Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 75:een 75:sta
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mikkom kirjoitti Katso viesti
    Onkohan mulla Ctek XS3600 sökö vai onko vaan käyttäjävikaa? Tyrkkäsin eilen laturin akkuun kiinni mutta mode-napista ei tapahdu mitään, tosin tein vanhasta muistista semmosen ohjeidenvastaisen suorituksen että ekalla yrityksellä kytkin laturin myös pistorasiaan ennen moden painelua. Tämän yrityksen jälkeen ei kyllä oikeallakaan järjestyksellä tapahtunu mitään.

Toisella laturilla lähti sitten lataamaan samantien, että akussa ei pitäisi olla mitään vikaa. Ennen latailuja pyörän mittari näytti 10,8V ja yleismittari suoraan akun navoista 11,7V.
    sun akku on täysin tyhjä jos voltit alkaa 11 ja sitäkautta jo varmaan aika kärsinyt. 10 kun alkaa voltit niin halleluujaa, yks kenno on jo vekepaskana tms.
    Onkohan mulla Ctek XS3600 sökö vai onko vaan käyttäjävikaa? Tyrkkäsin eilen laturin akkuun kiinni mutta mode-napista ei tapahdu mitään, tosin tein vanhasta muistista semmosen ohjeidenvastaisen suorituksen että ekalla yrityksellä kytkin laturin myös pistorasiaan ennen moden painelua. Tämän yrityksen jälkeen ei kyllä oikeallakaan järjestyksellä tapahtunu mitään.

Toisella laturilla lähti sitten lataamaan samantien, että akussa ei pitäisi olla mitään vikaa. Ennen latailuja pyörän mittari näytti 10,8V ja yleismittari suoraan akun navoista 11,7V.
    Mulla meni yhdestä akusta kenno (omaa laiskuutta/unohus) ja se muistaakseni näytti 11,3V elvytys yritysten jälkeen mut se tais olla pitkästi alle 10V kun sitä elvyttämään aloitin.

Joten tuo 11,7V vois olla semmonen että kaikki kennot on pelissä vielä ja et vois koettaa vielä elvyttää "tyhmällä" laturilla, joka ei tarkista tuota jännitettä tarkkaan vaan pukkaa sähköä sen mitä sinne menee. Sit kun jännitettä on tarpeeksi voi c-tekillä jatkaa.
    Ei välttämättä enää priima oo mut voi toimia vielä.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

McJäykät
    Onkohan mulla akku kärsinyt mitenkään, oma pää ainakin kärsi juuri äsken ja pahasti.. Olen kaksi talvea pitänyt ylläpitolatauksessa tuota pärrää sen koko talvikauden ja CTEK:issä ollut nappi kohdalla lumihiutale, kun pöljänä ajattelin, että se on talvisäilytysnappi ja se onkin jotain aivan muuta, eli onko tuo laturi niin älykäs ollu ettei se nyt mitenkään ole tuhoillut tuota akkua ? Nätisti se ainakin on pyörä molempina vuosina starttaillu eikä mitään häikkää sähköjen kanssa joten uskoisin sen olevan ainakin toistaiseksi ihan kondiksessa?

-maz
    Se on ollut "talvi" tilassa, antanut enemmän virtaa (toimii paremmin ladattaessa kylmässä) kuin tavallisesti. Ei sillä väliä, yhtälailla se on ylläpitoon siirtynyt kun akku on tullut täyteen.
    -06 Ducati 999s
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    sun akku on täysin tyhjä jos voltit alkaa 11 ja sitäkautta jo varmaan aika kärsinyt. 10 kun alkaa voltit niin halleluujaa, yks kenno on jo vekepaskana tms.
    No joo, tyhjä kyllä mutta ei oikosessa tms. mikä ois laturin toiminnan estäny. 11,7 siis oli akun navoista halpakauppa-flukella ja 10,8 samalla hetkellä mittaristossa x-pituisen piuhan päässä.

Kaipa se silti ois akkukauppaan mentävä kun pyöräkin on akun suhteen melko ronkeli, mutta pitää vielä illalla testata jos edes laturiostoksilta säästyis.
    YZF600R -> RSV1000R
    Lainaa Pandemia kirjoitti Katso viesti
    Benton kyllä jatkaa lataus puuhiaan jos sähkökatkos sattuu osuman kohdalle, kunhan saa sitä virtaa uudelleen....
    Riippuu mallista. Uudemmissa bentoneissa missä on maininta automaattisesta jarkamisesta näin on, mutta niissä vanhemmissa malleissa lataus putoaa pois päältä jos tulee sähkökatko, eikä jatku ennen kuin painaa uudestaan latauksen päälle.

Tuosta nitkutettiin vissiin sen verran paljon että ominaisuus lisättiin (lisähintaan vaikka toteutus 0€) uusiin malleihin.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
    Lainaa wiltzu kirjoitti Katso viesti
    Löytyykö Motonetin myymään Benton bx3 ylläpitolaturia keneltäkään?
    Käyttöohje on hukassa ja pitäisi saada etupaneelin kuvakkeille selitys.
    Käsittääkseni laturin pitäisi itsestään siirtyä ylläpitolataukseen kun akku on täynnä, pitääköhän paikkansa?
    Liite 2299

Help, anyone?
    Kävin hakemassa tuollaisen. Jos tarviit käyttöohjetta niin laita viestiä. Kopioin ja lähetän.
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

"Si vis pacem, para bellum"
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Ainakin tuntuisi BX-1 mallissa olevan noin. Onko tähän lääkettä, kun mulla stand by- tilassa. Annanko seistä ilman virtaa, odotanko virtapäällä kiinni akussa tai....?
    Toi BX1 malli menee aina stand by tilaan ku sammuttaa, ja sitku se lataa akun täyteen
    niin se ei jää ylläpitämään vaan odotustilaan ja se pitää herättää uudestaan lataamaan.
    Pitää olla BX1PRO joka on täys automaattinen

Mulla oli just sama homma taannoin. Painoin MODE-nappia, eikä mitään tapahtunu ja kirosin että nytkö se on rikki vaikken ole juurikaan käyttänyt. Taisi olla enemmänkin käytön puutetta... Kun painelin MODE-nappia aika pahuksen monta kertaa siis MONTA niin siirtyi lataustilaan. Pari kertaa taisi tuon rämpytyksen vaatia ja sen jälkeen on pelittänyt niin kuin pitääkin. Eli ei muuta kun nappia painelemaan
    CB K R
    Lainaa Silverwing kirjoitti Katso viesti
    Mulla oli just sama homma taannoin. Painoin MODE-nappia, eikä mitään tapahtunu ja kirosin että nytkö se on rikki vaikken ole juurikaan käyttänyt. Taisi olla enemmänkin käytön puutetta... Kun painelin MODE-nappia aika pahuksen monta kertaa siis MONTA niin siirtyi lataustilaan. Pari kertaa taisi tuon rämpytyksen vaatia ja sen jälkeen on pelittänyt niin kuin pitääkin. Eli ei muuta kun nappia painelemaan
    Taitaa olla ominaisuus. Sitä nappia saa välillä painella useaan kertaan. Joskus (tai ainakin tuntuu siltä) auttaa, kun ottaa toisen hauenleuan irti akun navasta, laittaa uudestaan kiinni, niin nappi alkaa toimimaan.
    Ainakin Bentonin latureissa on ollut ongelmaa tuon Mode-napin kanssa. Eli nappi lopettaa toimintansa kokonaan. Itselläni meni ensimmäinen laturi noin 3kk käytön jälkeen rikki. Takuusta saamani laturi hajosi tuossa joku aika sitten samalla tavalla. Toki tämä ei mennyt enää takuuseen, koska oli jo yli vuoden vanha. Vaihdoin napin, mutta toisen latauksen jälkeen laturi pimeni kokonaan. Latureita olen käyttänyt sisätiloissa max. kerran kuukaudessa, joten rasitus ei ainakaan ole kovin kova. Tulee melkein halvemmaksi ostaa mopoon uusi akku joka kevät kuin käyttää Bentonin laturia.

Lisäksi yhdellä kaverillani oli myöskin vastaava laturi, josta meni samainen nappi ja lisäksi johtojen kuoret alkoivat murtua pakkasessa käytön takia. Eli omien kokemusten perusteella en voi kyllä suositella Bentonin latureita.

Siirryn seuraavaksi kokeilemaan Ctekin latureita, niissä on ainakin 5v takuu.
    Lainaa l150040 kirjoitti Katso viesti
    Siirryn seuraavaksi kokeilemaan Ctekin latureita, niissä on ainakin 5v takuu.
    Suosittelen. Mulla toi vuonna 2006 ostettu 3600:nen rokkaa kybällä edelleen ja lataa eli ylläpitää mopedin akkua tälläkin hetkellä.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Taitaa olla ominaisuus. Sitä nappia saa välillä painella useaan kertaan. Joskus (tai ainakin tuntuu siltä) auttaa, kun ottaa toisen hauenleuan irti akun navasta, laittaa uudestaan kiinni, niin nappi alkaa toimimaan.
    Kiitos tästä. Se toimii jälleen
    Pikkuusen ku sivelöö paloöljyä pintoohin..Niin ei nuo mäkärääsetkää kiiaa niin ahkeraa....
    CTek on siitäkin näppärä kun voi laittaa akkuun kiinteästi johdot pikaliittimen ansiosta, ostaa vaan niin monta päätä kun on akkuja eikä tarvi hauenleukoja viritellä. Motarin akussa on sen verran pienet liittimet että voi olla hankalaa tai sitten koteiloitu vaikeasti kuten autoissa nykyään koko konehuone muovin peitossa.
    CB K R
  15.  
    Itse itselleni vanhaan ketjuun vastaten. Olen lataillut ko. laturilla talvipakkasillakin kaikenlaisia akkuja, veneen, mp:n, ruohonleikkurin ja muutamaa irrallista vara-akkua. Toimii kyllä, jäykkiä johtoja on käsiteltävä varoen.
    Suosittelen.
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123