Moe!
Mitä ollennaista eroa tuossa Prestige mallissa on verrattuna "normaaliin oranssiin"?
Onko 20 tkm paljon vai vähän 625 LC4 pannulle?
Niin ja onko tuo ruisku vai kaasaripeli? Vuosimalli 2006 kyseessä.
-Harri-
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
Kaikki vanhat LC4:t kaasaripelejä, siis kaikki ennen 690 mallia.
Mikunin BST-40 tai Keihinin FCR-41 lienevät yleisimpiä kaasareita 2000-luvun (euro) malleissa.
20tkm ei ole paljoa.
Normi katuajossa, ohjekirjan huoltovälillä, olisi jo neljännet öljyt sisällä...
Itsellä 640adv ja mittarissa +97tkm...
Ameriikan foorumilta 127tkm ajetun koneen avaus kuvien kera...
Eri juttu tietenkin jos on ollut huonolla hoidolla tai rajulla ajolla.
Tuskin siltikään vielä auttamattoman loppu.
Ja kulutusosat sieltä koneen sisältä voi aina vaihtaa...
Kaukoidän rivinelonen tuo ei ole, ei hyvässä eikä pahassa
Kiitoksia!
Juu eipä tuossa japsia olla hakemassakaan, meinasin vaihtaa joutilaaksi jääneen CBF600S mopottimen tuollaseen, vois sitten ehkä ajella jopa talvellakin ja sopivan karkeilla kumeilla ehkä jopa sorapätkiäkin kesäaikana.
-H-
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
Aivan yliarvostettuja nuo karkeammat renkaat(Harri M. @ Tammi. 17 2011,11:51) kirjoitti
Niin mudassa kuin lumessakin![]()
No just, mahtaa olla pikkasen lipevätä juu...![]()
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
No hyvä että sait pyörän hommattua, eikä tarvinnut mitään kawanretkua ostaa(Harri M. @ Tammi. 17 2011,15:25) kirjoitti
![]()
Now riding:
* KTM 690 Enduro R
Past ones:
* KTM EXC 300
* KTM 250 EXC Racing
* CBR 600 F4
* CBR 954 RR
Juu, ei siitä Kawasta oikein päässyt kaupoille, vähän tuo Kotari kyllä jännittää kun kaupat tuli tehtyä ihan valokuvien perusteelle.
Nyt pitäisi vain ratkaista ongelma, eli millä vaihtopyörä täältä Lapista Espooseen ja päinvastoin. No eiköhän siihenkin konsti löydy, kunhan on vain edullinen.
-H-
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
No ajamalla tietenkin(Harri M. @ Tammi. 17 2011,21:25) kirjoitti
![]()
En taija tuota CBF mopotinta viittiä lähteä ajamaan näin talvella.![]()
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
... Bikeworldista olet pyörän hakemassa???
... Ajakaa enemmän ja selittäkää vähemmän...
Onko tuossa muuten luistokytkintä ja/tai kumivaimennettua vetopakkaa? Ollappa jokin manuaali, josta voisi tutustua tekniikkaan tarkemmin.(Seikkailu_R @ Tammi. 17 2011,11:47) kirjoitti
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
Ei taida olla luistokytkintä noissa vanhemmissa LC4:issa. Mutta mitä minä niillä olen ajellut, niin en ole kyllä koskaan kaivannutkaan. Takanapa on vaimennettu.(Harri M. @ Tammi. 18 2011,08:36) kirjoitti
Hakusanalla "KTM_400-660_LC4_'98-03_Repair_Manual.pdf" löytänet neuvoja tuohon manuaaliasiaan, sekä täältä.
Jep, ei luistokytkintä vakiona ja vaimennettu takanapa.(Harri M. @ Tammi. 18 2011,08:36) kirjoitti
Tekniikka noissa on ihan perus sellaista.
Ei mitään hirveän eksoottisia ratkaisuja.
Perus työkaluilla ja taidoilla pärjää.
Ensimmäisellä kerralla kannattaa öljynvaihtoon varata hetki aikaa, helpompiakin on nähty...
Kaksi suodatinta, kolmesta reijästä öljyä ulos, kahdesta sisään ja vielä systeemin ilmaus päälle![]()
Laitoin sulle YV:tä.(ESKIL @ Tammi. 18 2011,00:22) kirjoitti
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
Kolmesta ulos? Ainakin tuo manuaali, jonka linkistä kattelin, käskee laskemaan vain kahdesta ulos. Mutta onkos noita suodattimia kaksi vai kolme, jos öljyä on myös rungossa? "runkosäiliö" lie täytetään niin täyteen, että alkaa tulla yli siitä täyttöreiästä, vai kuinka?(Seikkailu_R @ Tammi. 18 2011,10:48) kirjoitti
Jos tässä viikon pääst kävis hakemassa mopon kotia, tai no, tallille.![]()
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
Koneen alla on kaksi proppua, pieni magneetilla ja iso magneetilla ja sihdilä.
Tuon sihdin sisään jää ensimmäisen öljypumpun imuputki.
Pumpun joka pumppaa öljyä kytkinposken/laatikon pohjalta ensimmäisen suodattimen kautta runkoputkeen, ja osittain männän jäähdytys suuttimelle/suuttimille.
Runkoputken alaosassa on yksi tyhjennys proppu lisää, joko suodattimen jalan vasemmassa sivussa tai uudemmissa rungoissa suodattimen jalan sisällä.
Runkoputken yläpäässä, oikealla, rungon täyttö ja ilmausproppu.
Runkoputkessa öljy kulkee alas, ylös ja takaisin alas poistuen suodattimen läpi voitelemaan kampiakselin alapäätä.
Toinen öljypumppu vuorostaan pumppaa kampikammion pohjalta öljyä vaihteiston akseleille, josta se valuu laatikon/kytkinposken pohjalle.
Öljyn mittatikku/täyttöaukko on siinä kytkinposken reunassa, vasemmalla puolla konetta.
Uudemmissa koneissa myös tarkistussilmä kytkinposken etuossa.
Laturin kopassa oleva akkuna ei sitten ole öljy määrän tarkistusta varten...
Ja suodattimia on kaksi, paperielementti konessa ja peltikuorinen runkoputken päässä jos on tuollainen öljyt rungossa malli.
Myös muissa malleissa pitäisi olla tuon runkoputken ja suodattimen tilalla erillisessä kotelossa oleva toinen suodatin.
Ja samat samat horinat ehkä hieman helpommin ymmärrettävänä kuvana... *
Ja kuvalliset ohjeet tuohon öljynvaihtoon, ameriikan tyyliin...
Perskele joo, tuon runkoputken tyhjennyksen unohdin.![]()
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
Juuri tuon takia tulee käytettyä kittiä missä on kaikki tarvittavat tiivisteet ja molemmat suodattimet.
Sekä kahta litran öljypulloa...
Jos pöydällä on kaksi tyhjää pulloa ja kaksi käytettyä suodatinta eikä lattialla ole suurta lammikkoa niin öljynvaihto on oletettavasti onnistunut![]()
![]()
Tuohon runkoputkeen ei sitten fakiirikaan valuta sitä ~0,6L öljyä suoraan purkista, vaan tarvitaan jonkinlainen letku & suppilo tyyppinen työkalu.
Näyttääpi olevan juuri tuo runkoputkellinen malli, siinähän ei sitten ole sitä mikrofiltteriä, eikä sitä vissiinkään myös tarvitsen "bleedata" järjestelmää.
Kattelin just noita kuvia ja näyttää olevan juuri samanmoisia kivoja pikkureikiä voiteluaineelle kuten joissain leipätyövehkeissäkin. Runkoputken täyttöön sopii varmaan hyvin ISO injektioruisku ja sopiva letku.
Hitto kun alkaa sormet syyhytä pikkuhiljaa...![]()
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
Eikun juurikin myös tuo runkoputki ilmataan konetta käyttämällä koko projektin lopuksi.
Onhan tuo hieman omanlaatuinen systeemi, mutta se koneen herkin osa eli kiertokanki saa sitten aika hyvin suodatettua ja runkoputkessa jäähtynyttä öljyä.
Ja onhan kaikenlaisen yleisen monimutkaisuuden vastapainoksi kannen voitelu sentään pidetty yksinkertaisena...![]()
Okei, pitääpä perehtyä sitten siihenkin vielä ajatuksen kanssa, ilmeisesti tuo jenkkiohjeen "burbing tool" on juuri sitä ilmausta varten? Vai pitääkö se edestä tuleva teräspunosletku irrottaa?
Tässähän on kuin viisi vuotias kyselyikäinen penikka.![]()
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
Juu, ilmausta varten on tuo letku & tulppa systeemi.
Mutta toteaa itsekkin siinä jossain kohtaa että paras tapa ilmaukseen taitaa olla proppu löysästi paikoilleen ja kone käyntiin, kiristys kun öljyä alkaa valumaan propun ohi.
Letkuja ei tarvitse sentään irroittaa, ei rungosta eikä itse asiassa suodattimen kannestakaan vaikka virallisissa ohjeissa niin sanotaa...
Ilmeisesti kaikkein vanhimmissa rungoissa on sen verran pieni tuo koneen ja rungon väli ettei tuo kansi muuten mahdu irtoamaan.
Niin joo, mopotinkin tuli haettua viikko sitten kotia, tai paremmin tallille Espoosta.
Mutta nyt juolahti mieleen, että mistäs tuohon saisi sitten enskavanteita, jos sattuu iskemään kuume?
-H-
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
Jokos ehdit koeajolla käydä?
Kaupassa vanteet on kalliita...
Euroopan Ebayt yms. ja matkaenduro foorumi liene seuraamisen arvoisia jos järkevään hintaan meinaa vanteet saada.
Ja aika syvälle pääsee ihan vaan karkeammilla renkaillakin.
Joo se voi olla, että Pirellin Corsat on hankintalistalla. En ole uskaltanut lähetä noilla kesäkumeilla kokeilemaan, pitää oottaa, että on jonkinlainen sula ura tarjolla.
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
Kuis leveet kumit toi vaatii?
Ei muuta kuin halpaa ja karkeaa alle ja sohjoa kyntämään... *
Tai piikit niin ei tarvitse odotella niitä ns. kelejä... *
Jep, ei ne enskavanteet aivan pakolliset ole.(Seikkailu_R @ Helmi. 03 2011,21:18) kirjoitti
Minulla on SMC:ssä tällä hetkellä 17" ns.välikelin renkaat ja ihan ok toimivat. Läski etunen ei nyt mikään maailman paras ole alla kun vertaa normi enskoihin, mutta menee kuitenkin.
Supermoto
120 edessä ja 160 takana, karkeina menis varmaan kaposemmatkin, lienee jopa parempi, tai näin olen antanut itseni ymmärtää.(Seikkailu_R @ Helmi. 03 2011,21:18) kirjoitti
![]()
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX