Moro,
Olisi tarkoitus tilata Alpinestarin nahkatakki( http://www.mlol.de/product.php?id_product=34 ) saksanmaalta kun ne ovat siellä niin paljon halvempia kuin Suomessa. Nyt vaan hieman vaivaa, että minkä kokoinen tuon takin pitäisi olla. Parhaiten se tietenkin onnistuisi jos kävisi jossain kaupassa sovittelemassa, mutta näin talviaikaan tarjonta on aika heikko ja lähin mopovarustekauppa on melko kaukana ettei tyhjän takia viitsisi lähteä käymään.
Itse joskus kokeilin kaikein suurinta Alpinestarin takkia, mitä kaupasta löytyi(XL) ja se oli ihan sama kuin kortsua olisi yrittänyt vetää päälleensä.
Eli osaako joku vähän antaa suuntaan antavia arvauksia takin koosta tai pyöriikö foorumilla suurinpiirtein samankokoista kaveria jolla on ollut käytössä Alpinestarin kamoja. Itsellä mittaa 190cm ja painoa n. 95 kg ja ruumiinrakeentaaltani olen mallia "pulkannaru".
Nyt on käytössä Richan ajokamat ja ne ovat kokoa 3XL.
ZX-6R -07
Vahva epäilys että Alpinestarsin kamat on sulle liian lyhyitä eli selkä ja ranteet jäävät paljaiksi.(Knight Rider @ Joulu. 25 2010,16:18) kirjoitti
Näin ainakin meikäläisen 192cm ruholla, kun joskus noita takkeja testailin. Isommassa koossa tulee vaan lisää mittaa vyötärölle, mutta pituus ei juurikaan kasva.
Ei ihan niin surkeat mitat kuin esim. Dainesella, mutta ei täysin pidemmille soppelitkaan.
En sitten tiedä meneekö nahkatakeissa samanlailla koot mutta gore takki itsellä kokoo 3XL ja on just sopiva. Mittaa 189cm ja melko pitkät käpälät.
E: Eihän se selästä hirveän pitkä oo mutta eipä nuo yleensä. Asian mukaiset huosut niin menee komeesti.
BMW F650GS '04
Entiset:
Yamaha TZR 125 '91 -> Yamaha FZR 600 '91 -> Suzuki SV650 '05 ->
Suzuki SV1000S '04 -> Kawasaki ZX-10R '05
Jep, samaa itsekin pelkään, että hihat tai selkä jäävät liian lyhkäsiksi...(Talttapää @ Joulu. 25 2010,16:54) kirjoitti
Samoin tuokin on valitettavasti tosi, että mitä isommaksi vaatekoossa mennään niin pitäisi olla myös vyötärölläkin kokoa.
Mutta jos jollakin samankokoisella kaverilla olisi ihan fyysisesti kokemuksia Alpinestarin kamoista niin olisi kiva tietää, että tarviiko haaveilla niiden kamoissa vai pitääkö jotain muuta keksiä.
Yleisesti tuntuu, että kaikki mopovarusteet on suunniteltu kääpiöille....![]()
ZX-6R -07
Pituus/paino ei oikein riitä kertomaan vermeitten sopivuutta. Siihen vaikuttaa niin paljon muutkin mittasuhteet. Mulle esim. Dainese istuu kuin valettu, mutta oikean kokoinen A* ei tunnu hyvältä sitten millään. Yhdellä suurin piirtein samankokoisella kaverilla just päin vastoin...
Saman takin ajattelin hommaa ens kesäksi.
Kävin Allrightilla sovittelemassa sopivan koon ja nyt yritän tuolta mlol.de:stä ostaa rotsia.
Miten tuolta ostetaan kamaa?
En löydä add to ostoskori tai muuta vastaavaa..
Pikaisella vilkaisulla näyttäis, että täytyy pistää sähköpostia:
kirjoitti
koko taulukot
edit: eipä siinä ollutkaan niitä oleellisia mut jospa jotain apuva..
..niin ja sitten on Romaniassa, Vietnamissa, Kiinassa, tms valmistettuja alppareita, kaikki ..tanan erikokoisia, verisiä kyyneleitä vuodatettu noiden takia, ei auta vaikka sovittaa täällä. niin aina on mennyt mulla väärin.
Tilasin viimeksi xxl nahkarotsin, nyt mun 10 -vuotias poika käyttää sitä pihalla, helvetin pieni ja kikkana nahkafakotti!
