Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Tuossa viikonloppuna purin pyörää(636 -04) ja ilmanputsarikopan alta paljastu jotain letkuhärdelliä ja heti tuli mieleen, että eikö ne voi purkaa mäkeen sieltä?

    Tuossa googlettaessa osui silmään sitten tämmönen: kleen air mod ca model 03 04 636

    Onko joku/kukaan tehnyt tämän pair/kleen modauksen, että laittanut lohkon huohotuksesta letkun kanteen ja jakanu t-kappaleella noihin kannen reikiin. Mikä tuo murkula on rungonvieressä mihin nuo letkut menevät lohkosta ja kannesta?


    Onko tuosta mainittavaa hyötyä?

    Vähän tuommonen letkusysteemi ihmetyttäisi, kun eikös tuosta tule hieman suljetumpi noin, että huohotus olisi hyvä olla kumminkin ihan ulkoilmaan tai putsarikoppaan? Pelottelevat vielä fi-valon palamisellakin, että johtoihin on kajottava hyppylangalla...

    -kiitos
  2. #2
    Hmm... vähän erilainen tuo systeemi kuin zetassa, jos siihen on huohotuskin sotkettu.
    Lähteekö 636:ssa olenkaan airboxista letkua tuohon härdelliin?
    Zetassa se menee niin, että airboxista omenee letku pair-venttiilille ja sitten se jaetaan kahteen letkuun jotka menevät sylinterikanteen. Koko systeemin voi repiä mäkeen kunhan vaan tulppaa ne kaikki liitokset.
  3. #3
    Jos aivan oikein muistan niin siitä ilmanputsarikopan sivusta menee sinne pair/kleen systeemille letku.

    Itseä epäilyttää aika vahvasti tuo kuvan letkujen virittely, että suljetaan öljytilan huohotus. Mikäli tuo kuvan rungonsivussa oleva pökäle mihin letkut menee satu sitten olemaan jokin takaisku venttiili millä saadaan alipaine öljytilaan=hieman tehoa jopa lisää.

    edit. Tai sitten se huohottaa suoraan pakosarjaan... En ymmärrä...



  4. #4
    Lainaa (willik @ Helmi. 07 2011,15:05) kirjoitti
    Itseä epäilyttää aika vahvasti tuo kuvan letkujen virittely, että suljetaan öljytilan huohotus..
    Juu tuo ihmettyttää, itse en tuota huohotusta tukkisi.
  5. #5
    Jos Kawalla on vastaava systeemi kuin mihin olen aiemmin törmännyt muissa vehkeissä niin noissa venakopan porteissa on reed-läppäventtiilit alla:


    Päästää ilmaa vain pakokanavan suuntaan, mutta ei toisinpäin, silloin kun pakopulssi vetää "perässään" alipaineella läppäventtiilin auki. Eli tässä viritetyssä versiossa yritetään nyt vetää huohottimesta ilmaa alipaineella pakokanavaan.



  6.  
  7. #6
    Ymmärsin väärin tuon kannessa olevan kanavan systeemin. Reed-venttiili onkin hyvä selvennys.

    Eli ei muutakuin viikonloppuna öljytilan huohotus t-haaralla kanteen niin voi nauttia pienestä lisäherkkyydestä.

    Kiitos!