, ilman mitään ongelmia.
    Viimeisimmät kuitenkin niitattavia, louisin työkalu on ollut sen verran näppärä (tämmöinen 10003170)...

    Tosin eipä tuossa swinginkään irroitus mitenkään iso homma ole, yksi iso pultti pois ja päättymättömät ketjut on melkein paikallaan...

    Ketjuiksi kannattaa ottaa vahvinta mitä on varaa ostaa, ei ole hellä ketjuile tuollainen iso single...

    RK:n halvat venyivät kuin purukumi, mutta kun otti saman valmistajan ketjut sieltä listan toisesta päästä niin kestossa ei ole ollut valittamista.

    O-renkaat (ja muut xyz-renkaat) on siinä ketjun sisempien ja ulompien levyjen välissä, pitävät voiteet siellä ketjun sisässä ja lian ulkona.
    Noissa muissa (xyzÅ yms.) renkaissa on kai lähinnä haettu useampaa tiivistyspintaa ja pinempää kitkaa kuin perinteisessä o-renkaallisissa.
    Saman asian kuitenkin hoitavat.
  10. #70
    Kiitos vastauksesta.

    Taidan kuitenkin jättää swingin irroittamatta ketjun vaihdon yhteydessä.

    Pitääkin kysellä paikallisista liikkeistä hintoja...

    Toimiikos teillä nopeusmittarin TRIP F trippimittari?
    Miten se toimii jos toimii?
    Juokseeko siihen ne kilometrit kunnes polttoaine loppuu, ja polttoainevarotusvalo syttyy?
    Niin ainakin manuaali väittää

    Ja samaten manuaali sanoo että se varotusvalo ei ole toiminnassa

    Onko siis tuo Trip F turha trippimittari, vai onko se mulla rikki jotenkin?
    Kun jos laitan sen moden päälle, ja ajelen, niin siihen trippimittariin ei kerry kilometrejä.



    -Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

    * * * * * *****KTM 640 LC4 Prestige Supermoto -06***
  11. #71
    Vai olisiko se niin päin että se alkaa laskemaan vasta kun varoitusvalo palaa?
    Oletko varma että se käyttämätön valo ei FI valo?
    Tietenkin jos tankissa ei ole anturia niin...

    Kannattaa tarkistaa vaikka lontoon kielisestä manuaalista, ei olisi eka eikä varmaan viimeinen käännöskukkanen ohjekirjoissa...
  12. #72
    Juu myös se FI valo ei kuulemma ole toiminnassa.Mikälie...

    Ja luin tarkemmin tuon manuaalin siitä TRIP F,stä, Eli asia on juuri noin kuten kirjoitit. Alkaa laskemaan valon syttymisen jälkeen.
    Pitää tutkia paljonko tankillisella suurinpiirtein pääsee...

    Manuaalissa on lueteltu nuo merkkivalot, ja väittää ettei se polttoinevalo muka ole käytössä.



    -Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

    * * * * * *****KTM 640 LC4 Prestige Supermoto -06***
  13. #73
    Taitaa tuo Trip F toimia valon korvikkeena ja ilmestyä näyttöön kun laskenta alkaa?

    Jotain tuon suuntaisia hataria muistikuvia kavereiden pyöristä...

    Kanisteri tarakalle ja kokeilemaan kuinka pitkälle pääsee.

    Omassa mopossahan on valittu toinen lähestymistapa tuohon polttoainepuoleen, iso tankki ja hana res asennolla... *

    FI on ruiskun varoitusvalo



  14. #74
    Jahas, kävi niin että sain jarrukahvan poikki.--> http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....1;st=40

    Mistäs löytyisi jarrukahva tähän kottaraiseen.
    Paikallisessa liikkeessä, jossa tunnetusti erämaahinnat, sanottiin että pelkkä kahva n 20€
    Mielestäni liian suolainen hinta...?

    Vai saako tuohon pelkkää jarruvipua, vai joutuuko uusimaan koko jarruvivun runkoineen?

    Näyttää olevan brempon, vai miten se kirjoitettiin jarrut.
    4-asentoinen vivun etäisyyden säätö.

    Mites tuon vivun vaihto onnistuu?
    Eikös siinä tarvitse irroittaa koko mäntäsysteemi itse vivun rungosta, jotta tuon saa vaihdettua?

