Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Oikeanpuoleinen etujarrulevy on vääntynyt kieroksi joten se menee vaihtoon. Mutta pitääkö jarrulevyt vaihtaa pareittain vai voiko vaihtaa pelkästään toisen levyn?
  2. #2
    Voihan tuohon pelkästään toisenkin vaihtaa, jos ei ihan hirveää paksuuseroa ole. Mikrometri käteen.

    Laikkaan on stanssattu minimipaksuus, joten kannattaa tarkastaa olisiko viisasta vaihtaa molemmat.
    Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
  3. #3
    Kannattaa muuten tsekata David Silver Spares nimisestä puljusta kans hintaa levyille, ainakin viime kesänä sieltä sai kaksi jarrulevyä samaan hintaan kuin Suomesta olisi saanut yhden. Tilasin muita osia, mutta tuo jäi mieleen kun oli aika kova hintaero...
    CB125TDC 1983>CX500 1979>VFR800FI 2001>VFR1200FD 2010
  4. #4
    Paljonko olet mitannut levyssä heittoa?
    .
  5. #5
    Nyt on kiero levy vaihdettu. En mitannut paljonko oli heittoa, mutta reilusti oli kun täristi jarruttaessa ja jarru laahasi kieron levyn takia. Vasemman puoleinen levy näytti olevan selvästi vähemmän kulunut, joten en vielä vaihtanut sitä. Tilasin uuden levyn just tuolta David Silver Sparesta, Suomesta vastaavan hinta olis ollu 400 euroa. UK:sta sai kotiovelle tuotuna noin 180 eurolla.
  6. #6
    Lainaa (jmakias @ Helmi. 06 2011,16:30) kirjoitti
    En mitannut paljonko oli heittoa, mutta reilusti oli kun täristi jarruttaessa ja jarru laahasi kieron levyn takia.
    Täristäminen syntyy yleensä aina jumittuneiden ja likaisten levyniittien vuoksi. Hyvin harvoin itse levy on kiero. Tämä siis jos on kyseessä kelluvat levyt.
    .
  7. #7
    Joo kelluvat levythän tuossa on. Yritin kyllä naputella tuota levyä vasaralla ym. josko vika olis ollut noissa jumittuneissa niiteissä mutta ei auttanut joten vaihtoon meni.
  8. #8
    Likaisiin niitteihin ei naputtelut auta, vaan ne on pestävä ja niittejä pyöriteltävä esim jarrujen pesuaineen kera. Usein aikaavievä operaatio, mutta yleensä tuon jälkeen täristys on poissaan.
    .
  9.  
  10. #9
    Jos levy on yhtään kiero, ei siihen mitkään poppakonstit auta, uusiksi menee. Tästä oli ketju viime kesänä (en jaksa nyt etsiä), itsekkin koitin kaikkeni mutta levyt oli uusittava ennen kuin tärinä lähti. Itse tilasin Stormilta tarjouksessa 250€ pari Ebc Pro-Lite Jarrulevysarja, Sintratut palat kerkesin jo ostaa ja kokeilla niiden vaihdon vaikutusta tärinään, mutta ei siis pelkät palat, niittien herkistelyt eikä jarrumäntien putsaukset auttaneet, mutta levyt auttoivat.
    DrJones