Sama on Dainesella, on Italiassa, Kiinassa, Tunisiassa....valmistettuja nahkasäkkejä ja vielä eroavaisuuksia esim. suojusten materiaaleissa ja ompeleissa sun muissa!![]()
onnea yritykselle(Toslander @ Tammi. 29 2011,21:27) kirjoitti
Molol![]()
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
..mites nessi, berik tms, nessin takki luvatulta kooltaan piti melko hyvin paikkansa, pitäähän nahkan ollakin päällä napakka, mutta ei niin, että pussit siirtyy kainaloihin ja joutuu kuoripoikien kanssa laulamaan saamaa sävelkorkeutta!
..niin kyllä nahka muotoutuukin jonnin verran ajan myötä.![]()
Eikö kannata tuolta tilata?(Tuppervaari @ Tammi. 30 2011,11:27) kirjoitti
Eikö homma toimi?
Mistä kannattaa tilata?
188 ja en nyt mikään pulkannaru. Viime syksynä suomalaisessa liikkeessä ei löytynyt riitävän isoa / sopivaa samasta A:sta..
Suosittelen kyllä sovitusta ja sitten vasta tilausta.. Itse viimeksi päädyin Joe Rockettiin ja istuu erittäin hyvin.. mutta nää ei selvii kuin koittamalla.
TEAM CAMPARI
BMW R1250 GS Adventure
EST,LT,LV,SWE,DEN,PL,GER,AUT,ITA,CRO,SUI,LU,SLO,SV K,HUN,SRB,BIH,RO,UA,MNE,FRA,NL,BE,
http://ekoteko76.blogspot.fi
Mulla on Alpinestarsin MX-1 takki (koko 56), joka tuntuu sopivan ainakin itelle tosi passelisti, eli hihat on juuri sopivan pituset ja muutenkin varsin istuva, pituutta on 191cm ja painoa 90kg.
Noissa takeissa ja tietysti muissakin varusteissa on yllättävän isoja eroja, eikä sovittamatta varmastikaan kannata hommata mitään jos hyvän haluaa. Saman valmistajan eri mallitkin ovat välillä yllättävänkin erikokoisia, vaikka kokomerkintä onkin sama.
k1300s
Saksasta löytyy firma nimeltä ALNE-Leder, mitään ei ole valmiina, kaikki tehdään mittojen mukaan ja hinta ei ole vallan kamala. Jos vartalo ei ole normimittainen kannattanee harkita. Paikalla käydessäni tilasin housut kun en ole muualta löytänyt sopivan "laatuisia". Viikon toimitusaika saksan osoitteesen, ja on sopivat. Paikalliset kehuvat tehtaan tuotteita, suosittu kilvanajajien keskuudessa.
1997 HD Road King
1994 BMW R100R
Osaisko joku neuvoa miten tilaan sähköpostilla tuolta Mlol sivulta? Mitä kaikkee siihen pitää laittaa ja miten se maksu sitten hoidetaan? Ei viittis ylihintasia kamoja suomesta ostella kun haluun vähän hienompaa vaatetta. Mites jos koko ei sitten miellytäkkään niin vaihto onnistuu?
Alpinestars GP Pro Lederjacke joitakin alpinestarsin takkeja oon sovittanu mutta tota en oo mitenkähän 58 koko natsais jos melko harteikas olen ja 173/90 kokoa?
Sitten tommoset Alpinestars GP Plus Lederhose Langgröße 56 koko sopis kun farkuissakin sopiva koko toi 56 lantiolta. Mites tommoset nahkahousut muuten käytössä, ainakin ois melko suojaavat.
Sit mitenkähän toi vaikuttaa Hjc R-Pha 10 jos liikkeessä oli s 56 sopiva ja netissä koko ois 55/56 niin voisko mennä liian pieneks?
Melko hukassa meinaa olla kun haluis olla olla varma ettei sitten jälkeenpäin tarttee tuskailla. Kiitos vastanneillle!![]()
Käy ostamassa suomalaisesta kivijalkaliikkeestä niin ei tartte tuskailla jälkikäteen. Eikä nuo nettikauppojen hinnat mitään viimeseen asti viilattuja ole. Jo 2-osanen puku plus kypärä niin luulis alejakin irtoavan. Ja olihan tuossa mainos Espoon Allrightin hirvvvvveestä alestakin (tulevana vai seuraavana lauantaina?).
<p>FZ1-N -08</p><p><strike>Z750 -05</strike></p>
Osaisko joku sanoo että miten paljon polvisuojat nousee jos ostaa lyhyempä versiona noi GP plus nahkahousut?
Viimeksi muokannut: Jer3; 11.06.2012 klo 21:50.