Tuli varanneeksi tuollaisen härvelin joukon jatkoksi ja en oikein löytänyt kunnon tarinaa edes Pohjolan Kurapyöräilijöiden sivuilta, eli muutama kysymys:
- onko kone sama kuin Erkissä
- mikä siinä ensiksi yleensä mättää, eli heikot kohdat yleensäkin
- onko kallis huollattaa vieraalla
- paljonko syö sekalaisesti
- saako varaosia hyvin jos tarvitsee
- mistä saisin ladatuksi varaosakirjan ( räjäytyskuvat ) ja Workshopmanuaalin.
En ole ajanut sillä metriäkään, enkä edes käynnistänyt, eli kummosta sillä ylipäänsä on körötellä, tosi puskiin tuskin kannattaa mennä ?
Kiitollisena odottelen mahdollisia kokemuksia.
Taisi olla muuten mallia 2005, ei kai sillä ole väliä ?
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Hei,
Sattuiko tämä silmään Kurapyöräilijöiden sivulta http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?t=263
Laitetaan tähän vielä lyhyet vastaukset
- kone mekaanisesti sama kuin ER5:ssa
- ei varsinaisia heikkoja kohtia, kulutusosia menee normaalisti ajosta riippuen
- "halvimmasta" päästä huollattaa liikkeessä, mutta niin * yksinkertainen huoltaa itse, ettei maksa vaivaa
- 4.5-5.5 litraa, motarilla ja aktiivisessa sora-ajossa enemmän
- osia saa hyvin, samaa tekniikkaa monessa eri pyörässä
- googlaa "Kawasaki KLE 500 Service Manual", ainakin järjestyksestä toisesta linkistä onnistuu
Hyvä pyörähän tuo on, noin 100 tkm sellaisilla ajellut ja edelleenkin yhden omistan. Ei ole paras enduro eikä paras matkapyörä, mutta kaikki ajot sillä onnistuu.
Stobe, Kawasaki ZRX1200R & KLE 500
"Maailma on keskin kertaisuuksia täynnä"(aj@ @ Maalis. 18 2010,13:52) kirjoitti
Kuivapaino sama kuin Elefantilla.
Vai onko sulla enään Fanttia?
MiMe
No ei ole. Vitun tyhmä kun olin, panin sen jammucenteriin myyntiin ja sieltähän se meni jonnekin Sipooseen. Uusi omistaja ei kai viitsi asiaan sen enenpää paneutua, kun ei mitään oikeita tietoja pelistä edes ole viitsinyt kysellä. Jos ei ole rikkonut, voisin ostaa sen takaisin, mutta halvalla. Ne kun ei ole ihan amatöörivehkeitä. Tämä Kawa on vain *jonkinasteinen tyhmyyteni huipentuma. Tällä ja kaikella 33 KW:lla taidan lopettaa prätkähommat. Kunhan saan, jos Luoja suo ( vrt kristilliset mp-kerhot ), panen kesäreissun jälken taatusti ylikalliisti varustellun Ducati GT 1000:n myyntiin( lisävarusteita 4000 €) ja katson, millä hinnalla tuon vähän yli kymppitonnin ajetun pelin saan kaupaksi. Tämän jälkeen aloitan pyöräilyn ihan uudestaan ja ihan perusasioista ja unohdan kaiken muun. Tässä se Kawa on ihan oiva apu. *Tai toisaalta, miksi edes myydä se GT, voisihan noita vanhempia yksilöitä vaikka ruveta keräilemään, paikka on, mutta puutarharakentajan rahantulo näyttää näillä kevätpakkasilla myös jäävän sinne pakkasille. Ei kun nastarengasta peliin ensilumilla elokuussa.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Oletteko joutuneet olemaan tekemisessä kyseisen pyörän kanssa?. Tekniikka on ilmeisesti sama kuin gpz,en,er5, mutta endura tyyppinen, muttei mikään ilmeisesti metsämalli? pareminki tieliikenne? entäs ovatko vakuutukset edukkaita?.
Mitens onko pyörään tullut jotain muutoksia muuta kuin 2004/5? aikana se maski ja penkki?. Viimeiset mallit ovat jo kunnon pyörän näköisiä.. Onko siis aivan hyvä käyttöpyörä 10-200km matkoille..
Itellä ollu tommonen vm.-92 viimeset parikesää ja itse oon ainakin tykänny et on hyvä käyttö pyörä. Ajeltu on asfaltti mutkateitä siinä missä sorarännejäkin ja kyl sillä kevyttä maasto ajoakin harrastaa, aika paljon vaikuttaa käytettävyyteen että minkälaiset renkaat on alla. Penkki ei ainakaan noissa vanhemmissa mikään kovin mukava ole pidempiä matkoja ajellessa, uuemmista en sitten tiedä.
Tekniikasta en muuta tiiä sanoa ku et se toimii ainakin tossa omassa yksilössä.
Liikennevakuutus on ollu kaikkien alennusten ja bonusten jälkeen hiukka reilu 200e vuoteen et varsin halpa pyörä on omistaa.
Mun mielestä vähän sellanen laite et ei paras mihinkään mut ihan hyvä vähän kaikessa käytösssä.
Tuli lisää tietoa kun yhdistin vanhemman aiheen.
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Tuo viimeinen versio on näppärän näköin.. mahtaako siinä olla muuta muutosta kuin tuo valaisin ja sen yläpuolinen muovi ja väritys..
No niin laittakaahan mielipiteitä/kokemuksia Kawasta....on hirvee polte hommata moinen toiseksi pyöräksi,jotta saisi ehkäkautta hieman pidennettyä
![]()
ZZR 1400 -08
CBR XX 1100 -06
GSX 750F -03
ER-5 -97
+100tkm/120kmh