    EDIT: Itse itselleni vastaten:
    Manuaalin mukaan tuo vipu *joka on osanrolla 587.13.002.100 irtoaa erikseen itse jarruvipurungosta yhdellä ruuvilla.

    Joten taitaakin olla helppo juttu.

    Pitää myös uusia nuo kumipuslat jotka vaimentavat sarvien kiinnitystä. osanro 564.01.040.000

    Sarvet ovat hieman vinossa renkaan menosuuntaan nähden, mutta on varmaan päässyt liikkumaan tuo "kruunun" kiinnitys etuhaarukan putkeen...toivottavasti



    -Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

    * * * * * *****KTM 640 LC4 Prestige Supermoto -06***
  15. #75
    Kahva irtoaa varmaankin kun irroittaa sen saranapultin sylinterin kyljestä.

    20e tuosta säädettävästä kahvasta ei kyllä kuulosta pahalta?
    Saksassa 42e ja ameriikoissa 98$...

    Jos siis on kyseessä 58713002100 numeroa totteleva osa, jota ei näköjään osina saa?
    Jos sitten brembon listoilta moista löydy osina...

    Tai sitten yrittivät myydä peruskahvaa kaksiasentoisella säädöllä...

    Tanko oikenee ihan stoppareita vasten vääntämällä, ainakin adventuren kumiripustettun kanssa onnistuu...



  16. #76
    purin tuon ohjaustangon kiinnitystä, ja syy selvisi.

    Tuo osa http://173.74.246.25/elitekt....ESCOPIC FORK WP USD48 640 LC4 SUPERMOTO *jonka päällä ohjaustanko lepää, on vääntynyt, tai oikea termi tässä "kiertynyt"

    Eli tuonkin saa suoristettua viilapenkissä. Ellei sitten satu olemaan halpa osa jotta ostaa samantein uuden.

    Laitetaan nyt nuo kalut uusiksi ja katellaan miltä näyttää.



    -Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

    * * * * * *****KTM 640 LC4 Prestige Supermoto -06***
  17. #77
    Lainaa (ihis81 @ Kesä. 04 2011,20:04) kirjoitti
    Näköjään ei pääse katteet tai änkkärit koskettamaan maata kyljellään
    Eikä koneen poski...

    Tangon kinnike kannattaa vääntää suoraksi, se väliosa ei vaikuta kiinnitykseen.
    Osassa malleja kuitenkin erilliset nuo alemmat kinnikkeet, eikä tuollaista yhdistettyä palaa vääntyilemässä.

    Katteetonta ja kapeaa on halpa kaataa...
  18. #78
    Oma mokahan tuo oli.
    Arvioin nappularenkaan pidon ihan väärin.
    Kummasti muuttuu pito tossa kumissa kun lämpötila laski illalla.
    Päivällä oli ihan ok.

    Opiksi otettu
    Hankinnassa on asianmukaiset kumit alle.

    EDIT:
    Veinpä kottaraisen huoltoon, kun mielestäni moottorista alkoi tuon kaatumisen jälkeen kuulua entistä enemmän epämääräistä metallista sälinää tms vaikea kuvailla...
    Huollon kaveri oli sitä mieltä että ei ole terve ääni, eikä kannata ajella ennenkuin ovat tutkineet mikä tuon aiheuttaa.

    En tiedä oliko kuvittelua vai uupuiko kottaraisesta tehoja verrattuna entiseen...

    Männänrenkaat?

    Kuulostelin että olisi ennen kaatumista jo pitänyt hieman outoa ääntä. ja sieltä oikealta puolelta, jossa kyllä nuo kytkimen monilevyt myös elämöivät tunnetusti...

    Mutta nyt kaatumisen jälkeen ilmestyi hieman korotetulla kaasulla "resonointi" ääntä, jota ei paikallistettu että tuleeko moottorin sisältä.

    Kauhulla odotan mitä ne sieltä "löytää"
    -Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

    * * * * * *****KTM 640 LC4 Prestige Supermoto -06***
  19. #79
    Mitäs mieltä olette?

    Huollon kaveri oli sitä mieltä että kiertokangen laakeri mennyt.
    Perusteli että oli mitannut että ei ole öljynpaineet kunnossa.

