Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    Oliskohan kytkin loppumassa kun kiihdyttää ykkösellä niin 6000-7000 jälkeen kytkin luistaaa tai antaa periksi?
    Mutta kun ajaa ns normaalisti ja kiihdyttää esim 5 vaihteella yli 60 vauhdista niin kytkin kyl pitää?
    Tulikohan tuo epäselvästi kirjoitettua
  2. #2
    Jos se on loppumassa, niin melko varmasti ongelma pian kasvaa niin ettei enää ole epäselvyyttä asiasta.
    "Kai täs ny ryyppää, ku koneet hajoo ja lunta sataa..."
    -lentäjä-
    4PU3-010 A
  3. #3
    Kertoisiko joku mistä huomaa yleensä ensimmäisenä 1300 FJR:n kytkimen loppumisen ja kauanko kytkimellä normaalisti ajaa keskimäärin?
    Jos tuo luistaminen on sellaista miten aiemmin kerrotulla tapaa(aiemmin kiejoitettu) ei vielä ole kyseessä niin tuleeko se ilmi esim. että 1-vaihdetta ei tahdo löytää kun pyörä on paikallaan tai joku muu vastaaja ja mikä on eka merkki? Itellä kun on ensimmäinen kardaanivetoinen pyörä niin ajattelin kysyllä poikkeaako se paljon ketjuvetoisen pyörän havainnoista ja miten?

    Miten tuollainen pyörä sitten ilmoittaa vaihteiston tai kardaanin viasta ennen kuin alkaa kolinat kuulumaan ja meno loppuu? Onko siihen joku tyypillinen merkki olemassa ennenkuin tulee rattaat katsomaan kuskia tai kardaani lakkaa pyörimästä ja vetää vauhdista lakua asfalttiin?

    Voi vastata privanakin yksityiskohtaisesti jos ei halua tänne kirjoittaa. Kuittaan viestin saapuneen tänne jos sellaisen privaan saan, että kaikki ei kerro samaa juttua, mutta jos kysymys on avoinna niin pyydän kertomaan omat kokemukset kiitos.
  4.  
  5. #4
    Lainaa arska@73 kirjoitti Katso viesti
    Kertoisiko joku mistä huomaa yleensä ensimmäisenä 1300 FJR:n kytkimen loppumisen ja kauanko kytkimellä normaalisti ajaa keskimäärin?
    Jos tuo luistaminen on sellaista miten aiemmin kerrotulla tapaa(aiemmin kiejoitettu) ei vielä ole kyseessä niin tuleeko se ilmi esim. että 1-vaihdetta ei tahdo löytää kun pyörä on paikallaan tai joku muu vastaaja ja mikä on eka merkki? Itellä kun on ensimmäinen kardaanivetoinen pyörä niin ajattelin kysyllä poikkeaako se paljon ketjuvetoisen pyörän havainnoista ja miten?

    Miten tuollainen pyörä sitten ilmoittaa vaihteiston tai kardaanin viasta ennen kuin alkaa kolinat kuulumaan ja meno loppuu? Onko siihen joku tyypillinen merkki olemassa ennenkuin tulee rattaat katsomaan kuskia tai kardaani lakkaa pyörimästä ja vetää vauhdista lakua asfalttiin?

    Voi vastata privanakin yksityiskohtaisesti jos ei halua tänne kirjoittaa. Kuittaan viestin saapuneen tänne jos sellaisen privaan saan, että kaikki ei kerro samaa juttua, mutta jos kysymys on avoinna niin pyydän kertomaan omat kokemukset kiitos.
    Jos ajat matkaa niin 100 000 pääset levyillä, yleensä kytkimen luistaminen tulee helpommin esiin 3:lla tai 4:lla
    kun aletaan käyttämään vääntöä ja välitykset ovat harvemmat kun pienillä pykälillä.
    Ykkösen päällemenossa on yleisimmin 2 vaihtoehtoa, öljyt ei sovi kytkinlevyille tai kytkimen nestepiirissä on ilmaa, yleensä työsylinterin kumit.

    Kyllä se kardaani alkaa huutamaan ennekuin siitä osat tielle lentää, seuraavana alkaa kiva tärinä minkä kyllä huomaat, vetopyörästökin alkaa sitten kuumenemaan pirusti ennen laakereiden menoa ja ulina kuuluu kyllä potan sisään.

    Fj:n kytkin alkaa luistaan tossa 3:lla ja se 7000 rpm:ää kellossa, yleisemmin FJ: pääsylinteri on niin paskainen että ei enään palauta kunnolla, auki ja pesua kehiin. FJ:n kytkin on ollut pieni probleema ja jos otat uudet levyt sinne joskus niin ole tarkkana, toisissa on pienemmät kitkapinnat ja alkaa luistamaan noin 10 000 pinnassa, orggis pelaa loistavasti, välilevyissä pitää näkyä niitä pisteitä jos ei ole niin nekin uusiks.