Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 41:een 41:sta
  1. #31
    Sen verran pitää tuosta " uudesta " mantereesta antaa periksi, että tietyt paikat Kanadassa menettelevät.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  2. #32
    Lainaa (jakihei @ Tammi. 09 2011,15:41) kirjoitti
    Onko toi muuten suolaa mitä siellä Saksassa teille kylvetään?
    Tarkempaa kemiallista analyysiä en tiedä, mutta ihan suolasta ihmiset puhuvat. Yleensä kylvävät sellaista merisuolakarkeaa niin että ropisee autossa kuin ajaisi soralla konsanaan. Pari kertaa olen nähnyt myös, että levittävät liuoksena. Tapanahan on myös sulattaa lumi suolalla, sitten jos tulee kerralla enemmän niin vähän aurataan suolauksen lisäksi.

    Vähän OT:ksi lipsuu, mutta mielikuvat ruosteettomista saksalaisautoista on saanut nakata romukoppaan.
  3. #33
    Ok, sitä itekkin ihmettelin kun ja jos suolaa kylvävät tohon malliin niin miksei autot ol ruostees.
  4. #34
    Lainaa (Turder @ Tammi. 07 2011,21:16) kirjoitti
    wekkulilla ihan osuvat pointit. Kuumuus varsinkin vie ajohalut (ei vaan pysty), varmaan siihenkin lopulta tottuisi?

    Toisaalta ajaminen on mielekkäämpää jos on kiinnostavaa ja vaihtelevaa ajettavaa lähistöllä, ts. jaksaa ajaa pidemmänkin ajokauden ilman motivaatio-ongelmia. Tässä suhteessa Suomi on vähän tylsä. Ok, kesäinen järvimaisema maaseudulla on upea mutta äkkiä ne alueen mutkapätkät on koluttu ja jos haluaa erilaista ajettavaa ja nähtävää, saa ajaa yhden rautaperseen (todennäköisesti lauttamatkan lisäksi) jotta on ns. pelipaikoilla. Luonnollisesti tuo ei ole mahdollista joka viikonloppu, joten (kärjistetysti) jurnutetaan sitä perus kyläpätkää hampaat irvessä kun on kerta pakko ajaa kun tuli kalliilla lainarahalla hankittua se pyöräkin ja sitten poliisi palkitsee vielä sakoilla illan päätteeksi

    Enemmän nautiskelua, vähemmän suorittamista.
    Tuo kuumuus on ongelma siinäkin mielessä et tarpeeksi kuumalla ei oikein mitkään ajovarusteet hengitä tarpeeksi. Jos ajattelee siis turvallisuutta eikä vedä farkut ja t-paita päällä kuten paikalliset.

    Jänskä ettei kukaan oo vielä ehdottanu Suomen sorateitä. Voit vetää niin kovaa kuin uskallat ja sitä vauhdin hurmaa saa kun jättää jarrun myöhäiseksi, avaa kaasun aikaseen eli piiiiitkää sladia. Mutkaa riittää mutkan jälkeen ja poliisi jos tulee vastaan niin on maailman kirjat sekasin. Toisaalta monta kertaa sallittua 80km/h nopeutta ajaen oot ainakin kurveissa pihalla. Riskit on aivan yhtä isot kuin asfaltilla eli kyllä se henki lähtee kun satanen lasissa painaa lepikkoon.
    Soratieverkosto on aivan älyttömän laaja ja ajettavaa riittää aivan sairaasti.
  5. #35
    Lainaa (Kumppari @ Tammi. 07 2011,15:03) kirjoitti
    Lappi on muuten kiva paikka, mutta kausi on turhan niukka...
    On se Lapissakin ajokausi samat 12kk kuin muuallakin
    "On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
  6. #36
    Lainaa (Piece @ Tammi. 09 2011,21:41) kirjoitti
    Lainaa (Kumppari @ Tammi. 07 2011,15:03) kirjoitti
    Lappi on muuten kiva paikka, mutta kausi on turhan niukka...
    On se Lapissakin ajokausi samat 12kk kuin muuallakin
    Ai kyykylläkin kesäkumeilla..? Kaikilla ei ole varaa kahteen mopoon, joista toisella pääsee vaikka vaaran laelle...
    C-luokan meininkiä vuodesta 84
    Kai muuten tiesitte, että nykyään kaikki on kiellettyä?
    Suzuki GS 450S -87
    Kawasaki GPX 500R -88
    Ducati Monster 696 -11 -RIP-
    Suzuki RF 600R -96
  7. #37
    Lainaa (jakihei @ Tammi. 09 2011,16:41) kirjoitti
    Onko toi muuten suolaa mitä siellä Saksassa teille kylvetään? Kävin joululomalla Kölnin hujakoilla ja kaikki tiet oli putsattu lumesta ja jäästä vimpanpäälle, oli muuten mukava ajella siis autolla , kun taas Suomeen palattuani huomasin kuinka onnettomasti tiet on täällä putsattu.
    On suolaa... Asun neljättä talvea saksassa Ruhrin alueella. 1. talvi lunta 2 pv, toinen talvi 2 vko lunta kolmantena 2 kk lunta ja nyt neljäs, 1. lumet jo marraskuussa. Tasamaalla ei ole aurauskalustoa "ollenkaan" tielle levitetään suolaa ja ajamalla roiskutetaan lumisohjo sivuun. Asuntokatuja ei siivota lainkaan, monena aamuna sai tehdä lapiolla töitä että pääsi liikkeelle, naapurillakin oli lumiketjut autossaan joulun ajan. En tiedä minkälaista seosta suola on mutta vielä -15 asteen pakkasessa on märkää, pissapoika kovilla...
    Moporeittejä on vaikka kuinka paljon, keskinopeudet vain jäävät pieneksi kun on kylää kylän perään jos ei halua moottoritetä ajaa (tylsää), "lyhyt" matka joka paikkaan euroopassa.
    1997 HD Road King
    1994 BMW R100R
  8. #38
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  9. #39
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Taitaa olla Tampere paras. Joka paikkaan on pitkä matka.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  10. #40
    Melekeen sama missä sitä on. Taas vaihtuu paikkakunta ens viikolla. Koitetaan oisko siellä parempi levottoman sielun asua.
    "Minulla ei ole ihonväriin kohdistuvia ennakkoluuloja, inhoan kaikkia ihmisiä."
  11.  
  12. #41
    Etelä-Afrikka kieltämättä olisi kiehtova paikka. En ole pyörinyt kuin 200km säteellä Kapkaupungista, mutta tosi positiivinen fiilis jäi. Netissä pyörii paljon Etelä-Afrikkalaisia mopoilijoita ja mahtavia kuvia ja videoita. Toki rikostilastot kertovat omaa kieltä, mutta eiköhän tuolla fiksut pärjää.

    Etelä-Espanjassa ei kyllä ole kanssa lumesta pelkoa. Toki tarpeeksi kun menee sisämaahan tai ylöspäin, niin saattaahan tuota olla. Toki niihin samoihin pätkiin muutamassa vuodessa vähän kyllästyy, vaikka kuinka mahtavia olisivatkin.

    Parasta olisi, jos voisi asua vuoden tms. kerrallaan yhdessä maassa ja jatkaa matkaa, kun alkaa kypsyttää. Jotenkin sitä vaan pitää välillä elantoa hankkia ja ehkä perhesyytkin jarruttaa menohaluja.
    Dixi et animam levavi
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12