    Miten tuosta alhaisesta öljynpaineesta voi päätellä että kiertokangen laakeri olisi mennyt? Ymmärrän kyllä jos siellä ei kunnolla öljy kierrä, niin tuo laakeri on varmasti herkkä rikkoutumaan.
    Edellisessä viestissäni olinkin kertonut oireet koneesta.
    Mietityttää kyllä että mikä sen äänen aiheuttaa...


    KTM,n huoltoliike kuitenkin kyseessä. Joten eiköhän ne siellä tiedä kuitenkin nuo asiat? Vai kusetetaanko mua...

    Taitaa tulla kallis remppa



    -Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

    * * * * * *****KTM 640 LC4 Prestige Supermoto -06***
  20. #80
    Kiertokangen alapäässä neulalaakerit...
    Mahtaakohan ihan oikeasti tuon kunto pahemmin vaikuttaa öljynpaineeseen?

    En nyt 100% varmaksi muista onko kotarin omassa LC4 korjaamo manuaalissa edes annettu mitään arvoja öljynpaineelle.

    Ja kytkin ei kyllä kilise oikealla puolella konetta, se kun sijaitsee vasemmalla puolella...

    Resonoiva ääni voi LC4:n tapauksessa tulla lähes mistä tahansa muka hyvin kiinni olevasta osasta...

    En oikein usko että koneesta, jossa siis ei ole mitään ulkoisia jälkiä, hajoaisi kaadossa mitään.

    Jos nyt ei kaasu auki huutanut kyljellään kovinkaan kauan?
    Silloinkaan tuollaisessa vierintälaakeroidussa koneessa ei pitäisi ihan heti tuhoa tulla...
  21. #81
    Ei huutanut kyljellään ollenkaan, vaan tyhjäkäyntiä puksutti vajaan minuutin.

    http://www.youtube.com/watch?v=5cV_A...eature=related

    Tuossa on samanlaista ääntä kuin omassa.
    Onkohan sieltä sitten joku laakeri kuitenkin mennyt.
    Kaveri kyllä kysyi jo ennen kaatumista että kuuluuko koneesta jotain ihme ääntä. Eli voi olla jo ennen ilmaantunut vika.

    Aivan tosiaan, kytkinhän olikin toisella puolen

    Voisi olla sitten jakoketjun kiristin myös syyllinen,...
    Tai mitä olen tutkinut youtubesta videoita joissa on samankuuloinen vika, niin on kiertokangen tai kampiakselin laakereissa häikkää kommenttien mukaan ollut

    Mutta oikealta poskelta se ääni tuli mielestäni enemmän.



    -Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

    * * * * * *****KTM 640 LC4 Prestige Supermoto -06***
  22. #82
    Tuo videon konehan kuulostaa suunnilleen samalta miltä tuo oma LC4 on kuulostanut viimeiset 75tkm...
    Helvetillinen kilkatus ja kalkatus jos kone käy, muuten aika hiljainen... *

    Oikealla puolella on ainakin ne startin rattaat ja vapaakytkin.
    Startin kannen alla olevan rattaan voi ottaa pois ja kokeilla josko jäljelle jäävät rattaat pyörivät yhteen suuntaan kevyesti ja toiseen suuntaan eivät.
    Periaatteessa tuon välirattaan puuttuminen ei ajoa haittaa kunhan saa koneen kicksillä käyntiin.

    Nokkaketjun kiristin on vasemmalla, ja helppo ja nopea tarkastaa (korkki ja jousi pois, kiristin irti ja tarkastus, kasaus päinvastaisessa järjestyksessä).

    Venttiilikoneistostakin voi kolinoita tulla, keinuvipujen rullat ja keinuvipujen akseleiden päittäis välys (shimmiprikat kuluu)...

    Laturin koppa irti ja vauhtipyörästä konetta kääntelemään, josko tuntuisi isompia klappeja tuolla kampi osastolla?



  23. #83
    Mä näistä mitään tiedä...
    Jotain siellä vaatii korjausta koska äänet ei kuulunut aiemmin.

    Mutta alkaa pikkuhiljaa riepoo tuo huollon toiminta.
    Pyörä ollut jo 2 viikkoa siellä eikä jumalauta osata vieläkään soittaa ja antaa arviota korjauskustannuksista.

    Olen vähänväliä soitellut sinne ja kysellyt että missä mennään, mutta aina vaan sama virsi. "loppuviikosta tai alkuviikosta soitellaan".

    Piti jo viime to soitella sieltä ja kertoa kustannuksia.
    Maanantaina jos ei ala kuulumaan mitään, haen pyörän pois ja vien muualle huoltoon.

    Ymmärrän senkin että huollossa on näinä aikoina kiirettä, mutta ottaisivat edes jotain yhteyttä, vaikka että aikataulu venyy tms.

    Ei jää hyvä maku tästä.
    Jos vaikka huollon poppoo sattuu lukemaan tämän, niin jotain voisi miettiä miten palveluammatissa toimitaan.

    Maanantaita odotellessa

    Sry pieni avautuminen
    -Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

    * * * * * *****KTM 640 LC4 Prestige Supermoto -06***
  24. #84
    Jahas, ei ole kuin tuhannen euron remontti

    Uusi kiertokankisarja ja alapään tiivistesarja. noin 500€ pelkästään nuo osat

    Eipä jäänyt sitten tuon jälkeen enää rahaa ajellakkaan tänäkesänä.

    Pakko laittaa muuta omaisuutta myyntiin...

    Ei tästä heti toivu
    -Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

    * * * * * *****KTM 640 LC4 Prestige Supermoto -06***
  25. #85
    Valitettavasti ei ole mitenkään tavatonta, että vanhanmallisen LC4:n veivin alapään laakeri menee aivan omia aikojaan. Se alkaa vaivihkaa pitää omanlaistaan ääntä, joka pian voimistuu sellaiseksi, että sen kyllä noteeraa.

    Valitettavaa on myös se, että vian korjaaminen ei ole aivan aloittelevan tee-se-itse-miehen hommaa.

    Laihana lohtuna käynee se, että siitä vanhasta veivistä saa komean ja taatusti kaveripiirin kalleimpiin kuuluvan pullonavaajan. Et vaan ehtine sillä vielä tänä juhannuksena leuhkimaan!



  26. #86
    Onkos vm2006, veivi vanhanmallinen?

    Pitääkin kysyä onko niillä tallessa se vanha kiertokanki vielä siellä huollossa.
    -Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

    * * * * * *****KTM 640 LC4 Prestige Supermoto -06***
  27. #87
    Lainaa (ihis81 @ Kesä. 23 2011,17:05) kirjoitti
    Onkos *vm2006, veivi vanhanmallinen?

    Pitääkin kysyä onko niillä tallessa se vanha kiertokanki vielä siellä huollossa.
    Juu, on vanhan mallinen, tähän nykyiseen 690 LC4 koneeseen verrattuna siis.
  28. #88
    Huomasinkin juuri alkupään viestistä tuon
    -Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

    * * * * * *****KTM 640 LC4 Prestige Supermoto -06***
  29. #89
    Tietääkö joku voinko laittaa 100/90 wattisen H4 polttimon tavallisen 60/55 wattisen H4 tilalle?

    Eli kestääkö kotarin sähköt tuollaista tehokkaampaa polttimoa? Vai kärvähtääkö jotain jos tuollaisen laittaa?

    Ja sitten toinen asia valoista.

    Eli kun mulla on pyörässä ajovalot päällä niin polttimon "lyhkäset" on normaalisti päällä.
    Kun nyt lyhkäsillä painan pitkien "vilautusliipasinta" niin lyhkästen lisäksi syttyy polttimon pitkät eli molemmat hehkulangat palaa yhtä aikaa. No tämä on ihan normaalia.

    No kun mulla on nuo tavalliset lyhkäset taas päällä, ja kytken pitkät päälle katkaisijasta, niin nyt käykin niin että lyhkäset sammuu ja pitkät kykeytyy päälle polttimossa.

    Eli eikös nuo lyhkäset ja pitkät hehkulangat kuulu palaa samaan aikaan kun ajan pitkät päällä?

    Mikäs tässä nyt mättää?
    -Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

    * * * * * *****KTM 640 LC4 Prestige Supermoto -06***
  30.  
  31. #90
    Käsittääkseni on ihan normaalihomma jos lyhyt sammuu kun pitkät kytkee päälle, varsinkin kun on kyse H4 ajovalosta.
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
Sivu: 3 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen