Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Hei kurvailijat.
    Onko noissa otsikon maissa mielenkiintoisia ajopätkiä saatikka muuta mielenkiintoista nähtävää?
    Tiedän, että etelämpää löytyy kyllä, mutta suurin osa lomasta on tarkoitus viettää ajamalla Norja alhaalta ylös ja sitten loput lomasta Suomen lapissa...
    K1200LT
  2. #2
    Belgiassa Span alue on ok kurvailua ajatellen.
    Luxenburg on hieno kaupunki ja maasta löytyy länsi-euroopan halvin bensa.
    Hollanti soveltuu ryyppäämiseen paremmin kuin moottoripyöräilyyn.
  3. #3
    Kuulemma melko aakeeta laakeeta on ja ei muutenkaan ole paljon nähtävää. Ja ne tuulimyllyt on siellä kuulemma ihan aiheesta, eli tuulta ja sadettakin riittää. Nämä siis kuulopuheita.
    "yrittäminen on ensiaskel kohti epäonnistumista"
    -R1-
  4. #4
    Belgiasta ei ole kuin läpiajokokemus joten sen osalta eos.

    Luxembourg ihan käymisen arvoinen paikka.

    Hollanti tuli kerralla nähtyä ja selvis miksi muualla Euroopassa on joka paikassa loma-aikaan niitä NL-rekkareita. Ojia ja peltoa riittää. Ja aika usein myös sadetta ja tuulta...
    XX -06 (2012 - 2014)
    Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
  5. #5
    Joo ei noissa maissa hirveesti hienoja ajokokemuksia saa vaikka onhan maisemat välillä ihan hienoja. Luxemburg on tosiaan hieno näkemisen arvoinen paikka ja löytyyhän Belgiastakin kaikenlaista kuten Waterloon muistomerkki ja Bryssel nyt itsessään on jo paikka minkä takia kannattaa lähteä käymään (liikenne tosin aikamoista helvettiä siellä). Hollanti ja vaikka Amsterdam niin no... minkähän takia Amsterdamiin yleensä lähdetään Löytyyhän Hollannista toki muutakin
    Normaalin ihmisen unentarve on keskimäärin 10 minuuttia lisää.
  6. #6
    belgia ja Hollanti läpiajettuna... siellä on tosiaa aakeeta, vitusti heinäpeltoja ja se paskanhaju sattuu korviinkin asti. Ei mennä enää jos ei oo pakko. luxenburgh on ijan eri maata. kannattaa ehdottomasti köydä. Ja se pääkaupunki on näkemisen arvoinen mesta.

    Ja bensa on sopivan hintaista. oli silloin alle euron litra... nyt en tiedä.
    Honda VTR 1000 f

    All for one

    Tom *& Jerry team
  7. #7
    Yleensä, jos jollain on paikallistuntemusta, on helpompaa saada irti kulttuurista ja pyöräkulttuuria maista löytyy. Paikallisetkaan ei toki tyydy ajelemaan kotiseuduillaan, joka tulee heti esiin, kun niiden kanssa bamlaa.
    Hollannin vesirakentaminen on pirun mielenkiintoista ja varsinkin customilla köröttelyyn se on omiaan. Sporttisella pyörällä joutuu muistelemaan aina sitä tehokkaampaa nopeusvalvontaa.
    Jos on aikaa, kaikista noista maista saa jotain irti. Itse on ollut vaikeaa ymmärtää Belgiaa, joten se ei ole koskaan ykkösvalintojani, mutta se nyt on vaan ehkä mun rajottuneisuutta.
    Luxemburg tarjoaa jo muutakin, kuin aakeeta laakeeta.
    ... jotain piti muistaa
  8. #8
    Luxemburg ja Belgia ovat ehdottomasti mielenkiintoisa kohteita. Maaston korkeus erot Ardenneilla (alue etelä Belgian ja Luxemburgin välissä) lähes Lapin tasoa. Mukavia kyliä, hyvää ruokaa ja paljon nähtävää. Belgian puolella on myös paljon mielettömän hyviä motoristi hotelleja.
    Molempien maiden etuna on lyhyet välimatkat ja päivä matkana voi käydä kivuttomasti pääkaupungissa jne..
    Rannikko alue Belgiassa on myös kiva, mutta Hollannin tapaan tiet ovat siellä suorempia ja maisemat suht tylsiä ja tasaisia.
    Belgiassa mielenkiintoisia kohteita on aiemmin mainitun Spaan alueen lisäksi kaupungeista Dinant (siellä on mielenkiintoinen motoristi hotelli), La Roche en Ardenne, Namur, Durbyi (paljon motoristeja) jne...rannikon suunnalla taas Gent, Brygge ja Ostende jonka lähellä (8km rannasta) on uskomaton once in the lifetime koettava motoristi hotelli jossa pyörät ajetaan talon sisään hotellihuoneen eteen...eli vastaus kysymykseen kannattaa tutustua alueeseen :-)
    Cheers!
  9. #9
    Tuli Hollannissakin asuttua viis vuotta ja sinä aikana ajeltua maata laidasta laitaan lähinnä squash kisoja koluten, omaksi ja pojan iloksi. Silloin oli menopelinä auto, ku mp kuume iski vasta myöhemmin.
    Hollanti on tylsä maa ajella pohjoisessa ja keskiosissaan (jossa Euroopan pahimmat ruuhkat), mutta etelässä on jo enemmän näkemistä. Myös maasto paranee etelässä samoin kuin Belgiassakin. Maaseutu siellä on todella nättiä, vaikka välimatkat kylien välillä on suht lyhkäsiä. Ruokanautinnot ja erilaiset oluet kannattaa Belgiassa kokeilla kunnolla, eli matkalla kiire pois ja yöpymiset pienissä perhehotelleissa.
    Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,

  10. #10
    Kuten muutama aikaisempikin kommentti; ehdottomasti Luxemburg ja Ranska siinä lähettyvillä ovat hienoa seutua.
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  11. #11
    Lainaa (Timberline @ Tammi. 02 2011,11:34) kirjoitti
    luxenburgh on ijan eri maata. kannattaa ehdottomasti köydä. Ja se pääkaupunki on näkemisen arvoinen mesta.
    Tosi on.
  12. #12
    Belgiassa on toki Span rata, jos moottoriurheilu kiinnostaa. Lisäksi WWII-paikkoja voi käydä kyttäämässä. Muuten tuo Ardennien alue oli vähän pettymys mopoilumielessä: tiet huonossa kunnossa, eikä muutenkaan sen parempaa mutkapätkää. Vieressä rajan takana Saksan puolella on Eiffelin alue ja siellä on hyvää settiä tarjolla sekä tietty Nürburgring (alle tunnin ajomatka Spasta).

    Luxemburgissa on jo paremmat tiet ja alkaa olemaan vähän korkeuseroja = hyvää mutkapätkää. Ja bensa halpaa.
  13. #13
    Brysselin atomium kannattaa käydä kattoon. Säväyttää enemmän kuin eiffeltorni (molemmat siis mailmannäyttelykohteita)



    "On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
  14. #14
    Kiitos. Suunnitellaan reissua ajallisesti enempi Luxenburg-Belgia suuntaan ja otetaan mietintään tuo Ranskakin.
    K1200LT
  15.  
  16. #15
    Samoilla nurkilla, mutta Saksan puolella oleva Moselin laaksokin ehkä kannattaa ajella. Pahimpaan turistiaikaan elokuussa jättäisin sen kyllä väliin.



    Ex-955i