Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 75:sta
    Pukinkontista löytyi akkulaturi Ctek Xs 800. Totta kai ensin luetaan käyttöohje. *Löytyi tarra jossa kielletään laitteen käyttö alle nolla-asteen lämpötiloissa. Onkohan tämä ohje noita maailmalla olevia" ei kissaa kuivausrumpuun" neuvoja? * * * * * * *

*Tartteekos nyt aina akut kantaa lämpöseen vai onkos tämä värkki vain kesäkäyttöön?
    Olisiko noissa ollut jotain ongelmia verkkojohdon kuoren pakkasenkestävyyden kanssa?

Murtuu pakkasessa liian helposti yms. paikallisten normien mukaan?

Käyttöhjeessa kuitenkin kohta "Ympäristölämpötila -20c - +50c"

Ei ilmeisesti kannata lukea manuaaleja liian huolella... mä olen nimittäin sit toiminut väärin koska olen käyttänyt mun Ctek XS3600:sta jo kolmena talvena "tarvittaessa" ulkotiloissa.
    Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
    Muualla euroopassa ei ilmeisesti tällaista "ongelmaa" ole, vai miten sen kielto tarran ruotsinkielinen osuus menikään...

Itse olen kanssa toiminut noiden eurooppalaisten ohjeiden mukaan...
    Ja eikäs tuossa isommassa ole oikein erillinen lataus moodi kylmille akuille?

Lainaa (Seikkailu_R @ Joulu. 29 2010,18:18) kirjoitti
    Muualla euroopassa ei ilmeisesti tällaista "ongelmaa" ole, vai miten sen kielto tarran ruotsinkielinen osuus menikään...

Ainakin XS3600 löytyy tuo moodi, oiskohan ollut jopa +5 asteesta. Sanokaas uskaltaako sen pikaliittimen miinuspään laittaa akun miinus napaan vai suoraan runkoon? Ohjeessa kielletään laittamasta akkuun kiinni kun akku on kytkettynä ajoneuvoon
    Ducati st4s -05
    Lainaa (Joksa @ Joulu. 29 2010,19:02) kirjoitti
    Lainaa (Seikkailu_R @ Joulu. 29 2010,18:18) kirjoitti

Ainakin XS3600 löytyy tuo moodi, oiskohan ollut jopa +5 asteesta. Sanokaas uskaltaako sen pikaliittimen miinuspään laittaa akun miinus napaan vai suoraan runkoon? Ohjeessa kielletään laittamasta akkuun kiinni kun akku on kytkettynä ajoneuvoon
    Kyllä tuon XS800 ohjeissa ihan kehoitetaan kiinnittämään nuo pikaliitin johdon päät akun + ja - napoihin.
    Siinähän ei pääse kipinöintiä syntymään kun ovat oikein ruuvilla kiinni.
    Tosin myös varoitetaan että kun noita kytketään akkuun niin laturi ei saa olla kytkettynä.
    Eli sen hetken jos malttaa pitää laturin irti kun nuo johdot kytkee akkuun.
    Sitten voikin latailla akkua näppärästi sen pikaliittimen kautta.
    Ei tarvitse akkua irroittaa ajokista.

Tuo miinus muualla kuin akun napaan liittynee akusta tuleviin räjähtäviin kaasuihin, saadaan se mahdollisesti kipinöivä ensiksi irroitettava miinusnapa mahdollisimman kauas akusta.

Hyvin on toiminut XS3600 liitinjohto ihan suoraan akun napoihin kytkettynä.
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
    Lainaa (Tisha @ Joulu. 29 2010,18:05) kirjoitti
    Pukinkontista löytyi akkulaturi Ctek Xs 800. Totta kai ensin luetaan käyttöohje. *Löytyi tarra jossa kielletään laitteen käyttö alle nolla-asteen lämpötiloissa. Onkohan tämä ohje noita maailmalla olevia" ei kissaa kuivausrumpuun" neuvoja? * * * * * * *

*Tartteekos nyt aina akut kantaa lämpöseen vai onkos tämä värkki vain kesäkäyttöön?
    Muistelen joskus lukeneeni, että toi johtuu jostain tyhmästä laki/asetus/pilkunviilausjutusta.
    Eli laite kyl toimii pakkasessakin, kaikissa maailman muissa maissa.
    Mutta "ei" suomessa, koska pykälä xyz. Byrokraattii kiittää.

Eli joo, käytännössä se juurikin on noita kissa mikroon -juttuja.

"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Ja siellä paperisissa ohjeissa seisoo että -20…+50°C muistaakseni on käyttölämpötila. Mutta tuo ei kai oikein lataa sitä askkua jos on pirun kylmä, tarvii kai sen 3600-mallin ja pistää pakkaslatausasetuksen päälle...
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Mulla kans toi cetek 3600. Mitä mahtaa olla käyttöä tolla lumihiutaleen painikkeella. Ei oo koskaan tullu asiaa ajateltua, kun en oo sitä käyttänyt. Löytyiskö asialle tietoo?
    rengas
    Lumihiutale on just se kylmä lataus - työntää hieman enemmän virtaa, että kylmä akku latautuisi.
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
    Kiitos tiedosta. Aina sitä oppii uutta, kun hiukka kyselee.Mopon ja autonn akut on tullu ladattua aina lämpösessä. On muuten hyvä laite just moottoripyörien ja muiden pien akkujen ylläpitoon. Akut pysyy kunnossa pidempään. Meilläkin 3 moottoripyörää. Vuorotellen cetekkii kiinni ni vot kyl toimii. SUOSITTELEN LAITETTA KAIKILLE MP HARRASTAJILLE.
    rengas
    Siinämäärin olin tyytyväinen, että päivitin omani tähän uusittuun versioon, mittä on hieman fiksummat pikaliittimet ja pikaliitin jossa on ne liikennevalo ledit kertomassa akun tilaa.

Tuota talvilatausta olen auton kanssa harrastanut; paljon lyhyttä ajoa + webasto + poppikoneet nupit kaakossa +talvi...
    T
    Jussi
    ---
    Lainaa (Rengas @ Joulu. 30 2010,12:35) kirjoitti
    Mulla kans toi cetek 3600. Mitä mahtaa olla käyttöä tolla lumihiutaleen painikkeella. Ei oo koskaan tullu asiaa ajateltua, kun en oo sitä käyttänyt. Löytyiskö asialle tietoo?
    Muistaakseni nostaa max jännitettä.
    Pannaan haisemaan.
    Lainaa (Hercules @ Joulu. 30 2010,18:53) kirjoitti
    Lainaa (Rengas @ Joulu. 30 2010,12:35) kirjoitti
    Muistaakseni nostaa max jännitettä.
    Muistaakseni laturin kyljessä on pienellä printillä ne eri moodien speksit?

Kylmää akkua kai voi ladata hieman reippaammin.

Google tuppaa olemaan aika hyvä tiedonhakuun niin ei tarvi arpoa
    google

Mopo 14.4V/0.8A
    Auto 14.4V/3.6A
    Hiutale 14.7V/3.6A
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
    Törmäsin tälläiseen, oli Cetekki kiinni kotilon akussa 4kk:n reissun ajan ja tietty siinä ajassa sähköt olleet jossain vaiheessa poikkikin. Oli sähkökatkossa laturi mennyt standy-tilaan ja akku ei lataantunut. Eli onko kyseessä ylläpitolaturi, jota pitää vahtia??? Kuinkas nämä on toiminut mitkä pitävät koko ajan kiinni kotiloissa, pitääkö nekin aina painaa napista päälle, kun laittaa auton piuhaan??
    50cc -> 50cc -> 500cc -> 750cc -> 1200cc -> 900cc -> 600cc ->

Hyvä harrastus pitää pois kaduilta...
    Lainaa (Seikkailu_R @ Joulu. 29 2010,19:35) kirjoitti
    Eli akku voi olla samaan aikaan kiinni pyörässä ja laturissa? Kuulostaa pikaliittimen takia järkevältä mutta kun en sähköstä tajua itse mitään Tällä hetkellä oma akku latautuu irrotettuna.
    Honda CB600 Hornet -10 -> Honda CBR600ABS -09
    Lainaa (goljat @ Joulu. 30 2010,19:55) kirjoitti
    Lainaa (Seikkailu_R @ Joulu. 29 2010,19:35) kirjoitti
    Eli akku voi olla samaan aikaan kiinni pyörässä ja laturissa? Kuulostaa pikaliittimen takia järkevältä mutta kun en sähköstä tajua itse mitään Tällä hetkellä oma akku latautuu irrotettuna.
    Juurikin näin.
    Pikaliitinjohto kiinni akkuun, sen jälkeen latailet sitä akkua näppärästi pyörässä paikallaan, ilman mitään johtojen irroittelua.

Ohjeissa kielletään pitämästä laturia kytkettynä silloin kun kiinnität sen pikaliitin johdon (sen yhden kerran) akkuun.
    Lainaa (perti @ Joulu. 30 2010,19:52) kirjoitti
    Törmäsin tälläiseen, oli Cetekki kiinni kotilon akussa 4kk:n reissun ajan ja tietty siinä ajassa sähköt olleet jossain vaiheessa poikkikin. Oli sähkökatkossa laturi mennyt standy-tilaan ja akku ei lataantunut. Eli onko kyseessä ylläpitolaturi, jota pitää vahtia??? Kuinkas nämä on toiminut mitkä pitävät koko ajan kiinni kotiloissa, pitääkö nekin aina painaa napista päälle, kun laittaa auton piuhaan??
    Kyllähän tuon pitäisi muistaa tuo tila sähkökatkonkin yli, kunhan siinä ladattavassa akussa riittää virtaa laturille?
    Aikasemman laturin pikaliitin unohtu senaikaseen mopoon joka vaihtui, mutta ei tuntunut suomesta uusia liittimiä löytyvän niin laitoin sähköpostin valmistajalle Ruåttiin.
    Lähettivät ystävällisesti uuden piuhan mulle himaan postilla utan kostnad oli varsin nöjd ;)
    T
    Jussi
    ---
    Vähän offtopic, mutta tulipa taannoin tarve uudelle akkulaturille, ja hetken kuukleteltuani törmäsin tämmöiseen, jonka sitten nettikaupasta tilasinkin kaljapäissäni. Olihan tuo melko kallis, 87e ovelle tuotuna, mutta onhan se Baijerissa valmistettu ja ihan überhieno. Taatusti komeampi kuin naapurilla!

Suosittelen kaikille tekno-onanisteille. *
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

CFMOTO 800MT-X -25
    Lainaa (-JuhaK- @ Joulu. 30 2010,19:51) kirjoitti
    google

Mopo 14.4V/0.8A
    Auto 14.4V/3.6A
    Hiutale 14.7V/3.6A
    Testasin cetekkiä juuri. Laitoin auton akun lataukseen sillä hiutale vaihtoehdolla. 2 h päällä ja näytti akun tilaa puolikasta. Vaihdoin latauksen sille auto kuvakkeelle, niin alkoi heti näyttää täyttä. Lisäksi huomasin, kun oli hiutaleella laturi itse kuumeni aika paljon. No hyvä laite joka tapauksessa.
    rengas
    Lainaa (Rengas @ Joulu. 30 2010,21:18) kirjoitti
    Lainaa (-JuhaK- @ Joulu. 30 2010,19:51) kirjoitti
    google

Mopo 14.4V/0.8A
    Auto 14.4V/3.6A
    Hiutale 14.7V/3.6A
    Testasin *cetekkiä juuri. Laitoin auton akun lataukseen sillä hiutale vaihtoehdolla. 2 h päällä ja näytti akun tilaa puolikasta. Vaihdoin latauksen sille auto kuvakkeelle, niin alkoi heti näyttää täyttä. Lisäksi huomasin, kun oli hiutaleella laturi itse kuumeni aika paljon. No hyvä laite joka tapauksessa.
    Jos lataat akkua hetken, että jännite nousee jonkun tietyn rajan yli laturi näyttää täyttä akkua kun kytket sen uudelleen lataamaan. Eli vaikka olisit aloittanut uudelleen lataamisen lumihiutale vaihtoehdolla olisi se näyttänyt täyttä akkua.

Ja kyllä tuo lämpenee ihan normi tilassakin kun hieman tyhjempi akku.
    ja hiutale ei sitten sovellu ylläpitolataukseen.
    Ducati st4s -05
    Lainaa (Joksa @ Joulu. 31 2010,00:10) kirjoitti
    ja hiutale ei sitten sovellu ylläpitolataukseen.
    Manuaalin mukaan ei suositella ylläpitolataukseen jos lämpö käy yli +5c.

Samat latausvaiheet se käy läpi tuolla hiutale asetuksellakin.
    Lainaa (Seikkailu_R @ Joulu. 29 2010,18:10) kirjoitti
    Olisiko noissa ollut jotain ongelmia verkkojohdon kuoren pakkasenkestävyyden kanssa?

Näin se kai on. Motonetissa joskus myytiin hyvällä alennuksella ko laitteita juuri sen vuoksi, että johdot eivät kestä pakkasta. Se koskee vain sitä tiettyä tyyppiä/erää.
    Lainaa (Kake3 @ Joulu. 31 2010,02:12) kirjoitti

Näin se kai on. Motonetissa joskus myytiin hyvällä alennuksella ko laitteita juuri sen vuoksi, että johdot eivät kestä pakkasta. Se koskee vain sitä tiettyä tyyppiä/erää.
    Juu mä ostin kans ton omani motonetin alesta oisko ollu hinta 30e pintaan. No en oo kyl pakkasessa käyttänyt vain sisätiloissa.Käytän aika paljon laturia näin talven aikaan moottoripyörien akkujen lataukseen. Hyvin on muuten akut kestäneet esim. ed.suzuki 1200 bandiitti oli viis vuotta vanha kun sen viime talvena vaihdoin. Sama akku kesti mukisematta sen ajan mitä mulla oli. Et kyl toi laturi lisäaikaa antaa pienille akuille.
    rengas
    Lainaa (Rengas @ Joulu. 31 2010,08:38) kirjoitti
    Lainaa (Kake3 @ Joulu. 31 2010,02:12) kirjoitti

Juu mä ostin kans ton omani motonetin alesta oisko ollu hinta 30e pintaan. No en oo kyl pakkasessa käyttänyt vain sisätiloissa.Käytän aika paljon laturia näin talven aikaan moottoripyörien akkujen lataukseen. Hyvin on muuten akut kestäneet esim. ed.suzuki 1200 bandiitti oli viis vuotta vanha kun sen viime talvena vaihdoin. Sama akku kesti mukisematta sen ajan mitä mulla oli. Et kyl toi laturi lisäaikaa antaa pienille akuille. *
    Juu murtu vähän johdon pinta tuosta CTEK MULTI XS 3600 mallista -30c pakkasessa, nou hätä vähä teippiä kehiin ja taas pelaa.
    Tulee käytettyä autossa talvisin tuota kun vaimoke ajaa aika lyhyttä työmatka ajoa päivittäin ja lämmitys autossa on webastolla.
    Ja käyttänyt nimenomaan tuota lumihiutale modia n 2-8h per viikko.
    Akku on peräkontissa ja liikennevalo piuha suoraan akulta, siitä helppo jatkoroikalla ottaa virtaa lämpötolpasta.
    1 viikko unohtui ladata ja eipä tarvinu autoa laittaa käyntii kun webasto oli ollut viikolla joka päivä n 1h käytössä ajot puolestaan reilu 30min päivittäin.2h ctekillä virtaa ja ilosesti pörähti taas käyntii -30c pakkasessa.
    Pyörässä kans käyttänyt välillä tuota laturia viikon pätkissä.
    Viime talvena oli akku jo niin hyytynyt ettei huolinut enää tavalliselta laturilta virtaa, vissinki sulfanoitunut vai mikäs se oli.. no mutta ctekillä 2 viikon lataus ja hyvin pelittänyt sen jälkeen taas.Että hyviä latureita ne on nuo ctekin laturit
  30.  
    Lainaa (Jussi M @ Joulu. 30 2010,13:35) kirjoitti
    Siinämäärin olin tyytyväinen, että päivitin omani tähän uusittuun versioon, mittä on hieman fiksummat pikaliittimet ja pikaliitin jossa on ne liikennevalo ledit kertomassa akun tilaa.

Tuota talvilatausta olen auton kanssa harrastanut; paljon lyhyttä ajoa + webasto + poppikoneet nupit kaakossa +talvi...
    Tarkoitatko tota MXC5.0 mallia? Mistä sitä saa pääkaupunkiseudulla?
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen