Samaa minäkin mutustellut mutta kun se ei oo "virallinen" niin löytyykö sieltä viimeiset tehtaan ohjelmistot? Ei kait niihin jatkuvia päivityksiä tule mutta vähän arveluttaa - toki kysymällä selviää. Eikös sulla ole vielä termarin putki ja siihen optimoitu ECU?
Laitoin jo peiton alle, annan asian hautua - kunhan tulee talven aikana teetettyä...![]()
MAD (mean absolute deviation)
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Itse en muuta edes miettisikään kuin Corsaneroa Jos PK seudun tietämissä asuu. Hakee varmaan lähialueelta talvisäliöstäkin pyörän tarvitteassa talven aikana. Huippu jätkä ja palvelu/osaaminen.
Jos haluaa parantaa mopon toimivuutta niin löytyy myös Rexxerin vehkeet jonka jälkeen ainakin, SF 1098S parani niin paljon että masennuin moneksi viikoksi (koska en ollut vuosia aikaisemmin flässannut ecua).
SF on niin yksinkertainen laitos, että takapytyn venttiilikoppa lähtee ihan tankin irrottamalla ja pitiköhän etupyttyyn ottaa syylärin kiinnikkeitä irti, että sai tilaa. Hihnakopatkin lähtevät kun avaa ruuvit ja nostaa kopat pois. Minusta tosi helppo ja mukava pyörä huoltaa, koska mitään ei ole haudattu hirmuisen romukasan alle. Viime syksynä tein isomman huollon, eli juurikin venttiilivälysten tarkastus, tulpat, hihnat, bensasuodatin jne. Keulapumput vielä päälle liukuholkit ja öljyt + tiivisteet.
Joo ainakin streetfighteriin saa 100x paremman koneen käytöksen kun vaihtaa kartan toimivaan. Tuneeculla laitoin itse ja maksoi pari kymppiä. Softa kympin ja kaapelit toisen mokoman. Tuossa on joku Fiatin OBD-liitin.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Periaatteessa samanlainen pura-kasaa harjoitus on Diavelissakin, käytännössä jäähdyttimen säleikköihin saakka tehdään tilaa ja riisutaan tavaraa moottorin yläpuolelta ja sivuilta - ns desmohuollossa vaihdetaan sitten "kaikki kerralla" (myös ne keulaputkien ölpät) koska atomeiksi...
1200-koneissa (MS/Diavel/X-Diavel jne) on kolme karttaa, ainakin minun yksilössä kone toimii moitteetta niin rantakahvila- (urban, tehorajoitettu) kuin mutkatieajossa (touring/sport, sama maksimiteho mutta jotain afr eroja eri rpm-alueilla - ehkä?), en siis näe tarvetta Tune-eculle, Rexerille tmv. Mutta viimeisimmät tehtaan moottorinohjaus- ja diagnostiikka-ohjelmistot on hyvä olla käytettävissä kun huolto teetätetään liikkeessä, siksi arvon noiden vaihtoehtojen välillä... Kuullut pelkkää hyvää Corsenerosta, sinne siis, mikäli tuo softapuoli on päivän tasalla. Kysymällä se selviää, ei tässä sen suurempaa draamaa ole.![]()
MAD (mean absolute deviation)
Dodiin, D tuli Corsenerolta ja niinhän siinä sitten kävi ettei uusia ohjelmistopäivityksiä ole edellisen huollon (05-2018) jälkeen Bolognasta ilmaantunut.
Japi kun puhui ja puhui pyörää hakiessaan, niin tuli "tilattua" Rexer päivitys perusteella että vakio vaimentimen tilalla Remuksen Hypercone. Vaikken ole vielä kilometriäkään uudella vaimentimella ajanut niin parempi käytös alakierroksilta lähtien, terävämpi kaasunvaste ja lisää tehoa (paperilla) upposi argumentteina kuin lämmin veitsi sulaan voihin (itse itselleni selittäen...) -nyt on kartat siis "päivitetty" ja pyörä läpikäyty. Kevät & kesä saa tulla.
![]()
Palvelun puolesta uskallan suositella Corseneroa muillekin!
MAD (mean absolute deviation)
Huomasin juuri, että pohjoissuomen ainut ducatihuolto on lopettanut toimintansa ja keskittyy verkkomyyntiin. Eli Oulussa sparewheel. Virallinen ja lähin huolto on näköjään jyväskylässä. Onko tosiaan näin ettei ducatia kannata pohjoisessa ostaa kun huoltoa ja hoivaa ei saa kuin 300km päästä vai tietääkö joku jotain pajaa jolta huollot onnistuu? Sama homma on esim. Triumphtin osalta, lähin Seinäjoella.
1991: Suzuki R 50
1993-95: Helkama AX 50
2007: Honda CBF 600 S
2008: Honda CBR 600 F
2009: Suzuki 1250 Bandit S
2010: Suzuki Hayabusa
2011: Yamaha FJR1300
2014: Yamaha FJR1300
2017: Yamaha Super Tenere 1200
2023: bmw r 1250 gs