Mulla meni yhdestä akusta kenno (omaa laiskuutta/unohus) ja se muistaakseni näytti 11,3V elvytys yritysten jälkeen mut se tais olla pitkästi alle 10V kun sitä elvyttämään aloitin.
Joten tuo 11,7V vois olla semmonen että kaikki kennot on pelissä vielä ja et vois koettaa vielä elvyttää "tyhmällä" laturilla, joka ei tarkista tuota jännitettä tarkkaan vaan pukkaa sähköä sen mitä sinne menee. Sit kun jännitettä on tarpeeksi voi c-tekillä jatkaa.
Ei välttämättä enää priima oo mut voi toimia vielä.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Onkohan mulla akku kärsinyt mitenkään, oma pää ainakin kärsi juuri äsken ja pahasti.. Olen kaksi talvea pitänyt ylläpitolatauksessa tuota pärrää sen koko talvikauden ja CTEK:issä ollut nappi kohdalla lumihiutale, kun pöljänä ajattelin, että se on talvisäilytysnappi![]()
![]()
ja se onkin jotain aivan muuta, eli onko tuo laturi niin älykäs ollu ettei se nyt mitenkään ole tuhoillut tuota akkua ? Nätisti se ainakin on pyörä molempina vuosina starttaillu eikä mitään häikkää sähköjen kanssa joten uskoisin sen olevan ainakin toistaiseksi ihan kondiksessa?
-maz
Se on ollut "talvi" tilassa, antanut enemmän virtaa (toimii paremmin ladattaessa kylmässä) kuin tavallisesti. Ei sillä väliä, yhtälailla se on ylläpitoon siirtynyt kun akku on tullut täyteen.
-06 Ducati 999s
No joo, tyhjä kyllä mutta ei oikosessa tms. mikä ois laturin toiminnan estäny. 11,7 siis oli akun navoista halpakauppa-flukella ja 10,8 samalla hetkellä mittaristossa x-pituisen piuhan päässä.
Kaipa se silti ois akkukauppaan mentävä kun pyöräkin on akun suhteen melko ronkeli, mutta pitää vielä illalla testata jos edes laturiostoksilta säästyis.
YZF600R -> RSV1000R
Riippuu mallista. Uudemmissa bentoneissa missä on maininta automaattisesta jarkamisesta näin on, mutta niissä vanhemmissa malleissa lataus putoaa pois päältä jos tulee sähkökatko, eikä jatku ennen kuin painaa uudestaan latauksen päälle.
Tuosta nitkutettiin vissiin sen verran paljon että ominaisuus lisättiin (lisähintaan vaikka toteutus 0€) uusiin malleihin.
Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
Mulla oli just sama homma taannoin. Painoin MODE-nappia, eikä mitään tapahtunu ja kirosin että nytkö se on rikki vaikken ole juurikaan käyttänyt. Taisi olla enemmänkin käytön puutetta... Kun painelin MODE-nappia aika pahuksen monta kertaa siis MONTA niin siirtyi lataustilaan. Pari kertaa taisi tuon rämpytyksen vaatia ja sen jälkeen on pelittänyt niin kuin pitääkin. Eli ei muuta kun nappia painelemaan![]()
CB K R
Ainakin Bentonin latureissa on ollut ongelmaa tuon Mode-napin kanssa. Eli nappi lopettaa toimintansa kokonaan. Itselläni meni ensimmäinen laturi noin 3kk käytön jälkeen rikki. Takuusta saamani laturi hajosi tuossa joku aika sitten samalla tavalla. Toki tämä ei mennyt enää takuuseen, koska oli jo yli vuoden vanha. Vaihdoin napin, mutta toisen latauksen jälkeen laturi pimeni kokonaan. Latureita olen käyttänyt sisätiloissa max. kerran kuukaudessa, joten rasitus ei ainakaan ole kovin kova. Tulee melkein halvemmaksi ostaa mopoon uusi akku joka kevät kuin käyttää Bentonin laturia.
Lisäksi yhdellä kaverillani oli myöskin vastaava laturi, josta meni samainen nappi ja lisäksi johtojen kuoret alkoivat murtua pakkasessa käytön takia. Eli omien kokemusten perusteella en voi kyllä suositella Bentonin latureita.
Siirryn seuraavaksi kokeilemaan Ctekin latureita, niissä on ainakin 5v takuu.
CTek on siitäkin näppärä kun voi laittaa akkuun kiinteästi johdot pikaliittimen ansiosta, ostaa vaan niin monta päätä kun on akkuja eikä tarvi hauenleukoja viritellä. Motarin akussa on sen verran pienet liittimet että voi olla hankalaa tai sitten koteiloitu vaikeasti kuten autoissa nykyään koko konehuone muovin peitossa.
CB K R
Itse itselleni vanhaan ketjuun vastaten. Olen lataillut ko. laturilla talvipakkasillakin kaikenlaisia akkuja, veneen, mp:n, ruohonleikkurin ja muutamaa irrallista vara-akkua. Toimii kyllä, jäykkiä johtoja on käsiteltävä varoen.
Suosittelen.