Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 75:sta
  1. #31
    Jos haluaa hieman ymmärtää akun sielunelämää, niin kannattaa lukea toi:
    http://jgdarden.com/batteryfaq/carfaq.htm

    Ja lyhkäsenä oppimääränä toi ehkä jo kertoo aika paljon mitä ja miksi:
    http://jgdarden.com/batteryfaq/carfaq9.htm
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  2. #32
    raikuli:n avatar
    Liittyi Jul 2006
    Missä millonkin huvittaa olla .
    Lainaa (Tisha @ Joulu. 29 2010,18:05) kirjoitti
    Pukinkontista löytyi akkulaturi Ctek Xs 800. Totta kai ensin luetaan käyttöohje. *Löytyi tarra jossa kielletään laitteen käyttö alle nolla-asteen lämpötiloissa. Onkohan tämä ohje noita maailmalla olevia" ei kissaa kuivausrumpuun" neuvoja? * * * * * * *

    *Tartteekos nyt aina akut kantaa lämpöseen vai onkos tämä värkki vain kesäkäyttöön?
    Mulla oli ko. CTec ylläpitolaturi kun oli V-Rod ja säilytys kodinhoitohuoneessa huoneen lämmössä ! Vaihoin Electra Glideen, eikä mahu enään ajaan ovesta sisään !

    Ctec piti TODELLA hyvin akun varaustilan ja käyntiin lähti keväällä eka painalluksesta. ( Häly syö HD:n akkua tehokkaasti ilman ylläpitolaturia ). Kyselin silloin jostain ( ennyt muista mistä ) Ton CTekin pakkaskestävyyttä, ja EI suositeltu AINAKAAN kovemmilla pakkasilla

    Exit : llä löytyy TODELLA hyvä ylläpitolaturi joka kestää pakkastaKIN muistaakseni -40 asteeseen, sekä XS 800 CTekkiin verrattuna pelittää akuissa aina 80 amp/h asti. Suosittelen ! Pari kybää kalliimpi, mutta toimii MYÖS meidän "autokkeissa".
    Viimoset 7 tauon jälkeen.

    1200 GSF *Bandit *-02

    Suzu GS 500 E *-99 *( Mimmalle )

    Suzu Hayabusa -04 ( Liekkari )

    Suzu Hayabusa -08 ( Valkkari )

    HD *V - ROD * -06 *( Street )

    HD *Electra Glide 1600*-09

    HD XL 1200 Low Sportster -10
  3. #33
    Lainaa (perti @ Joulu. 30 2010,19:52) kirjoitti
    Törmäsin tälläiseen, oli Cetekki kiinni kotilon akussa 4kk:n reissun ajan ja tietty siinä ajassa sähköt olleet jossain vaiheessa poikkikin. Oli sähkökatkossa laturi mennyt standy-tilaan ja akku ei lataantunut. Eli onko kyseessä ylläpitolaturi, jota pitää vahtia??? Kuinkas nämä on toiminut mitkä pitävät koko ajan kiinni kotiloissa, pitääkö nekin aina painaa napista päälle, kun laittaa auton piuhaan??
    Jospa kuitenkin laturisi on benton tai jokin vastaava setekin kopio, mutta jos se on aito niin sitten se on rikki.


    Minulla on pari tuollaista jatkuvasti akussa kiinni ja virtaa ne saa toisinaan esim kun auto ei liiku. Moodi pysyy toisin kuin jossakin kopioissa.
    Ebersprääderin kanssa lyhyillä ajoilla on hyvä olla laturi vaikka Optima ottaakin virtaa vastaan sen mitä laturi antaa.

    Optima suosittaa akkujensa AGM lataamista aina lumihiutale moodilla.
  4. #34
    Lainaa (AimoPamaus @ Tammi. 01 2011,23:07) kirjoitti
    Jospa kuitenkin laturisi on benton tai jokin vastaava setekin kopio, mutta jos se on aito niin sitten se on rikki.
    Benton kyllä jatkaa lataus puuhiaan jos sähkökatkos sattuu osuman kohdalle, kunhan saa sitä virtaa uudelleen....

    Tosin mullakin se eka barbi oli pimeä yksilö.....eikun takuusta uus..
    ST 1300abs -05,
    ex ST 1100 -97

    http://www.panfun.fi


    "Voihan se köyhästä tuntua kalliilta"
  5. #35
    Lainaa (AimoPamaus @ Tammi. 01 2011,23:07) kirjoitti
    Lainaa (perti @ Joulu. 30 2010,19:52) kirjoitti
    Törmäsin tälläiseen, oli Cetekki kiinni kotilon akussa 4kk:n reissun ajan ja tietty siinä ajassa sähköt olleet jossain vaiheessa poikkikin. Oli sähkökatkossa laturi mennyt standy-tilaan ja akku ei lataantunut. Eli onko kyseessä ylläpitolaturi, jota pitää vahtia??? Kuinkas nämä on toiminut mitkä pitävät koko ajan kiinni kotiloissa, pitääkö nekin aina painaa napista päälle, kun laittaa auton piuhaan??
    Jospa kuitenkin laturisi on benton tai jokin vastaava setekin kopio, mutta jos se on aito niin sitten se on rikki.


    Minulla on pari tuollaista jatkuvasti akussa kiinni ja virtaa ne saa toisinaan esim kun auto ei liiku. Moodi pysyy toisin kuin jossakin kopioissa.
    Ebersprääderin kanssa lyhyillä ajoilla on hyvä olla laturi vaikka Optima ottaakin virtaa vastaan sen mitä laturi antaa.

    Optima suosittaa akkujensa AGM lataamista aina lumihiutale moodilla.
    Laturi on aito Ctek MULTI XS 3600. Täytyypä tehdä laturille testi, että kuinka oikein toimii sähkökatkoissa, mutta kun oli 4kk autossa kiinni ja välissä oli ollut sähkökatkoja, niin eipä akussa ollut virtaa starttaamiseen. Laturissa näyttää olevan viiden vuoden takuu jos ei tunnu toimivan oikein.
    50cc -> 50cc -> 500cc -> 750cc -> 1200cc -> 900cc -> 600cc ->

    Hyvä harrastus pitää pois kaduilta...
  6. #36
    Mulla nuo on juuri 3600 myös.

    Laita ensin kiinni akkuun, valitse moodi ja kokeile rumpata töpseliä seinään ja pois.
    Moodin on pysyttävä muistissa niin kauvan kun se on akussa kiinni.
  7. #37
    Onkos kellään kokemusta Benton BX-1 laturista? Eilen ostin mokoman ja laitoin pyörän akun lataukseen. Aamulla Standby valo vilkuttaa nopeaan tahtiin. Ei vaikutusta vaikka ottaa piuhat irti akusta, vilkutus jatkuu kunnes töpselin irroittaa seinästä.

    Käyttöohjeet olis kova juttu.. Cetekki kauppaan seuraavaksi perkkele
  8. #38
    Lainaa (Mikko76 @ Tammi. 15 2011,11:43) kirjoitti
    Onkos kellään kokemusta Benton BX-1 laturista?

    Käyttöohjeet olis kova juttu.. Cetekki kauppaan seuraavaksi perkkele
    On jopa tommonen, kun ctek'it oli aina väärässä paikassa, kun tarvittiin. Mulla on ctekistä isompi ja pienempi, ku on ladattaviakin aina liuta.
    Kaivelin Bentonin esiin, mutta näköjään olen heittänyt käyttöohjeella vesilintua.
    Se kumminkin toimi aikoinaan ihan hyvin vn800 akun latauksessa. Kieltäyty tolleen lataamasta 9 vuotiasta *akkua, jonka olin jättänyt syksyllä lataamatta. Kunnollisen akun kanssa vörkki ok. On tommonen kiinalainen ctek kopio, mutta hämmästyksekseni toimi.



    ... jotain piti muistaa
  9. #39
    Lainaa (Mikko76 @ Tammi. 15 2011,11:43) kirjoitti
    Onkos kellään kokemusta Benton BX-1 laturista?
    Karvalakimpi BX-3 malli ollut käytössä toista vuotta ja hyvin on pelannut niin mopojen kuin autojenkin kanssa.

    Lainaa (Mikko76 @ Tammi. 15 2011,11:43) kirjoitti
    Käyttöohjeet olis kova juttu.. Cetekki kauppaan seuraavaksi perkkele
    BX-1 Käyttöohjeet
    hooondaaa
  10. #40
    Lainaa (MrEre @ Tammi. 15 2011,12:09) kirjoitti
    Lainaa (Mikko76 @ Tammi. 15 2011,11:43) kirjoitti
    Onkos kellään kokemusta Benton BX-1 laturista?
    Karvalakimpi BX-3 malli ollut käytössä toista vuotta ja hyvin on pelannut niin mopojen kuin autojenkin kanssa.
    Aito Ctek MULTI XS 3600 toimii oikein sähkökatkoissa, eli ylläpitolataus jatkuu, miten Benton?
  11. #41
    Jep, elikkäs vein Bentonin takaisin myyjälle, paskanahan se oli.. Taidan hakea motonetistä C-Tekin seuraavaksi.
  12. #42
    Lainaa (panman @ Tammi. 15 2011,12:48) kirjoitti
    Lainaa (MrEre @ Tammi. 15 2011,12:09) kirjoitti
    Lainaa (Mikko76 @ Tammi. 15 2011,11:43) kirjoitti
    Onkos kellään kokemusta Benton BX-1 laturista?
    Karvalakimpi BX-3 malli ollut käytössä toista vuotta ja hyvin on pelannut niin mopojen kuin autojenkin kanssa.
    Aito Ctek MULTI XS 3600 toimii oikein sähkökatkoissa, eli ylläpitolataus jatkuu, miten Benton?
    Benton (en muista mikä malli) vetää ittensä standby-tilaan eli pois päältä, kun töpselin käyttää pois pistorasiasta ja laittaa takaisin.
  13. #43
    Mulla siis toimi lopussa olevan akun kanssa kohdan "häiriöiden suojaus" mukaisesti ja toimivan akun kanssa ihan ok. On edelleen varalaturina. CTEK'it on ilman muuta parempia, mutta taannoin oli myös hillitön hintaero.
    ... jotain piti muistaa
  14. #44
    C-tek 3600 halvennus-modelli Clas Olssonilta.
    Tai kaksi kappaletta joista toinen on ollut talvet traktorissa ja toimivat niinkuin pitääkin. 8 vuotta ja toinen ehkä 3v.
    Eipä niitä johtoja kannata hirviästi pakkasessa väännellä, miksi pitäisi.
    Muuta merkkiä ei ole tarvis kokeillakkaan.
    An adventure is incompetente without the Explorer
    Triumph Tiger Explorer 1200
    Triumph Tiger 1050 (35K)
    Triumph Legend TT (40K)
    Japseja...
    MZ ETZ
  15. #45
    Ääni CTEKille! Kaksi noita pyörii nurkissa. Toinen tallissa latailee seisovia pyöriä ja talliradiota. Toinen taas pitää auton akun täynnä ja eliminoi Webaston vapaamielisen käytön haitat...
    <p>2002-2014</p>
  16. #46
    Kaksi CTEK:kiä käytössä täälläkin. 3600 mallilla olen lataillut pyörän akkua jo monia vuosia ilman ongelmia. 7000 malli on ollut noin vuoden käytössä autossa jossa Webasto, tämän mallin hyvä puoli on siinä, että asetukset säilyvät myös sähkökatkon jälkeenkin.
    En tiedä toimivatko uudet 3600 mallit samoin, tässä minun laturissa ainakin pitää asetukset hakea uudelleen sähkökatkon jälkeen.
    7000 mallia voi pitää myös virtalähteenä esim. akun vaihdon aikana.
  17. #47
    Tiatoo ei ol viä omast ctekistä ku laiton vast äskö mopon akun latinkiin tollaseen CTEKIN 4003:seen.
    Katsos Martta Tarzanin käsivartta.

    nyk. Z750 -2004
    ex. FZ6-S *-2006
    ex. *FZS600 -2002
    ex. AR125 -1984
    ex. Suzuki S1 -1990
  18. #48
    Lainaa (BeeMWee @ Tammi. 23 2011,18:30) kirjoitti
    En tiedä toimivatko uudet 3600 mallit samoin, tässä minun laturissa ainakin pitää asetukset hakea uudelleen sähkökatkon jälkeen.
    Joulun alla ostin 3600 mallin, ja asensin sen puoli-kiinteästi autoon. Tuo ainakin muistaa tilansa aina kun on akussa kiinni. Eli mulla lataa siis akkua sen saman kaksi tuntia joka aamu, kun lohkolämmitinkin*porisee. Kätevää...aina akku täynnä kun pitää lähteä.

    Ei oo ees webastoa, mutta kun Hondan suunnittelija on jostain syystä päättänyt laittaa autoon lähes mopon akun (45Ah), niin ei oo varaa kovasti pakkasaamuna pyöritellä kun on jo tyhjä.
    ZZR1400 -06
  19. #49
    Kertokaas onko mulla Ctek 3600 paskana, vai akku pyörästä, vain onko vaan käyttäjävikaa? Nimittäin löin Bemariin Ctekin kiinni - en jäänyt vahtimaan, katsoin vain että aluksi näytti sitä puoliakkua ja laitoin moden mopotilaan. Muutaman tunnin päästä kun katsoin niin välillä näytti täyttä akkua / ylläpitoa ja välillä ½akkua. Tuo tarkoittaa ohjekirjan mukaan joko huonoa kontaktia, keskeytynyttä latausta tai kuollutta akkua. Mittasin akun ja se näytti 12,96V mikä lienee OK.

    Nyt jäi sitten askarruttamaan, että lataako tuo laturi sitä akkua vai ei. Pyörässä on 14aH akku, joten kuuluisiko se ladata autopuolella, kun ohjekirjassa sanotaan mopopuolen soveltuvan alle 14aH akuille? Voiko tuota laturia mitenkään mitata yleismittarilla, että toimiiko se? Siinä lienee takuutakin vielä jäljellä.
    Retired
  20. #50
    Onko kuinka nopeaa tuo valojen vilkkuminen?

    Jos siellä pyörässä on yhtään kulutusta niin akku ei kovinkaan kauaa ole täysi c-tekin mielestä.
    Syttyy se 1/2 valo hetkeksi kun akkua ladataan ja sitten taas hetken täyden akun valoa kunnes jännite tippuu ja taas ladataan.

    Vika tilassa vilkkuu nopeasti nuo valot.
  21. #51
    Ilmeisesti akku purkaa nopeasti lataustaan täydestä. Oli 12,7 jotain vähän myöhemmin mitattuna. Akku ei ole kiinni (tai on se fyysisesti, mutta piuhat ei ole) pyörässä. Laitoin Ctekin nyt yöksi kiinni. Kokeilin laturia auton akkuun ja siinä laturi toimi normaalisti. Bemarin akku kyllä toimi OK syksyllä, mutta lienee syytä varautua akun ostoon kuitenniin.

    Valot vilkkui nyt kutakuinkin: Täysi/ylläpito 9sek. ½ 1sek jne. Eli ei vissiin mikään vikatila.
    Retired
  22. #52
    Sulla on varmaan uusi Bemari / CAN-väylä ja lataat siitä pyörän omasta liittimestä? Se sulkeutuu kun virta on pois ja akku täynnä. Sitten ei enää avaudukaan....
    <p>2002-2014</p>
  23. #53
    Lainaa TwinTenox kirjoitti Katso viesti
    Kertokaas onko mulla Ctek 3600 paskana, vai akku pyörästä, vain onko vaan käyttäjävikaa? Nimittäin löin Bemariin Ctekin kiinni - en jäänyt vahtimaan, katsoin vain että aluksi näytti sitä puoliakkua ja laitoin moden mopotilaan. Muutaman tunnin päästä kun katsoin niin välillä näytti täyttä akkua / ylläpitoa ja välillä ½akkua. Tuo tarkoittaa ohjekirjan mukaan joko huonoa kontaktia, keskeytynyttä latausta tai kuollutta akkua. Mittasin akun ja se näytti 12,96V mikä lienee OK.

    Nyt jäi sitten askarruttamaan, että lataako tuo laturi sitä akkua vai ei. Pyörässä on 14aH akku, joten kuuluisiko se ladata autopuolella, kun ohjekirjassa sanotaan mopopuolen soveltuvan alle 14aH akuille? Voiko tuota laturia mitenkään mitata yleismittarilla, että toimiiko se? Siinä lienee takuutakin vielä jäljellä.
    Tuon kokoisen ja isommankin akun voit mielestäni ladata kummassa modissa vaan, virtaa se vaan rajoittaa.. Eli autopuoli on hieman nopeampi, vaan mikäpä kiire tässä talvella

    Akkuun jää ladattaessa pintavarausta ja siksi mittari näyttää heti latauksen jälkeen jopa yli 13 v lukemia. Mittaa vasta seuraavana päivänä, niin saat oikeat lukemat. Täysi akku luokkaa 12,7-12,8 v ja jos siitä päivissä, tai muutamassa viikossa itsekseen tippuu, niin eipä siinä enempää testejä tarvita.

    Cetekki taitaa toimia just noin kuin kuvaat ja jos mittari tuollaisia lukemia näyttää, niin kyllä se sitä akkua lataa.. Anna akun olla laturissa viikko-kaksi. Jos siinä on sulfatoitumisvikaa, niin hyvä laturi saattaa jopa elvyttää sen.
    Cetekillä näkyy olevan nyt uusi? malli multi xs 4003, joka ilmeisesti on vielä astetta parempi akun elvyttäjä.
    Viimeksi muokannut: J@ck; 22.02.2012 klo 12:02.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  24. #54
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Cetekillä näkyy olevan nyt uusi? malli multi xs 4003, joka ilmeisesti on vielä astetta parempi akun elvyttäjä.
    Eiköhän tuossa vaiheessa kannata ja hommata MSX 5.0?
    Mulla on tuollainenkin ja hyvä tuntus olevan.
  25. #55
    Itse hommasin hyydähtäneen akun avuksi (vanhan yli 10v. & 150mk "Anttilan ihme"-laturin tilalle) tilalle tuon XS4003:n. Vaikka insinöörinä olenkin melkoisen skeptinen kaiken suhteen, tuo laite herätti paitsi pärrän, myös uskon hyvään hinta/laatu-suhteeseen. Loistopeli, ja jos ns. comfort indicator ei ole mukana "bundlena", suosittelen ostoa, lisäinvestointi tuunauskaljojen (5-10€) hinta. Homma sujuu kuin elokuvissa - kytkentä ja lataus helppoa ja nopeaa (+ "julkisessa" tallissa saa laturin johdon pään "kaniin" takasatulan suojan alle)!
    Husqvarna Vitpilen 401 -22
    ex-GSX-R 750 K6
    ex-SV1000S K5
  26. #56
    Löytyykö Motonetin myymään Benton bx3 ylläpitolaturia keneltäkään?
    Käyttöohje on hukassa ja pitäisi saada etupaneelin kuvakkeille selitys.
    Käsittääkseni laturin pitäisi itsestään siirtyä ylläpitolataukseen kun akku on täynnä, pitääköhän paikkansa?
    20130329_144426.jpg

    Help, anyone?
    Yamaha R1 -04
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -03
    Suzuki RF600 -93
    Suzuki GS500 -99
  27. #57
    Lainaa wiltzu kirjoitti Katso viesti
    Löytyykö Motonetin myymään Benton bx3 ylläpitolaturia keneltäkään?
    Käyttöohje on hukassa ja pitäisi saada etupaneelin kuvakkeille selitys.
    Käsittääkseni laturin pitäisi itsestään siirtyä ylläpitolataukseen kun akku on täynnä, pitääköhän paikkansa?
    20130329_144426.jpg

    Help, anyone?
    Tässä, ei ole varsinainen käyttöohje mutta toivottavasti auttaa: http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&...44442042,d.bGE
    Viimeksi muokannut: Patukka; 01.04.2013 klo 10:48.
  28. #58
    ctek 5.0 polar version muistaa ainakin missä moodissa se oli, eli palaa sähkökatkon jälkeen samaan tilaan missä oli. Oli sitten sähkökatko viikon , tai vain käyttötauko, se muistaa sen aina.

    ja muutenkin toimii hyvin pakkasessa.

    Pienemmissä ei pakkasmalleissa on kai sitä ongelmaa, että pakkasessa 3600 malli, ei pääse siihen luvattuun 3.6 amppeeriin. Autoon muutenkin parempi on 5 amppeerin malli. Silläkin lataus vie kauan jos on iso akku.

    mittasin auton oman laturin virtaa, ja se oli 12 amppeeria, joten 5 ei ole paljoa.

    JT
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  29. #59
    Lainaa wiltzu kirjoitti Katso viesti
    Löytyykö Motonetin myymään Benton bx3 ylläpitolaturia keneltäkään?
    Käyttöohje on hukassa ja pitäisi saada etupaneelin kuvakkeille selitys.
    Käsittääkseni laturin pitäisi itsestään siirtyä ylläpitolataukseen kun akku on täynnä, pitääköhän paikkansa?
    20130329_144426.jpg

    Help, anyone?
    Itsellä oli tuollainen ja kyrvähti kun oli ylläpitolaturina... En aio toista samanmoista ostaa ylläpitoon.

    Kuvakkeet kyllä kertoo aika paljon jo mitä tapahtuu. 25% on melko tyhjä akku. Kun syttyy vihreä ja 100% ota laturi irti.

    Jos kytket väärinpäin tulee error valo syttymään. Ja voit valita 6 tai 12 V järjestelmän

    edit:
    ennenkuin ehdit kysyä, niin käyttöohjeita ei ole säilyny, sorry...
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  30.  
  31. #60
    Onkohan mulla Ctek XS3600 sökö vai onko vaan käyttäjävikaa? Tyrkkäsin eilen laturin akkuun kiinni mutta mode-napista ei tapahdu mitään, tosin tein vanhasta muistista semmosen ohjeidenvastaisen suorituksen että ekalla yrityksellä kytkin laturin myös pistorasiaan ennen moden painelua. Tämän yrityksen jälkeen ei kyllä oikeallakaan järjestyksellä tapahtunu mitään.

    Toisella laturilla lähti sitten lataamaan samantien, että akussa ei pitäisi olla mitään vikaa. Ennen latailuja pyörän mittari näytti 10,8V ja yleismittari suoraan akun navoista 11,7V.
    YZF600R -> RSV1000R
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen